تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۴
کد مطلب : ۴۲۳۶۹۱
کبنا گزارش می‌دهد

ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد فریاد رس و پناهگاه مردم

۱
۳
ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد فریاد رس و پناهگاه مردم
کبنا ؛در باب اهمیت نماز جمعه و جایگاه آن مطالب و مباحث زیادی مطرح می‌شود، رهبر انقلاب در بیاناتی فرمودند: «نماز جمعه یک واجب سمبلیک هست، یک سمبل و رمز است، اوّلاً نماز است و ذکر خداست. ثانیاً سلاح است، حالت جنگیدن با دشمن خدا و با شیطانهاست. امام جمعه که رمز نماز جمعه است باید عصای خود را سلاحی قرار بدهد و در مقابل مردم بایستد و اساسی‌ترین و لازم‌ترین و اصلی‌ترین مسائل را در اجتماعی بزرگ از زبانی ایمن و مورد اطمینان با مردم در میان بگذارد.»  در استان کهگیلویه و بویراحمد علی رغم تمام کمبودها و کاستی‌ها، اما آئین‌های مذهبی و دینی به خوبی برپا می‌شود، زمانی در این استان فقط مرکز سه شهرستان بزرگ یعنی بویراحمد، کهگیلویه و گچساران نماز جمعه برپا می‌شد، که با درایت و مدیریت حجت الاسلام و المسلمین شیخ صفدر پناهی اکنون در 17 شهر استان نماز جمعه اقامه می‌شود. شیخ پناهی از همان ابتدای مسئولیتش، با جدیت و تلاش خستگی ناپذیر به دنبال راه اندازی نماز جمعه در همه شهرهای استان بود، او محراب و تریبون نماز جمعه را به دست جوانان سپرد، جوانانی که هم دغدغه مردم و مطالبات آنها را دارند و هم دغدغه دین و اسلام. اکنون محل برگزاری نماز جمعه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مملو از انسان‌های خداجویی هستند که هر هفته وجودشان را در چشمه زلال معنویت شستشو می‌دهند.
با هوشمندی ائمه جمعه استان، محل نماز جمعه پناهگی برای مردم نیز به شمار می‌روند. مردم روزانه با حضور در دفتر ائمه جمعه حاضر می‌شوند و ضمن بیان مشکلات و دغدغه‌های خود، پاسخ‌های لازم را صادقانه دریافت می‌کنند. بارها از تریبون مقدس نماز جمعه مطالبه‌گری ائمه جمعه جوان استان را پیرامون مشکلات مختلف مردم شنیده‌ایم. با برخی از ائمه جمعه استان که از نزدیک آشنایی داریم، آنها بسیار نزد مردم محبوب هستند. وقتی که حجت الاسلام وحدانی‌فر از چیتاب به دهدشت رفت، خیلی از مردم چیتاب از روی علاقه‌ای که به او داشتند، ابراز دلتنگی می‌کردند. حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی دوشا دوش مردم پیگیر مشکلات مردم این منطقه هست. او یکی از محبوبترین ائمه جمعه استان به شمار می‌رود. و سایر ائمه جمعه ارتباط‌های عاطفی دینی با مردم برقرار کرده‌اند. حجت الاسلام عبودی توانسته است در شهر باشت نفوذ زیادی بین مردم به واسطه عملکردی که داشته، پیدا کند.
نقش بی‌نظیر حجت الاسلام و المسین سید نصیر حسینی امام جمعه سابق دهدشت و امام جمعه شهر یاسوج در دهدشت و استان برای باز شدن گره‌ای از مشکلات مردم بر هیچ کس پوشیده نیست.

نماینده جدید ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: مثل برادری دست به دست همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای آبادانی این دیار می‌دهم / هیچ جریان و یا گروهی برای من فرقی ندارد  / جایگاه نماینده ولی فقیه فراجناحی است/ با انسجام در مسیر پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد گام برمی‌داریم
حجت الاسلام و المسین سید نصیر حسینی امام جمعه شهر یاسوج

