تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب : ۴۱۳۴۵۴
کبنا وضعیت آموزش و پرورش در شهرستان‌های گچساران و باشت را بررسی کرد

آموزش و پرورش گچساران در تیر رس نقد و بررسی

۲۴
۲
آموزش و پرورش گچساران در تیر رس نقد و بررسی
کبنا ؛ بعد از رفتن سید ظهیرالدین پورالحسینی و دست به دست شدن مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گچساران از پورالحسینی به محمد شهبازی و ایوب مقیمی، انتقادات زیادی به این نهاد اثرگذار در حوزه تعلیم و تربیت وارد شد. اگر چه به هیج وجه منکر خدمات خوب این اداره آموزش و پرورش گچساران به لحاظ ایجاد زیر ساخت‌ها، توسعه و تجهیز فضای آموزشی، علمی، فرهنگی و ورزشی نمی‌شویم. اما به هر حال انتقاداتی به این نهاد در گچساران وارد است که در ادامه به منظور اطلاع مسئولان به آنها می‌پردازیم.
۱. هر مدرسه یک بنگاه اقتصادی!!!
گزارش بانک جهانی درباره روند خصوصی شدن مدارس در ایران نشان می‌دهد که ایران طی سال‌های گذشته با شیب تندی در مسیر خصوصی‌سازی آموزش عمومی پیش رفته است.
از چند سال گذشته که روند مدارس هیئت امنایی، سمپاد و غیره که تمایز میان فقیر و غنی و همچنین مدرسه زبده‌ها و ضعیفتر ها را بنا نهاد بهانه‌ای شد که مردم برای ثبت نام فرزندان خود رو به رقابت در سفارش نمایند و از این رو بستری برای عده‌ای به صورت مافیای ثبت نام فراهم شود و از طرف دیگر مدارس تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی برای اخذ شهریه و کمک‌های مردمی ظاهراً داوطلبانه اما در اصل اجباری شوند. از جمله مواردی که در سال ۱۳۹۸  از طریق اعتراض خانواده‌ها در یکی از مدارس که رسانه‌ای شد نمونه بارز رشوه گیری مدیران در خصوص پذیرش دانش آموزان یا کلاس بندی آنها هست که می‌توان به آن استناد کرد. در یک قیاس ساده می‌توان مدارس را از لحاظ گردش مالی و اخذ شهریه در طی این ۸ سال با ۸ سال گذشته مقایسه نمود.
۲. مدیریت مبتنی بر بله قربان گویی و نوچه پروری به جای نخبه پروری موجبات تضعیف هر چه بیشتر آموزش و پرورش و در نهایت ایجاد شکاف بین اجتماع فرهنگیان که با عموم مردم در ارتباط می‌باشند این نهاد مهم را به صورت یک نهاد سیاست زده که این سال‌ها حال خوبی ندارد مبدل کرده است.
اگر گچساران و باشت را به ۴ قسمت یا قطب تقسیم نماییم(منطقه از تلخاب شیرین تا باشت، منطقه از آبریگون تا سیدجمال الدین، منطقه از کمبل تا آبشیرین ومنطقه ازچهاربیشه تا خیرآباد) به صورت آماری که بنگریم در حال حاضر حدود ۸۵ درصد مدیران و پرسنل اداری را یک منطقه خاص به خود اختصاص داده است که جای تأمل دارد! بعنوان نمونه دیگر می‌توان به تصرف پست مدیر کل و معاونت مالی اداره کل آموزش و پرورش استان اشاره کرد که از این طریق هم نیروهای حامی خود حتی در سایر مناطق را در مدیریت اداره مناطق قرار دهد که حتی اگر انتخابات به صورت استانی برگزار می‌شد از این مهره چینی‌ها برای تبلیغات در سایر مناطق بهره گیرد، از طرفی به رفتاری که با مدیریت پیشین آموزش و پرورش شهرستان گچساران (ظهیرالدین پورالحسینی) اشاره شود که با توجه به اینکه ایشان تمایلی به بله قربان گویی و نوچه گری نداشتند و تحرکاتی برای حضور در انتخابات داشتند در میانه سال تحصیلی عزل شدند و پس از ایشان آقای شهبازی دایی زاده تاجگردون به مدت یکسال بعنوان سرپرست و سپس آقای ایوب مقیمی عموزاده نماینده و مسئول ستاد انتخابات دوره گذشته تاجگردون بعنوان مدیر آموزش و پرورش انتخاب شدند. همچنین نیروهای ارزشی که دارای توانایی بالا بوده به دلیل همخوانی نداشتن با جریان فکری و خطی مدیران وقت تحت فشار و یا رفتن به مدارس دور دست می‌باشند.
