تاریخ انتشار
جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۴۱۱۳۶۸
کبنا سفرهای شهرستانی استانداران کهگیلویه و بویراحمد و خروجی آنها را بررسی کرد؛

سفرهای بنزین سوز / سنت پسندیده‌ای که خروجی‌های غیرقابل قبول دارد

۹
۰
سفرهای بنزین سوز / سنت پسندیده‌ای که خروجی‌های غیرقابل قبول دارد
کبنا ؛«سفرهای شهرستانی استانداران کهگیلویه و بویراحمد امری پسندیده است؛ چرا که شرایط دیدار با عالی‌ترین مقام اجرایی استان‌‌شان برایشان مهیا می‌شود. این جنس سفرها علاوه براینکه مسئولان را از نزدیک در جریان معیشت مردم قرار می‌دهد، نوعی تقویت روانی و نشاط اجتمانی برای اقشار مختلفی که دور از مرکز استان و سایر امکانات زندگی می‌کنند، خواهد بود. این سنت پسندیده علاوه بر این، اشل واقعی‌تری از مشکلات خارج از پایتخت را به برنامه‌ریزان و برنامه سازان می‌دهد و ترسیم چشم‌اندازهای مناطق مختلف را برای آنان اصولی‌تر می‌کند.»
رهبر انقلاب اسلامی در صحبت‌های مختلفش بر ارتباط مسئولان با مردم تاکید کرده است، او در (6 اردیبهشت 76) فرمودند که «در هر جایی که شما مسؤول هستید، این را باید قدر بدانید، نگهش بدارید و حفظش کنید. ما باید این را حفظ کنیم. اعتماد و اطمینان و پیوستگی و محبّت مردم، حرکتی یکجانبه نیست که اگر مردم به کسی محبّت کردند و دل بستند، هر کار هم بکنی، اینها محبّت دارند. نخیر؛ این طور نیست. محبّت و ارتباط مردم، یک امر دوجانبه است. باید از طرفِ مسؤولان در همه سطوح، به مردم پاسخ داده شود. البته این پاسخ، انواع و میدان‌هایی دارد. باید برای مردم کار شود.»
معظم له همچنین (16 مهر ماه 71) بیان فرمودند؛ «با مردم ظاهرسازى نباید نباشد. تظاهر درست نیست. ما باید با مردم روراست باشیم. معناى روراستى این نیست که برویم اخبار و اطلاعات طبقه‌بندى شده را در معرض دید مردم بگذاریم. بعضى اشتباهاً این‌طور خیال مى‌کنند. مى‌گویند چرا خبرها را به مردم نمى‌گویید؟ خوب؛ براى این‌که بعضى از خبرها طبقه‌بندى شده است و نمى‌شود گفت. نه از باب این‌که به مردم اعتماد نداریم. از باب این‌که دشمن از این طریق استفاده مى‌کند... لذا، صفا و صمیمیت با مردم، در عملکرد ماست. با مردم باید روراست بود.»
بیش از یک ماه از حضور حسین کلانتری استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در این استان می‌گذرد، او در همین مدت کم به زیلایی، دیشموک، گچساران، بهمئی و بخشی از نقاط استان رفته است، این سفرهای پیاپی او بازتاب‌های منفی و مثبتی هم در پی داشته است. بعضی از کارشناسان می‌گوید: «قبل از حسین کلانتری سایر استانداران کهگیلویه و بویراحمد به این مناطق رفته‌اند و قطعاً مشکلات زیلایی و دیشموک و ممبی شهرستان بهمئی احصاء شده و در جایی هم به ثبت رسیده است و وقتی که مصوبات سفر علی محمد احمدی و سید موسی خادمی استانداران پیشین این استان موجود است و معاونین همان معاونین و مدیران همان مدیران هستند، دیگر لازم نیست که حسین کلانتری کاروانی را با هزینه‌های بیت المال به راه بیندازند و به این مناطق برود.  احمدی قطعاً مصوبات و فیلم‌های سفرش به زیلایی، بهمئی و یا هر منطقه دیگر را با خود نبرده است و حسین کلانتری با رجوع به آن مصوبات و فیلم‌ها می‌تواند مشکلات را احصاء و در راستای آن‌ها گام بردارد. و حضورش را به مناطق به وقت مناسب دیگری با خروجی مثبت‌تر موکول می‌کرد. و پول‌های بیت المال هم برای خرید بنزین در جاده‌ها نمی‌سوخت.