تاریخچه
روز جمعه پنجم مرداد سال 1358 برابر با سوم ماه مبارک رمضان سال 1399 ق، اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌‏اللَّه سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد. امام خمینی)ره(، چند روز قبل از این تاریخ، این مهم را به ایشان سپردند و حکم برپایی و اقامه نماز جمعه را صادر فرمودند.
واگذاری این تکلیف عظیم و سنگین در حساس‏ترین بُرهه از زمان انقلاب اسلامی برعهده آیت‏اللَّه طالقانی که زبان گویایی برای بازگویی حقایق و رسوا نمودن دشمنان انقلاب داشت، گذاشته شد، امر خطیری بود. جمعیت انبوه و میلیونی که از نخستین ساعات بامداد این روز از نقاط مختلف شهر تهران به دانشگاه و خیابان‏های اطراف هجوم آورده بودند، با مشاهده امام جمعه، تکبیرگویان، حمایت خویش را از رهبری امام خمینی (ره) و نهضت الهی ایشان اعلام داشتند.
با آغاز اقامه نماز جمعه، گروهک‌‏های مغرور و منافق که برای فریفتن مردم و برای واژگون نشان دادن مسائل و به انحراف کشیدن انقلاب، دست به تبلیغات بسیار عظیم و خطرناک و حساب شده زده بودند، ناگهان با یک معجزه بزرگ الهی و اسلامی روبرو شدند و نقشه‌‏های خود را نقش برآب دیدند. اتحاد و اجتماع صفوف نمازگزاران نماز جمعه، توطئه‏های حساب شده و ترتیب یافته منافقان را خنثی ساخت و حیله و تزویر آنان را در هم شکست. شیاطین و منافقین در همه جا راه یافتند اما در صفوف به هم پیوسته نماز رسوخ پیدا نکردند.
سرانجام از همین صفوف نماز جمعه بود که مشت‌‏های گره کرده به سوی منافقان و احزاب و گروهک‏های مغرور و مستکبر و از خدا بی‏خبر نشانه رفت و آنان را متواری و نابود ساخت. نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب، همواره محلی برای هوشیاری و آگاهی‏بخشی به مردم و نیز مکانی برای تزکیه نفس و خشوع و خضوع در برابر ذات خداوندی بوده و هست.

نماز جمعه پایگاه روشنگری و وحدت است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه گفت: نماز جمعه به عنوان یکی از بزرگترین نعمت‌های نظام پایگاه روشنگری و وحدت است.
عبدالمحمد نمازی با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب در کشور اظهار داشت: در باب اهمیت نماز جمعه همین بس که سوره‌ای در قرآن به آن اختصاص دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه تصریح کرد: آیه‌ای از سوره جمعه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِذا نُودِیَ لِلصَّلاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلی‏ ذِکْرِ اللَّهِ» بیانگر ارزش این فریضه الهی است ضمن اینکه روایات در بیان فضایل نماز جمعه نیز بسیار است.
وی با بیان اینکه فریضه عبادی سیاسی جمعه دارای ابعاد سیاسی و فرهنگی است، تصریح کرد: این پایگاه محل تجمع مردم است و خطیب جمعه مهمترین حوادث و رخدادهای جامعه را تبیین می‌کند.
نمازی گفت: وحدت و انسجام در پایگاه بزرگ معنوی و اجتماعی جمعه حائیز اهمیت است ثوابی که برای نمازگزار جمعه در نظر گرفته شده وافر است.
این مسؤول اضافه کرد: برای چنین موقعیت والایی انسان متناسب با آن جایگاه گمارده می‌شود.
وی در خصوص ویژگی‌های امام جمعه گفت: امام جمعه باید صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی  داشته باشد دارای معنویت و روح پاک بوده و آگاه و عالم به زمانه باشد.
نمازی، داشتن قدرت تحلیل و تجزیه مسائل جامعه را از دیگر شاخصه‌ها دانست و با بیان اینکه نماز جمعه پ=ایگاه روشنگری و وحدت است، گفت: امام جمعه سخنور باشد بتواند به نحو مطلوب برای مردم روشنگری کند همچنین خودش هم به آنچه می‌گوید واقف باشد.
وی تصریح کرد: نماز جمعه از بزرگترین نعمت‌هایی است که خداوند به نظام جمهوری اسلامی عطا کرده است.

