تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۳۴۶۶۸
یادداشت ارسالی؛

چرا کیوان آشنا؟

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
چرا کیوان آشنا؟
کبنا ؛می‌توان ویژگی‌های یک عضو مؤثر برای شورا را این گونه بر شمرد برشمرد:
1- دارای روحیه کار جمعی و تشکیلاتی: تعالی و اعتماد به نفس بالا یکی از ویژگی مهم برای عضو شوراست. چنین فردی به راحتی می‌تواند به کار و تصمیم جمعی پایبند باشد. این پایبندی تنها به پذیرش رأی جمع نیست که این از بدیهیات است. آن چه مهم است حفظ همگرایی و روحیه همکاری در کنار پایبندی به اصول و عقاید منطقی و شخص می‌باشد.
 2-مشاوره پذیر: شورای شهر دارای کمیسیون‌های مختلفی است که هرکدام به نحوی به امور شهر می‌پردازند. اعضای آن کمیسیون‌ها باید با منطق توجه به تخصص گرایی، استفاده از صاحب نظران و اهل فن انتخاب شوند. کمسیون‌های شورای شهر جای افرادی توانمند است که بتوانند به اعضای شورا خوراک فکری و ایده‌های عملی مناسب داده و برای حل مشکلات شهر راهگشا باشند.
 3- مسئولیت اجتماعی بالا: اعضای شورای شهر به مانند مدیران یک جامعه باید دارای مسئولیت اجتماعی بالا باشند و در واقع بتوانند الگوی سایر افراد و آحاد جامعه باشند. این بدان معناست که آن‌ها باید با عملکرد مثبت، اخلاقی و کارایی و اثربخشی بالا همین روحیه را به محیط تزریق نمایند. عدم برتری منافع شخصی و رفاقتی بر منافع شهر در تصمیم گیری‌ها و انتخاب‌ها، حفظ استقلال و عزت نفس در شرایط بحرانی از جمله ویژگی‌های مهم یک عضو شوراست. عضوی که بنا بر هر دلیلی مهر و امضای خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد قاعدتاً نمی‌تواند نماینده مناسبی باشد.
 4- تخصص و اطلاعات کافی: به نظر نگارنده اینکه بگوییم یک عضو شورای شهر حتماً باید دارای یک تخصص به مانند مهندسی عمران یا شهرسازی باشد، عبارت صحیحی نیست. در یک شورای شهر تلفیقی از تجارت و تخصص‌های مرتبط لازم است از مهندسان حوزه عمران و شهرسازی و معماری گرفته تا جامعه شناسان و حقوق دانان. موضوع و بحث اینجاست که شخصی که می‌خواهد عضو شورای شهر شود باید در درجه اول به قوانین و وظایف و نیز به میزان لازم به تخصص‌ها و امور اجرایی شهر احاطه کافی داشته باشد. همچنین در مورد مشکلات متفاوتی که در شهرش وجود دارد در زمینه‌های مختلف بتواند با استفاده از مطالعه و تخصص خودش و نیز نظر مشاوران، صاحبنظر بوده و تصمیم صحیح اتخاذ نماید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای اشنا شور و اشتیاق فراوانی به کار و خدمت نشان داده در ضمن ایشون نشان داده که واقعا دنبال رانت و پول و مقام نیست عاشق کارش است.جوان است و دیگر اگر سایر اعضا را جوانان تشکیل دهند و این پیرمردها کنار بروند قطعا شهر شکوفا خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
👋👋👋👋👋
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1