تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۴۲۱۷۷۵
بررسی‌ها نشان می‌دهد

باز نشر / ذوق زدگی مدیریت دانشگاه یاسوج و چگونگی کسب رتبه برتر دانشگاه‌های ایران؟!

۱۸
۲
باز نشر / ذوق زدگی مدیریت دانشگاه یاسوج و چگونگی کسب رتبه برتر دانشگاه‌های ایران؟!
کبنا ؛پیش درآمد؛
با توجه به اینکه دانشگاه یاسوج اخیراً و مجدداً در رتبه بندی موسسه تایمز حائز رتبه شده است و چند ماه پیش نیز این رتبه بندی در دانشگاه یاسوج (شهریور گذشته) موجب توهم موفقیت کامل این دانشگاه شد، لازم آمد مجدداً این امر مورد واکاوی قرار گیرد و از آنجایی که برخی از دانشگاهیان از این پایگاه خواسته‌اند که این روند و این رتبه‌ها مورد واکاوی، نقد و تحلیل قرار گیرد، بازنشر تحلیل دقیق و علمی یادداشتی که 25 شهریور 1398 در این خصوص انتشار یافته بود، راهگشا و کارگشاست؛ چراکه می‌تواند مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روند مقاله نویسی (اصطلاحاً پژوهش) در دانشگاه یاسوج و ضعف جدی آموزش (که رسالت اصلی دانشگاه است) در این دانشگاه مادر استان باشد. تحلیل‌های احتمالی بر کسب رتبه جدید (تنزل رتبه به 5) در این خصوص انعکاس خواهد یافت. تاکید می‌شود این مطلب در خصوص رتبه قبلی دانشگاه یاسوج و چگونگی اطلاع رسانی و پوشش آن از سوی مدیریت این دانشگاه است و هنوز در خصوص رتبه جدید آن اظهارنظری نشده و قطعاً رتبه جدید به تحلیل خاص خود نیاز دارد و حتماً می‌بایست در بازه زمانی کسب این دو رتبه (از سال گذشته تاکنون) مطالب نقد این یادداشت که تاکید بر عدم کارکرد و خروجی عینی رویکرد صرفاً نوشتاری فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه یاسوج و عدم منفعت آنها برای جامعه دارد، مورد بررسی، مقایسه و راستی آزمایی قرار داد که آیا در این مدت برای عینی کردن و خروجی مفید رویکرد مقاله نویسی دانشگاه یاسوج تلاشی شده است یا نه؟

این روزها خبر «دانشگاه یاسوج دومین دانشگاه برتر کشور شد» و «افتخاری دیگر برای کشور و استان» به صورت هماهنگ از سوی رئیس دانشگاه یاسوج در پایگاه‌های خبری استان انتشار یافته است که موجب تعجب خواص علمی و شاید موجب باور و مسرت برخی عوام شده باشد. [لینک خبر]
در خصوص کسب این رتبه و انعکاس گسترده آن توسط مدیریت دانشگاه یاسوج نکاتی چند قابل ذکر است که مبنای آن متن مصاحبه تنظیم شده برای رسانه‌ها از سوی رئیس دانشگاه یاسوج خواهد بود و فعلاً از سایر موارد و مسائل دیگر پرهیز خواهد شد؛
     1)رتبه بندی ذکر شده از سوی دکتر عریان، رتبه بندی تایمز معرفی شده که این مؤسسه نیز یکی از شمار کثیر مؤسسات خصوصی رتبه بندی دانشگاه‌ها در دنیا است. مؤسسه تایمز در کنار «رتبه‌بندی شانگهای»، «رتبه بندی QS»، «رتبه‌بندی وبومتریک»، «رتبه بندی URAP»، «رتبه بندی لایدن»، «رتبه بندی سایمگو» و... نیز به رتبه بندی خاص خود می‌پردازد. از سوی این مؤسسات هر ساله آمارهای متفاوت بین‌المللی از جایگاه جهانی دانشگاه‌های ایران مطرح می‌شود. آمارهایی که گاهی ضد و نقیض و تعجب‌آور هستند! برخی اوضاع دانشگاه‌های کشور را بسیار خوب توصیف می‌کنند و برخی حتی رتبه‌ای پایین‌تر از دانشگاه‌های عربستان برای دانشگاه‌های ایران ذکر می‌کنند. دکتر عریان خوب می‌داند که این مؤسسات آمارهای متفاوت و ضد و نقیضی ارائه می‌دهند و رتبه دانشگاه‌های ایران در این رنکینگ‌ها ثابت نیست؛ به عنوان مثال در یک رنکینگ رتبه دانشگاه صنعتی شریف زیر 400 و در رنکینگی دیگر بالای 600 است.