تریبون نماز جمعه تبیین کننده سیاست‌های نظام است
فرماندار کهگیلویه گفت: سیاست‌های نظام هر هفته از تریبون‌های نماز جمعه تبیین می‌شود.
علیرضا اتابک اظهار داشت: نماز جمعه سنگر دفاع از ارزشهای اسلام و جزء وظایفی است که ما به عنوان مسؤول نظام اسلامی بر عهده داریم.
فرماندار کهگیلویه جایگاه نماز جمعه در دفاع از ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلاب را مهم خواند و گفت: همه اعضای شورای اداری همکاری ویژه با نهاد نماز جمعه خواهند داشت.
فرماندار کهگیلویه تریبون نماز جمعه را کمک‌کار مسؤولان دانست و افزود: شرکت مسؤولان در نماز جمعه نه تکلیف به اجبار بلکه این حضور برای ارائه گزارش عملکرد و خدمات به مردم است.
وی با اشاره به کارکردهای سیاسی و عبادی نماز جمعه از ابتدای انقلاب تاکنون تصریح کرد: دنیا سیاست‌های نظام را از تریبون نماز جمعه می‌شنود و تحلیل می‌کند.
فرماندار کهگیلویه گفت: اگر این وضعیت نماز جمعه از ابتدای انقلاب را تحلیل کنیم متوجه می‌شویم بیان مشکلات مردم در زمینه اقتصادی، اجتماعی و روشنگری مسائل روز جامعه از تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود.

نماز جمعه حافظ ارزش‌های نظام اسلامی است

حمزه محقق‌زاده ضمن بزرگداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب در کشور اظهار داشت: نماز جمعه از بدو انقلاب از سوی امام راحل شکل گرفت و آیت‌الله طالقانی به عنوان امامت جمعه منصوب شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه تصریح کرد: نماز جمعه پایه اصلی انقلاب، حافظ ارزش‌های نظام و از نقاط مثبت جمهوری اسلامی در موضوعات مختلف است.
وی با بیان اینکه این فریضه الهی تکلیف شرعی و سیاسی است،افزود: دین ما سیاسی است در همه موضوعات اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حرف‌هایی برای گفتن دارد.
محقق‌زاده گفت: ائمه جمعه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند و نقش ائمه جمعه در ارتباط با مردم مهم و اثرگذار است.
وی، مردمی‌بودن را از شاخصه‌های امام جمعه موفق برشمرد و تصریح کرد: تاکنون نقش ائمه جمعه در شهرستان و استان مثمرثمر بود حرف مردم را می‌‌شنوند به مسؤولان انتقال می‌دهند.
این مسؤول نماز جمعه را خلاصه دین دانست و گفت: امیدواریم همه ما وظیفه دینی و شرعی خود را در قبال نماز جمعه انجام دهیم.
بدون تعارف با «امام جمعه» دهدشت/ از بازی با جوانان تا تدریس در دانشگاه+فیلم و عکس
امام جمعه فعلی دهدشت و سابق شهر چیتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد روزی را روایت می‌کند که به او خیلی خوش گذشت.

مروری بر عملکرد برخی از ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد
هر چند همه ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد شخصیت‌های عالم و وارسته‌‌ای هستند اما در این بین حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر اما جمعه جوان و کنونی شهر دهدشت خصوصیات منحصر به فردی دارد امام جمعه‌ای جوان پسند و همراه جوانان که همه او را به حسن خلق و دوستدار جوانان می‌شناسند.



او در شناسنامه متولد مهرماه سال 61 اما در واقع متولد سال 1363 در رودتلخ از توابع شهرستان بهمئی یکی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که بخشی از عمر خود را در شهر رامهرمز از توابع خوزستان گذرانده است چرا که اول ابتدایی را در بهمئی و بقیه را تا راهنمایی در رامهرمز تحصیل کرده و بعد از آن سه سال در حوزه علمیه رامهرمز و سه سال هم در حوزه فارسان از توابع شهرکرد تلمذ علوم دینی کرده است.
پس از آن به قم می‌رود و 5 سال در حوزه علمیه قم در محضر اساتیدی همچون آیت‌الله العظمی مکارم شیراز و آیت‌اله وحید می‌نشیند و در همان‌جا دبیر انجمن گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت می‌شود.
وحدانی‌فر دارای 2 کارشناسی ارشد ادیان و مذاهب و فقه و مبانی حقوق و همچنین در تحصیلات حوزوی تحصیلی معادل با دکتری دارد و با همین سن و سال کم، 16 سال است که در دانشگاه تدریس می‌کند.
در سال 81 ازدواج می‌کند و حاصل آن چهار فرزند بوده که 3 فرزند دختر و یک فرزند پسر تاکنون حاصل این ازدواج است.



