تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۴۵
کد مطلب : ۴۲۰۰۱۹
گزارشی از جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج؛

انتقاد اعضای شورای یاسوج از رسانه‌ها / آشنا: نیازی به معامله کردن ندارم، سند دارم / کل‌کل احمدی کیش و نگین تاجی / مناقصات و معاملات شهرداری یاسوج شفاف سازی شود / نورچشمی‌ها چه کسانی هستند؟ / صحبت‌های متفاوت دهراب‌پور

۱۰
۳
انتقاد اعضای شورای یاسوج از رسانه‌ها / آشنا: نیازی به معامله کردن ندارم، سند دارم / کل‌کل احمدی کیش و نگین تاجی / مناقصات و معاملات شهرداری یاسوج شفاف سازی شود / نورچشمی‌ها چه کسانی هستند؟ / صحبت‌های متفاوت دهراب‌پور
کبنا ؛ دومین جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج امروز (یکشنبه 31 فروردین ماه 99) در محل این شورا به ریاست مسعود خوبانی برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح روز یکشنبه (31 فروردین ماه 99) دومین جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد.
مسعود خوبانی رئیس شورای شهر یاسوج در این نشست به رسالت و وظایف رسانه‌ها پرداخت و اظهار داشت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود که متن را بر حاشیه ترجیح دهند و بر روی موضوعات اصلی جلسات شورا تمرکز کنند، به طور مثال وقتی بحث روی جمعه بازار است، به همین موضوع بپردازید و به حواشی قبل و بعد از آن را مورد توجه قرار ندهید.
خوبانی از برخی رسانه‌ها انتقادها کرد و گفت: قلم رسانه نباید به نفع شخص یا گروهی بچرخد. و یا مطالبی غیر واقعی را مطرح کند، مثلاً غیبت مکرر و بی دلیل عضو شورا صحت ندارد که برخی رسانه‌ها به آن اشاره می‌کردند.
 علی اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این جلسه، گفت: بعضی از اصناف تماس می‌گیرند و می گویند با توجه به مصوبه شورا در خصوص تخفیف و یا بخشودگی دو ماه عوارض شهرداری به علت شیوع بیماری کرونا اما مأموران شهرداری مراجعه و نسبت به اخذ عوارض و اجاره‌ها مبادرت می‌کنند. بنابراین می‌خواهیم نتیجه مصوبه و اجرای آن برای ما مشخص شود.
اکبری تبار به مقوله رسانه‌ها هم گریزی زد و گفت: باید رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد واقعیت‌ها را پوشش دهند نه هر کدام فقط از زاویه دید خود و به موضوعات بپردازند. سواد رسانه‌ای در بین رسانه‌های استان گمنام است و باید به جای پوشش سلیقه‌ای فقط واقعیت‌ها را انعکاس دهند. در همه جلسات از جمله مجلس و دولت بعضی اوقات مباحث تندی مطرح می‌شوند و این موارد طبیعی هستند.
وی ادامه داد: این حق طبیعی ما هست که در جایگاه شورا از شهردار سؤال بپرسیم و سؤالات دیگری هم هستند که مطرح خواهیم کرد. چه بسا دوستانی که سؤال نداشته‌اند بخشی از سؤالات دغدغه ذهنی آن‌ها هم بوده است. مثلاً احیای تیم فوتبال شهرداری که همه ما به دنبال احیای آن هستیم.
اکبری تبار در مورد بحث اطلاع رسانی شورا گفت: ایرادی که بر شورا وارد می‌شود، این است که ما رسانه مستقل نداریم که بتوانیم خبرهای شورا، گزارش جلسات و مصوبات شورا را به اطلاع عموم مردم برساند. این که هر رسانه‌ای بر اساس نگاه خود و با توجه به عطوفت تای سیاسی و قومی_قبیله‌ای بخواهد مسائل شورا را مطرح کند زیبنده شورای شهر یاسوج نیست.
 وی به تلاش‌های کادر درمانی و پزشکی در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در جلسه قبل شورا بر حرمت گذاشتن به پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا و در نظر گرفتن تخفیفات برای عوارض ساخت و ساز و تسهیل در گرفثن پروانه مسکن این قشر پیشنهاداتی ارائه شد که توقع داریم شورای شهر هر چه سریعتر با این پیشنهاد موافقط کند تا این مژده باعث ایجاد روحیه بیشتر در بین پرستاران شهر یاسوج باشد و انگیزه این جهاد را در آن‌ها افزایش دهد.