    2)همین که در رتبه بندی این مؤسسه (تایمز)، دانشگاه‌های کوچک نوشیروانی بابل و یاسوج (از میانگین جوانب؛ وابستگی و استناد، نسبت تعداد اعضای هیات علمی به دانشجو، امکانات، جمعیت فارغ التحصیلان، میزان ارتباط با صنعت و ...)، برترین دانشگاه‌های ایران شده‌اند، اعتبار این رتبه بندی را در ذهن مخاطب به شدت تقلیل می‌دهد و گاهی نیز موجب تمسخر می‌شود و در کامنت های انتشار یافته در ذیل خبر دکتر عریان قابل روئیت است. برای مخاطب جای سؤال است که دانشگاه‌های مادر کشور (شریف، امیرکبیر، شهید بهشتی، تهران، شیراز و ...) که از منظر همان شاخص‌های اعلامی از سوی دکتر عریان (که مبنای رتبه بندی مؤسسه تایمز بوده)، دارای جایگاه بالایی در ایران هستند، چگونه نتوانسته‌اند در حد دانشگاه نوشیروانی بابل و یاسوج ظاهر شوند؟
     3) بخش اعظم اظهارات دکتر عریان به توضیح درباره عملکرد رتبه بندی مؤسسه تایمز است و گویی تلاش دارد به مخاطب اثبات کند و بفهماند که رتبه بندی تایمز معتبر و متقن است؛ که این خود موجب تشکیک در وجاهت ارزش رتبه بندی موسسه تایمز است و ذهن مخاطب از اینکه دانشگاه نوشیروانی و یاسوج از دانشگاه شریف، امیرکبیر، شیراز و ... برتر است، اقناع نشده و این نظام رتبه بندی را موجه نمی‌داند. به سادگی اگر میزان اعتبار این رتبه بندی در میان دانشجویان و کارکنان دانشگاه یاسوج به نظرسنجی گذاشته شود، از منظر آنها اعتبار و عیار رتبه بندی تایمز نمی‌تواند موجه باشد و آنها رتبه‌ای دیگر به دانشگاه خود خواهند داد و امتحان این مسئله بسیار آسان است.
    4)رئیس دانشگاه یاسوج، شاخص‌های عملکردی رتبه بندی موسسه تایمز را در 5 حوزه آموزش (محیط یادگیری)، تحقیق (حجم، درآمد و شهرت)، استنادها (تأثیر تحقیق)، چشم انداز بین المللی (کارکنان، دانشجویان و تحقیقات) و درآمد صنعت (انتقال دانش) ذکر کرده که برای جامعه علمی و مردم جای ابهام و سؤال است که دانشگاه یاسوج در کدامیک از این شاخص‌ها برتر است؟ در همه ادوار، محیط یادگیری دانشگاه یاسوج غرق در حواشی سیاسی و انتخاباتی و حتی طایفه‌ای بوده و محیطی علمی نبوده، تحقیقات این دانشگاه کجا توانسته است به کسب درآمد برای دانشگاه و ایجاد شهرت علمی- اقتصادی منجر شود؟، چشم انداز بین المللی دانشگاه یاسوج در کسب دانشجویان خارجی و ... کجاست؟، انتقال دانش و ارتباط با صنعت و کشاورزی استان کجای کار دانشگاه یاسوج کارکرد خارجی داشته و توانسته به صنعت فلاکت زده این سرزمین رونقی دهد؟
    5)در این شاخص‌ها، تنها «استنادها» می‌ماند و این مؤسسات صرفاً بر اساس شاخص استناد (مقالات) رتبه بندی می‌کنند؛ این مؤسسات خصوصی در خارج از ایران استقرار دارند و اطلاع چندانی از وضعیت دانشگاه‌ها ندارند و اگرچه اعلام می‌کنند که بر اساس شاخص‌های چندگانه به رتبه بندی دانشگاه‌ها می‌پردازند، ولی در عمل صرفاً یک شاخص (میزان انتشار مقالات) ملاک خواهد بود که این در جای خود آسیب‌هایی دارد که به زودی در نوشتاری دیگر در خصوص «paper زدگی محض و سیاست مدیریت دانشگاه یاسوج» در این باب پرداخته خواهد شد.
