کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

کفالت مردم گچساران و باشت؛ موحد یا روشنفکر / سکوت حسینی شکسته می‌شود؟ / روشنفکر و موحد اول برادری‌شان را اثبات کنند / انتقاد تند رئیس دفتر تاجگردون از موحد

19 مرداد 1399 ساعت 9:47

در فضای مجازی و محفل‌های سیاسی و اجتماعی زیاد گفته می‌شود که سید قدرت حسینی بحرینی نقش زیادی در حذف تاجگردون ایفا کرده است. مسئله‌ای که سید قدرت حسینی تاکنون به آن واکنش نشان نداده و حرفی در این باره نزده است.


در حالی که افکار عمومی منتظر هستند که عملکرد سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ و مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا در خصوص اعتبار نامه تاجگردون شفاف سازی شود و نظر آنها را در این رابطه بدانند، در فضای خبری منتشر شده که سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده می‌خواهد تا تعیین تکلیف نماینده مردم حوزه انتخابیه گچساران و باشت در انتخابات میاندوره کفالت مردم این حوزه انتخابیه را برعهده بگیرد. قبل از او مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون گفته بود، من در خدمت مردم فرهیخته و فرهنگی گچساران و باشت هستم، هر کاری از دستم بیاید برای آنها انجام می‌دهم.
کاربران فضای مجازی واکنش زیادی به کفالت مردم گچساران و باشت توسط موحد و روشنفکر نشان دادند.
126 نماینده مجلس به رد اعتبار نامه تاجگردون رأی دادند، مهدی روشنفکر علی رغم پرسش افکار عمومی حاضر نشد که نظرش را به صورت علنی در باره اعتبار نامه تاجگردون بگوید. سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ دو هفته قبل از رأی گیری در خصوص اعتبار نامه تاجگردون اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده است. او به روز رأی گیری نرسید و یک بار هم در باره حذف یکی از فرزندان کهگیلویه و بویراحمد از نمایندگی مردم در مجلس یازدهم هم اظهار نکرد و نظرش را شفاف اعلام نکرد.
در فضای مجازی متن زیر منتشر شده که «موحد هفته گذشته نشستی با برخی از فعالان سیاسی اصولگرا در یاسوج گرفت که در رأس آنها ” ستار هدایتخواه ” و ” خلیفه خلقی پور ” بوده است. این در حالی است که هواداران غلامرضا تاج گردون امیدوارانه در تلاش هستند تا بتوانند نظر مجلس را در خصوص منتخب خود تغییر دهند و یکبار دیگر وی را به عنوان نماینده خود در مجلس یازدهم ببینند.
«اما در سوی دیگر شنیده‌ها حکایت از حمایت ”سید قدرت الله حسینی بحرینی” نماینده سابق گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و ”سید مسعود حسینی” اولین استاندار کهگیلویه و بویراحمد دولت احمدی نژاد از ” موحد ” برای این کفالت می‌دهد.»
«این شنیده‌ها می‌گوید که ”موحد ” رایزنی‌هایی با هیئت رئیسه مجلس یازدهم شورای اسلامی دارد و البته کفیلی وی در هاله‌ای از ابهام است. براساس قوانین مجلس در صورتیکه شهری نماینده‌ای در مجلس نداشته باشد کفالت آن را رئیس مجلس و نماینده نزدیکترین حوزه از لحاظ مسافت به شهر مورد نظر برعهده خواهد گرفت. حال باید دید انتظار مردم گچساران وباشت برای داشتن نماینده یا کفیل در مجلس یازدهم چه مدت به طول خواهید انجامید و این مسئولیت به کسی می‌رسد.»
حشمت دشتی رئیس دفتر غلامرضا تاجگردون در صحفه شخصی خود در اینستاگرام به موضوع کفالت مردم توسط سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ واکنش نشان داد و نوشت: «جناب حجت الاسلام!!! لابد وضعیت مزاجی شما بهترشده و از بند کرونا؟؟؟ جسته‌ای!!! که و ازسر دلسوزی حضانت طفل صغیر گچساران وباشت را تقاضا نموده‌ای. بدانید که افکارعمومی گچساران و باشت بی کفایتی شمادرا در دفاع از فرزند شایسته و نامدار این دیاراز یاد نخواهند برد.
موحدجان محبت فرمائید اگر در کمیسیونی راهتان دادند، دستی به سر روی کهگیلویه، بهمئی وچرام بکشید که متاسفانه سخت بیمار است از قضا توهم بیماری وهم پیر.
عطایت رابه لقایت می‌بخشیم اگرمرد عملی برگرد و پروژه‌های حاج عدل را ادامه بده، شاید برای آن دیارمحروم فرجی شد که بااین حال نزار شایدنمیشودکه نمی‌شود