 احمدی کیش دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه اعضای شورای را مورد انتقاد قرار داد و بیان کرد: جلسه هفته گذشته دهن کجی به ملت ایران، حوزه علوم پزشکی و ... بود که همه ما را توصیه کرده‌اند، در خانه بمانیم و اتحادمان را حفظ کنیم. ما با حوزه علوم پزشکی نه تنها همراهی نکردیم بلکه به همین آن پزشکان و پرستارانی که بر بالین بیماران هستند دهن کجی کردیم. همانطوری که بنده فاصله خود را با همکارم حفظ می‌کنم در جلسه گذشته انبوهی از جمعیت خبرنگاران حضور داشتند و می‌توانستیم این جلسه را عقب می‌انداختیم که بخشی از فشارهای روحی مردم یاسوج کمتر شود.
 در ادامه این جلسه هدایت اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج، گفت: سال ۹۹ با همه تلخی‌هایی که به وجود آورد شروع شد. و کسانی به دلیل بیماری کرونا فوت کردند که واقعاً ضایعه بزرگی برای کشور و استان بوده، ولی به دلیل بیماری کزونا متاسفانه در غربت خاکسپاری شدند. ما در حقیقت در جنگ جهانی سوم هستیم. چین و آمریکا با هم رقابت شدید اقتصادی دارند و بقیه جهان هم تاوانش را پس می‌دهند.
وی ادامه داد: از رئیس شورا آقای خوبانی درخواست دارم حتی المقدپر جلسات حضوری را کمتر کرده و به صورت مجازی برگزار کنند. باید به تصمیمات ستاد کرونا تمکین کنیم.
اکبری گفت: در حال حاضر شهر ما بسیار شلوغ شده و فاصله اجتماعی در آن رعایت نمی‌شود و نتیجه شلوغی را ۱۵ اردیبهشت به بعد خواهیم دید. در صورتی که همانطور که معاون وزیر بهداشت گفتند شهر ما یکی از بهترین شهر و استان ما در زمینه پیشکیری از پیشروها بوده است. اما با توجه به این شلوغی‌ها خطر بزرگی در کمین مردم یاسوج هست.
وی به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» اشاره کرد و گفت: امسال توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده و شهرداری یاسوج هم در راستای خدمت رسانی به مردم و مسائل دیگر به این شعار عمل کرده و با توجه به مشکلات خود و همچنین بخشودگی عوارض و اجاره‌های این دوماه گذشته، حتی اگر بشود از تسهیلات بانکی استفاده کند و در زیرساخت و خدمات شهری به کار ببرد.
 اکبری به موضوع سئوال از شهردار یاسوج در جلسه قبل شورا، اشاره و اظهار کرد: سؤال از شهردار حق هر کدام از اعضای شورا هست. ما نماینده مردم هستیم و وظیفه داریم اگر کوتاهی و ابهامی وجود داشت از شهردار سؤال کنیم.
 وی ادامه داد: تیتر اکثر رسانه‌ها در مورد جلسه هفته گذشته استیضاح شهردار بود که این اشتباه و آن نشست جلسه سؤال از شهردار بود. انعکاس مسائل حاشیه‌ای جلسه بیشتر از اصل سؤالات و پاسخ‌ها بود. انتظار داریم با پادرمیانی آقای دهرابپور که پیشکسوت همه ما هستند بتوانیم در مدت زمان باقیمانده این شورا کاری کنیم که هم خداوند و هم مردم از ما راضی باشند.
فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج همچنین در ادامه بیان کرد: در خصوص کرونا و بحرانی که در کشور و دنیا ایجاد کرده همه ما واقف هستیم و می‌طلبد که ما هم در کنار مردم در جهت حل این مشکل قدم‌هایی برداریم. در راستای همین امر ضمن مواقت با پیشنهاد آقای اکبری از رئیس شورا می‌خواهم مقدمات برگزاری برخی جلسات را در قالب‌های مجازی فراهم کنند تا هم کار مرذم عقب نماند و هم این جلسات در راستای پیشگیری از شیوع بیماری به حداقل برسد.
