کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی‌ها نشان می‌دهد

حمله به آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به دلیل رعایت قانون + جزئیات

25 مرداد 1399 ساعت 10:35

با تحقیق از عوامل مؤثر و مدیریت خبر در نشر نامه به این نتیجه رسیدیم که این نامه توسط یک فرد خاص با اهداف مشخص که آموزش و پرورش به لحاظ رعایت قانون و دستورالعمل قانونی نتوانست خواسته‌هایش را برآورده و اجابت نماید، مکتوب شده و با عنوان جمعی از فرهنگیان مبادرت به پخش آن کرده وغیر از فرد مذکور هیچ کسی در شکل گیری تأئید و ارسال آن در فضای مجازی دخالت نداشته است.


روزهای اخیر مطلبی به اسم جمعی از فرهنگیان در فضای مجازی بر علیه اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده بود که در آن مطلب آموزش و پرورش استان را جولانگاه سلایق فردی و جناحی، تحت مدیریت افراد یک منطقه خاص می‌دانستند. اداره روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد متنی را در پاسخ به آن مطالب در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.
به گزارش کبنا، در آن متن آمده است؛
محضر استاندار محترم استان جناب آقای دکتر کلانتری
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
ای مؤمنان! چرا چیزی را می گویید که خود عمل نمی‌کنید؟
 بر اساس آنچه در نامه‌ای به اصطلاح «جمعی از فرهنگیان» که در تاریخ چهارشنبه ۲۲ مرداد برخروجی پایگاه خبری برخی رسانه‌ها قرار گرفت روابط عمومی آموزش و پرورش در راستای شفاف سازی و روشن شدن اذهان جامعه و پاسخ به نامه مذکور مطالبی را به عرض می‌رساند.
1- آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد  و در رأس مدیرکل آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید معتقد است در فضای ملتهب و تنش آفرین و حاشیه‌ای به اهداف تعلیم و تربیت و اجرای منظم برنامه‌ها نخواهیم رسید و تنها در سایه همدلی و همکاری، تعامل، اشتراک مساعی و وحدت رویه می‌توان شاهد پیشرفت، تعالی و تربیت صحیح نسل امروز و آینده‌سازان فردا باشیم و بدون هیاهوی تبلیغاتی و در فضای آرام برای رفع مشکلات به بحث و تبادل‌نظر لازم بپردازیم. این نوع نگاه مدیرکل آموزش و پرورش در به کارگیری نیروها با سلایق و گرایش‌های مختلف در ارکان آموزش و پرورش مشهود است و مسبوق به سابقه نبوده است
2- در مورد کیفیت و پیشرفت آموزش و پرورش در این دوره اگر بخواهیم همه توفیقات و دستاوردهای آموزش و پرورش را لیست نماییم مثنوی هفتاد من می‌خواهد اما به اهم توفیقات و دستاوردها از سال ۹۲ تاکنون که مسیر تعلیم و تربیت استان را به سوی قله‌ها و مدار پیشرفت سوق داد اشاره می‌شود:
* کسب بیش از هزار رتبه اول، دوم، سوم و برگزیده از سال 1392 تاکنون در مسابقات وجشنواره های مختلف کشوری توسط دانش آموزان و فرهنگیان استان که مسبوق به سابقه نبوده است.
* توسعه 100 درصدی پژوهشسراهای دانش آموزی در کل استان
* افزایش درآمدهای اختصاصی استان از یک میلیارد و صد میلیون تومان در سال 92 به قریب 6 میلیارد در سال 98
* افزایش تعداد نوآموزان پیش دبستانی از 3492 نفر در سال 92/91 به 13270 در سال 99/98
* افزایش تعداد کلاس‌های هوشمند از 600 کلاس درس در سال 92 به 1438 کلاس در سال 99/98
* ایجاد و تأسیس 4 کانون حرکات اصلاحی در استان (قبل از این دولت هیچ کانونی وجود نداشت)
* افزایش تعداد مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده از 3 مرکز در سال 93/92 به 7 مرکز در سال 99/98
* ایجاد و تأسیس 7 مرکز اختلالات دولتی (LD) در استان و 3 مرکز اختلالات غیردولتی
* افزایش سهم دانش آموزان مشغول به تحصیل در مراکز غیر دولتی از 39/12 درصد در سال تحصیلی 93/92 به 51/14 در صد در سال 99/98(بدون احتساب نوآموزان پیش دبستانی)
* تعمیر، توسعه و تجهیز مراکز آموزشی و رفاهی، در مانگاه فرهنگیان و خانه‌های معلم تهران و شیراز و زائرسرای مشهد
* ایجاد وتأسیس 16 مرکز یادگیری محلی غیردولتی ودولتی در استان
* پرداخت 35 میلیارد تومان پاداش معوق مناطق محروم فرهنگیان استان از سال 1373 تا 1384 بعد از بیست سال
* افزایش تعهدات خیرین مدرسه ساز از حدود دو میلیارد وپانصد میلیون تومان در سال 92 به بیش از 80 میلیارد تومان در سال 98 در راستای سیاست توسعه مشارکتهای مردمی
* خرید تعداد 17 دستگاه وسیله نقلیه در راستای نوسازی ناوگان حمل ونقل اداره کل وادارات آموزش وپرورش شهرستان‌ها ومناطق (از سال 92 تا کنون)
* پیگیری برای تحویل بیش از 200 فضای آموزشی،80 کلاس ومدرسه پیش ساخته،13 سالن ورزشی،25 نماز خانه و 2 مجتمع وکانون فرهنگی ورزشی به اداره کل آموزش وپرورش استان توسط اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان
* استاندارد سازی سیستم گرمایشی بیش از 3 هزار کلاس درس در استان کهگیلویه وبویراحمد
* کسب رتبه برتر یا رتبه‌های برتر در همه ارزیابیهای جشنواره شهید رجایی، صیانت از حقوق شهروندی، ترویج فرهنگ عفاف وحجاب، ترویج فرهنگ ایثار وشهادت، سامانه سامد، اقامه نماز، پدافند غیرعامل، تکریم ارباب رجوع، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در استان کهگیلویه وبویراحمد
3- کسب این همه افتخارات و دستاوردها علی رغم محدودیت‌ها و تنگناها و مضایق مالی در استان بی سابقه بوده و موید این است که آموزش و پرورش استان در مسیر رشد و بر مدار بیپیشرفت و به سوی بالندگی و عزت خواهی حرکت می‌کند.
4- در دولت تدبیر و امید بیش از همه دولت‌ها در مسیر اعتدال و میانه‌روی از ظرفیت همه جناح‌ها، سلایق و جریان‌های سیاسی در مناصب مختلف استفاده می‌شود و به تبع آن در آموزش و پرورش چنین نگاهی حاکم بوده و آموزش و پرورش جولانگاه مسائل سیاسی، خطی، حزبی و قومی نبوده و با تحقیقات میدانی و مقایسه مدیریت‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که در این دوره جناحی، حزبی، سیاسی وطایفه‌ای عمل نشده است. تعداد افرادی که از شهرستان‌های گچساران و باشت در اداره کل خدمت می‌کنند به عدد انگشتهای دو دست نمی‌رسد. بررسی و تحقیق نمائید به هر نتیجه‌ای رسیدید احترام می‌گذاریم.
5- در میان فرهنگیان و افکار عمومی آقای هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش به اخلاق مداری، قانون گرایی و تکریم ارباب رجوع شهرت دارد؛ بنابراین رعایت اخلاق و ادب بر گرفته از عدالت است. افرادی که به اخلاق مداری و این ویژگی‌ها مقید هستند از بسیاری از فرصت‌ها محروم می‌شوند و به دنبال منافع شخصی نیستند. ایشان بر این باورند که بین مؤلفه‌های اخلاقی رابطه‌ای مثبت و معنادار وجود دارد و چنین مدیرانی همت خود را صرف چانه زدن و ماندن در یک پست نمی‌کنند؛ با اطمینان خاطر گفته می‌شود که در زمینه ماندن در پست مدیر کل آموزش و پرورش قدمی برنداشته و در این زمان با اعتماد به نفس بیشتر و احترام به حقوق دیگران به دنبال موفقیت‌های آموزش و پرورش استان می‌باشد.
6- با تحقیق از عوامل مؤثر و مدیریت خبر در نشر نامه به این نتیجه رسیدیم که این نامه توسط یک فرد خاص با اهداف مشخص که آموزش وپرورش به لحاظ رعایت قانون ودستورالعمل قانونی نتوانست خواسته‌هایش را برآورده و اجابت نماید مکتوب شده وبا عنوان جمعی از فرهنگیان مبادرت به پخش آن کرده وغیر از فرد مذکور هیچ کسی در شکل گیری تأئید و ارسال آن در فضای مجازی دخالت نداشته است.
7- روابط عمومی آموزش و پرورش آمادگی دارد در خصوص عملکرد ۷ ساله آموزش و پرورش به صورت کلی و جزئی و به صورت شفاف تمام برنامه‌های آموزش و پرورش را جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی برای مردم شریف استان تبیین و تشریح نموده و قضاوت را به مردم عزیز واگذار نماید.
  به گزارش کبنا، متنی که در نقد آموزش و پرورش در روزهای اخیر به اسم جمعی از فرهنگیان منتشر شده بود، به شرح زیر است؛ فرهنگیان استان از ضعف و ناکارامدی و یکسونگری و سیاست بازی تیم حاکم بر مدیریت آموزش و پرورش استان که عمدتاً از یک منطقه، یک سلیقه خاص و یک تفکرسیاسی بوده که خود سبب آسیب جدی به سیستم تعلیم و تربیت و آفت نظام آموزشی و به تبع آن نارضایتی جامعه فرهنگی استان و افت آموزشی و تحصیلی را به دنبال داشته است، این در حالیست که حدود هشت سال است آموزش و پرورش جولانگاه سلایق فردی و جناحی مدیر و معاونت اوست که در پی اعتراضات متعدد و مداوم اغلب فرهنگیان به دلیل حمایت بی چون و چرای نماینده مجلس از همتباران و هم طائفه ای‌هایش راه به جایی نمی‌برد، و فریادشان به سمع وزیر و وکیل دادگری نمی‌رسید، باید اِذعان کرد که آموزش و پرورش استان فلج و ناتوان رها شده و ضعف نظارت بر عملکرد سیستم، قاطبه فرهنگیان استان را سرخورده و بی انگیزه نموده است. اینک در شرایط جدید، از شما منتخبان استان انتظار داریم جهت تحولی نوین و تغییر در جهت پیشبرد اهداف عالیه تعلیم و تربیت و نظام مطلوب آموزش اسلامی و همچنین تغییر در چرخه مدیریتی سالم و کارساز و نوگرا به تقاضای جامعه فرهنگیان استان جامه‌ی عمل بپوشانید و در جهت جایگزینی مدیران مقتدر و باکفایت اهتمام تام مبذول بفرمائید، والسلام
(جمع کثیری از فرهنگیان استان کهکیلویه و بویراحمد)
 


کد مطلب: 424401

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/424401/حمله-آموزش-پرورش-کهگیلویه-بویراحمد-دلیل-رعایت-قانون-جزئیات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1