«ما یک دست کت و شلوار دکترتاجگردون را در ورودی شهر می‌آویزیم تا رایحه روحبخش وعطرخوش وجودش را احساس کرده و به کج اندیشان بگوئیم که کت و شلوار تاجگردون نزد ما ازصد کفیل چون شما بیشتر و اثربخش تراست. مرحمت فرموده ما را بی خیال.»
در فضای مجازی و محفل‌های سیاسی و اجتماعی زیاد گفته می‌شود که سید قدرت حسینی بحرینی نقش زیادی در حذف تاجگردون ایفا کرده است. مسئله‌ای که سید قدرت حسینی تاکنون به آن واکنش نشان نداده و حرفی در این باره نزده است.
 یکی از رسانه‌های محلی نوشت: پس از به ثبت رسیدن تلاش سید قدرت و همفکرانش در کهگیلویه و بویراحمد؛ در حذف رأی حداکثری مردم گچساران به غلامرضاتاجگردون، این روزها در فضای مجازی و محاورات عمومی سخنانی از واگذاری کفالت نمایندگی مردم به آقای موحد می‌شود!؟
سخنان سخیفی که تبعات سوء امنینی آن سالها بر کالبد روان جامعه خواهد ماند.
در آن مطلب آمده است «سید بحرینی که خود به دلیل تلاشهای برای حذف فرزند باوی روی آمدن به خاک باوی و گچساران را ندارد اینبار متوصل به موحد شده تا شاید از نمد او کلاهی برای آینده‌اش بدوزد.»
«مردم می‌دانند که در روزهایی که نماینده گچساران جناب دکتر تاجگردون را حذف می‌کردند، اولین اقدامات حذف فرزندان شایسته گچساران از عرصه مدیریتی استان بود. بطوری که دو ساعت بعد از رد اعتبارنامه مصلح مدیرعامل آب منطقه استان حذف و دو روز بعد محمدی تبار مدیرکل مدیریت بحران استان و... را حذف کردند.
و اخیراً هم شایعاتی شنیده می‌شود که احتمال وجود دارد، فرماندار کهگیلویه جایگزین فرماندار گچساران شود، چنین شایعات و مواردی جز بازی با احساسات مردم و تحقیر کردن مردم ندارد. بعضی‌ها بدانند این قبر که بر آن گریه می‌کنند مرده‌ای در آن نیست و عزت و غرو گچساران همچون کوه خومی با تاجگردون و دوستانش با صلابت باقی خواهد ماند.»
  غلامرضا تاجگردون؛ در آستانه خروج از مجلس؟  /  دلیل سکوت تاجگردون درباره اتهاماتش چیست؟ ( +  فیلم و اینفوگرافیک )
روشنفکر: هئیت رئیسه همه چیز را مشخص می‌کند
 مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: بنده خودم را خادم مردم گچساران و باشت می دانم.
 روشنفکر در پاسخ به این سؤال که آیا وظیفه نمایندگی مردم گچساران و باشت تا زمان تعیین تکلیف نماینده این حوزه بر عهده شما خواهد بود، بیان کرد: «هنوز هیچ چیز مشخص نیست و من و آقای موحد بر اساس آنچه که هیات رئیسه محترم مجلس بر اساس قانون تصمیم بگیرند تمکین خواهیم کرد.»
روشنفکر در ادامه تاکید کرد: من و آقای موحد بر اساس رسالتمان هیچ تفاوتی نداریم چون با نمایندگان استان اصل بنا را بر اساس همدلی گذاشته‌ایم.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی نه تنها نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی هستم بلکه بعنوان نماینده ملت خادم مردم محترم گچساران و باشت خواهم بود.
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بنده با افتخار آمادگی خود برای انجام هرکاری که در حیطه نمایندگی مردم مربوط به مردم گچساران و باشت باشد را اعلام می‌کنم.
سئوالاتی که در اینجا مطرح است، چرا علی رغم انتظار و توقع افکار عمومی از مهدی روشنفکر و سید محمد موحد آنها برای مردم روشن نمی‌کنند که در خصوص اعتبار نامه تاجگردون چه نظری و عملکردی داشته‌اند. به قول معروف آنها اولاً برادری‌شان را برای مردم گچساران و باشت اثبات کنند، بعد کفالت آنها را بر عهده بگیرند. این موضوعی در حالی مطرح می‌شود که مهدی روشنفکر معتقد به شفاف سازی آرا نمایندگان هست و او وعده داده بود که مردم را در جریان تمام کارهایش قرار بدهد.


کد مطلب: 424157

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/424157/کفالت-مردم-گچساران-باشت-موحد-یا-روشنفکر-سکوت-حسینی-شکسته-می-شود-اول-برادری-شان-اثبات-کنند-انتقاد-تند-رئیس-دفتر-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1