وی افزود: در مورد طرح سؤال از شهردار یاسوج، هرکدام از اعضای شورا موظف هستند که هر جا اشکالی در نحوه خدمات رسانی و سایر مسائل دیدیم نه فقط از شهردار بلکه از همه رؤسای سازمان‌های شهرداری سؤالات خود را مطرح کنیم. در جلسه گذشته ما ۱۶ سؤال در مورد خدمات رسانی، مسائل روز شهر و مواردی این دست داشتیم. اما بعضی رسانه‌ها حاشیه‌ها را بیشتر از متن پوشش دادند. بعضی از رسانه‌ها آگاهانه و برخی نیز نا آگاهانه مسائلی را مطرح کردند.
نگین تاجی ادامه داد: بنده به عنوان یک عضو شورا و با عنایت به میزان آراء خود که از تمام اقشار، طوایف و دیدگاه‌های مختلف بوده است و مربوط به قشر یا منطقه جغرافیایی خاص نبوده است. در نتیجه پرسش‌هایی که مطرح می‌کنم در راستای مسائل طایفه‌ای و جغرافیای نیست. برخی‌ها که منافع خود را در تقسیمات فکری، طایفه‌ای و جغرافیایی می‌دانند و به ما میگویند چون شما دیدگاه منطقه‌ای و جغرافیایی داریم استیضاح شهردار را مطرح می‌کنید. در صورتی که اصلاً این چنین نیست. در جلسه قبل چهار نفر از اعضا پاسخ‌های شهردار را قانع کننده ندانستند و قاعدتاً در جلسه آینده ما از شهردار مجدداً سؤال می‌پرسیم و سؤالات جدید را مطرح می‌کنیم و پاسخ می‌خواهیم. بعد از آن رأی گیری کردت و تکلیف را مشخص می‌کنیم.
وی تصریح کرد: کسانی از مسائل پشت پرده سؤالات حرف می‌زنند، که باید بگویم هیچ مسأله پنهانی نداریم، و تمام مسائل شفاف مطرح شده است و ما نسبت به نحوه خدمات رسانی درشهر یاسوج نه تنها از شهردار بلکه بر همه مدیران نقد و سؤال داریم.
وی گفت: از رسانه‌ها خواهش می‌کنیم در جلسات آن چیزی که وجود دارد انعکاس دهند. بخشی از بحث ما تنش، برخی تعاملات و بسیاری نیز بحث‌های تخصصی بودند که به هیچ کدام از مسائل به جز حاشیه‌ها پرداخته نشد. بنده همیشه حرف خود را می‌زنم و سؤالات خود را مطرح خواهم کرد و در مورد مسائل مربوط به مردم کوتاهی نخواهم آمد.
نگین تاجی حرف‌های احمدی کیش را مورد انتقاد قرار داد و گفت: باید بگویم فرمایشات مقام معظم رهبری برای نقشه راه و برای همه ارزشمند و مهم هست و باید توجه کنیم، هیچ جایی گفته نشده که کسی که خطایی می‌کند نیاز نیست از وی پرسشی شود و مسائل مردم را رها کنیم. در مورد جلسه گذشته، سؤال ما هفت نفر عضو شورا و چند رسانه که با فاصله نشسته بودند. اما آقای شهردار لازم نبود مدیران و معاونین شهرداری را با خود همراه کند که جلسه شلوغ شود و در جلسه‌ای خلوت می‌توانستیم انجام دهیم.
احمدی کیش به میان حرف‌های نگین تاجی آمد و توضیح داد: در این که سؤال حق همه اعضا هست شکی نیست. اما سؤالات جدید هم می‌خواهید مطرح کنید که این خلاف قانون است و شهردار باید مجدد پاسخ سؤالات گذشته را بدهد بعد اعضا اعلام کنند که قانع شده‌اند یا خیر.
مسعود خوبانی با خواندن بندهای قانونی در این رابطه یعنی سئوال و استیضاح شهردار توضیحات لازم را داد.
کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز، گفت: آقای نگین تاجی بحث رسانه شورا را مطرح کردند که قائدتا هر سازمان و نهادی رسانه‌ای برای اطلاع رسانی دارد که تمام اطلاع رسانی‌ها را فارغ از عملکرد گزینشی انجام می‌دهد. شورا یک نهاد تماماً مردمی است و حق مردم است که از اطلاعات دقیق از عملکرد نماینده‌های خود در شورا داشته باشند. شورای شهر اصفهان یک شبکه رادیویی به نام رادیو شورا دارند که حتی اگر شوخی کوچکی هم اعضا بکنند در آن پخش می‌شود.
وی ادامه داد: با وجود این که داشتن یک رسانه مستقل لازم هست اما ما نمی‌توانیم سایر رسانه‌ها را از مدار اطلاع رسانی خود خارج کنیم و حق رسانه است از هر کسی که خود را نماینده مردم یا منتسب به مردم می‌داند و وظیفه خدمت به مردم دارد باید به همه رسانه‌ها جوابگو باشد.
وی در مورد تخلفات و افشاگری‌های رسانه‌ها گفت: انتظار می‌رود اگر یک عضو شورا یا کارمند شهرداری اطلاعاتی مبنی بر تخلف در شورا و شهرداری می‌دهد کاملاً شفاف و با اسم اطلاع رسانی شود. اما این که بخواهید بر چسبی بزنید و آبروی کسی را کم و زیاد کنید، قطعاً مورد نکوهش قرار می‌گیرد.
وی در مورد بحث سؤال از شهردار نیز گفت: طبق ماده ۸۳ قانون شوراها چنانچه یک یا چند تن از اعضاء سوالی از شهردار داشته باشند به رئیس شورا اعلام و ایشان نیز به شهردار اعلام می‌کند و ظرف ۱۰ روز پاسخگو باشد. چنانچه اعضا از پاسخ‌های شهردار قانع نشوند شورا می‌تواند استیضاح شهردار را به رأی بگذارد و هارشنبه این مورد اتفاق خواهد افتاد.
آشنا اضافه کرد: همه ما نماینده همه مردم این شهر و حتی کسانی که برای یک ساعت از این شهر عبور می‌کنند، هستیم. و موظف به خدمت به تک تک این مردم هستیم. انتظار می‌رود که حرمت رأی مردم حفظ شود و دست از خود رایی ها و تندروها و مسائل طیفی و طایفه‌ای برداریم و در پایان شورای دور پنجم خدمات ارائه شده را منعکس کرده و این مدت باقیمانده را هم به نحو احسن به وظایف خود عمل کنیم.
نگین تاجی نیز گفت: آقای آشنا بحث‌های خوبی مطرح کرد ولی در آخر از مسائل طیفی و طایفه‌ای حرف زد. در جلسه اعلام کردم شهردار ناتوان است و چه دلیلی دارد بگویم چون از فلان طایفه هست این نظر را دارم.
وی در مورد بحث کمیسیون‌ها گفت: باید بگویم آقای آشنا عضو کمیسیون نیست و طبق یک ضربالمثل لری باید بگویم (اگر گردو و بارت نی پس رک و رک نکو) و اگر می گویند خبری منتشر شده نباید زود صاحب خبر شویم.
 بعد از صحبت‌های نگین تاجی، جلسه تا دقایقی به تنش و صحبت‌ها بالا کشیده شد.
کیوان آشنا در ادامه در مورد شفاف سازی کمیسیون معاملات و مناقصات گفت: بنده و خانواده‌ام کارخانه شن و ماسه، هم کارخانه آسفالت، هم کامیون و کشاورزی داریم و نیازی از لحاظ مالی ندارم که بخواهم معامله کنم. بنده نماینده شورا در کمیسیون هستم.
 وی افزود: این شخصی که آقایان از وی حمایت می‌کنند و از گردونه مناقصات خارج شده است شخصی است که ۲۸ اسفند ماه یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان حقوق کارگرها را طی یک چک دریافت کرده اما به حساب کارگرها واریز نکرده است. برای یک کارگر که حقوق یک میلیون و پانصد هزار تومان است خیلی سخت است که دم عید حقوقی دریافت نکند. برای ۲۰ میلیون چک را پاس نکرد و کارگرها دقیقاً در آستانه روز عید بی پول ماندند. و کارفرما با توجه به این کار ایشان را صالح برای شرکت در مناقصه امسال تشخیص نداد و وی را کنار گذاشت.