۳. عدم شفاف سازی در خصوص واگذاری منازل سازمانی
منازل سازمانی بیشتر به دبیران انتقالی که برای تکمیل نیروهای مورد نیاز از سایر مناطق و استانها که در شهرستان ساکن شدند باید به لحاظ قانونی اختصاص یابد و مابقی بر اساس یک چارچوب مشخص و شفاف به صورت دوره‌ای در اختیار سایر فرهنگیان قرار گیرند. نداشتن یک چارچوب مشخص و شفاف که قابل رصد باشد از زمان درخواست دبیر و عدم ارزیابی مشخص در این خصوص موجبات دخل و تصرف و سفارشات خاص شده که در برخی موارد افرادی بیش از یک دوره از منازل سازمانی استفاده کرده‌اند. در این خصوص نیز سازمان بازرسی و مراجع نظارتی لیست افراد ساکن در منازل سازمانی را در طی ۷ سال گذشته اخذ نموده و روند گزینشی و انتخابی در این خصوص را بررسی نمایند.
۴. ساخت و سازها و تعمیرات بدون طی مراحل قانونی
از لحاظ قانونی کلیه تعمیرات و ساخت و سازها حتی در کوچکترین موارد باید زیر نظر نوسازی مدارس صورت گیرد.
در طی این سالها شاهد بودیم که در قالب طرح‌های مختلف همچون خرید اقلام مورد نیاز اداره و مدارس همچون کولر، میز و نیمکت، دوربین‌های حفاظتی و وسایل الکترونیکی، پی وی سی دیوارها، تعمیرات سالن‌های ورزشی و سالن‌های اجتماعات و ... از مواردی هستند که به صورت سلیقه‌ای به افراد خاص واگذار شده و در خود اداره در قالب امضا و تصویب توسط یک شورا این واگذاری‌ها انجام شده است.
آمار این واگذاری‌های بدون ضابطه در قالب سندهای مالی داخلی که تنظیم شده در طی این ۸ سال در مقایسه با ۸ سال قبل به لحاظ میزان انحراف از قانون قابل رجوع می‌باشد.
۵. واگذاری برخی اماکن به افرادخاص بدون پرداخت کرایه
برخی اماکن آموزش و پرورش به برخی بعنوان اجاره اعطا شد که بین این‌ها مواردی هست که کرایه پرداخت می‌کنند یا بسیار بسیار ناچیز هست و در واقع افرادی سفارش شده و یا معامله گر با سیستم مدیریت آموزش و پرورش بوده‌اند. بعنوان نمونه ساختمانی در هنرستان دولتی طالقانی به هنرستان دانش پژوهان که متعلق به فرماندار پیشین آموزش و پرورش بوده، واگذار می‌شود و سپس فضایی از مدرسه ۹ دی واقع در کارکنان دولت کوچه ۲۲ جنوبی به این هنرستان(دانش پژوهان) واگذار شد که هیچ کرایه‌ای بابت این فضا به آموزش و پرورش پرداخت نمی‌کند و در میان لیستی که مربوط به اماکن کرایه داده شده سال ۱۳۹۷ می‌باشد نامی از آن ذکر نشده است. دبستان علوی نیز واقع در سه راهی مورد دیگری می‌باشد که شواهد نشان می‌دهد احتمالا کرایه‌ای پرداخت نمی‌کند. اماکن کرایه داده شده در پیوست ۱ قابل مشاهده می‌باشد.
۶. دادن رتبه ها و طبقات حقوقی در حکم کارگزینی به عنوان پاداش
متاسفانه در طی سال‌های گذشته مواردی یافت شد که از افراد وابسته به نماینده بودند و علاوه بر قرارگیری در پست‌های مدیریتی در احکام آنها تغییراتی بدون ضابطه و قانون اعمال شده و برخی از این موارد نیز به نهادهای نظارتی گزارش داده شدند. بعنوان نمونه مدیر مدرسه ابتدایی تندگویان از بستگان فلان مسئول آموزش پرورش  که از ۱۳۹۷/۷/۱ برقراری حق فرزند که باید برای ایشان سه فرزند احتساب می‌شد، پنج فرزند احتساب شد.
