تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۴
کد مطلب : ۴۲۸۶۷۷
یادداشت|محمد سروش نیا

نقدی بر عملکرد جبهه انقلاب فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد / فرهنگ جای پدرخواندگی یا پدرکشتگی نیست

۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نقدی بر عملکرد جبهه انقلاب فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
کبنا ؛فرهنگ جای پدرخواندگی یا پدر کشتگی نیست. ساختار فعلی فعالیتها نیاز به تغییر و تعمیر دارد. شفافیت، کیفیت، تنوع و گیرایی می‌طلبد. بدنه این استان توسعه نیافته، پر است از جوانان خلاق با الگو و مدلهای فرهنگی کارآمد. هر کدام می‌توانند یک کارگزار فرهنگی باشند. بخشی از این فرهنگ آسیب دیده را بازسازی و وارد زندگی اجتماعی مردم نمایند.
 اگر اسامی نهادها، بنیادها و سازمانهای فرهنگی را جستجو کنیم قطعاً یک جایی به «بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء» خواهیم رسید. با یک فلاش بک چند ساله، یعنی اوایل سال ۹۲ در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی با حضرت آقا و ارائه گزارشی از حال و روز فرهنگی کشورمان محضر رهبری، آقا به صراحت اعلام می‌کنند: «نگرانی بنده فرهنگی است» لذا رهبری از ضرورت تشکیل و شکل گیری جبهه‌های فرهنگی می گویند.
 طولی نکشید، دکتر هدایتخواه از تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی زیر نظر قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. البته! نا گفته نماند. دبیر و همه کاره آن، شخص دکتر بود. هدایتخواه هدف از تشکیل این جبهه را انجام امور فرهنگی در راستای منویات مقام معظم رهبری عنوان می‌کند. او در نشست کارگروه‌های تخصصی این جبهه فرهنگی در تشریح چگونگی شکل گیری و اهداف آن اظهار می‌کند: بستر سازی برای تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته و کارگروه‌هایی نیز شکل گرفته و خنثی سازی توطئه دشمنان را بخشی از رسالت این جبهه می‌باشد.
 اینکه دکتر هدایتخواه دغدغه فرهنگی دارند و نسبت به فرهنگ بومی و ملی بی تفاوت نیستند جای خوشحالی ست. بلاشک، سخنان و کلمات او قدرت دارند. اما خُب! این عملکردهاست که موضوعات را شکل و محتوا می‌دهد. به خصوص برای دکتر! که سالها عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بوده و هر وقت از طرف حامیانش جویای حالش شویم. طبق معمول؛ «دکتر مشغول‌اند به کار فرهنگی!» شاید دکتر در انجام امورات فرهنگی بیش از دیگران وسواس تقوا داشته باشند. صحیح. اما به هر حال حق داریم از دکتر بپرسیم شما بعنوان دبیر و همه کاره جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این استان توسعه نیافته، حالا چه در خط مقدم این جبهه چه در پشت خاکریز در این چند سال چه عملکردی داشتید؟ وقتی پایگاه مجازی و اطلاع رسانی‌تان را دنبال و زیر و رو می‌کنیم جز چند خبر قدیمی که تاریخ انتشار آخرین خبر و مطلبش دست کم به ۶ ماه پیش بر می‌گردد یا آدرس پیج اینستاگرام تان با تعدادی کم از فالورهای دور و برت با ضبط و اشتراک فیلمی از توزیع مقداری کمک‌های مؤمنانه خبر می‌دهید و بعدها به اشتراک چند پیام تسلیت و شهادت اکتفا می‌کنید. پس این چه گروهی هست و چه کار گروهی؟ اگر از اهمیت رسانه در اطلاع باشید، قطعاً می دانید که رسانه‌ها از رکن‌های قدرت نرم‌اند و شکل دهنده آرای مردم. اینکه در سلسله نشست‌ها مدام از تهاجم فرهنگی بگویید و رسانه رسمی خود در بلاتکلیفی به سر می‌برد نوعی تناقض است. مؤمنانه هم اگر بگوییم؛ اگر کمکی باشد چه مادی چه معنوی باید مردم همه استان را پوشش داد. مردمی با انبوهی مشکل که شاید بیکاری و گرسنگی تنها بخشی از آن باشد. مردمی که اما همچنان کانون مبارزه و مقاومت‌اند. شما اگر قصد به وحشت انداختن دشمنان را دارید قبل از آن دوستان خود را خشنود سازید. اگر قرار است بودجه، عزت و احترامی به منطقه بیاید در یکجا ساکن نماند همه جا توزیع کنید. مردم آن روستاها و ولات‌های بویراحمد که دم انتخابات نامشان را می‌برید همه ولایتمدارند. مردم فقیر نشین در و محله‌های گچساران که بالا نشینان از نفتش ارتزاق می‌کنند عضو جبهه همین انقلابند. چرام و کهگیلویه همینطور. چاروسا، دیشموک و بهمئی هنوز ذخایر انقلاب‌اند.
بله جناب استاد. ساختار فعلی فعالیتها نیاز به تغییر و تعمیر دارد. شفافیت، کیفیت، تنوع و گیرایی می‌طلبد. فرهنگ جای پدر خواندگی و پدر کشتگی نیست. بدنه استان کهگیلویه و بویراحمد توسعه نیافته، پر است از جوانان خلاق با الگو و مدلهای فرهنگی کارآمد. هر کدام می‌توانند یک کارگزار فرهنگی باشند. بخشی از این فرهنگ آسیب دیده را بازسازی و وارد زندگی اجتماعی مردم نمایند.
لطفاً به فکر بازگشایی انسداد این جاده فرهنگی باشید.