او در سال‌های اولیه جوانی یعنی هنگامی که تنها 18 سال سن داشته در سال 81 ازدواج می‌کند و حاصل آن چهار فرزند بوده که 3 فرزند دختر و یک فرزند پسر حاصل این ازدواج است و همسر وی نیز هم اکنون در حوزه علمیه خواهران یاسوج در سطح 2 مشغول به تحصیل است.
وحدانی‌فر چنان در بین جوانان و نوجوانان بخش کبگیان و شهر چیتاب محبوب مردم به خصوص جوانان شده که نبودن وی در منطقه برای مردم کاملا غیرممکن است و کسی در این بخش حتی فکر رفتن وحدانی‌فر را در سر نمی‌پروراند.
امام جمعه جوان و تحصیلکرده بخش کبگیان امروزه در تمام استان کهگیلویه و بویراحمد و میان همه گروه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان امام جمعه و مسوولی مردمی شناخته شده و به غیر از این در زمینه علمی علاوه بر تدریس در دانشگاه در بسیاری از محافل و مجامع به عنوان صاحبنظر حضور فعال دارد و از ایده‌های خلاقانه او استفاده می‌شود.
وحدانی‌فر با جوانان فوتبال بازی می‌کند و حضور در میان‌ آن‌ها را باری خود یک فرصت می‌داند که این گونه با مشکلات جوانان و آسیب‌هایی که در کمین آن‌هاست آشنا شود.

محمد صلاح و محمد انصاری بازیکنان محبوب امام جمعه فوتبالیست
 از بازی و ریزه‌کاری خداداد عزیری خیلی خوشش می‌آید و بهترین بازیکن اخلاق ایران را محمد انصاری می‌داند هر چند پرسپولیسی نیست اصولا طرفدار تخصصی هیچ یک از تیم‌های سرخابی نیست اما فنی‌ترین بازیکن ایران را وحید امیری می‌داند.
فوتبال داخلی زیاد تماشا نمی‌کند اما تاکید دارد که از بازی‌های تیم ملی هم به آسانی نمی‌گذرد ولی نتایج لیگ را به دلیل مشغله کاری از جمله رسیدگی به امور مردم و حضور در دانشگاه و مطالعه تنها از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها پیگیری می‌کند اما از وضعیت کنونی فوتبال راضی نیست و معتقد است در ابعاد فرهنگی ورزش موفق نبوده‌ایم.
به غیر از فوتبال، کوهنوردی را هم دوست دارد و می‌گوید که به خاطر فرمایشات مقام معظم رهبری این گونه خود را وقف جوانان کرده‌‌ام تا جذب آسیب‌های اجتماعی نشوند.
پاس دادن در فوتبال را تمرین از خودگذشتگی می‌داند و گل زدن را قله و هدف و گل نخوردن را دفاع از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها تلقی می‌کند، معتقد است گل به خودی هم زده‌ام اما باید کاری کرد که رقم گل به خودی‌ها در سیاست و فرهنگ و سایر امور زندگی به صفر نزدیک شود و زمینه را برای ایجاد یک جامعه عاری از تهمت‌ها، غیبت‌، توهین و هتک حرمت‌ها فراهم کنیم.
روز 5 مرداد را به امام جمعه جوان و کاربلد دهدشت تبریک می‌گویی و و دغدغه‌‌های او را گوش می‌دهیم از مشکلاتی می‌گوید که در سال‌هایی که امام جمعه بود آن‌ها را لمس کرده است.
وحدانی‌فر به مشکلاتی که او را زجر داده اشاره می‌کند و می‌گوید: عدم همراهی مسوولان برای رفع مشکلات مردم و عدم دغدغه‌مندی آن‌ها بیش از هر چیز در این سال‌ها مرا زجر داه است.
وی گفت: بسیاری از این اهمال‌ها و عدم توجه به مردم و مشکلات آن‌ها به سیاسی‌کاری‌ها در استان ما برمی‌گردد که معلوم نیست چه زمان پایان این مسائل را در استان خواهیم داشت اما معتقدم که سیاسی کاری عامل اصلی عقب ماندگی استان از قافله توسعه کشور است.