۷. افت شدید کیفیت آموزشی و حس فرهنگ رقابت در حوزه‌های علمی و پژوهشی
در طی سال‌های اخیر به دلیل نگاه مالی که در مدارس و اداره آموزش و پرورش حاکم شد، مساله آموزش کمرنگ‌تر شد و لذا میزان و آمار قبولی در رشته‌های پزشکی و دانشگاه‌های معتبر این هشت سال اخیر با هشت سال قبل نشان از افت شدید آموزشی در این شهرستان را می‌دهد.
۸. واگذاری اماکن سودآور اقتصادی و بیمه‌ها به نورچشمی‌های سفارش شده و بستگان نماینده
برخی اماکن اقتصادزا همچون مغازه‌ها و باشگاه فرهنگیان به عده‌ای از افراد سفارش شده و بستگان نماینده واگذار شد که بعنوان نمونه باشگاه فرهنگیان به فردی بازنشسته از بستگان نزدیک نماینده اعطا شد که علاوه بر کسب منافع شخصی برای ایشان، به جایگاهی برای اهداف نماینده مبدل شده است. همچنین با نفوذ مدیران وقت حال حاضر آموزش و پرورش که از بستگان نماینده می‌باشند، بیمه فرهنگیان زیر نظر بیمه سلامت قرار گرفت که مدیر عامل این بیمه در استان حجت مرزبان برادر خانم یکی همین مدیران حال حاضر آموزش و پرورش می‌باشند.
۹. نفوذ و رانت در واگذاری زمین‌های تعاونی مسکن
محمد انصاری که سالهاست به صندلی این تعاونی چسبیده است و برخی از اعضای هیئت مدیره این تعاونی در قالب همکاری‌های درونی در هر بار واگذاری زمینها متاسفانه زمینهای مناسب قابل واگذاری این تعاونی را یا در قالب دادن به بستگان و یا تصرف گوشه و نقاط باقیمانده زمین‌های توزیع شده یک بی عدالتی در حق جوانان تازه استخدام و افراد نیازمند به مسکن می‌کنند.
مستندات در پیوست ۱ قابل مشاهده هست.
۱۰. توزیع دولتی کتب مدارس برای سود شخصی
در سال تحصیلی ۱۳۹۸ بر اساس یک دستورالعمل و به منظور جلوگیری از واسطه‌گری در فروش کتب درسی، وزارت آموزش و پرورش، با اطلاع رسانی قبلی و اعلام قیمت کتب، از اولیاء، پول کتاب را به طور کامل دریافت نموده تا کتاب‌ها در مدارس بدون هر نوع قیمت اضافی به دست خانواده‌ها برسد اما با اتخاذ رویکرد جدید گویا خلأ وجود یک واسطه در آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها حس می‌شد. چرا که موضوع را به شکل پیمانکاری به یک شخص واگذار کرده تا با زدن چند عدد میخ منگنه و بستن یک نخ پلاستیکی به دور کتاب‌ها، از هر نفر مبلغ ۱۰ هزار تومان هزینه مضاف بر هزینه کتب درسی از خانواده‌ها دریافت کند. در صورتی که شاید هزینه این کار از ۵ هزار تومان و گاها ۳ هزار تومان بالاتر نمی‌رود.
با توجه به تعداد دانش آموزان در استان سود حاصل از این واسطه گری خصولتی بالغ بر صدها میلیون تومان می‌شود که بعید است پشت این بی قانونی صرفاً شخص مذکور بوده باشد.
۱۱. آیا ضمن خدمت در قالب مجلات رشد برای کسب سود شخصی بوده یا بالا بردن سطح کیفی سواد فرهنگیان؟
در طی سالهای اخیر واحد مشارکت آموزش و پرورش در قالب مجلات هزینه‌هایی از دبیران دریافت کرده و با برگزاری آزمونی برای این دبیران ضمن خدمت چند ساعتی صادر کرده که این ضمن خدمت مورد نیاز دبیران برای ارزشیابی پایان سال می‌باشد. با توجه به این که توانمندسازی دبیران از وظایف آموزش و پرورش می‌باشد دریافت هزینه و عدم کیفیت این ضمن خدمت‌ها که هیچ گونه بازخوردی در افزایش سطح سواد و به روز رسانی دانش دبیران ندارد جای بسی سؤال و تأمل دارد.
