تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۴۰۹۴۶۷
ممنوعیت خروج گندم از کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

ممنوعیت کاغذی خروج گندم از کهگیلویه و بویراحمد

۰
ممنوعیت کاغذی خروج گندم از کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛کهگیلویه و بویراحمد برای ذخیره سازی و نگهداری گندم مازاد بر مصرف مردم این استان به اندازه سیلو ندارد که به همین دلیل می‌توان از هم اکنون سیاست عدم خروج گندم از استان را محکوم به شکست دانست.
به دلیل بارش‌های بی‌سابقه باران در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو خواهیم بود. طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده و با توجه به بارش بی‌سابقه رحمت الهی 170 هزار تن گندم از 100 هزار هکتار مزارع دیم و آبی این استان امسال برداشت می‌شود که از هم اکنون باید مسئولان به فکر چاره‌اندیشی در زمینه خرید، ذخیره سازی و نگهداری این محصولات باشند. چرا که نبود زیرساخت‌های لازم جهت ذخیره‌سازی مشکلات عدیده‌ای را برای کشاورزان در این رابطه فراهم خواهد کرد.
تسنیم در این باره نوشت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: پیش بینی می‌کنیم امسال 170 هزار تن گندم از 100 هزار هکتار مزارع دیم و آبی این استان امسال برداشت شود که از این میزان 75 هزار تن مازاد بر نیاز مردم بوده و باید خریداری و ذخیره سازی شود.
الیاس تاج الدینی این را نیز گفته که برداشت 3 هزار و 219 تن کلزا از سطح زیر کشت یک‌هزار و 747 هکتار و 44 هزار تن جو از 32 هزار و 740 هکتار سطح زیر کشت پیش بینی شده است.
جالب اینجاست که تاج الدینی با نزدیک‌شدن فصل برداشت گندم و جو از مزارع مناطق گرمسیری استان خروج گندم و جو از استان را ممنوع و مصداق قاچاق دانسته است موضوعی که از هم اکنون پیش بینی می‌شود با شکست روبه‌رو شود.
به طور حتم با ممنوعیت خروج گندم و جو، ماموران پلیس در هر منطقه‌ای خودروی حامل گندم و جو با هدف خروج از استان را شناسایی کردند باید متوقف کرده و به عنوان کالای قاچاق ثبت و ضبط کنند و این راستا باید محل برای نگهداری این مهم تعیین و مشخص شود که بررسی‌های نشان می‌دهد در این زمینه فقط موضوعی را روی کاغذ مصوبه کرده‌اند بدون اینکه به فکر زیرساخت‌های اجرای آن باشند.
فرماندار شهرستان چرام در این زمینه گفت: امسال بیش از 10 هزار تن گندم مازاد بر مصرف مردم این شهرستان داریم که تنها محل ذخیره سازی در فضای بسته 500 تن است.
هادی فتاحی‌اصل محل ذخیره سازی گندم در مکان روباز را 5 هزار تن دانست و افزود: انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی، شرکت غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی از هم اکنون به فکر انتقال سریع گندم مازاد بر مصرف باشند تا روی دست کشاورز نماند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1