امام جمعه فوتبالیست در بین جوانان

این خطیب جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که از دیگر نکات آزار دهنده در همه سال‌هایی که لباس امامت جمعه بر تن کرده‌ام بی‌توجهی مسوولان به حوزه فرهنگی است افزود: عدم اهتمام مسوولان به موضوعات فرهنگی و عدم تخصیص بودجه متناسب با حوزه فرهنگ آزار دهنده بوده است.
وی به آسیب‌های اجتماعی و نیمه کاره رها شدن بسیاری از فضاهای فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: مسوولان در این حوزه فقط حرف می‌زنند و عمل آن چنانی از آن‌ها دیده نشده است و اصولا به جوانان بهایی نمی‌دهند و برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی گاها کشنده که گریبانگیر جوانان شده هیچ برنامه‌ای ندارند.
وحدانی‌فر به روزهای خوب خود در کسوت امام جمعه هم اشاره‌ای کرد و گفت: همه روزها خوب و خوش بوده چرا که در کنار مردم بودیم و با مردم هیچ گاه بد نمی‌گذرد اما خوش ترین روز من هنگامی بود که مسوولان در برابر مشکل آب کشاورزی چیتاب در بخش کبگیان سنگ اندازی می‌کردند اما با پی‌گیری‌های شبانه‌روزی و همراهی مردم بالاخره آب وارد کانال‌های کشاوری شد و 400 تا 500 هکتار زمین‌های کشاورزی وارد مدار تولید در سال‌های سخت اقتصادی و معیشتی شد.

«عبودی» جلوی بسیاری از تخلفات ایستاد
طبق گفته بسیاری از مردم شهرستان باشت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبودی مورد وثوق مردم کل شهرستان بوده و خدمات بسیاری داشته است.
نماز جمعه در شهرستان باشت از سال 90 آغاز شد و هر هفته نماز دشمن شکن جمعه در این شهرستان برپا می‌شود.
مردم شهر باشت از همان ابتدا استقبال بسیار خوبی از نماز جمعه داشته‌ا‌ند و هر هفته شاهد حضور همه اقشار از جمله جوانان در نماز جمعه هستیم که یکی از دلایل آن وجود امام جمعه‌ای جوان و آگاه به مسائل روز در این شهرستان است.
طبق گفته بسیاری از مردم شهرستان باشت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبودی مورد وثوق مردم کل شهرستان باشت بوده و در بسیاری از موارد و در همه حوزه‌ها اعم از اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و معیشتی و عمرانی گره‌های بسیاری را در این شهرستان باز کرده و مردم از وی به عنوان امین خود یاد می‌کنند.
در همین خصوص محمدی جوان دانشجوی باشتی با بیان این که با راه‌اندازی تریبون نماز جمعه در شهر باشت جوانان استفاده بهینه‌ای از نماز جمعه داشته‌ا‌ند اظهار کرد: به عنوان یک جوان باشتی بلوغ فکری خود را مدیون نماز جمعه و خطبه‌های پر از محتوای حجت‌الاسلام عبودی هستم.
خانم راهی از اهالی روستاهای اطراف باشت هم معتقد است که حجت‌الاسلام عبودی یکی از بهترین ائمه جمعه استان به شمار می‌رود که ارتباط خوبی با جوانان برقرار کرده و در رشد فکری و فرهنگی و سیاسی آن‌ها سهم به سزایی داشته است.
حسینی از ساکنان شهرستان باشت هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه نماز جمعه حافظ منافع مردم در یک شهرستان و امام جمعه زبان گویای مردم است افزود: در همه سال‌های اخیر امام جمعه باشت یک تنه در مقابل بسیاری از تخلفات و بی‌انصافی‌ها ایستادگی کرده و دغدغه مردم دارد.
وی با تبریک 5 مرداد روز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور گفت: به شخصه پی‌گیر اقدامات امام جمعه شهر باشت بوده‌ام و در موارد بسیاری حق و حقوق مردم را بازگردانده است.

