کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

پاسخی به مطلب؛ «سیده فریبا حسینی‌»

27 بهمن 1399 ساعت 19:43

جنبه‌ی پرورشی و تربیتی باید از بُعد آموزشی پیشی بگیرد و به همین دلیل شاهد ماندگاری میرزا ابوالحسن حسینی و امثالهم در تاریخ آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشیم؛ زیرا رفتار و گفتار آن بزرگ‌مردان بوی ناب فرهیختگی می‌داد و هیچ‌گاه اخلاق، عشق به مردم، عزت و سربلندی استان را قربانی زیاده‌خواهی و منصب‌های پَستِ ناچیز و زودگذر دنیا نکردند.


آیا تفکر معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به تفکر مادر ناصرالدین شاه قاجار شباهت دارد؟
 بعد از مطالعه یادداشت سرشار از کینه‌توزی، تفکرات قاجاری، وحدت‌ستیزی و... سرکار خانم سیده فریبا حسینی (معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد) که با به بازی گرفتن احساسات پاک مردم، با هدف کسب منافع شخص، و پهن بودن سفره نان و نامش، اما با ایجاد انشقاق و تفرقه جغرافیایی و قومیتی نگارش شده بود، واجب دیدم پاسخی به نویسنده‌ی فرافکنی بدهم که به جای پاسخگویی و ارائه گزارش عملکرد خود در آموزش و پرورش، نحوه استخدام و طی کردن مراحل ترقی، این روزها به دلیل ترس از دست دادن جایگاهی که ثابت کرد لیاقت و شایستگیان را تا به امروز نداشته است و همزمان بازیچه‌ی افکار نادرست و قاجاری بعضی سیاسیون پشت‌پرده‌یِ قدرت‌طلب شده است.
 خانم مهندس حسینی! قبل از هر چیز اولین توصیه داشته باشم که عشق و علاقه به روی آنتن بودن (رسانه) و نیز دلبستگی و عشق به قدرت و جایگاه‌های شغلی نباید سبب انتشار دروغ‌ها و بازی با احساسات مردمی گردد که بافت عشیره‌ای و ایلیاتی دارند و سال‌ها از حقوق خود محروم بوده‌اند. و بدانید منصب‌ها عقد دائم با نخبگان جامعه نیز نبسته‌اند شما که جای خود دارید!! و شاید این واکنش‌های احساسی و هیجان زدگی و انداختن آتش تفرقه در جامعه برای منافع شخصی باعث بدنامی جامعه زنان شده تا گناه شما به پای زنان شایسته و ارزشمند در طول تاریخ نوشته شود و همیشه شاهد مظلومیت جامعه زنان باشیم.
 خواهر گرامی، خدمت جنابعالی و نیز مردم مظلوم، محروم اما شریف و نجیب بویراحمد، دنا و مارگون عرض می‌نمایم که نقد عالمانه، منصفانه و شجاعانه‌ی اصحاب قدرت، بویژه جریان ندای وحدت و شخص مهدی روشنفکر واجب شرعی و عقلی می‌باشد و جناب آقای دکتر مهدی روشنفکر باید پاسخگوی عملکرد خویش در مجلس باشد. و البته جناب دکتر روشنفکر باید پاسخگوی مطالبات آموزشی و پرورشی مردم و فرهنگیان دلسوزی باشد که با مدیریت ضعیف امثال جنابعالی در طی سال‌های اخیر به آن مطالبات پاسخی داده نشده است و دانش آموزانی که در این برهه آموزش مجازی، والدین فهمیده‌اند امثال شما با سوار کردن حاشیه‌های سیاسی بر متن آموزش و تربیت چه خطایی در برابر انان مرتکب شده‌اید.
 بنابراین خانم مهندس! دومین توصیه را خدمت جنابعالی اعلام می‌نمایم که به جای سوگواری ظاهری و تقسیم بندی جاهلانه سیاسی برای بویراحمد، پاسخگوی عملکرد خود در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد باشید و بگویید دقیقاً چه دستاوردی برای آموزش استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌اید؟ که همان افراد اصیل و شرافتمندی که احساس می‌کنید با این مطلب تهی از اندیشه و انصاف، آن‌ها را اسیر و آلت دست خود کرده‌اید در فضای حقیقی و مجازی، این حرکت شما و این تقسیم بندی جاهلانه را توبیخ و سرزنش می‌کنند. 
