تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۲۰۷۶۹

کارگاه آموزش کتابداران استان در گچساران

۱
۰
کبنا ؛کتابداران استان در نشست آموزشی در گچساران شر کت کردند.
به گزارش کبنا نیوز، این نشست با حضور رئیس اداره سامانه مدیریت نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کار‌شناسان اداره کل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در سطح کشور وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری نشست «کتابخوان» در شهرستان گچساران و سایر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد موجبات افزایش سرانه مطالعه افراد جامعه را افزایش دهیم.
کوروش حسنی افزود: یکی از شاخص­های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی است اما به دلایل مختلف در کشور ما کتاب و کتابخوانی جایگاه واقعی خود را نیافته است و این موضوع به یکی از دغدغه‌ها تبدیل شده است.
حسنی تصریح کرد: امیدواریم که با برگزاری این گونه نشست ها، بتوانیم دغدغه‌های اصحاب فرهنگ را در حوزه کتاب و کتابخوانی برطرف کنیم.
وی ادامه داد: از آنجا که متولی اصلی توسعه کتاب و کتابخوانی در کشور کتابخانه‌های عمومی هستند، دست‌اندرکاران این نهاد تلاش دارند با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام بردارند.
حسنی عنوان کرد: نشست «کتابخوان»، نقد کتاب و کانون های ادبی، برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها نیز در همین راستا است و سعی داریم این برنامه ها را به طور مستمر برپا نمائیم.
مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان گچساران کتابداران را مروج موثر‌ترین ابزار فرهنگ عنوان کرده و افزود: آموزش و پژوهش، دو هدف اصلی دانشگاه‌هاست که برای تحقق این اهداف نیازمند اطلاعات هستند و کتابخانه‌ها گذر‌گاه اطلاعات دانشگاهی به‌حساب می‌‌آیند، به عبارتی کتابخانه قلب دانشگاه‌ است.
کوروش حسنی گفت: کتابداری پشت میز نشستن نیست و کتابداران باید بدانند کتابی را که از دست مردم افتاده است را باید به دستان جامعه بازگردانند.
همچنین روز گذشته، کارگاه آموزش کار با سامانه سامان توسط کار‌شناس به عنوان تجارب عملی و ایده‌پردازی در کتابخانه‌های عمومی برای کتابداران گچساران برگزار شد.
IMG_0333 IMG_0336 IMG_0338 IMG_0339 IMG_0340 IMG_0342 IMG_0347 IMG_0350 IMG_0354 IMG_0355 IMG_0356 IMG_0358 IMG_0360
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
افرین بر کورش
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1