 آشنا گفت: هر سندی هر رسانه‌ای راجع به مناقصات می‌خواهد در اختیارشان قرار می‌دهیم. و جلسه آینده حتماً مستندات را ارائه می‌دهم.
مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج صحبت‌های آشنا را قطع کرد و گفت: بازرسی تکلیف را مشخص می‌کند، قبل از عید آقای آشنا شما، قیمت برابر را شما حذف کردید با ۹ درصد بیشتر به آقای «ب» مناقصه را واگذار کردید.
کیوان آشنا به لحنی تند گفت: اصلاً همچنین چیزی وجود دارد، مستندات موجود است که خوبانی دو باره گفت: «چرا آقای عبدی پور بعنوان بازرس در جلسه با شما بحث کرد.»
 آشنا که بر روی نظرات و صحبت‌های خود اصرار می‌کرد، گفت: «تمام مناقصات طی ۲۰ سال لیست شود.»
 احمدی کیش عضو شورای اسلامی شهر یاسوج مجدداً صحبت کرد و گفت: آقای خوبانی چطور وقتی بزرگ‌ترین پروژه شهر بدون ترک تشریفات به بستگان شماها واگذار می‌شود چرا ورود نمی‌کنید، چرا فامیل شما که برادرش معاون سازمان است ۳ پیمان می‌برد.
 خوبانی صحبت‌های احمدی کیش را نپذیرفت و گفت: «اصلاً همچنین چیزی وجود ندارد.»
 محمد رحیم‌ دهراب‌پور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج، گفت: بهترین عبادت خدمت است، مقام معظم رهبری در سال ۷۳ که به استان سفر کردند فرمودند مشکل اصلی استان شما سیاسی نیست شبه سیاسی است، فرمودند مسائل قومی قبیله‌ای را در سیاست دخالت می‌دهید.
دهراب‌پور اضافه کرد: «من سؤال دارم حق قانونی ما سؤال از شهردار است، چرا از جای جای استان فشار می‌آوردند که چرا سؤال کردید، این کار کیست بنظر من این فتنه است، من دوستانه می‌گویم آقای احمدی کیش شما اولین کسی بودید که مسائل قومی را در این شورا کلید زدید، شما بودید، یادتان هست که در جلسه فرایند انتخاب شهردار شما گفتید، و لله شهردار باید از طایفه ما باشد.»
 او افزود: «حساسیت‌ها بیشتر از همین نقطه است، آقای آشنا شما خودتان در تماس تلفتی به شخصی گفتید که اگر قرار است شهردار را عوض کنید از فلان طایفه انتخاب کنید این مسائل قومی آفت استان ما است نه الان از قدیم تا حالا ریشه دوانیده است.»
 عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: «بپذیریم ما خودمان دامن می‌زنیم و هیزم را به آتش می‌ریزیم، مشکل این شورا اینست که این اختلاف دامن گیر شده است و تا ادامه دارد کارایی نخواهیم داشت. من در زمستان ۹۷ پیشنهاد دادم که جمع شویم و اختلافات را کم کنیم، اعتقاد دارم که موافقان و مخالفان بنشینند، و هم را قانع کنیم، دیگران را در امورات شهرداری دخالت ندهید، من قسم می‌خورم که کمترین دخالت را اجازه ندادم.»
 وی گفت: سوالاتی شده است یا رأی می‌آورد یا هم نمی‌آورد خارج از جلسه کنار هم بنشینند و همدیگر را قانع کنند، شهری که می‌توانست زیباترین شهر باشد اما این تابلوی پایتخت طبیعت ندارد این نازیبایی همخوانی ندارد بیایید این اختلافات را کنار بگذاریم.
اگر این روند ادامه داشته باشد و اصلاح نشود یک روز ماندن ما هم ظلم به مردم و شهر است، من و شما همه خطا کردیم از روز اول تا الان اشتباه کردیم اگر بخواهم و شما را زیر سؤال می‌بریم بس است. ما روی شخص حساسیت نشان می‌دهیم، ما با زندگی مردم بازی می‌کنیم حال مردم اینطور است وای بحال آینده این مردم.