۱۲. توزیع کارت هدایایی از پول مردم برای بقا و حفظ منافع سیاسی
در طی این سال‌ها که کمک‌های مردمی و مدارس شهریه‌ای در قالب هیئت امنایی، شاهد و غیره ترویج داده شد هزینه‌هایی که بابت کمک‌های مردمی از شهرهای محروم گچساران و باشت جمع آوری شد که در یک نمونه می‌توان به آمار ۳ میلیاردی از کمک‌های مردمی در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد که مدیر وقت جزو موفقیت‌های خود و مجموعه خود آن را در تریبون‌ها اعلام می‌داشت مقدماتی را فراهم آورد تا از این هزینه‌ها در قالب کارت‌های هدیه و خریدهای مختلف مدیران مافوق و مدیران سایر ادارات و فرماندار را نسبت به موقعیت خود و شرایط خود راضی و یا مسکوت نگهدارند. هر چند این روند توسط عده‌ای از فرهنگیان مورد اعتراض واقع شد چرا که پولی که مردم بابت تجهیز و افزایش خدمات مدارس چه از روی رضایت و چه حالت اجباری در قالب کمک‌های مردمی داده بودند خرج مسائل سیاسی می‌شود.

پیوست 1

--------------------------------------------------
گزارش از محمد نبی صداقت پیشه
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی
Ukraine
واقعا نویسنده این مقاله همه واقیعت های آموزش و پرورش رو بیان کرده است....اما یه نکته دیگه ای و یه مکان دیگه ای که یادش رفته بیان کرده که گویا ارث پدری شون هست بنام تالار فرهنگیان که سالهاست هنوز // رو سیراب نکرده....درصورتی که هزینه های واریزی برای برگزاری مراسمهاو همایشها و ....می ره توی جیب یه شخص بازنشسته.....مدیرسایت کبنانیوز.....می دونم از هیچ شخصی واهمه نداری و همه مقالات و نقدها رو باجرات و بدون ترس می زنی سر سایتت.....دست مریزاد.....بنویس چرا تالارفرهنگیان گچساران سالها ی سال رو فقط به /دادن.....ارث شخصی شان هست....مالک این مکان هستن...بدون شک جناب آقای تاجگردون....بخاطر امینی مدیرتالارفرهنگیان گچساران خیلی از طرفدارهایش رو ناراحت و دلگیر کرده است....برخیز جناب آقای تاجگردون....ببین مدیرت دراین تالار چقده ...حداقل بذارتا یکم استراحت کنه......تالار رو به یکی دیگه واگذار کن.......
Iran, Islamic Republic of
/ بااون حواشیش درکارخانه سیمان‌یاسوج وتغذیه آموزش وپرورش استان و..حالابه نوعی مالک باشگاه فرهنگیان شده وهرچه دلش بخوادمیکنه وهمه اش به نام تاجگردون وبه /.!!!!!خداخدا....!!!!!!!!!
