کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

جوابیه‌ی مدیریت تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به مطلب: «جابجایی ناصحیح برخی نیروها در بیمارستان شهدای گمنام / بیمارستان پاتوق سیاسی احزاب نیست»

19 اسفند 1398 ساعت 9:49

این مدیریت فارغ از هر گونه کشمکش سیاسی، جناحی و قومیتی از تمام استعدادهای خود در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات خود استفاده نموده است. در تمامی ادارات و سازمانها معمول است که بر اساس نیاز ادارات ماموریتهای درون سازمانی به پرسنل داده می‌شود (تعداد و مدت زمان این ماموریتها بر اساس بخشنامه سازمانها محدود می‌باشد.)


بعد از انتشار مطلبی با عنوان «جابجایی ناصحیح برخی نیروها در بیمارستان شهدای گمنام / بیمارستان پاتوق سیاسی احزاب نیست» [کلیک کنید]   در پایگاه خبری کبنانیوز، روابط عمومی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متن زیر به این مطلب پاسخ داد که از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد؛

مدیریت محترم سایت کبنانیوز
عطف به انتشار مطلبی با عنوان جابجایی ناصحیح برخی نیروها در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج با کد 418346 در آن سایت جوابیه زیر جهت تنویر افکار عمومی و همکارانتان ارسال می‌گردد که انتظار می‌رود حسب ماده 23 فصل ششم قانون مطبوعات به چاپ رسانده شود.
مدیریت درمان تأمین اجتماعی متولی درمان سازمان تأمین اجتماعی در استان در دو حوزه درمان مستقیم (تولید کننده خدمات درمانی) و درمان غیرمستقیم (خریدار خدمات درمانی) به 43 درصد از جمعیت استان (304180 نفر) که تحت پوشش درمان تأمین اجتماعی می‌باشد خدمات ارائه می‌نماید.
مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی با بکارگیری قریب به 500 نفر از نخبگان دانشگاهی در مراکز خود در بیش از 11 هزار مترمربع فضای درمانی سرپایی و بستری روزانه به بیش از 6200 مراجعه کننده خدمات ارائه می‌نماید.
در این راستا و بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده به دنبال بالا بردن کمیت وکیفیت خدمات می‌باشد.
جذب 110 نیروی پزشک متخصص و عمومی و سایر کادر درمانی طی سه سال گذشته جمعیت کادر خدمت رسانی درمانی خود را 20 درصد افزایش داده است. در کنار افزایش کمی نیروی انسانی و افزایش توانایی‌ها به سطح کیفی نیروی انسانی نیز همت گمارده و طی یک دوره سه ساله 62 هزارو 108 ساعت آموزش نیروی انسانی را در قالب دوره‌های مختلف برگزار کرده است.
طی سالهای 95 تا 98 موفق شدیم علی رغم شرایط خاص سازمان و سیاستهای انقباضی بیش از یکصدو سی و پنج میلیارد ریال تجهیزات پزشکی خریداری کرده و سرعت و کیفیت ارائه خدمات را با ارتقای تجهیزات پزشکی افزایش دهیم.
در مسیر توسعه و بهسازی فضای فیزیکی بیمارستان شهدای گمنام یاسوج را از 32 تخت موجود در سال 95 با توسعه بخشهای داخلی، اطفال، جراحی عمومی و زنان و زایمان و ایجاد بخشهای ICU، CCU، NICU، نوزادان، چشم، ارتوپدی، مغز و اعصاب و کوش و حلق و بینی به 58 تخت افزایش داده و با اخذ مجوز و موافقت هیئت مدیره سازمان در خصوص ایجاد یک بیمارستان ناحیه‌ای در مرکز استان فاز اول آن با متراژ 7000 متر مربع طراحی شده است و همچنین پلی کلینیک تخصصی گچساران را به مساحت سه هزار و هفتصد مترمربع در زمینی به مساحت پنج هزار و هفتصد مترمربع در حال ساخت داریم.
