تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۴۳۰۸۷۸
متن ارسالی؛

آقای «استاندار» از حضور ۲۰ ماهه‌ات، سوق را چه سود؟ / با دیدارهای مردمی دردها را بشنوید

سید حسین حسینی
۱
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آقای «استاندار» از حضور ۲۰ ماهه‌ات، سوق را چه سود؟ / با دیدارهای مردمی دردها را بشنوید
کبنا ؛متن ارسالی؛امروز یکی از راههای سرعت بخشی به حرکت انقلاب، دیدار مردمی مدیران سطوح بالای مدیریتی استان از نقاط مختلف استان ونشستن پای درد و دل مردم می باشد تا از طریق این دیدارها علاوه بر شناخت مشکلات مردم  نسبت به رفع مطالبات برزمین مانده مردم تسریع به عمل آید و مسولان نسبت به مطالبات مردم چاره اندیشی کنند . برخی از مسئولان درراس آن استاندار پس از گذشت حدود 20 ماه حضور در استان نسبت به این دیدارهای مردمی از مناطق مختلف و برآوردن مطالبات به حق مردم این سامان تعلل به خرج می دهد و وقت تلف می کند انگار نه انگارکه این انقلاب برای برقراری عدالت و رفع تبعیض های ناروا بوده است .
جناب اقای استاندار بوده جوانان این سامان جان ناقابل خویش را تقدیم انقلاب  کرده اند  از این همه مادیات و پست و مقامی که شما دودستی چسبیدید گذشتند که یک نقطه محروم و دور افتاده ای مثل سوق  که به گواه بازدید های میدانی از محرومترین بخش های کشور می باشد از فقرومحرومیت رهایی یابد، نه اینکه دارایی های مملکت را برای رفاه خانواده هاتون مصرف کنید.مگر نه اینکه ما درسیره حکومتی علوی داریم که ای حاکمان به میان مردم بروید و درد دل های آنها را گوش کنید آیا از پشت درب های بسته اتاق کارت در استانداری می توان برای مشکلات مردم چاره اندیشی کرد، الحمدالله شما تحصیلاتی در علوم قرآنی دارید  مگردر مکتب  قرآن نیستیم که میفرماید: “باالعدل قامت السماوات و الارض”کجای این عدالت است که سوق  با این همه ظرفیتی که دارد در فقر و محرومیت باشد؟کجا این عدالت است که راه دسترسی به زیارتگاه چهارسردار دلاورسپاه اسلام بخش سوق وهمچنین مسیر زیارتگاه شهید شاخص کشوری هدایت الله طیب  با گذشت 30 سال لاینحل بماند.؟کدام عدالت اسلامی میگوید که جضرتعالی در جاده ایمن سفر بزنی ولی فرزندان این سرزمین در جاده ناتمام وپر از چاله وگودال دهدشت سوق هر روز را با اضطراب سفر کنند؟ به طوری که رانندگی در این جاده به قایق رانی در آبهای خروشان می ماند.آقای استاندار دستاورد شما  وحضور حدود 20ماهه ات  برای این بخش چه بوده؟مدیر کل راه و شهر سازی که در زمان استانداری جناب دکتر خادمی معاونت عمرانی استانداری بود  وبارها وعده تکمیل جاده را درزمان معاونت عمرانی داده اید این همه استهلاک برای خودروها  در این جاده کافی نیست ؟ خون  فرزندان این سرزمین که بر اثر بی تدبیر های شماهای چنبره زده بر پست های استان در این جاده ریخته شدگردن کیست؟
به عنوان نماینده مردم سوق  با صدای رسا می گویم جناب آقای استاندار، مسئولین استانی  از  خواب بیدار شوید؟بر سر مردم این دیار چه آورده اید که رغبت ماندن در سرزمین مادریشان را از آنها سلب کرده اید مگر نه این است که هر مسئولی الزاما باید  به تکمیل نواقصات گذشته بپردازد؟ وبرای شناخت بهتر از پتانسیل ها و ظرفیت های هر منطقه مدیران کل و کارشناسان ادارات کل را به منطقه گسیل دهد. کدام مسئول استانی و کارشناس اداری از این منطقه جغرافیایی بازدید میدانی داشته است . پانزده  ساله که نتوانستید یک جاده 9 کیلومتری را که فاقد هرگونه موانع سخت بوده است را تکمیل کنید این پروژه محلی برای چپاول بیت المال شده است. انتظار می رود سازمان بازررسی استان به این جاده ورود پیدا کند و اگر حیف و میلی صورت گرفته است اقدام کند. این پروژه همچنان بین دو اداره راه شهرسازی و راهداری پاسکاری می شود ؟خیابان های شهر که توسط ادارات خدمات رسان هرازگاهی کنده کاری می شود نیز بدلیل  عدم اختصاص قیر سهمیه ای در مدت سه سال ونبود اعتبارات کافی بدترین کیفیت را داراهستند و صدای اعتراض شهروندان را بلند کرده است  ؟
آقای فرماندارمحترم شما جمعه گذشته آمده اید و بخشی از مطالبات این مردم را شنیده اید لطفا جسورانه مشکلات ما را فریاد بزنید، صدای مردم باشید ، زیرا که محرومیت به پوست و استخوان مردم رسیده است.جامعه را درگیر دوقطبی چپ و راست کردید و شروع به  قدرت نمایی نموده اید ودر پروژ های فرسایشی حیف میل بیت المال را نمی بینید .
