تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۳۷
کد مطلب : ۴۴۱۲۳۱
مطلب ارسالی؛

نه به فرماندار غیر بومی در شهرستان بهمئی/ هیچ اختلافی با همدیگر نداریم!

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نه به فرماندار غیر بومی در شهرستان بهمئی/ هیچ اختلافی با همدیگر نداریم!
کبنا ؛بیانیه جمعی از مردم، نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان، دانشجویان و بانوان شهرستان بهمئی خطاب به استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، انتخاب فرماندار غیر بومی، نادیده گرفتن و تخطئه نیروهای توانمد بهمئی است.
 به گزارش کبنا، این بیانیه به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
  آنچه می‌نویسیم شرح زاری و تضرّع نیست، بیانیه‌ای اعتراضی و اتمام حجتی است برای کسانی که هنوز قدر و منزلت فرزندان و نخبگان و جوانان شهرستان بهمئی و کارایی و توانمندی آنها را درک نکردند و نادیده می‌گیرند..
 ✳️مولی علی (ع) در فرمان به مدیران و کارگزاران می‌فرمایند:
"خشنودی عامه را در نظر داشته باشید زیرا نارضایتی خواص در مقایسه با نارضایتی مردم اهمیتی ندارد. عامه مردم ستون دین‌اند که جامعه از آنان شکل می‌گیرد. بنابراین باید میل و توجه مدیران و کارگزاران به عموم مردم باشد و پیوسته در خشنودی آنان کوشش کنند"
 مدیران استان "گرم تا کی بماند این بازار"!!!
 سعدی علیه الرحمه حکایت زیبایی دارد که مصداق عینی انتخاب فرماندار بهمئی و این مردم است:
بازرگانی را هزار دینار خسارت افتاد. پسر را گفت باید این سخن با هیچ کس در میان ننهی.
"گفت ای پدر نگویم و لیکن خواهم مرا بر فایده این مطلع گردانی که مصلحت در نهان داشتن چیست. گفت تا مصیبت دو نشود: یکی نقصان سرمایه و دیگر شماتت همسایه"
 و امروز توانگرزادگان شهرستان بر سر تربت سنگین و رنگین شهرستان نشسته‌اند و به ریش نخبگان شهر می‌خندند و عدالت محوری و پاکدستی این جماعت را به سخره می‌گیرند، و به کفایت والیان استان به دیده تردید نگاه می‌کنند و لبخند نمکین می‌زنند..
و در انتخاب مسند مهم شهرستان خودزنی و کم باوری و تخریب عقلای قوم و خواص را دلیل که نه، بهانه بیاورند که ناگزیر از انتخاب گزینه غیر بومی شدیم...
چه دلیل دردآوری....!
 شما که از فرهنگ غنی و نخبگان قوی و جوانان جدی و جهادی مکفی این شهرستان سخن راندید و حکایتها نگاشتید..
چه شده است که:
 از جاهت اندیشه کردم اکنون که در چاهت دیدم فرصت را غنیمت دانستم!
و چنان ندانم کاری را بر سرمان کوبیدن که نای سر بلند کردن نداریم...
 آن گره را چون نیارستی گشود / این گره بگشودنت دیگر چه بود؟!! (مولوی)
 مدیران ارشد استان بر مبنای تعریف حکمرانی و مدیریت باید به مرحله‌ای از رشد اجتماعی و تشخیص توانایی و تفکیک مسئولیتها توام با شناخت جغرافیای بومی رسیده باشند که بتوانند در این امر مهم و بدیهی به وظایف خود "خارج از سفارشات ناسالم و با انگیزه خاص" و با لحاظ کردن تمام شرایط تصمیم خردورزانه و عام المنفعه بگیرند...
 به تعبیری جلب نفع و دفع ضّرر از ضرورت‌های اساسی پیدایش تحوّل، ماندگاری و یا زوال هر امر اجتماعی است که در دراز مدت در سازگاری با امور واقعی و نیازهای مختلف فردی، اجتماعی و حتی تاریخی اثر بخشی و کارایی خود را نشان می‌دهد
 مدیر یک شهرستان باید محور وحدت و از حمایت مستمر مردم و نهادهای اجتماعی و سیاسی برخوردار باشد نه مردم به دیده طفیلی به او نگاه کنند.
 امروز مع الاسف مردم ما هم شماتت همسایه را دارند تجربه می‌کنند و هم نخبگانشان نزد دولتیان بالا نشین پخمه تلقی شدند و می‌شوند...!
مگر نیروهای بومی شهرستان بهمئی از نخبگانِ دیگر شهرستانها چه کمبودی دارند که با تخطئه و خرد کردن آنها، شهرستان بهمئی را تبدیل به عرصه مدیریت فرزندان دیگر شهرهای همجوار کرده‌اید؟ قحط الرجال است؟
به عرض برسانیم که گاهاً از یک شهرستانِ همجوار، ۳ الی ۴ نفر، از مسئولان ارشد شهرستان بهمئی هستند. در عوض برای کدامیک از دیگر شهرستانها چنین فضایی برای فرزندان بهمئی فراهم گردیده؟ یا فقط این شهرستان باید جولانگاه مدیران غیر بومی باشد؟
(در جای خود و مناصب خاص، قدردان زحماتِ مدیران زحمتکش غیر بومی هستیم)
 نخستین و اساسی‌ترین و درونی‌ترین خصیصه یک مدیر حفظ استقلال عمل در عرصه تصمیم گیری و مدیریتی می‌باشد!
این چه شیوه مدیریتی و حکمرانیست که به جای پرداختن به مسائل مهم و مشکلات متعدد مردم و تلاش برای کاستن از دردهای کمر شکن تمام کوی و برزن پر شده از تحلیل آزاردهنده در انتخاب یک فرماندار!
 توصیه می‌کنیم حاشیه‌های ملال آور را کنار بگذارید و به توانایی و شایستگیِ جوانان فهیم، انقلابی، نخبگان و دانشجویان و مدیرانِ شهرستان بهمئی باور داشته باشید!
 در پایان و خلاصه‌ی مطلب، این مردم ضمن احترام به آحاد بزرگان استان، مسرور و خرسند هستند به انتخاب گزینه‌ی بومی.. و در راستای حمایت از فرزندان شایسته شهرستان و عدالت در رشد نیروی انسانی، با صراحت مخالف گزینه‌های غیر بومی هستیم
 
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1