کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

چرا کیوان آشنا؟

6 خرداد 1400 ساعت 9:12

اعضای شورای شهر به مانند مدیران یک جامعه باید دارای مسئولیت اجتماعی بالا باشند و در واقع بتوانند الگوی سایر افراد و آحاد جامعه باشند. این بدان معناست که آن‌ها باید با عملکرد مثبت، اخلاقی و کارایی و اثربخشی بالا همین روحیه را به محیط تزریق نمایند. عدم برتری منافع شخصی و رفاقتی بر منافع شهر در تصمیم گیری‌ها و انتخاب‌ها، حفظ استقلال و عزت نفس در شرایط بحرانی از جمله ویژگی‌های مهم یک عضو شوراست. عضوی که بنا بر هر دلیلی مهر و امضای خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد قاعدتاً نمی‌تواند نماینده مناسبی باشد.


می‌توان ویژگی‌های یک عضو مؤثر برای شورا را این گونه بر شمرد برشمرد:
1- دارای روحیه کار جمعی و تشکیلاتی: تعالی و اعتماد به نفس بالا یکی از ویژگی مهم برای عضو شوراست. چنین فردی به راحتی می‌تواند به کار و تصمیم جمعی پایبند باشد. این پایبندی تنها به پذیرش رأی جمع نیست که این از بدیهیات است. آن چه مهم است حفظ همگرایی و روحیه همکاری در کنار پایبندی به اصول و عقاید منطقی و شخص می‌باشد.
 2-مشاوره پذیر: شورای شهر دارای کمیسیون‌های مختلفی است که هرکدام به نحوی به امور شهر می‌پردازند. اعضای آن کمیسیون‌ها باید با منطق توجه به تخصص گرایی، استفاده از صاحب نظران و اهل فن انتخاب شوند. کمسیون‌های شورای شهر جای افرادی توانمند است که بتوانند به اعضای شورا خوراک فکری و ایده‌های عملی مناسب داده و برای حل مشکلات شهر راهگشا باشند.
 3- مسئولیت اجتماعی بالا: اعضای شورای شهر به مانند مدیران یک جامعه باید دارای مسئولیت اجتماعی بالا باشند و در واقع بتوانند الگوی سایر افراد و آحاد جامعه باشند. این بدان معناست که آن‌ها باید با عملکرد مثبت، اخلاقی و کارایی و اثربخشی بالا همین روحیه را به محیط تزریق نمایند. عدم برتری منافع شخصی و رفاقتی بر منافع شهر در تصمیم گیری‌ها و انتخاب‌ها، حفظ استقلال و عزت نفس در شرایط بحرانی از جمله ویژگی‌های مهم یک عضو شوراست. عضوی که بنا بر هر دلیلی مهر و امضای خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد قاعدتاً نمی‌تواند نماینده مناسبی باشد.
 4- تخصص و اطلاعات کافی: به نظر نگارنده اینکه بگوییم یک عضو شورای شهر حتماً باید دارای یک تخصص به مانند مهندسی عمران یا شهرسازی باشد، عبارت صحیحی نیست. در یک شورای شهر تلفیقی از تجارت و تخصص‌های مرتبط لازم است از مهندسان حوزه عمران و شهرسازی و معماری گرفته تا جامعه شناسان و حقوق دانان. موضوع و بحث اینجاست که شخصی که می‌خواهد عضو شورای شهر شود باید در درجه اول به قوانین و وظایف و نیز به میزان لازم به تخصص‌ها و امور اجرایی شهر احاطه کافی داشته باشد. همچنین در مورد مشکلات متفاوتی که در شهرش وجود دارد در زمینه‌های مختلف بتواند با استفاده از مطالعه و تخصص خودش و نیز نظر مشاوران، صاحبنظر بوده و تصمیم صحیح اتخاذ نماید.
 


کد مطلب: 434668

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/434668/چرا-کیوان-آشنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1