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
به کارگیری همزمان نیروهای اداری در پست های مدیریت و معاونت مدارس شهرستانهای گچساران و باشت یعنی یک فرد هم حق مدیریت مدارس در حکم دارد و هم اصافه کار و هم پاداش یک ماه مرخصی با براورد انجام شده از سال ۱۳۹۲ تاکنون که این قثیه ریم شده مبلعی در حدود ۵۰۰ میلیارد از بیت المال گردیده است که اگر این پول برگشت داده شود بجای افزایس ۶۰۰ تومان چیزی معادل ۲ میلیون به هر فرهنگب این دو شهرستان میشه اصافه کرد خدا رحم کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تعجب از این جاست که حراست و ارزیابی و عملکرددر شهرستانها /حتی یک مورد گزارش به دفتر وزارت ارسال نشده است چرا مقیمی با مدیران مدارس شاهد تاکنون برخورد نکدده همین روزها قوه قصاییه به موصوع در مدارس شاهد ورود پیدا می کند حناب مقیمی نمینده و اطرافیان را نخور در اسره وفت برخورد کن چرا که دود ش به چشم خودت میره این مدیران روب هم رفته ۵۰ راب از خودشان ندارمد اولش خوب مقاومت کردی اما داری چشم پوشی می کنی جوان هستی در کارت دقت کن قبل از اینکه قوه قصاییه ورکد پیدا کنه کار خودت انجام بده نگار بت حیثیت اموزس ک پرورش بازی شود
Iran, Islamic Republic of
مدارس هئیت امنای پول از دانش آموزان میگیرند در صورتی که غیره قانونی بوده وقابل پیگرد است .پول درصورتی میتوانند بکیرند که دانش آموزی داوطلبانه جهت کلاس تقویتی پرداخت کند .ولی این مدارس از همه دانش آموزان پول میگیرند .کسی که نمی خواهد در کلاس های تقویتی شرکت کند نباید مانند کسی که شرکت میکند شهریه بپردازد.مثلا اگر دانش آموزی یه درس را انتخاب میکند باید پول همان درس را پرداخت کند .از پول دانش آنوزان کارت هدیه میگیرند وبین خودشان ویا قبولی های کنکور تقسیم میکنند در صورتیکه این خلاف است .در یکی از مدارس درشروع سال تحصیلی هداایایی به دانش آموزان قبولی کنکور ۹۸ دادند در صورتیکه بعضی از آن ها اصلا در رشته قبولی ثبت نام هم نکردند واز قبولی خود انصراف دادند .ایت کارهای خلاف فقط برای جمع کردن دانش آنوزان در مدارس نامبرده که حتی از مدارس عادی هم ضعیف ترند می باشد .
حسنی
Iran, Islamic Republic of
احسن بر شجاعت مدیریت سایت که به واقعیت ها اشاره کرده ای این هم از / مدیر مدرسه پسرانه تند گویان گچساران /
فرهنگی گچساران
Romania
درود بر نویسنده که مشکلات فرهنگیان را عنوان کرد البته وام های ضروری و وام ها با نام های دیگر هم هست که اینجانب که 25 سال کار می کنم وام از طرف اداره به من داده نشده همکارم با نسبت فامیلی با روسا مرتب در حال وام گرفتن است وقتی ما می ریم وام بگیریم می گن بودجه نیست وام ها هم باید شفاف شود چگونه عده ای با وام های ضروری اداره خونه می سازند ولی خرج درمان بچه من را اداره حاضر نیست وام 5 میلیونی به من دهد.پست مدیریت مدارس همه انتسابی فامیلی است .مشکلات زیاد است./در آموزش و پرورش گچساران بیداد می کند
Iran, Islamic Republic of
بعضی از والدین خودشان جز هیئت امنای مدارس هستند خودشان مصوب میکنند که پول بگیرند باید خودشان هم هزینه کردها را بررسی کنند .
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
ضمن خدمت های پولی و بی کیفیت در قالب مجلات رشد که از طرف واحد مشارکت درآمدزایی برای اشخاص داره روهم به مواردی که نویسنده در متن گفته اضافه کنید
فرهنگی گچساران
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یه سری اطلاعات دقیق هم ما داریم که شما ندارین برین مدارس / مقطع ابتدایی نوبت اول ودوم که خدا میداند جه پول های که از والدین گرفتن وبه حساب مدارس نرفت ومدیران ان هر دو خانم / هستن که پروفایلشون عکس نماینده هست در توزیع لباس دخترانه از هر دانش اموز مبلغ ۲۰هزارتومان اضافه گرفتن چون از خیاط سوال کردیم فرمودن بخدا به ما ۸۰هزارتومان بابت هر دانش اموز گرفتیم در صورتیکه مدیران این دو مدرسه از والدین ۱۰۰هزارتومن گرفتن امیدوارم اقای رییسی به گچساران هم سر بزند
معلم
Iran, Islamic Republic of
