تاریخ انتشار
جمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۴۴۶۱۷۶
یادداشتی از سید ولی موسوی؛ فعال فرهنگی و رسانه‌ای

در سال نو خوب رانندگی کردن را به یک فرهنگ تبدیل کنیم

۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
در سال نو خوب رانندگی کردن را به یک فرهنگ تبدیل کنیم
کبنا ؛
یادداشت؛ این روزها شاهد افزایش تصادفات رانندگی در سطح محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد هستیم که روح و روان همه ما را آزار می‌دهد.
کهگیلویه و بویراحمد استانی چهارفصل و اکثر محورهای آن کوهستانی است که با گذشت بیش از ۴ دهه از انقلاب کمترین آزاد راه را دارد.
در تصادفات رانندگی بر اساس تحقیقات و نظریه کارشناسان‌، همیشه عوامل متعددی دخیل هستند که لازم است برنامه‌ریزان و تصميم‌گیران برای کاهش تصادفات چاره‌اندیشی و قوانين باز دارنده‌ای را تصویب نمایند.
راه‌های ارتباطی، خودرو و خطای انسانی بخشی از عوامل موثر در تصادفات هستند که با توجه به شرایط هر استان درصد این عوامل در هر صحنه تصادف قابل اندازه گیری است .
بخش عظیمی از تصادفات جاده‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد به کم‌عرض‌بودن راه‌های ارتباطی و شیب‌های غیراستاندارد برمی‌گردد که مسؤلان می‌توانند با شناسایی نقاط حادثه‌خیز نسبت به رفع آنها اقدام نمایند.
 علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها و استانداردسازی راه‌های ارتباطی ارتقا کیفی خودروهاي داخلی نیز باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار بگیرد تا در هنگام بروز سانحه شاهد کمترین صدمات و تلفات انساني باشیم.
و از همه مهمتر اینکه ترویج فرهنگ رانندگی و تابع قوانين و مقررات رانندگی بودن نیز اصل مهمی است که باید همه  تلاش کنیم تا پایبندی مان روز بروز نسبت به آن بیشتر شود.
سبقت و سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی نیز بر گرفته از خطای انسانی است که اگر کمی صبر و حوصله به خرج دهیم نه تنها مشکلی برای دیگران ایجاد نمی‌کنیم بلکه با آرامش خاطر به مقصد می‌رسیم.
تنها راه برون‌رفت از شرایط موجود تمکین بی‌چون چرای همه ما انسانها به قوانین راهنمایی و رانندگی  است تا آرامش  این اساسی‌ترین نیاز بشر را به همدیگر  هدیه دهیم.  
از دست دادن جوانان، نوجوانان و نخبگان در راه‌های ارتباطی، دل همه ما را آزرده خاطر می‌کند که اگر کمی دقت را جایگزین عجله می‌کردیم  هیچ مشکلی برای  همنوعانمان پیش نمی‌آمد. 
بیاییم در آغازین روزهای سال نو با هم عهد ببندیم که ترویج خوب رانندگي در جاده‌ها را  به یک فرهنگ تبدیل کنیم و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی که حافظ جان خود و دیگران هست را بیش از هر زمان دیگری به آن پایبند باشیم.
در آغازین روزهای سال ۱۴۰۱ روزگاری خوش برای هموطنان عزیزم در اقصی نقاط کشور آرزو می‌کنم. امیدوارم با ترویج فرهنگ خوب رانندگی کردن و پرهیز از عجله و شتاب در سال نو شاهد کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی در راه‌های ارتباطی باشیم  و دیگر صحنه‌های تلخ از دست دادن عزیزمان را تجربه نکنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مع ایخی شورا ثبت نام کنی 😃😀😄
Iran, Islamic Republic of
استان به شدت محروم هست علی الخصوص از حیث زیرساخت ها و حوزه های فنی و مهندسی و امور جاده ای و امدادی و بهداشتی.مناطق از نظر امکانات و تجهیزات اموزشی و پژوهشی و فناوری و تحقیقاتی صنعتی مخابراتی راه و جاده و ابنیه و ساخت های اجتماعی و اقتصادی و مالی و حوزه بهداشت پزشکی و امور بهزیستی و رفاه اجتماعی و سلامت اجتماعی بسیارربسیارربسیار محرومترین از بقیه نقاط کشور هست.نبود مدیریت کارآمد توانمند و علمی و دلسوز نبود برنامه و سیاست توسعه کامل و جامع در استان عدم تخصیص بودجه و اعتبار مالی کافی نبود حس کمک به استان ددر بین مدیریت کشوری و وزارتخانه ها و سازمان های کشوری.عدم توسعه روستا و مناطق روستایی در نواحی عشایری و محروم دنا و مارگون لوداب لما میمند سادات محمودی.تبعیض بهدمناطق مختلف استان.
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

دولت روحانی تا واپسین لحظات عمر خود پیگیر تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما ...
1