 و اما بعد ...
  خواهر گرامی، شما به عنوان منتشرکننده و کسانی که پشت پرده، آن یادداشت تفرقه‌افکنانه، اغراق‌آمیز و فاقد سند را نگاشته‌اند و شما را بازیچه دست خویش قرار داده‌اند تا آن مطلب را به نام خویش منتشر کنید و برای اینکه مردم از نفاق پشت این موضوع اطلاعی پیدا نکنند به تفرقه افکنی دامن زده‌اید بدانید با نفاق و پرده‌دری کردن و کِرکِره‌ی صداقت و مردانگی را پایین کشیدن به جایی نخواهید رسید. و منتظر انتقام دستان نامرئی اما قدرتمند نظام هستی باشید هم برای شما و هم برای جماعت پشت پرده عرض می‌نمایم که معلم بودن را از آن جهت شغل انبیا معرفی نمودند که یک معلم قبل از آموزش بشر برای داشتن یک زندگی آسان، باید بشر را برای شرافتمندانه زیستن آموزش دهد و تربیت نماید. پس جنبه‌ی پرورشی و تربیتی باید از بُعد آموزشی پیشی بگیرد و به همین دلیل شاهد ماندگاری میرزا ابوالحسن حسینی و امثالهم در تاریخ آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشیم؛ زیرا رفتار و گفتار آن بزرگ‌مردان بوی ناب فرهیختگی می‌داد و هیچ‌گاه اخلاق، عشق به مردم، عزت و سربلندی استان را قربانی زیاده‌خواهی و منصب‌های پَستِ ناچیز و زودگذر دنیا نکردند. در حقیقت نسل میرزا ابوالحسن حسینی‌ها به فرهنگیان این پیام را دادند که ما برای وصل کردن و سربلندی این دیار آمدیم نی برای فصل کردن!! و براستی چه شد و مردم و نظام اموزشی، کفاره کدامین گناه را باید می‌پرداختند که از میرزا ابوالحسن حسینی نیک‌ها نزول که نه!! بلکه سقوط ازاد کرده‌ایم و به امثال شما رسیده‌ایم؟! قطعاً این سیر نزول و سقوط نظام اموزشی را باید در عملکرد فاجعه بار الازنگی‌های فضای اموزشی (گزینش فله‌ای بدون شایسته‌سالاری) جست‌جو کرد که برخی افراد ناتوان و ضعیف را چگونه و چرا یک شبه و بدون در نظر گرفتن ظرفیت و توانایی بالا کشیده‌اند؟ که دیگر تحت هیچ شرایطی پایین آمدن برایشان هضم شدنی نیست امان از کم ظرفیتی!!
  خانم مهندس حسینی، کاش شما آلت دست افراد پشت‌پرده و ترسوهای سیاسی قرار نمی‌گرفتید که در طول تاریخ در بزنگاههای حساس به دلیل ترس و منفعت طلبی به قول مرحوم هاشمی (ره)، چوب حراج به آب و خاک و ... این سرزمین خواهند زد و با پاشیدن بذر فتنه‌ی جغرافیایی، قومیتی، تفرقه‌افکنی تنها بخاطر عطش جاه‌طلبی و ترس از دست دادن جایگاه بادآورده یک‌شبه خود در آموزش و پرورش، ثابت نمودید که با توجه به تخصص و توانایی شما و مدرک کارشناسی کشاورزی در پاشیدن بذر فتنه مهارت خاص دارید!!
  خانم مهندس حسینی، اگر چه بی‌شک امروز شخصیتی نزدیک به امیرکبیر در هیچ کجای ایران پیدا نمی‌شود و ما نیز ادعای کوچکترین شباهتی به امیرکبیر نمی‌کنیم اما از خود شما می‌پرسم آیا در وجود شما خواهر گرامی، رگه‌هایی نزدیک به شخصیت ملک جهان خانم معروف به مهد علیا مادر ناصرالدین شاه و مسبب قتل امیرکبیر مشاهده می‌شود!؟ و آن شباهت ایا تفرقه‌افکنی با هدف جاه‌طلبی و غرور کاذب شما می‌باشد؟ پس سومین توصیه را اعلام می‌نمایم که اگر اینگونه می‌باشد و خود را اصلاح نکنید روزی روزگاری به دلیل دار مکافات بودن دنیا، روزگارتان هر روز بدتر از دیروز خواهد شد پس از شما که متولد سال انقلاب می‌باشید تقاضا دارم در افکار و درون خود انقلاب کنید تا شاهد خشکیدن رگه‌های کینه، تفرقه و ریاست‌طلبی در افکار و درون شما باشیم؛ در غیراینصورت روزی خواهد رسید که به قول شاملو چنان به زندگی بنشینی که هیچکس اینگونه فجیع به کشتن خویش برنخواسته است.
