تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : ۴۱۹۸۲۱
صنوف پرخطری که بازگشایی شدند

سایه شوم کرونا بر سر شهروندان دهدشتی

۰
سایه شوم کرونا بر سر شهروندان دهدشتی
کبنا ؛با وجود ابلاغ مشاغل پرخطر و ممنوعیت فعالیت این صنوف در طرح فاصله‌گذاری هوشمند اما مجتمع‌های تجاری و بازارهای مسقف دهدشت از روز 23 فروردین پذیرای شهروندان است.
به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه، با توجه به ازدحام جمعیت و تردد بدون فاصله مشتریانی که برای خرید مراجعه می‌کنند پاساژها می‌توانند مکانی برای همه‌گیرشدن این ویروس باشند.
بازگشایی پاساژهای دهدشت در حالی است که این مکان‌ها در فهرست مشاغل پرخطر ابلاغی از وزارت بهداشت و درمان بوده و فعالیت آنها تا  عادی شدن شرایط کشور همچنان ممنوع اعلام شده است.
در این مجتمع‌ها شهروندان بسیاری در رفت و آمد هستند و آنچه بر نگرانی بیشتر دامن می‌زند عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی مراجعه کنندگانی است که برای انتخاب پوشاک ناچارند به انوع لباس دست بزنند و پرو کنند.
در بازدید میدانی از سطح شهر کمتر کسی در حال خرید، از ماسک و دستکش استفاده می‌کند و کودکان نیز، همراه پدر و مادر در پاساژها دیده می‌شوند.
علاوه بر این، دست‌فروشان نیز به راحتی بساط خود را پهن کرده و مشتریان این صنوف نیز با خطر ابتلا به کرونا مواجه هستند.
 فعالیت صنوفی از قبیل مجتمع‌های تجاری، بازارهای سرپوشیده و فست‌فودی‌ها، خلاف دستورالعمل فاصله‌گذاری هوشمند بوده و لازم است دادستان و شورای سلامت تدبیری برای تعطیلی این واحدها در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس بیندیشند، در غیر این صورت روزهای آینده منتظر آمار شوک‌آور از کرونا خواهیم بود.
به گزارش کبنا، موضوع مهمی که کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برای جلوگیری از شیوع کرونا به عنوان راهکار تأثیرگذار مطرح می‌کنند خارج نشدن از خانه، جز در مواقع ضروری است؛ اصلی که بسیاری از شهروندان به خصوص از زمان آغاز بکار صنوف به آن توجهی ندارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1