    6)با کسب این رتبه نه چندان معتبر، دکتر عریان، دانشگاه یاسوج را دارای جامعیت رشته‌ای و ظرفیت و توانایی حل مشکلات استان و استان‌های همجوار دانسته و گویی باور کرده که چنین کارنامه و پتانسیلی را دانشگاه تحت مدیریتش دارد. این دانشگاه را به عنوان حلال مشکلات معرفی می‌کند و آن را در خدمت رفع مشکلات استان و حتی کشور می‌داند. به واقع آیا با مقاله نویسی در ژورنال‌های خارجی بدون خروجی عینی و مؤثر در جامعه می‌توان به حل مشکلات استان رسید؟ تاکنون این دانشگاه توانسته کدام آسیب اجتماعی (در سطح شهرستان و استان)، معضل صنعتی و یا تولید مواد شیمیایی و صنعتی و ... را چاره کند؟ نتایج کدام تحقیقات این دانشگاه در حوزه انسانی یا محیط طبیعی و یا کشاورزی انتشار یافته و توانسته اثرگذار باشد؟ گویی رویکرد دانشگاه یاسوج موفقیت را صرفاً مقاله نویسی دانسته و بر این باور است که با پشت میز نشستن و تلاش برای ایمپکت فاکتور بالاتر، به توسعه منجر خواهد شد. (سرگذشت این قصه طولانی و آسیب جدی سیاست حاکم بر دانشگاه یاسوج به زودی در یادداشت‌هایی تشریح خواهد شد)
     7) ریاست دانشگاه یاسوج خود بهتر از مخاطبان رسانه‌ها از ارزش این رتبه بندی‌ها و عدم وجود چهار شاخص دیگر (که خود بیان کرده) واقف بوده و نباید با عوام زدگی، مخاطب را ساده بینگارد، بلکه باید با توجه به رسالت دانشگاهی خود، تلاش کند سطح آگاهی مردم را بالا ببرد و با یک رتبه بندی غیر جامع، دانشگاه یاسوج را جامع حل مشکلات معرفی نکند.
     8) به هر حال قطعاً همه از موفقیت دانشگاه یاسوج خوشحال خواهند شد و قصد تحقیر و یا دست کم گرفتن ظرفیت‌های آن نیست؛ بلکه باید به بوته نقد کشیده شود تا عیوب اصلاح شده و با آمارهای نامعتبر برخی مؤسسات، توهم موفقیت ایجاد نشود و مدیران دانشگاه به ضعف‌های مدیریتی خود واقف شوند. در غیر این صورت دانشگاه همچنان در عدم کارآیی و کارکرد عینی برای جامعه می‌ماند و به تحقیقات کاغذی و انتشار مقالات خارجی روی می‌آورد. چاپ این مقالات به زبان انگلیسی جز کسب رتبه واهیِ کاغذی برای دانشگاه، کارکرد دیگری ندارد و به علت عدم تسلط بر زبان انگلیسی، دستگاه‌های ذیربط از نتایج آنها بهره نمی‌برند و صرفاً گاهی از نتایج تحقیقات فارسی استفاده می‌نمایند. (این دستگاه‌ها از نتایج تحقیقات به زبان فارسی به ندرت استفاده می‌کنند، انتشار این تحقیقات به زبان‌های خارجی دیگر بماند!) به عنوان مثال مقالات زیادی در ژورنال‌های خارجی در حوزه کشاورزی، شیمی، محیط زیست و ... از سوی دانشگاه یاسوج به زبان انگلیسی به چاپ می‌رسد و این در حالی است که هیچ سودی به حال جامعه ما ندارد و دستگاه‌های ذیربط اصلاً از آنها اطلاعی ندارند و قادر به استفاده از آنها نیستند. (کیفیت این مقالات و ... بماند)
    9) دانشگاه یاسوج رویه ای دارد که در زمان دکتر عریان تقویت شده که حتی فارغ‌التحصیلان خود را به عضویت هیات علمی قبول ندارد. آیا بقیه دانشگاه‌های کشور بهایی به مدرک دکتری این دانشگاه خواهند داد؟ این از عجایب است که خود را قبول نداشته باشی و ادعا کنی که از برترین دانشگاه‌ها کشور هستی!