--------------------------
محمد سروش نیا
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای سروش نیا کو بودجه کو پول که بخواد گیر همه بیاد توی کمک های مومنانه؟خبر کمک های مومنانه شب و روز از صدا و سیما شبکه ی دنا پخش میشه.اگه زحمتی نیست باید از اون طریق متوجه بشی.همین چن مدت پیش توضیع هزار جفت کفش بین نیازمندان.ضمنا از جناب روشنفکر هم صحبت کنید و نقد کنید.آقای آذرفر با مدرک مهندسی معماری برده توی امور عشایر استان.با چه منطقی این کار انجوم شده؟
از:سید مسعود مرادیان ده برآفتاب
Iran, Islamic Republic of
آقای سروش نیا جناب آقای هدایت خواه برای اقدامات ارزنده و مفیدی که در زمینه ی فرهنگی داشتن توی استان از رهبری مدال افتخار دریافت کردن.هزار بار هم از دفتر رهبری پیشنهاد کاری داشتن
Iran, Islamic Republic of
دلت خشه مطلب زیی
Iran, Islamic Republic of
ساختار نیاز به بازنگری دارد
افراد نیاز به جابجایی دارند
نیروهای انتخاب شده نمایندگی نمیکنند توده مردم و حتی نمایندگی نمیکنند نیروهای ارزشی را
انتخاب ها اصلا قابل و قبول نمی باشند
همین هم باعث شده نیروهای انقلابی نتیجه نگیرند در انتخابات ها
حتما باید فکری کرد حتی اگر منحل شود که اگر منحل شود دبگه اثر تخریبی ندارد..
بویراحمد متحد
Iran, Islamic Republic of
جناب استاد هدایتخواه از چهره های شاخص فرهنگی هستند که بدون حاشیه وهمراه داشتن عکاس وانتصاب یک خبرنگار بعنوان مدیر دفتر در حد توان کار فرهنگی میکنند والبته از طرف اشخاص نیز انقدر ساپورت مالی نمیشود که روزانه ملاقات های عادی با مسیولین که از یک فرد عادی بدون جایگاه هم ساخته هست عکس بگیرد ودر سایتها بعنوان رزومه نشر دهد .ملاقاتهایی که خروجی ان افت ۶۳درصدی بودجه استان در سال۱۴۰۰نسبت به سال ۱۳۹۹بوده .وصد البته بخدا قسم در تمام ادوار نمایندگی وکاندیداتوری استاد به ایشان رای نداده ام .اما همین حالا هم اورا خدوم تر وبی ریاتر ودارای وسعت فکر وعملکردبالاتری از افراد دارای جایگاه میدانم .داشتن جایگاه با ارایی تعصبی ومنطقه ای دلیل بر توانایی وتوامندی نیست
ودالب
Iran, Islamic Republic of
با استخاره نمیشه کار فرهنگی کرد.
امیر
Iran, Islamic Republic of
اقای هدایتخواه مدرک دکترا ندارند...ایشون مدرک ارشد دارند..خودشان هم ادعا ندارند که دکترا دارند...نمیدونم چه اصراری هست ایشون را دکتر خطاب می کنند..با توجه به اینکه استفاده از القاب بار حقوقی و اجتماعی دارند بهتره اقای هدایتخواه به طور رسمی این موضوع را اعلام کنند که مدیون نبااشند.
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
راستی عالیجناب خود شما در این راستا چه کرده اید؟چرا این سوال را از سازمان تبلیغات واداره ارشاد و....... نمی پرسید که چه کرده اند.تنها فردی که در حوزه فرهنگی در این استان کار میکند ایشون هستن.والبته تعدادی همراه . چرا امثال شما هیچ سهمی در این قضایای فرهنگی ندارید؟راستی چرا همیشه از کسانی که کاری می کنند می پرسیم وطلبکاریم ولی از کسانیکه هم مسئولند وهم بودجه می گیرند سوالی نداریم ؟
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
1