علی رغم وجود مشکلات مالی در سازمان و محدودیتهای ایجاد شده نه تنها در کمیت و کیفیت خدمات کاهشی نداشته‌ایم بلکه مدیریت درمان توانست بخشهای «ICU، جراحی ارتوپدی، کلیه و مجاری ادرار، گوش و حلق و بینی، جراحی اعصاب، چشم پزشکی» و واحدهای پاراکلینیکی «کولونوسکوپی، آندوسگوپی، پاتولوژی»، درمانگاه اقماری و داروخانه سرپایی در دو نوبت صبح و عصر در بیمارستان شهدای گمنام و دیگر مراکز درمانی افتتاح و کمیت و کیفیت خدمات را افزایش دهد.
براساس پیمایش و ارزیابی عملکرد ستاد جشنواره شهید رجایی، این مدیریت در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی در دو بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال 97 به عنوان دستگاه برتر استان در گروه حمایتی، سلامت و بهداشت برگزیده شده است.
این بیمارستان با توجه به گزارش درمان مستقیم سازمان در سه سال 95، 96 و 97 بین بیمارستانهای زیر پنجاه تختخواب مقام اول و در میان بیمارستانهای سازمان (70 بیمارستان) به ترتیب مقام سوم، دوم و دوم را کسب نموده است و بخش اورژانس این بیمارستان در سال 95 در سطح کشور اول شد.
حسب معیارها و ممیزی‌های سازمان محیط زیست کشور، بیمارستان شهدای گمنام یاسوج از حیث بهبود سیستم‌های کنترل آلاینده‌های هوا، آب، فاضلاب، خاک، مدیریت پسماند، افزایش بهره وری انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، پیاده سازی نظام مدیریت سبز، نصب سیستم تصفیه تکمیلی پساب، توسعه و آبیاری فضای سبز با استفاده از فاضلاب تصفیه شده و روش‌های نوین، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ سازی پدیده مهم زیستی در سطح کارکنان، همچنین توجه به مسئولیت‌های اجتماعی محلی و استانی به منظور کاهش معضلات زیستی، از میان 217 واحد صنعتی و 36 واحد خدماتی به عنوان یکی از واحدهای خدماتی سبز کشور برگزیده و تندیس و لوح تقدیر در سطح ملی و استانی دریافت نموده است.
این موفقیتها حاصل تلاش کارکنان و انتخاب و ارتقاء شایسته مدیران حوزه‌های مختلف می‌باشد. این مدیریت فارغ از هر گونه کشمکش سیاسی، جناحی و قومیتی از تمام استعدادهای خود در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات خود استفاده نموده است. در تمامی ادارات و سازمانها معمول است که بر اساس نیاز ادارات ماموریتهای درون سازمانی به پرسنل داده می‌شود (تعداد و مدت زمان این ماموریتها بر اساس بخشنامه سازمانها محدود می‌باشد.) تا در جایگاه دیگر متناسب با توانمندی و تخصص افراد از ظرفیت آنان استفاده شود. به علت حضور یکی از پرسنل ستاد مدیریت درمان بصورت مأمور در دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تهران و کمبود نیروی انسانی در این ستاد از خدمات یکی از پرسنل بیمارستان در ستاد مدیریت استفاده گردید و به تبع آن برای یکی از پرسنل بیمارستان در جایگاه فرد مأمور ابلاغ داخلی صادر گردید. مطابق با دستورالعمل و بخشنامه سازمان بعد از اتمام مأموریت افراد در جایگاه خود خدماتشان را ادامه می‌دهند لذا خبر مبنی بر جابجایی افراد در این بیمارستان صحت ندارد.
 در این روزهایی که بخش سلامت جامعه خط مقدم دفاع از سلامت احاد جامعه می‌باشد انتظار می‌رود رسانه‌ها با انتشار اخباردقیق و جلوگیری از خبرهایی که نه تنها درست نمی‌باشند بلکه باعث دلسردی مدیران و کارکنان خدوم مدیریت درمان تأمین اجتماعی در استان می‌شود خودداری و با همراهی با نظام سلامت جامعه مردمان استانمان را از خطر این بیماری مصون داریم.


کد مطلب: 418624

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/418624/جوابیه-ی-مدیریت-تأمین-اجتماعی-کهگیلویه-بویراحمد-مطلب-جابجایی-ناصحیح-برخی-نیروها-بیمارستان-شهدای-گمنام-پاتوق-سیاسی-احزاب-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1