با این توصیفات، آیا دانشگاه یاسوج می‌تواند از برترین دانشگاه‌های کشور قلمداد شود؟ البته اگر مبنا مقاله نویسی، فرار دادن استعداهای استان و بی توجهی به آنها، استخدام بی ضابطه و ... باشد، دانشگاه یاسوج در رنکینگ‌های دانشگاهی، حائز رتبه‌های برتر و تک رقمی خواهد شد...! (همچنان که شده است)
 
---------------------------------------------------------------------------
پی نوشت؛
پیش‌تر از این قرار بود در مطالبی دانشگاه یاسوج نقد شود که به دلایلی به تأخیر افتاد تا اینکه اعلام ذوق زده کسب رتبه این دانشگاه از سوی مدیریت این دانشگاه، موجب شد که ضرورت پرداختن به مسائل آن جدی‌تر شود و همچنان که قبلاً گفته شد، به زودی در یادداشت‌های تحت عناوین «دانشگاه یاسوج؛ دانشگاه کاغذی»، «دانشگاه یاسوج؛ دانشگاه مجردی»، «حاکمیت مقاله نویسان بی عمل در دانشگاه یاسوج» و ... به آن پرداخته خواهد شد.
تأکید می‌شود این مطالب و نقدها هیچ گونه ارتباطی با دعواهای سیاسی برخی نمایندگان با مدیریت محترم دانشگاه یاسوج ندارد و نباید منشأ سوءاستفاده آنها قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سررود
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به ایشون بگه بابا تو برو خونه ات بنشین
هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
خداییش دانشگاه یاسوج را اگر در تمامی جوانب بخواهی بررسی کنی، جزو ۱/۴ آخر دانشگاههای ایران قرار میگیره. در وزارتخانه هم خیلی به این دانشگاههای درجه چندم بهایی نمیدن.
فقط
الان در واقع شده دانشگاه فارس (نورآباد).
هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
اولا این رتبه اصلا درست نیست و در ارسال اطلاعات / دانشگاهی که هیچ مراوده بین الملل ندارد و مبلغ قراردادهای پژوهشی صنعتی آن در حد صفر است چگونه اول میشود؟ تفاهم نامه را به چای قرارداد جا میزنند و اعداد و ارقام.
هیچ فعالیت مثبت و موثری ندارد و اگر دستاوردی هم بوده کمترین نقش را رییس فعلی در آن داشته است. شاید اگر ایشان نبود وضعیت خیلی هم بهتر از این بود،
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبناااا
دانشگاه یاسوج
خسته نباشید
Iran, Islamic Republic of
امان از حسادت وخط تخریب
علی
Iran, Islamic Republic of
آنچه بنده از دانشگاه یاسوج می دانم /توسعه یافته است بویژه اینکه در زمان عربان از نظر عملکرد آموزشی، عمرانی، فرهنگی و دانشجویی و ارتباط و تکریم کارکنان سقوط داشته است.
