کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از داریوش جهانبخش؛

احمدزاده استانداری در تراز انقلاب

10 فروردين 1401 ساعت 20:55

یکی از اصولی که احمدزاده به آن پایبند است، اجرای عدالت در همه مناطق استان است. استاندار فعلی، همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد را به یک دید نگاه می‌کند و فراتر از نگاه‌های منطقه‌ای، شهرستانی، طایفه‌ای و گرمسیری و سردسیری عمل می‌نماید. همین عدالت را در انتصاب‌هایش نیز می‌توان دید.


یادداشتی از داریوش جهانبخش؛ با انتخاب سید علی احمدزاده به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد امیدهایی در دل مردم استان زنده شد. احمدزاده یکی از معدود استانداران بومی ادوار مختلف است که چنین ظرفیتی از روابط را در دولت دارد. احمدزاده از نزدیکان ابراهیم رئیسی رئیس جمهور وقت است.
در حالی که استانداران قبلی با خودروهای لوکس و شاسی بلند در سطح شهر تردد می‌کردند، احمدزاده با ساده‌زیستی خاصی که دارد از خودروهای معمولی همچون پژو برای رفت و آمد استفاده می‌کند. در این وضعیت ناگوار اقتصادی، این سبک از زندگی که احمدزاده در پیش گرفته بسیار ستودنی است. حداقل درد اقتصادی مردم با این رفتار تسکین داده می‌شود. مردم احمدزاده را مردی از جنس خود می‌دانند. اگر همه مسئولین ارشد استانی چنین رویه‌ای را در پیش بگیرند، قطعاً شکافی که بین مردم و برخی از مسئولین وجود دارد تا حد زیادی از بین می‌رود.
از دیگر ویژگی‌های ارزنده احمدزاده توجه ویژه‌ای است که او به مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد دارد. سیلاب و کولوار، زیلایی، عروه، چرام را به صورت میدانی بازدید کرده است. حتی وقتی به دیشموک سفر کرد و عمق محرومیت آنجا را دید، طاقت نیاورد و بی‌اختیار اشک‌هایش جاری شد. همین رفتار نشان داد که او فراتر از اصول معمول سیاسی، چگونه صادقانه احساسات خود را ابراز می‌کند.
یکی دیگر از اصولی که احمدزاده به آن پایبند است، اجرای عدالت در همه مناطق استان است. استاندار فعلی، همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد را به یک دید نگاه می‌کند و فراتر از نگاه‌های منطقه‌ای، شهرستانی، طایفه‌ای و گرمسیری و سردسیری عمل می‌کند. همین عدالت را در انتصاب‌هایش نیز می‌توان دید.
احمدزاده یکی از اصول توسعه را در جذب اعتبارات و بکارگیری صحیح آن می‌داند. بارها در جلسات مختلف بر جذب اعتبارات تأکید کرده و از مدیران مختلف استانی خواسته است در جذب اعتبارات کوشش کنند. اگر همه مدیران ارشد استانی همراه و همسوی او باشند، قطعاً با این اعتبارات می‌توان تحولی عظیم در استان کهگیلویه و بویراحمد به وجود آورد.
احمدزاده استانداری است که توجه ویژه‌ای به مردم دارد. تکریم مردم در نظر او از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. صادقانه و متواضعانه با مردم برخورد می‌کند. ضمن اینکه در کلامش با مدیران قاطعیت دارد، در برخورد با مردم بسیار متواضع است. این رفتار او بارها در دوره‌های مختلف مشاهده شده است.
کهگیلویه و بویراحمد که یکی از استان‌های بااستعداد در حوزه ورزش است، متأسفانه تاکنون اقدام خاصی در این زمینه از سوی استانداران قبلی صورت نگرفته بود. اما احمدزاده نشان داد که به جد ورزش استان را پیگیری می‌کند و بارها نیز قول مساعد در این زمینه را به ورزشکاران و مسئولین ورزشی در استان داده است. امیدواریم با حضور جدی او در این زمینه شاهد پیشرفت‌های بیشتری در ورزش استان باشیم.
احمدزاده حتی نشان داد که در ایام تعطیل نیز پیگیر مشکلات مردم است. او در ایام عید نوروز هم به چرام سفر داشت و هم به لنده. در حالی که می‌توانست از تعطیلات نوروز استفاده کند و این بازدیدها را موکول به بعد از تعطیلات کند.
رفتار جهادی و غیرتی که احمدزاده روی منطقه دارد بسیار ستودنی است. این غیرت را به وضوح می‌توان در فرمان جلوگیری از خروج بوکسیت از استان و اخذ مجوز سد آبریز مشاهده کرد.
یقینا اگر سیاسیون دست از حواشی بردارند، با حضور احمدزاده می‌توان در میان مدت شاهد تحولات چشمگیری در استان کهگیلویه و بویراحمد بود. البته تحقق این امر زمانی ممکن است که تیم‌های عمرانی، سیاسی و اقتصادی استانداری فعال‌تر شوند و همسو با احمدزاده گام بردارند.


کد مطلب: 446374

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/446374/احمدزاده-استانداری-تراز-انقلاب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1