تسنیم در بخشی از این گزارشی آورده است که؛ «سفرهای شهرستانی در دستور کار نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت اما این سفرها که از مرکز استان به روستاها، بخش‌ها و شهرستان‌های محروم آغاز شد هیچگاه خروجی قابل قبولی در بر نداشت.»
دستاورد این سفرها در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون فقط هزینه‌های گزاف و مصوبات ناتمامی بوده که نه تنها هیچ مشکلی را از دوش مردم این استان برنداشته بلکه مردم را ناامیدتر از گذشته به حال خود رها کرده است.
سفرهای بدون‌خروجی استانداران دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد
حسین کلانتری سومین استاندار کهگیلویه و بویراحمد است که بررسی عملکردش در طول کمتر از دو ماه گذشته نشان می‌دهد که او نیز مانند هم‌استانی خود یعنی علی‌محمد احمدی بدون اینکه برنامه مشخصی برای توسعه این استان داشته و یا اصلا چیزی در چنته داشته باشد به این استان محروم و مظلوم قدم گذاشته است.
کلانتری نیز همچون استانداران گذشته بدون هیچ هدف مشخصی در همین ابتدای شروع به کار خود سفرهای استانی و کاروان‌های پرهزینه را راه‌اندازی کرد تا تکرار تجربه تلخ استانداران سابق برای مردم مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد باشد.

هیزم‌ها همچنان بر دوش دختران زیلایی
بررسی‌ها نشان داده که سفرهای شهرستانی استانداران نه توانسته است هیزم‌ها را از دوش دختران زیلایی بردارد، نه از حکمرانی مرگ بر جاده‌های این استان بکاهد، نه سیمای محرومیت را از چهره شهرها و روستاهای استان بزداید، نه آمار بیکاری را کاهش دهد و نه از فقر و محرومیت این مردم کم کند.
همه اینها در حالی است که استانداران این استان می‌توانستند بدون صرف هزینه‌های گزافی که شاید در نگاه آنها کوچک، اما همین هزینه‌ها می‌تواند مرهمی بر زخم توسعه‌نیافتگی مردم مناطق محروم این استان باشد با برگزاری چند جلسه در مرکز استان با فرمانداران و بخشداران شهرستان‌ها از مشکلات اطلاع پیدا کرده و برای برطرف کردن آنها چاره‌اندیشی کنند.

سفرهای که مورد استقبال افکار عمومی قرار نمی‌گیرد
مشکلات کهگیلویه و بویراحمد را استانداران سابق و نمایندگان مجلس بارها در نشست‌های خود با مسئولان کشوری فریاد زده‌اند و بر این اساس سفرهای استاندار جدید و راه‌انداختن کاروان‌های پرهزینه که به موضوعی کلیشه‌ای تبدیل شده دیگر مورد استقبال افکار عمومی قرار نمی‌گیرد.
سومین استاندار این دولت در کهگیلویه و بویراحمد بدون اینکه از سفرهای خود به زیلایی و دیشموک خروجی قابل قبولی را به اطلاع مردم رسانده باشد در دومین گام، امروز به سرعت شهرستان بهمئی رفت شهرستانی که تنها نام منابع نفتی را یدک می‌کشد و این منابع تاکنون نتوانسته توسعه‌یافتگی را برای مردم این شهرستان به ارمغان بیاورد.