Iran, Islamic Republic of
خدایی به همه چی میخوره غیر از دانشگاه
lind
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت مدیریت محترم سایت و دانشگاه دولتی یاسوج خواهشمندیم برای پیشرفت و توسعه استان هم از لحاظ فرهنگی و پیشرفت فرهنگ رشته بازگیری کارگردانی و غیره را در دانشگاه دولتی تاسیس کنید تا محروم نباشیم
سعید
Iran, Islamic Republic of
دیگه میتونه مدیریت کنه
علی
Iran, Islamic Republic of
دوست بزرگوار شما دانشگاه یاسوج را در کنار دانشگاه بابل قرار میدهی که قدمت بسیار بالا داشته و در کنکور سالیان دور که رشته ریاضی ارزشی داشت نیز باید رتبه پایین داشته باشی و تعداد استاد و مقالات علمی و قبولی آن در مراتب بالاتر از داشگاههای برتر کشور هم بالاتر است دانشگاه بابل تاسیس 1348 است که زیر مجموعه دانشگاه مازندران بوده و در آن موقع استان کهگیلویه و بویراحمد مدرسه هم نداشت چه برسه به دانشگاه! لطفا مطالب را با هم قاطی نکنید و ارزش دانشگاههای دیگرا را پایین نیارید سال 1379 شما دانشگاهی به نام یاسوجی نداشتید!
Iran, Islamic Republic of
نوشیروانی بابل رو من از یکی از بچه ها پرسیدم گفت در حد یه مدرسه است احتمالا یک سری از دانشگاه ها یا اطلااعات اشتباه دادن به موسسه تایمز یا اینکه اگر پول بیشتر بدی رتبه بندی ات بهتر میشه یا معیار تایمز برای رتبه بندی اشتباهه دقیقا نمیدونم ولی اگر یه دانشگاهی در ایران اول باشه در همه سایت های اعتبار سنجی باید اسمش بین بهترینها باشه ایران بین 400 دانشگاه اول جهان دانشگاهی نداره
بهترین دانشگاه های جهان متعلق به ایالات متحده هستند بقیه دانشگاه ها حرفی برای گفتن ندارن فقط دانشجو میگیرن و پول یا از دولت یا دانشجو می گیرن و خروجی خاصی ندارن
مقالات هم اکثرا کپی کاری هستند در داخل و چیز خاصی ندارن خیلی بندرت چیز ارزشمندی تولید کنن
حتی اکثر دانشگاه های کانادا هم کارایی ندارند
بهتره که دانشگاه ها تبدیل بشن به محلی برای مهارت اموزی و گرنه عصر و دوره دانشگاه کلاسیک تمام شده
در آلمان استادی که نتونه با صنعت قرارداد ببنده عذرش خواسته است
در ایران ما چیزی از دانشگاه ها ندیدیم فقط سعی دارن به صورت مصنوعی رتبه خود را بالا ببرن که در عمل تاثیر چندانی رو اعتبارش نداره
دانشگاه باید بگه که دانشجوهاش کجا هستند؟ کار پیدا کردن؟ درامدشون چقدره؟ اثر دانشگاه رو جامعه چیه؟
دانشجو گرفتن و مقاله و کتاب کپی کاری دادن هنر نیست
جامعه هم نباید پولی به دانشگاه بدهد چون کارایی ندارد دانشگاه باید خودش درامد زایی کنه
چاه باید خودش اب داشته باشه
آراد
Luxembourg
اون موقع که دانشگاه بابل تاسیس شده.که 5 پایه تحصیلی دختر و پسر در یک کلاس می نشستند و یک فرد با سواد محلی بهشون درس میداد و برای ادامه تحصیل به خوزستان یا فارس می رفتند برادر!! شما که ادعای از سر بی اطلاعی داری و گویا در یکی از مدارس ابتدایی استان به نام دانشگاه تحصیل می کنید خبر ندارید زمانی که تعداد داوطلبان کنکور بیش از 1.5 میلیون بود شما باید رتبه کشوری زیر 3000 در رشته ریاضی داشتی تا در این دانشگاه پذیرفته میشدی در حالیکه دانشگاه یاسوج وجود خارجی نداشت و کسی نمی دانست یاسوج در کجای کره زمین قرار دارد! بهتر است شما تاریخ استان خودت را بهتر مطالعه کنی شهر یاسوج در سال 56 از فارس جدا شده و عکس های موجود نشان می دهد که تعداد خانوارهای آن به 100 تا هم نمی رسید!