قبلا طی انتقادات خاله خورزویی بخشی را گفتیم ولی کو گوش شنوا ،مملکت ،،،
فرهنگی
Romania
الانم که آموزش و پرورش گچساران جولانگاه شده. از رییس گرفته تا افراد خاص دفتر که در اموزش و پرورش در حال کار هستن، هر کدام را به عنوان مشاور یا روابط عمومی در کنار خود دارن😀😁😂😂😂😂
ارث بابا
Romania
بله واقعا، باشگاه فرهنگیان شده ارث

و
ایشونم سالهاست که بازنشسته شدن

چنبره وابستگان بر آموزش و پرورش
اسفند
Romania
فک و فامیل اسفند ماه
به تاریخ خواهند پیوست
باشت با وی
Sweden
دیگه همه میدونن که / چکار کرده . خدایا این ملت تاکی باید این بی عدالتی رو ببینن و خاموش باشن. با هزار جون کندن پول در میاریم بعد باید بدیم شهریه مدارس . بعضی معلمین گزینشی.خدایا به دادمون برس.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
باید به حال گچساران خون گریه کرد. امان از کارهای افتضاح/که همه را به مرز نابودی و ناامیدی رسانده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چرا همه مطالب و نطرات ارسالی را نمی زنیتو سابت
فرهنگی بازنشسته
United States
// هر چی زمین خوبه یا با خودش گرفته و اعضای تعاونی مسکن یا به اقوامهاش داد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خبری که هم اکنون بدست ما رسید کادر اداری گچساران و باشت هم هرماه اضافه کاری میگیرند وهم حق الزحمه مدیریت و معاونت مدرسه و هم پاداش مرخصی یکماه چون شرط ماندن در اداره حتما باید برای افراد حق مدیریت و معاونت در حکم حقوقی باشد از سال 1392 تا الان که رسم شده ودر زمان مدیر اسبق بنیانش گداشته شده است برآورد ریالی حدود 500میلیارد میشه که اگر بازرسی به این پرونده ورود کند ضمن برخورد با عوامل اداری و حسابداری استان و شهرستان و برگشت این مبلغ میشه به حقوق هر معلم یک میلیون تومان اضافه کرد
حراست و ارزیابی وزارت هم از موضوع مطلع شده است به همین نزدیکی پیام ش به گوش فرهنگیان خواهد رسید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
توزیع کتب درسی در سطح استان و شهرستانها هم حاشیه ساز شده
فرهنگی گچساران
Iran, Islamic Republic of
یک عده حق معاونت و مدیریت می گیرند درصورتی که با مرخصی استعلاجی جعلی یک سال تحصیلی در خانه به سر می برند .عده ای هم برای راحتی در پست مربی بهداشت هستند ولی براشون پست معاونت می زنن تا پول بیشتری بدست بیارند.
اولیای دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا در مورد جابجایی مدارس شهرستان بدون توجه به نظر اولیائ دانش آموزان که مشخص شده نظر اولیا هیچ ارزشی برای مسولان آموزش و پرورش ندارد و فقط مردم و دانش آموزان برای خشنودی بالا دست اذیت می کنند و نمونه بارز آن جابجایی مدرسه به ظاهر نمونه فروغ و دانش و شهید جلالی و قدس و... می باشد خواهشمندم پیگیری و از مسئولان وقت آموزش و پروش که اولیا جواب بگیرید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فصای انتخابات چنان بر اموزش و پرورش سایه افکنده که بیشتر قوانین توسط روسای و مدیران مناطق زید پا لگد مال شده از جمله بحث شهرزه مدارس شاهد که رسانه شده حواشی توزیع کتب درسب در استان و شهرستان ابلاع مدیریت و معاونت کادر اداری در مدارس که از یک طرف اصافه کار و از یک طرف حق مدیریت و از طرف دیگه پاداش زک ماه مرخصی و ۰۰۰۰
فرهنگی بدون پارتی
Ukraine
ضمن عرض تشکر از مدیر سایت کبنانیوز که نظرات و ....خوانندگان رو چاپ می‌کنه.....واقعا جای تقدیر داره....اما نمی دونم‌چرا با‌وجود اعتراضات بسیاری که به مدیر تالار فرهنگیان می شه که چرا این همه سال برصندلی مدیریت تالار که دولتی هست تکیه کرده و همه از ایشان ناراضی هستن چرا هنوز عوض نشده.....چون پاراتی داره.....چون پول داره....چون‌اقوام نماینده مجلس هست....چرا مدیریت رو به جوانان فعال و پرتلاش نمی دن.......یعنی دیگه فرد فرهنگی دیگه ای نمی تونه اونجا رو‌اداره کنه...بسیاری از مافرهنگیان بخاطر وجود مدیریت آقای امینی.....رای خود دیگه به این نماینده نمی دهیم....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1