حسین کلانتری در این سفر باز هم همان حرف‌هایی را زد که مردم شهرستان بهمئی و سایر شهرستان‌های استان بارها از زبان‌های مختلف شنیدند، حرف‌هایی که هیچگاه رنگ عمل به خود نگرفت.
وی در جمع مردم سرآسیاب یوسفی اظهار داشت: مردم شهیدپرور شهرستان بهمئی 120 شهید را به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند و این همه ایثار و فداکاری نشان‌دهنده ایمان، باور و اعتقاد این مردم به ارزش‌های اسلامی  و انقلاب است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همدلی، همراهی و هماهنگی در بین مدیران را زمینه توسعه و خدمت بیشتر به مردم عنوان کرد و افزود: خدمات نظام گسترده و مطلوب است و همه مدیران باید به بیان خدمات و عملکرد نظام بپردازند.
کلانتری با بیان اینکه همه خدماتی که در بخش‌ها و شهرهای مختلف استان انجام می‌شود باید صادقانه و شفاف با مردم در میان گذاشته شود، از مدیران خواست با رعایت قانون نسبت به توزیع عادلانه خدمات در همه مناطق استان عمل کنند.
وی با تأکید بر اینکه خدمت به مردم وظیفه اصلی مسئولان است و همراهی و همگامی مردم این خدمت را تکمیل می‌کند، ابراز کرد: پیگیری مستمر و تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم و تکمیل پروژه‌ها از دیگر وظایف اصلی مدیران است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گازرسانی به بخش سرآسیاب یوسفی از سمت لنده، تسریع در روند اجرایی این طرح را از مطالبات و اولویت‌های مردم این بخش عنوان کرد.
تسنیم در بخش پایانی گزارش خود نوشت؛ «استاندار کهگیلویه و بویراحمد بهتر است به جای راه‌ انداختن کاروان‌، در مرکز استان و از طریق برگزاری جلسات با فرمانداران، بخشداران و حتی دهیاران مشکلات را پیگیری کند، زیرا تجربه سفرهای استانداران پیشین نشان داده که چنین سفرهایی خروجی ملموسی در بر ندارد.»
 
فارس هم در گزارشی آورده است که « استاندار کهگیلویه و بویراحمد در کمتر از یک هفته با سفر به دو منطقه زیلایی و بهمئی از گازرسانی به زیلایی خبر داد و خواستار تسریع در روند ساخت بیمارستان بهمئی شد.»
از گازرسانی به زیلایی تا بیمارستان بهمئی/کهگیلویه و بویراحمد زخم‌خورده وعده‌هایی که اجرایی نمی‌شوند
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته به همراه معاونان و مدیران استانی به شهرستان محروم بهمئی سفر کرد تا در کمتر از یک هفته هم محرومیت زیلایی را از نزدیک ببیند و هم در بهمئی پای درد دل مردم بنشیند.
کلانتری در زیلایی علاوه بر پرداختن به پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی، وضعیت سالن‌های ورزشی و چمن مصنوعی، ارتقاء حوزه بهداشت و درمان این منطقه، اینترنت و .... وعده گازرسانی به مردم این منطقه را داد و از پایان هیزم به دوشی دخترانی خبر داد که فقر ‌و انبوه مشکلات چهره آنان را دو برابر سن شناسنامه‌یشان کرده بود.
گاز رسانی به زیلایی بویراحمد خبر خوب و مسرت‌بخشی است که مقرر شده کلنگ گازرسانی به  منطقه زیلایی با اعتبار اولیه ۵۳۰میلیارد ریال تا پایان مهر ماه همین امسال به زمین زده شود. وعده شیرینی که امیدواریم بر روی کاغذ نماند و گذر زمان آن را به فراموشی نسپارد.

 
اما کلانتری دیروز پنجشنبه به بهمئی محروم هم سفر کرد و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدا در دیدار با مردم خواستار تسریع در گازرسانی به این منطقه شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سد ایلی‌آباد هم بازدید کرد و تکمیل این سد را نیازمند تخصیص اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی دانست، سدی که می‌تواند رونق‌بخش کشاورزی، باغات و اشتغال این منطقه باشد، البته وی به ایجاد دهکده و سایت گردشگری که زمینه‌ساز جذب توریسم در بهمئی است هم اشاره کرد.
حضور در نشست شورای اداری همیشه پای ثابت سفر مسوولان به شهرستان‌ها است و کلانتری در نشستی که علاوه بر مدیران استان و شهرستان، نماینده مردم لنده، بهمئی، چرام و کهگیلویه در مجلس حضور داشت بر افزایش سرعت در روند اجرای بیمارستان بهمئی تاکید کرد.

 
نماینده دولت در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهمئی به همراه ۳۰ شهرستان دیگر کشور به عنوان پایلوت توسعه انتخاب شده تامین آب شرب را خواسته و مطالبه به حق مردم این شهرستان دانست.
کلانتری همچنین خطاب به مسوولان و مدیران حاضر در نشست شورای اداری تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد را اولویت کاری مدیران عنوان کرد، ضمن اینکه نماینده دولت در استان بهره‌برداری از پروژه پاتاوه- دهدشت  را نیازمند تزریق اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی عنوان کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در کمتر از یک هفته چند خبر خوب برای مناطق محروم زیلایی داشت البته استاندار باید بداند کهگیلویه و بویراحمد پر استعداد و سرشار از محرومیت زخم‌خورده وعده‌هایی است که عملیاتی نشده است و یا اگر کلنگ‌ آنها به زمین زده شد در همان ابتدای کار مانده‌اند.
حال همه مردم یاسوج و حتی مردم ایران که قصه محرومیت زیلایی را شنیده‌اند و تصاویر دختران زجر کشیده این منطقه را دیده‌اند منتظرند که گاز هر چه سریع‌تر به زیلایی برسد.