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز مایلم نخست به اطلاع جنابعالی برسانم که مخلص نصف کامنتهای این بحث را گذاشتم و با لینک هم نشان دادم که دانشگاه نوشیروانی بابل و دانشگاه یاسوج جایگاهشون چیزی نیست که ادعا می فرمایند پس مدافع دانشگاه یاسوج نبودم
اما چون بحث را به جاهای دیگری کشاندید مایم به اطلاع شما برسانم که مخلص هم دانشگاه شیراز و هم دانشگاه تهران تحصیل کردم با رتبه زیر 200 در دانشگاه شیراز و با رتبه تک رقمی ارشد همان موقعی که به قول شما یک و نیم میلیون نفر اومده بودن کنکور کارشناسی می دادند و کنکور ارشد بسیار شلوغ بود قبول شدم و شاگرد ممتاز دانشگاه تهران هم هستم
مایلم به اطلاع شما برسانم که ده ساله همه شاخص های رتبه بندی دانشگاه ها را بررسی می کنم و اثری از اثار نوشیروانی بابل در رتبه بندی دانشگاه ها نبود و در سالهای اخیر سرو کله اش پیدا شد پس با فرد بی اطلاعی رو به رو نیستید(دونه به دونه دانشگاه های امریکا و کانادا را هم بررسی کرده ام)
زمانی که دانشگاه یاسوج به قول شما وجود نداشت رتبه کشوری در کارنامه ثبت نمیشد
و رتبه 3 هزار در اون زمان برای رتبه کشوری وجود خارجی نداشتو رتبه منطقه ای داده میشد پس این رتبه 3 هزاری که فرمودید هم اثر خارجی نداشت و اگر هم داشته باشه ملاک نیست ممکنه یک فردی در قطب خودش رشتبه قطبی قبول بشه یا ترجیحش دانشگاه نزدیک به خودش باشه دانشگاه نوشیروانی اگر دانشگاه خیلی خوبی بود و دانشگاه اول ایران بود رتبه های برتر کنکور اون رو انتخاب می کردند که چنین چیزی دیده نمیشه
مجددا مایلم به اطلاع شما برسانم که ملاک موفقیت یک استان یا کشور زمان جدا شدنش نیست مثالها در جهان هم فراوان هست
مغالطه ای که کرده اید این است که بحث در مورد نوشیروانی را به یاسوج ربط داده اید اگر دانشگاه نوشیروانی واقعا حقش بوده در تایمز اومده پس یاسوج هم که اونجا هست و دلیل درگیری شما دیگه چیه؟ اگر شاخص را قبول ندارید هم که اکثر شاخص ها می گویند نوشیروانی بابل جایگاهی ندارد
پس دیگه حرف شما چیست؟
تعصب باعث فساد در استدلال میشه خود شهر شیراز در زمان هخامنشیان یک پادگان 200 نفره به اسم تیزاریس بوده و تخت جمشید با فاصله مکانی از شیراز حرف اول را میزده بعد در زمانی که خان لر و کریم خان زند وارد شیراز شد در حالی که اصفهان 800 هزار نفر جمعیت داشت و شیراز 10 هزار نفر اومد و به شیراز رونق داد و جمعیتش را به 50 هزار رساند و اونجا را اباد کرد حالا مثلا یه اصفهانی باید بیاد بگه که شیراز وجود نداشت و ما فلان بودیم؟ خود شیرازی که میفرمایید ازش جدا شده اید را هم که لرها و خان لر و کریمخان زند ساخت و اباد کرد
500 سال پیش شهرهای کنونی ایالات متحده وجود نداشتند در حالی که لندن و پاریس وجود داشتند ایا الان کسی باید ادعا کند که شما فلان روز فلان جمعیت داشتید؟
خود تهران در 200 سال قبل یک روستایی بود الان جمعیتش از اصفهان بسیار بیشتره
پس ملاک چنین چیزی نیست!
