کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

ایل تامرادی و سه گزینه «فرخیانی»، «روشنفکر» و «درخشنده‌پور» / نیروهای انقلابی و اصولگرایی باید از تشتت آرا پرهیز کنند

7 خرداد 1398 ساعت 13:39

حضور سه گانه «فرخیانی»، «روشنفکر» و «درخشنده‌پور» در صحنه سیاسی انتخابات مجلس معادلات را به گونه‌ای بهم می‌زند که دیگران از آن نفع می‌برند، و پراکندگی آرا قابل توجه و تأثیر گذار «ایل تامرادی» نیز قابل پیش بینی است که سرنوشت انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا را دچار پیچیدگی بیش از پیش خواهد کرد.


بررسی رسانه‌ها و فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد حاکی از آغاز زودهنگام تحرکات و گمانه زنی‌ها پیرامون انتخابات مجلس آینده است. معرفی گزینه‌ی جدید اصولگرایان بویراحمد و دنا و خبر ورود چهره‌های جدید به عرصه انتخابات از همین الان انتخابات نفس گیر و مشارکت بالایی را می‌توان در استان کهگیلویه و بویراحمد حدس زد.
آنگونه که از داده‌های فضای این روزهای سیاست در حوزه بویراحمد و دنا بیرون می‌آید، تغییر قدرت در این حوزه انتخابیه دور از ذهن نیست و می‌توان آن را تصور کرد و تحرکات زیادی در حال شکل گیری است. اگر نسبت مستقیمی میان کاندیداهای که در قدرت هستند و رضایت مندی بدنه اجتماعی آنان برقرار نباشد، حضور مجدد آنان در انتخابات پایان حیات سیاسی آنها است. موضوعی که باید بهتر و دقیق‌تر در باره آن صحبت کرد، بررسی تمام ابعاد اثر بخش در نتیجه انتخابات حوزه بویراحمد و دنا، کاندیداهای احتمالی انتخابات آینده مجلس را با تردیدهای جدی مواجه می‌کند.
طبق برخی شنیده‌ها کریم فرخیانی معاون سابق دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و هم طوایفی مهدی روشنفکر از سوی جریان اصولگرایی برای کاندیدای نهایی این جریان معرفی شده، فرخیانی تحصیلات دکترا دارد و از حقوقدانان و قضات شناخته شده کهگیلویه و بویراحمد است. معرفی او به عنوان گزینه نهایی اصولگریان واکنش‌های زیادی در پی داشت. بعضی این اقدام اصولگرایان را سیاست اختلاف اندازی می‌دانند و بیان می‌کنند که معرفی «فرخیانی» همان راهی است که زارعی برای معرفی نستور درخشنده‌پور رفته است و به نظر می‌رسد که باید نیروهای اصولگرایی و انقلابی از این اختلافات به هر نحوی که هست عبور کنند. این‌ صحبت‌ها در حالی انجام می‌گیرد که «فرخیانی» خود سوابق اجرایی زیادی و ایل بزرگ تامرادی کاملاً روی او شناخت دارد. فرخیانی یکی از چهره‌های اصولگرایی است که در دوره‌های گذشته بحث کاندیداتوری او مطرح شد، و نهایتاً فرخیانی به نفع ستار هدایت خواه کنار رفته بود.
حضور سه گانه «فرخیانی»، «روشنفکر» و «درخشنده‌پور» در صحنه سیاسی انتخابات مجلس معادلات را به گونه‌ای بهم می‌زند که دیگران از آن نفع می‌برند، و پراکندگی آرا قابل توجه و تأثیر گذار «ایل تامرادی» نیز قابل پیش بینی است که سرنوشت انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا را دچار پیچیدگی بیش از پیش خواهد کرد.
کیان دهراب پور عضو شورای اصولگرایان بویراحمد و دنا می‌گوید: نیروهای انقلابی و اصولگرایی باید از تشتت آرا پرهیز و خروجی این جریان باید از روی خردورزی باشد. و هرگونه برنامه خارج از شورای هماهنگی جریان اصولگرایی و نیروهای انقلابی به وحدت این نیروها ضربه می زند.
وی تاکید کرد: از افراد صاحب نظر جریان اصولگرایی نیز می‌خواهیم که از رفتارهای جریزه ای پرهیز کنند و باید گزینه نهایی جریان اصولگرایی و نیروهای انقلابی با یک ساز و کار مشخص، تعیین گردد.
دهراب پور گفت: نباید اجازه داده شود افرادی که بدخواه این جریان هستند به وحدت جریان اصولگرایی ضربه بزنند.
 


کد مطلب: 409935

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/409935/ایل-تامرادی-سه-گزینه-فرخیانی-روشنفکر-درخشنده-پور-نیروهای-انقلابی-اصولگرایی-باید-تشتت-آرا-پرهیز-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1