 خانم مهندس حسینی؛ ملک جهان خانم، مادر ناصرالدین شاه تنها به دلیل زیاده‌خواهی، خودبرتربینی و حمایت اطرافیان پشت‌پرده، آن تاریخ ننگین را رقم زد و قرن‌ها ایران را دچار عقب‌ماندگی کرد و فرصت توسعه و تحول را از ایران گرفت. ملک جهان خانم، سیاستمدار قهاری بود که بازیچه‌ی دست اطرافیان و زیاده‌خواهی خویش قرار گرفت، و به دامادش امیر کبیر با آن عظمتش نیز رحم نکرد شما که جای خود دارید و هنوز با الفبای سیاست نیز آشنایی ندارید و ما مردم نیز فرسنگ‌ها از امیرکبیر فاصله داریم!
 خانم مهندس حسینی؛ شنیده‌ها حکایت از آن دارد که چگونگی استخدام شما در آموزش و پرورش و دبیری تربیت بدنی با توجه به داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی کشاورزی، مملو از ابهام است! و در سیاست نیز کارنامه‌ی تاسف‌باری از چرخش‌ها و لرزش‌ها شوک آور داشته‌اید! و برای همه مردم بویراحمد امروز سؤال است آیا این تغییر جبهه‌ها صحت دارد؟ و اگر صحت دارد آیا برای تدوام سفره نام و نان خود، از انسان دو نبش سیاسی به انسان سه و در نهایت چهار نبش سیاسی تغییر شخصیت داده‌اید؟
 حتی عده‌ای این مطلب شما را نوعی خودشیرینی برای حضور در انتخابات شورا می‌دانند و عده‌ای نیز می گویند از دوشنبه گذشته که از جلسه بزرگ منطقه بابکان، جلیل و دشتروم با دکتر روشنفکر در روز جمعه با خبر شدید برای جوسازی و خسارت به آن جلسه و ایجاد انشقاق در ندای وحدت، این مطلب را یک روز قبل از برگزاری جلسه نوشته و دست شما دادند تا آن را انتشار دهید.
 و توصیه‌ی آخر اینجانب به شما مدیرِ نهاد انسان‌ساز اما با اندیشه فرصت سوز، این می‌باشد که قبل از کُلی‌گویی و قضاوت فاقد سند در مورد عملکرد دیگران، عملکرد خود را بصورت مستند در معرض قضاوت اطرافیان قرار دهید. همچنین از نهادهای نظارتی و دستگاههای امنیتی درخواست می‌کنیم اگر ادعای شما مستند اثبات نگردد، با شما برخورد قانونی داشته‌باشند. و امروز می‌فهمم چرا فرهنگیان متخصص و دلسوز نظام آموزشی گاهاً بی انگیزه و دلسرد شده‌اند و بچه‌های مردم به این روزگار فلاکت بار آموزشی گرفتار شده‌اند در یک مطلب جداگانه حتماً از منظر روانشناختی سیاسی و اجتماعی به تحلیل تخصصی روانشناختی شما خواهیم پرداخت.
در پایان قضاوت در مورد تفکر عملکرد مهدی روشنفکر در انتصابات را به اصالت، نجابت و شرافت مردم بویراحمد، دنا و مارگون می‌سپاریم آنهم روشنفکری که حتی به گفته برخی منتقدان، مرزبندی جغرافیای گرمسیر و سردسیر و بومی و غیر بومی بودن مدیران استانی برای ایشان شبیه طنز است چه برسد به انتصابات طایفه‌ای درون بویراحمد و دنا!!


کد مطلب: 430759

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/430759/پاسخی-مطلب-سیده-فریبا-حسینی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1