شخصی نزد ارسطو امد و گفت اجداد ما هم فلان بودند و فلان فرد مشهور از اجداد ما است وخیلی خانواده بزرگی هستیم و مثل شما خانواده ما هم موفق بوده
ارسطو یه جمله بهش گفت: گفت بله شباهتهایی داریم ولی فرقش اینه که خانواده شما با تو تمام میشه ولی خانواده ما با من شروع میشه
همانطور که اشاره کردید دانشگاه یاسوج به قول شما تازه ایجاد شده در این مدت کوتاهیی که شکل گرفته (حالا شما بگو پارسال ایجاد شده) ظاهرا بسیار موفق بوده و در کنار دانشگاه اول جهان یعنی نوشیروانی بابل قرار گرفته!
در مورد قوم لر هم مایلم به اطلاع برسانم که
عصر برنز یا عصر مفرغ متعلق به قوم لر هست که به 5 هزار سال قبل باز میگرده شما دوستان عزیز شمالی اون موقع کجا بودید؟ پس از عصر درخشان مفرغ لرها و اقوام این ناحیه در ساخت تمدن پارس و تخت جمشید مشارکت داشتند شما عزیزان اون موقع کجا بودید؟ اصلا اون موقع ده هم نبودید
پس سعی کنید استدلال صحیح بفرمایید و از مغالطه و قیاس مع الفارق پرهیز بفرمایید
چون بحث را منحرف کردید باز مایلم به اطلاع حضرتعالی برسانم لرها قدیمی ترین اقوام این ناحیه بودند و نخستین دانشگاه ایران هم با مشارکت اقوام لر در همین منطقه ایجاد شد که جندی شاپور هم بوده اون زمان دانشگاه معتبر شمال چه دانشگاهی بوده؟
بنابراین بحث شما از هر جهت مردود است
در تفکر خود تجدید نظر بفرمایید
توجه داشته باشید ممکنه یاسوجی وجود نداشته ولی اقوام لر و ماها وجود داشتیم و اینطور نیست که اگر تازه به اینجا امده ایم پیشینه نداشته ایم
همان توان و همان قدرتی که عصر مفرع و برنز و پادشاهی هخامنشی و ساسانی و ..را ایجاد کرد مطمئنا در ما هست بسیار ادمها در این منطقه امدند و در ما حل شدند پس اینگونه نیست که وقتی جایی تازه شکل میگیره چیزی نداشته باشه اروپایی ها به امریکا رفتند امریکا الان از اروپا موفقتره
لذا بحث های تاریخی شما بسیار مغالطه امیز بوده و ناشی از تعصب و نداشتن مطالعات تاریخی است
مخلص 10 سال در دانشگاه(شیراز دانشکده مهندسی و دانشگاه تهران) حضور داشتم و اینطوری هم نیست که بی اطلاع صحبت کنیم
موفق و موید باشید
Iran, Islamic Republic of
این سایت تایمز احتمالا پولیه و اعتباری نداره
در شاخص رتبه بندی شانگهای دانشگاه یاسوج بین هزار دانشگاه اول دنیا هم حتی جایگاهی نداره
http://www.shanghairanking.com/ARWU2019.html

این هم رتبه بندی کیو اس هست
دانشگاه یاسوج جایگاهی نداره

https://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2020
اینم لیست دو هزار دانشگاه برتر جهان شما اثری از دانشگاه یاسوج میبینید؟
https://cwur.org/2019-2020.php

همون دانشگاه تهرانش در جهان چیزی نیست چه برسه به یاسوج
هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
Iran, Islamic Republic of
این سایت تایمز احتمالا پولیه و اعتباری نداره
در شاخص رتبه بندی شانگهای دانشگاه یاسوج بین هزار دانشگاه اول دنیا هم حتی جایگاهی نداره
http://www.shanghairanking.com/ARWU2019.html

این هم رتبه بندی کیو اس هست
دانشگاه یاسوج جایگاهی نداره

https://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2020
اینم لیست دو هزار دانشگاه برتر جهان شما اثری از دانشگاه یاسوج میبینید؟
https://cwur.org/2019-2020.php

همون دانشگاه تهران در جهان چیزی نیست چه برسه به یاسوج
هیات علمی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
برای مطالعه کامل رتبه بندی مختلف دانشگاهها اینک زیر را ببینید دانشگاههای معتبر دنیا در رتبه بندی موسسات مختلف رتبه نزدیک به هم دارند ولی دلنشگاههای نامعتبر اختلاف رتبه در موسسات مختلف خیلی زیاد است. اگر رتبه دانشگاه یاسوج در همه موسسات رتبه بندی نزدیک باشد رتبه تایمز هم قابل قبول است و گرنه نیست
https://www.khabaronline.ir/news/288412/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84
Iran, Islamic Republic of
در سایت وبومتریکس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رتبه 3400 و دانشگاه ازاد یاسوج رتبه 10200 را دارد و اثری از دانشگاه یاسوج نیست یعنی اصلا در رده بندی حضور ندارد
ملاحظه بفرمایید
http://www.webometrics.info/en/search/Rankings/yasuj

دانشگاه تهران در این رده بندی به زور رتبه 438 را دارد که رتبه خوبی نیست ولی بهترین رتبه ایرانه!