 صلواتی: مطالبه‌گری تعطیل شدنی نیست
امروزه کسی را در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم که با حجت‌الاسلام صلواتی و خطبه‌های آتشین او آشنا نباشد او که بیش از همه ائمه جمعه استان مطالبه‌گیری کرده است.
در این بین چاروسا و قلعه‌رئیسی مرکز آن با داشتن نیروی انسانی خلاق و توسعه یافته همچنان از توسعه نایافتگی رنج می‌برند اما کسانی هم بوده‌اند که فریاد مظلومیت مردم این مناطق را از تریبون‌های مختلف به گوش مسوولان رسانده‌اند که یکی از آن‌ها حجت‌الاسلام والمسلین اسماعیل صلواتی امام جمعه شهر قلعه‌رئیسی بوده است.
امروزه کسی را در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم که با حجت‌الاسلام صلواتی و خطبه‌های غرا و آتشین او آشنا نباشد چرا که بیش از همه ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطالبه‌گیری کرده است.
در طول سال‌هایی که خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی را از تریبون خبرگزاری فارس منتشر می‌کنیم هفته‌ای نبوده که صلواتی از تریبون نماز جمعه چانه‌زنی مردم این بخش محروم را نداشته باشد خطیبی که به صراحت لهجه و شفافیت معروف شده و برای گرفتن حق مردم چاروسا و شهر قلعه‌رئیسی تعارف با کسی ندارد.
به گزارش فارس؛ به مناسبت 5 مرداد روز برگزاری اولین نماز جمعه در ایران بعد از انقلاب به امامت آیت‌الله سید محمود طالقانی به سراغ حجت‌الاسلام صلواتی رفتیم و با وی از هر دری سخن گفتیم.
صلواتی در این گفت‌‌وگو اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه من از ابتدای حضور در شهر قلعه‌رئیسی به عنوان امام جمعه رفع محرومیت بوده و تا آخر همین رویه را ادامه می‌دهم.
امام جمعه قلعه‌رئیسی افزود: در گذشته و در اولین روزهایی که وارد این شهر شدیم از بسیاری امکانات اولیه محروم بود و تمام تلاش و دغدغه من در این خلاصه می‌شد که کمبودهای منطقه را احصا کرده و به گوش مسوولان استان و مرکز برسانم.

وی گفت: وضعیت به گونه‌ای بود که زندگی با نفت برای مردم عادی شده بود و تنها 3 شبکه تلویزیونی در منطقه وجود داشت و در زمینه آب آشامیدنی به شدت مشکل داشتیم.
صلواتی با بیان برخی مشکلات اساسی دیگر در شهر قلعه‌رئیسی و منطقه چاروسا بیان کرد: نمونه آخری که بر آن پافشاری کردم موضوع ورزشگاه قلعه‌رئیسی بود تنها شهری در ایران که از نبود ورزشگاه رنج می‌برد و جوانان در حسرت رفتن به ورزشگاه هستند و به همین خاطر نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان نوشتم.
وی به روزهای تلخ و شیرینی که در مدت امامت جمعه شهر قلعه‌رئیسی داشته اشاره کرد و گفت: بدترین روزهای من وقتی بوده که نماز بر بالین جوانانی خوانده‌ام که از سر فقر و نداری و مشکلات زندگی و منطقه جان خود را از دست داده‌‌اند که اگر بخش ما در آن روزها امکاناتی مثل پزشک و مراکز درمانی مجهز داشت و شغلی برای امرار معاش داشتند جان جوانان این گونه از دست نمی‌رفت.
امام جمعه قلعه‌رئیسی با قدردانی از بنیاد برکت و نهادهای حمایتی و سایر دستگاه‌هایی که زمینه‌ساز مشاغل زیادی در این بخش شدند گفت: شرایط اکنون بسیار بهتر از گذشته شده در شهری که هیچ گونه زیرساخت فرهنگی نبود اکنون وسعت و زیربنای مسجد جامع قلعه‌رئیسی از 150 متر به 1000 متر رسیده است و در شهرمان مصلای 1000 متری داریم در حال حاضر تعداد 60 مسجد در حال بهره‌برداری در بخش چاروسا داریم و کارهای بزرگ دیگری که در دست اقدام است.
صلواتی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به بهترین خاطرات خود در قلعه‌رئیسی و در کسوت امامت جمعه از روزی به یاد ماندنی گفت از روزی که قرار بود شهدای گمنام را با پیگیری‌های انجام شده به این شهر بیاورند مردم چنان استقبالی کردند که در تاریخ این دیار به یادگار خواهد ماند.
وی گفت: مردم قلعه‌رئیسی و بخش چاروسا از ته دل به اسلام و انقلاب ایمان دارند به نحوی که وقتی قرار بود حاج صادق آهنگران در یادواره شهدا حضور پیدا کند مردم این بخش همانند روزهای دفاع مقدس حضور حماسی داشتند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی به روز بزرگ دیگری در قلعه‌رئیسی اشاره کرد که بعد از قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا مردم این شهر یک به یک لباس سبز سپاه بر تن کردند و این گونه بر دهان یاوه‌گوی آمریکا زدند.
وی از زیباترین لحظات دیگر در بخش چاروسا و قلعه‌رئیسی را پهن کردن سفره افطار چند هزار نفره ذکر کرد و گفت: امسال نیز سفره 12 هزار نفره افطاری در این شهر برپا شد که جلوه و زیبایی خاصی داشت.
وی در ادامه با ذکر نام افراد و دستگاه‌هایی که در این سال‌ها برای محرومیت‌زدایی از چهره چاروسا به سنگر نماز جمعه کمک کرده‌‌اند اشاره کرد و گفت: باید از برادر ارزشی و خط‌شکن جناب حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر پناهی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان به عنوان تکیه‌گاه خودمان در سنگر نماز جمعه یادی کنم که در صف اول حمایت‌ها قرار داشته است.
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: نمایندگان ولی‌فقیه در استان چه در گذشته و چه حال و در ادامه فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان سردار خرمدل و بسیج حمایت‌های زیادی داشته‌اند.