جناب دکتر کلانتری با کدم معیار شایسته است خاستگاه فرهنگ و هنر استان فاقد یک مرکز هنری و یک سالن نمایش باشد. ورزش این سامان که روزی وروزگاری حرف اول در استان را می زد، بسیاری از ورزشکاران استانی خاطرات خوشی از فعالیت ورزشی در شهر سوق دارند امروزه در اثر به سرانجام نرسیدن وعده های پنج ساله  اداره کل ورزش و جوانان استان و عدم تلاش برای تبدیل نمایندگی آن به اداره به همراه بی توجهی آن اداره در به اتمام رساندن چمن مصنوعی آن حال و روز خوشی ندارد .درحوزه فرهنگی دولت تدبیر و امید کدام حرکت ماندگار را در این سامان درکارنامه خود دارد آیا واقف هستی که دو پروژه فرهنگی این شهر یعنی  دارالقرآن ومصلی نماز جمعه  از عدم تخصیص اعتبار رنج می برند. مطلع هستید که قبور مطهر دولاله غریب بعد از گذشت 9سال رها شده اند و بهسازی آن در هاله ای از ابهام مانده است وتلاش های مجموعه شهرداری و شورا بدون نتیجه مانده است . جناب استاندار از فرسایش زمین های کشاورزی این سامان که مهم ترین منبع درآمد مردم قانع و صبور برای امرار معاش هستند اطلاع دارید که بارش های سیل آسای سالهای گذشته آنها را تبدیل به دره های عمیقی نموده است وادارات متولی تا کنون ریالی برای جلوگیری از فرسایش آنها هزینه ننموده اند ایا از پروژه به کما رفته آبیاری دهدشت غربی که تنها امید جوانان این دیار برای اشتغال زایی بود تاکنون بازدیدی داشته اید .(گرچه با رایزنی نماینده محترم و مدیرکل امورآب استان چند روزی هست در حال کار هست .اما مدیر پروژه اعلام کرده اند درصورت تزریق نشدن پول امکان ادامه کار نیست) .اطلاع دارید که پنج روستای این منطقه فاقد راه مناسب برای عبور مرور مردمان سخت کوش آن می باشد و ازنعمت آب اشامیدن سالم بی بهره هستند. جناب آقای استاندار کدام عقل سلیم می پذیرد که منازل مسکونی ساخت 80 سال و 60 سال گذشته درردیف منابع ملی قرار گیرند و این سازمان با واگذاری آنها به بنیاد مسکن عرصه را بر ساکنان آنها برای تهیه سند تنگ کند و مبالغ هنگفتی از قبیل متری 35000 هزار تومان  را برای این امر طلب نمایند. در کدام نقطه از کشور سراغ دارید که حدود 300 منزل مسکونی آن فاقد هرگونه معبر ماشین رو برای خدمات رسانی در مواقع بحرانی باشند. از قطعی مکرر شبکه های دیجیتال عبور می کنم چرا که فریادرسی در این زمینه نمی باشد اما از مرکز جامع سلامت شهر می گویم که ساختمان خیر ساز آن بعد از اتمام سهم خیر همچنان دارای حرکت لاک پشتی هست و ساختمان قدیم آن که در حال مستهلک شدن هست فاقد هرگونه تجهیزات پزشکی و خدمات پاراکلینکی هست ومردم برای انجام اغلب خدمات پزشکی به مرکز شهرستان مراجعه می کنند . شبکه فرسوده آب شرب این شهر خود حدیث مفصلی دارد به طوری که در اغلب ایام گرم تابستان چهار پرسنل آبفای شهر که اخیرا یکی از آنها بازنشسته شده است به امر رسوب زدایی و تعمیر شبکه فرسوده برای آبرسانی به مردم مشغول می باشند .
در کجای ایران سراغ دارید منطقه ای به بخش تبدیل شود ولی ادارات دولتی در آن مستقر نشوند و صرفا به وجود چند نمایندگی که اغلب اختیاری از خود ندارند بسنده کنند و سایر ادارات حتی از تاسیس نمایندگی در این بخش سرباز بزنند.
مناطق مستعد گردشگری در حاشیه مارون همیشه خروشان و دژکوه  وقرق بلوط بنگان این سامان براثر بی مهری مدیریت استانی رفته رفته طروات وزیبایی خود را از دست داده اند وطولی نخواهد کشید که به مناطق بد منظر تبدیل می شوند.
 مردم  عزیز و زلال، ما همه مان  سینه پهلو شده ی یک سرماییم. سرما خورده یک زمستانیم ، دردهایمان یکیست، از نردبان بودن به ستوه آمده اند با رای 85 درصدی به دولت تدبیر و امید  انتظار داشتند دولتمردان به مطالبشان پاسخ دهند اما نه تنها پاسخی دریافت نکردند بلکه حتی از دیدن جمال مبارک دولتمردان استانی  آن نیز محروم شده اند جناب استاندار  فراموش نکنید که مردم  این فصل از انتخابات را آگاهانه رقم می زنند و نمی گذارند حب قدرت و منفعت طلبی برخی باعث شود رنج و محرومیت تداوم یابد لذا شایسته است در ماههای اخر خدمت خویش با گسیل دادن مدیران کل استانی به شهر سوق و نشستن پای درد دل مردم خاطره خوشی از خود در اذهان مردم این سامان  به یادگار بگذارید تا مشمول دعای خیر آنها شوید .
خداوند عاقبت همه مارا ختم به خیر نماید .
-------------------------------------------
سید حسین حسینی
رئیس شورای اسلامی شهر سوق
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نگارنده عزیز چرا هر جا . جزء جدایی ناپذیر آن منطقه است
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

نمایندگان مجلس که به‌جای بررسی لایحه کارشناسی‌شده دولت ترجیح دادند طرحی سیاسی و در جهت ...
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
1