کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

«غلامرضا پناه» برای مردم توضیح دهد که چه بلایی بر سر کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز دنا آمده است

22 مهر 1398 ساعت 20:08

 بر اساس مستنداتی که در اختیار این پایگاه خبری قرار دارد. در دوران «غلامرضا پناه»، بعضی از وابستگان او در امور بازرگانی و خرید محصولات این شرکت نقش داشتند. انتظار می‌رود که «غلامرضا پناه» برای افکار عمومی توضیح دهد که چرا کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز دنا در دوران او به ثمر ننشست که هیچ، بلکه بعضی از وابستگان او در این کارخانه به کار گرفته شدند.


در راستای انتشار اطلاعاتی که این پایگاه خبری در خصوص وضعیت نامناسب کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز دنا که از شرکت‌های وابسته به سازمان اقتصادی کوثر می‌باشد، زوایای جدیدی از مشکلات و تخلفات آن به سمع و نظر دنبال کنندگان این مطلب می‌رسد.
نظر به اینکه «غلامرضا پناه» معاونت توسعه منابع و مدیریت وزارت کار و رفاه اجتماعی را برعهده گرفته است، در سال‌های نه چندان دور به عنوان معاون اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر و رئیس هیئت مدیره کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز دنا فعالیت داشته و با این نگاه که واحدهای نشاسته، گلوکز و دکستروز این کارخانه بزرگ صنعتی استان را بازسازی و راه اندازی نماید اقداماتی انجام داده که متاسفانه با همان سو مدیریتی که در این مجموعه وجود داشته، تنها با سیلی صورت این عروس نشسته بر بام شهر یاسوج را سرخ نموده و منابع تزریق شده به این سیستم هیچگاه منتج به تولید نگردید، به عبارتی اقداماتی که از سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شروع گردید و تا سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل (سال‌های ۹۱ الی ۹۵) ادامه یافت و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید، در این کارخانه دولتی تاکنون محقق نشده است، از آنجا که اقدامات این مدیر باتدبیر و دانش جهت کمک به منطقه محروم خود بوده تا جایی که در سال ۹۵ و در زمان حضور روحانی رئیس جمهور به استان تفاهم نامه‌ای میان استانداری کهگیلویه و بویراحمد با سازمان اقتصادی کوثر با ارتباطات وی و در جهت ایجاد سرمایه گذاری در این منطقه محروم و کم برخوردار منعقد گردید، که متاسفانه آثاری از اجرای این پروژه‌ها بعد از چندین سال وجود ندارد و به عبارتی آبی از او تاکنون برای این استان گرم نشده است.
با این تفاسیر، غلامرضا پناه یکی از مدیران ملی و توانمند استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود و با توجه به نفوذ او در سطح کشور، انتظار می‌رفت او در حد نام خودش قدمی برای استان کهگیلویه و بویراحمد بویراحمد که متأسفانه کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز دنا که روزی زیر نظر «پناه» بود، حال و روز مناسبی ندارد و این کارخانه زیانده شده و الان در انبار کارخانه 150 تن آرد ضایعاتی و غیربهداشتی وجود دارد.
پناه باید پاسخگو این مسائل باشد، در سال‌هایی که وی به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت حضور داشته بعضی از منابع آگاه از انتصابات فامیلی توسط او در کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز دنا خبر می‌دهند و از سال ۹۵ که وی از مجموعه سازمان اقتصادی کوثر جدا شده یکی از بستگان نزدیک را جایگزین خود در هیئت مدیره این مجموعه کرد تا مبادا افسار این کارخانه بیچاره به دست غیر افتد، و جانشین به حق وی که از بستگان نزدیک بوده و هیچگونه فعالیت تخصصی و حتی مرتبط در صنایع غذایی نداشته تصمیمات جالبی برای این مجموعه اتخاذ نموده و با بکارگیری بدون ضابطه بعضی از وابستگان، دغدغه‌ی چندانی در خصوص افزایش تولید و یا انتصاب نیروهای کاردان نداشته است، اینکه به واسطه مشکلات بهداشتی و پیگیری‌های این پایگاه خبری و زحمات مسئولان استانداری راه برای توسعه و بازسازی این کارخانه در حال گشودن است، خبرها حاکی از آن دارد که بعضی صاحبان نفوذ به دنبال انتصاب مدیران ناکارآمد به جای مدیر فعلی این کارخانه هستند. اگر چه اقدام آنها همانند؛ آب در هاون کوبیدن است و حنای آنها برای این مجموعه صنعتی دیگر رنگی ندارد.
 بر اساس مستنداتی که در اختیار این پایگاه خبری قرار دارد. در دوران «غلامرضا پناه»، بعضی از وابستگان او در امور بازرگانی و خرید محصولات این شرکت نقش داشتند. انتظار می‌رود که «غلامرضا پناه» برای افکار عمومی توضیح دهد که چرا کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز دنا در دوران او به ثمر ننشست که هیچ، بلکه بعضی از وابستگان او در این کارخانه به کار گرفته شدند. شنیده‌ها حاکی از آن دارد برادر «پناه» که تحت عنوان نگهبان چند ماهی در این کارخانه مشغول به کار شده بود، همزمان با انتصاب غلامرضا پناه به عنوان معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سرپرست انتظامات کارخانه منصوب شده است.
کبنانیوز، بزودی تخلفات اداری و حقوق‌های نجومی به نیروهای ناکارآمد این مجموعه را، در دست بررسی قرار خواهد داد.
با گذشت مدت زیادی از مشخص شدن تخلفات مدیریتی این کارخانه، متأسفانه هنوز تصمیمی از سوی معاونت دارو و غذا مشخص نشده، با این وجود وظیفه رسیدگی به این پرونده با معاونت دارو و غدا و تعزیرات حکمتی و اداره بازرسی استان می‌باشد.


کد مطلب: 413921

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/413921/غلامرضا-پناه-مردم-توضیح-دهد-بلایی-سر-کارخانه-آرد-نشاسته-گلوکز-دنا-آمده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1