 دهراب‌پور در پایان تاکید کرد: «اعلام می‌کنم که اگر این روند ادامه داشته باشد در ادامه کار مثبتی نخواهیم داشت، و هیچ ادعایی جز متهم کردن هم نخواهیم داشت. رسانه‌ها هر چه می‌خواهند حاشیه بزنند، مردم باور نمی‌کنند، من خودم رسانه‌ای هستم خودتان را متهم نکنید، هر چه می‌بینید، بنویسید، رسانه رسالت انبیاء را دارد، رسانه‌ها خودشان را قربانی اینکه فلانی خوشش بیاید نکنند.»
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
.چندی بعددررسانه ها خواهیم خواند شورای اسلامی شهریاسوج ،به عنوان شورای نمونه کشوری برگزیده شد ونه تنها کلان شهرهای دیگر کشورخودمان ،بلکه کشورهای زیادی خواهان استفاده از تجارب بعضی ازآنها خواهند‌بود. وازسراسر دنیا برای بعضی از آنها دعوتنامه ارسال خواهد شد.
وبایک پرواز اختصاصی عازم پاریس ونیوریورک خواهند شد.سران کشورهای دنیا برای ملاقات با بعضی از اعضای شورای شهر خودمان(یاسوج )صف خواهند کشید
میترسیم که به خاطر شلوغی جلسات بین آلمانی شورای شهرخودمان ،دیگه وقتی برای اعضای شورای شهر باقی نماندکه برای مسائل شهر وقت بگذارند.خدایا خودت به داد مردم این شهربرس
نکند یه زمانی بعضی از اینها بروند .....ودیگر برنکردند.
اون موقع چه کسی هست به داد این مردم برسد.
شیراز هم بدون مهمان میشود.خدانکند ،زبونم لال ، آن قسم نامه راموریانه بخورد.
والا زمین گیر میشویم.
روحانی
United States
.. حتما میخواهید امثال نگین تاجی را که قبلا شهردار بود بیاورید که متاسفانه دوران شهرداریش نیروهای شرکتی بالای 14 ماه حقوق نگرفتند وهیچ کار عمرانی هم نشد حالا جناب دهراب پور چرا اون دوران به فکر شهر وشهرداری نبود ی چرا ذرای عذاب وجدان نگرفتی وبقیه مسایلش که جایز نیست که گفته شود حالا که شهردار پاکدست وبدون معامله واخلاق مدار وکارکن هستش مشکل دارید جناب اکبری تبار وقتی ایل تامرادی در برگه انتخابات اولین رای به جنابعالی میدهند حقشون هسته که اینجوری برای پاکترین فامیلشون چاه بکنی
کارمند شهرداری
Iran, Islamic Republic of
شما بپرسید چرا بازرسی شهرداری که از وجود تمام مشکلات در شهرداری اگاه است در جلسه پرسش و پاسخ دعوت نشده بود. این نکته قابل تامل هست لطفا شفاف سازی کنید.مسولین امنیتی لطفا ورود کنید نکته کاملا در ابهام هست.
کارمند شهرداری
تنها کسی که جلو زیاد خواهی و واسطه گری رو در شهرداری گرفته دکتر خوبانی هست.بعد از ریئس شدن دکتر خوبانی خیلی از تخلفها ،از جمله افزایش عوارض و هزینه پروانه ساخت که بصورت غیره قانونی چند صد درصد بالا رفته بود گرفت.
Iran, Islamic Republic of
من برای خودم بعنوان شهروند تاسف میخورم ای کاش در روز انتخابم بیشتر دقت میکردم
محسن
Iran, Islamic Republic of
احمدی کیش ضعیف ترین عضو شورا و مقدم ضعیف ترین شهردار تاریخ یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جای خودت خلیه
شهروندان
Iran, Islamic Republic of
این اعضا قطعا در ۱۴۰۰ رای عدم اعتماد خواهند خورد ..سوراها دستتون رو شدبرای مردم‌.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
رای بدیم به شورای که بره تو شهرداری زد بند سیاسی و معامله گری کنه عجب .عحب .خیلی خوب اگاه شدیم اگر کسی جرعت داره موقع رای گیری باز اعلام کاندیداتوری کنه .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود براتحاد مهندس اكبرى و مهندس آشنا ومهندس أحمدى كيش ودكتر مقدم با اين اتحاد هم جلوى قسم خوردن ها رو گرفتين وهم بعضى انتصابات به ناحق به أميد موفقيت شما نمايندگان مردم در شوراى شهر ياسوج
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1