http://www.webometrics.info/en/world?page=4
Iran, Islamic Republic of
با توجه به بحران صندلی های خالی دانشگاه های ایران و اینکه اقبال به دانشگاه زیاد شده مدیران دانشگاه احتمالا سعی خواهند کرد که رتبه دانشگاه خودشون را بالا نشون بدن که چهار تا دانشجوی پولی بیاد و دانشگاهشون تعطیل نشه
واقعیت اینه که ما در ایران این همه دانشگاه لازم نداریم و دانشگاه ها باید مهارت محور شوند و هر دانشگاهی یه سری رشته هایی که مزیت رقابتی در اون استان دارند را ارائه کنند
دانشگاه ها با این وضعیتی که خود را با شرایط وفق نمی دهند در نهایت منقرض خواهند شد
دانشگاه اگر کمک دولتی دریافت می کند باید جواب دهد که سرنوشت دانشجویانش چه شده و نباید به دانشگاه ها اجازه دهند وقتی دانشجوهاش بیکار هستند اون رشته را دایر نگه داره
منابع باید بره سمت رشته هایی که فایده داره یا ماموریت دانشگاه باز تعریف بشه و یه سری مهارتهایی را اموزش بده
وضعیت کنونی خود گول زنی است

بزودی با کاهش شدید جمعیت بسیاری از دانشگاه ها با بحران نبود دانشجو روبرو خواهند شد این همه دانشجوی دکترا این همه مهندس بیکار هست و قطعا حامعه اینها را خواهد دید و اقبال برای درس خوندن کاهش پیدا خواهد کرد
در حال حاضر برای دانشگاه سرنوشت دانشجو اهمیتی نداره و همان جزوه 30 سال پیش را طرف میاد تدریس میکنه که به روز هم حتی نشده
یعنی همرشته و هم محتویات متریال تدریس شده بی فایده و تاریخ گذشته هستند
دانشگاه باید بر پایه کارآفرینی تعریف شود و برای جامعه فایده ای داشته باشد
مقاله دادن و کتاب های تکراری ذره ای برای جامعه ارزش نداره
در هنگام استخدام استاد کسی که تافل زیر 90 داره یا نمره gre زیر 500 میاره نباید استخدام بشه
ملاک نباید مقاله باشه مقاله دو زار ارزشی نداره ملاک باید درامد زایی باشه
درامد ایجاد میکنی بمون درامد ایجاد نمیکنی باید طبق اصول اقتصاد خرد تعطیل بشی
مخلص به مدیریت دانشگاه یاسوج پیشنهاد می کنم یک تجدید نظر کلی بکنند و به سمت ایجاد نخستین دانشگاه مهارت محور و کارافرین ایران با در نظر گرفتن واقعیات جامعه حرکت کنه
دوره انتگرال گرفتن و تبدیل لاپلاس و..تمام شده
موفق باشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1