 
«از سوی دیگر مردمی که دیروز پنجشنبه به استقبال کلانتری و هیات همراهش رفتند برای عملی شدن وعده‌های استاندار لحظه‌شماری می‌کنند تا آنها هم مانند دیگر شهرستان‌های بزرگ و برخوردار کهگیلویه و بویراحمد هم بیمارستان و گاز و سایر امکانات را داشته باشند و هم محرومیت از پسوند شهرشان برداشته شود.»
فارس در بخش پایانی گزارش خود آورده است؛ «برای عملی شدن این وعده‌ها نگاهمان به روزهایی است که مسوولان از رسانه‌ها برای پوشش و انعکاس افتتاح یا کلنگ‌زنی این پروژه‌ها دعوت کنند، امیدواریم آن روز دیگر در خبرهایمان نامی از محرومیت، فقر، مشکلات و رنج و سختی‌های مردم زیلایی و بهمئی نباشد و حامل خبرهای خوبی باشیم.»

به گزارش کبنا، بالاخره تقریباً همه از مشکلات و دغدغه‌ها و مطالبات شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد با خبر هستند. به طور مثال همه می‌دانند که مردم ممبی  توقع دارند که در تقسیمات کشوری به بخش تبدیل شوند. و اگر مسئولان ابتدا کارها و وعده‌های که دادند را انجام بدهند و بعد با مردم دیدار داشته باشند، قطعاً تأثیر بیشتری خواهد گذاشت و اعتماد مردم را نسبت به مسئولان بیش از گذشته افزایش می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر نرود انگ بی تفاوتی و بی مسیولیتی می زنند اگر برود هم انگ بی فایده رفتن میزنند .
مطمین باشید که شماها به اهداف شومتون که عقط غرض شخصی و منفعت شخصی است نخواهید رسید. لااقل منصف باشید و نقد مغرضانه نکنید که به جایی نخواهید رسید.
بخت وخو
Iran, Islamic Republic of
مدیریت در استان ما
غبار روبی و سفر به زیلایی و حضور وغیاب در جلسات بی مورد
بخت وخو
Iran, Islamic Republic of
مدیریت در استان ما
غبار روبی و سفر به زیلایی و حضور وغیاب در جلسات بی مورد
Iran, Islamic Republic of
سفرهای استانی جز هزینه برای مردم محروم ودرمانده هیچ اثار مثبتی نه داشته و نخواهد داشت!
مانوری برای مدیرانی است که.ن نمی ارزد!
شریفی
Iran, Islamic Republic of
واقعا ادم نمیدونه با کدوم ساز شماها برقصه . اگر سرکشی نکنه میگید این استاندار مردمی نیست از پشت میزش تکون نمیخوره اگر بره از نزدیک بازدید کنه خودش واقعیتها را بررسی کنه میگید بنزین سوزه سفرها . شده جریان ملانصرالدین و پسرش و سفر با الاغش
ممبی بهمئی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
Iran, Islamic Republic of
4 روز است که در یاسوج مرغ گیر نمیاد این بنده خدا در حال دور زدن است . برادر عزیز ما از این مانورها زیاد دیدیم فقط خرج روی دست مردم می گذارید .
هزینه های سفرهایتان را بپرسید از کجا میاد .
بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
من اگر استاندار بودم(دکتر کلانتری)، تمام مدیران انتخابات دهم مجلس را عزل می کردم. استاندار اگر از مردم بپرسد که چه مدیرانی استخدام های فله ای در ایام انتخابات مجلس دهم داشته اند بخوبی نام آنها را می شنود و اگر آنها را عزل نکند نمی تواند از ناموس ملت دفاع کند چون آزموده را آزمودن خطاست
شفیعی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر کلانتری مرد با صداقت و با سیاست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1