تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۴۱۱۶۹۶
بررسی چرایی عدم پخش زنده نشست خبری وزیر امور خارجه از تلویزیون؛

تحریم پشت تحریم

۱
۰
تحریم پشت تحریم
کبنا ؛
گروه سیاسی: کاربری در فضای مجازی می‌نویسد:«عجب انتظاراتی از تلویزیون داریم آن هم تلویزیونی که تازه از پخش «گاندو» فارغ شده است! یعنی توقع داشتیم و توقع داشتید نشست خبری وزیر امور خارجه روی آنتن زنده تلویزیونی پخش شود که با آن سوز و گداز و آب‌و‌تاب «گاندو» را پخش می‌کرد؟!»
ظاهراً جمله‌ای پر از طنز است اما اگر دقیق‌تر بنگریم، حقیقت محض است! واقعاً چه انتظاراتی داریم که تلویزیون یک شبه متحول شود؟ تغییر کند؟ روی خوش به کسی نشان دهد که او را منفعل و پناه برده به دامان غرب معرفی کرده است!؟ یعنی اساساً چگونه می‌توان توقع داشت که رسانه ملی، نشست خبری شخصیتی را روی آنتن زنده ببرد که اعتقاد دارد در برابر غرب نه از پیش‌باخته که پاکباخته و فاقد هر گونه ایستادگی است!
>مستقیم پخش نشد که نشد!
در فضای مجازی این خبر منتشر می‌شود: «درحالی‌که پخش زنده انواع نشست‌های ریز و درشت خبری جزو برنامه‌ها و وظایف همه روزه شبکه خبر صدا و سیما است، این شبکه از پخش مستقیم نشست خبری وزیر امور خارجه کشورمان که به تازگی توسط آمریکا تحریم شده است، خودداری کرد.» پس از این ماجرا، اگرچه بعضی بگو ـ مگوهای رسانه‌ای تلاش داشت این گونه القا کند که نشست رسانه‌ای وزیر امور خارجه در حال پخش است و برخی دارند شیطنت می‌کنند، اما واقعیت این بود که این نشست در کنداکتور برنامه‌های هیچ کدام از شبکه‌های صدا و سیما قرار نداشت که اگر این مسئله را بپذیریم که ناگزیریم از پذیرفتن، پس معلوم می‌شود تلویزیون مسیر خودش را انتخاب کرده است و قرار نیست حتی با وزیر امور خارجه‌ای که به تازگی از سوی آمریکا «تحریم» شده است و اینک در کانون خبرگزاری‌های مهم بین‌المللی و رسانه‌های داخلی و خارجی از ایران گرفته تا در سرتاسر جهان، قرار دارد روی خوش نشان ندهند!
>تحریم داخلی ظریف در روز صدور فرمان مشروطیت!
این یادداشت را با نقل قولی از کاربران فضای مجازی آغاز کردم و با نقل قولی از کاربران فضای مجازی به پایان می‌رسانم. کاربری می‌نویسد با تلخی و تلخکامی که:«اولین سازمانی که به تحریم‌های امریکا علیه وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران ـ دکتر ظریف - لبیک گفت رسانه ملی بود که بودجه‌اش از جیب تک تک ایرانیان تامین می‌شود. زیبا نیست»
و وقتی به تقویم و تاریخ این نشست نگاه می‌کنم می‌بینم رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران در روزی که صدور فرمان مشروطیت 113 ساله می‌شود، تصمیم گرفت نشست خبری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به صورت زنده و مستقیم روی آنتن قرار نگیرد و من سال‌ها شاید فرصت دارم تا چرایی این مسئله را جست و جو کنم و رابطه‌اش را با مشروطیت و در نهایت به یک نتیجه ی عقلایی برسم که تنها گذاشتن وزیر امور خارجه‌ای که از سوی اصلی ترین دشمن ایرانیان تحریم شده است بر اساس کدام یک از بندهای دفاع از مصالح و منافع ملی صورت می‌پذیرد؟ دقیقاً کدام بازی سیاسی را برای ما زنده می‌کند؟! ما باید خط و ربط این ماجرا را در کدام پروتکل بین‌المللی بجوییم؟! مرامنامه کدام حزب سیاسی چنین اجازه‌ای را به خود می‌دهد که در برهه‌ای دیگر چنین تصمیمی اتخاذ کند؟! اساساً چنین تصمیمات شاذی از تنور کدام تفکر سیاسی بیرون می‌آید و نشات می‌گیرد؟ فردا روزی اگر در مجامع بین‌المللی به ما گفتند فاکس نیوز و واشنگتن پست و غیره و ذلک هم وزیر امور خارجه را تحریم رسانه‌ای نکردند اما صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران وی را تحریم رسانه‌ای کرد، چه پاسخی باید بدهیم که دچار نگاه عاقل اندر سفیه نشویم؟! شاید هم ما اشتباه می‌کنیم. ما را از اشتباه بیرون بیاورید. لطفاً
نام شما

آدرس ايميل شما

غیضان
Iran, Islamic Republic of
الهی وت
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1