خدمتگذار مردم چرام
صبح امروز به مناسبت سالروز تاسیس نماز جمعه،انجمن خبرنگاران چرام به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با امام جمعه این شهر دیدار کردند.
حجت الاسلام سید نورالله افشار در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه و با بیان اینکه اصحاب رسانه بازوان توانمند مسئولان هستند، اظهار کرد: قطعاً هر چه محیط کوچکتر باشد،کار خبرنگاری به واسطه سوژه‌های خبری کار را سخت‌تر می‌کند.
امام جمعه چرام با اشاره به سالروز تاسیس نماز جمعه،عنوان داشت: یکی از فرایض مستحب در زمان غیبت امام معصوم و واجب تاخیری در زمان امام معصوم،نماز جمعه است که در زمان ظهور امام عصر واجب میشود.
وی با بیان اینکه اولین خطبه خوان نماز جمعه وجود نازنین پیغمبر اکرم بوده است،گفت: وقتی که ثواب آن برابر با حج عمره ذکر شده است،خود اهمیت نماز سیاسی و عبادی جمعه را می‌رساند.
 حجت الاسلام افشار،ادامه داد: بالاترین آیه خطاب به انسان آیه ای است که با ای کسانی که ایمان آوردید،شروع می شود و یکی از جاهایی که خداوند این را می فرماید خواندن نماز جمعه است.
وی با ذکر این مطلب که نماز جمعه یکی از ارکان جمهوری اسلامی است،خاطرنشان کرد: به واسطه نماز جمعه جنگ و هشت سال دفاع مقدس اداره شد، خشم و کینه دشمنان هم نشان این است که ائمه جمعه مسیر را درست طی کرده اند.
 خطیب جمعه چرام، حضور در نماز جمعه را دشمن شکن دانست و ابراز کرد: یکی از چیزهایی که دشمن بعثی در زندان اسرا را اذیت می کرد همین بحث نماز جمعه بود.
وی در ادامه به برخی فعالیت های نهاد امام جمعه طی 3 سال اشاره داشت و ضمن تقدیر و تشکر از حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه سابق چرام،ابراز کرد: طی این مدت سعی کردیم زیرساخت‌هایی تهیه کنیم و در برنامه‌های فرهنگی علیرغم اینکه وظیفه سازمانی ما نیست در کنار نهادهای فرهنگی حضور پررنگ داشتیم.
حجت الاسلام افشار،خاطرنشان کرد: در خطبه ها سعی بر این شد طبق منویات مقام معظم رهبری جذب حداکثری و دفع حداقلی صورت گیرد و اصول را در خطبه ها بیان کنیم، به دور از جناح های سیاسی و تفکرات سیاسی که در چرام هست با اقشار و تفکرات گوناگون سیاسی ارتباط برقرار کردیم.
وی،افزود: قائل به این حرف بودیم و عقیده داریم مرزبندی ها، مرزبندی های درستی نیست و همه باید زیر چتر انقلاب باشند، سعی کردم برای مردم چرام خدمت گذاری کنم و باقیات و صالحاتی در این شهرستان به جا بگذارم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
. پاتاوه هم تنها چیزی که بلده اینه که افتاده با چندتا و همه چیز را خراب میکنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1