تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۴۲۴۹۹۸
متن ارسالی؛

نقدی بر سفر نماینده کهگیلویه بزرگ به روستای سادات امام زاده علی (ع)

سید علی محمد موسوی امجد
۱۴
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نقدی بر سفر نماینده کهگیلویه بزرگ به روستای سادات امام زاده علی (ع)
کبنا ؛ متن ارسالی: بدون هیچ شرح و توضیح، روز عاشورا روز شهادت سیدالشهداء و روز مصیبت و حزن ائمه طاهرین و شیعیان ایشان است و در این روز سزاوار است شیعیان مشغول کاری از کارهای دنیا نگردند و برای خانه خود چیزی ذخیره نکنند و مشغول گریه، نوحه و مصیبت باشند و عزاداری حضرت امام حسین (ع) را بر پا کنند و اشتغال به ماتم داشته باشند.
به هر حال قرعه فال سفر به سادات به روز عاشورا خورد به روال معمول می گویند به فال نیک می‌گیریم اما نمی‌دانم می‌شود گفت این سفر را به فال نیک می‌گیریم؟
این سفر از دو زاویه قابل بررسی است
1- چرا سفر در روز عاشورا؟ و اصولاً الزامات این کار به لحاظ شرعی، اداری و نظارتی چه بوده است؟ که نیازی به پرداختن به آن نیست.
2- پیگیری‌های انجام شده بی شک،  موجبات وهن و تشکیک و ابهام فراوان است.
جاده منطقه‌ی سردسیری و گردش پذیر دمه از دیرباز مورد توجه عموم و از مطالبات ساکنان و مردمی بوده که از آن گذر می‌کرده‌اند.
طول مسیر 14 کیلومتر است که سالهاست معطل مانده، ناگفته نماید قریب به نصف آن در دوران نمایندگی آقای بزرگواری زیر سازی و بخشی آسفالت گردید.
در دوره سردار هاشمی پور ضمن آسفالت بخشی دیگر باز در دستور کار قرار گرفت و با 13 میلیارد  و هفتصد میلیون تومان اعتبار کلنگ زنی شد.
پیمانکار از سمت حوزه بویراحمد شروع بکار کرد و سپس با اصرار سردار هاشمی پور جلسه‌ای در استانداری با حضور معاون عمرانی، فرماندار چرام، نژادصفوی مدیرکل وقت، کارشناسان اداره راه و شهرسازی و آقای رشیدی پیمانکار جاده در محل استانداری تشکیل و صورتجلسه گردید که ضمن تاکید بر پرداخت مطالبات پیمانکار، وی را ملزم به شروع از سمت سادات نمودند.
اما ظاهراً مطالبات پیمانکار پرداخت نشد و عملاً بجز پیشرفت حدود 18 درصدی کاری نیز صورت نگرفت.
آنچه مسلم است جاده دمه در اختیار راه و شهرسازی است.
اما آقای موحد در این روز و در حضور مردم با مهندس نصیری مدیرکل راهداری تماس گرفته و ایشان هم قول داده که پیگیری و برآورد نماید!!!!
عجیب‌تر آنکه در تماس آقای موحد  با استاندار قرار بر این شده است که معاونت عمرانی استاندار  با هماهنگی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ظرف هفته آینده مشکلات مسیر را جمعبندی و سپس نماینده و استاندار جهت حل و فصل موضوع (تخصیص اعتبار) نزد مدیرعامل گاز استان بروند!!!
همچنین مقرر گردیده است جاده بالای امامزاده علی (ع) و جاده روستای مجاور (دره گل زرد) در قالب اعتبارات شرکت گاز پیگیری شوند.!!!
شبهه، سؤال:
جاده مذکور که در حیطه‌ی راه و شهرسازی است تماس نماینده با مدیرکل راهداری چه دلیلی داشته و به فرض اینکه جناب موحد بر این باور بوده این جاده روستایی و در حوزه راهداری است اما جناب مهندس نصیری که می‌دانسته در حوزه‌ی کاری‌اش نمی‌باشد بر کدام مبنا قول برآورد و پیگیری داده است؟ مضاف بر اینکه بی خبری استاندار جه توجیهی دارد،؟
حال بنا بر تحویل این جاده  و جاده روستای مجاور به راهداری، (جاده‌ای که اعتبار مالی آن مشخص و پیمانکاری طلبکار نیز دارد)  چگونه ممکن است؟ و مهم‌تر آنکه مدیرعامل گاز استان از کجا و بر اساس کدام قانون و منبع به تأمین اعتبارش اقدام می‌نماید.؟ در حالیکه بنظر می‌رسد این محدوده در حوزه‌ی مدیریتی شرکت گاز استان اصفهان باشد ونه کهگیلویه و بویراحمد.
آیا خروجی این بازدیدِ روز عاشورایی!!! بیشتر به یک سرهم بندی شبیه نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

ساداتی
Iran, Islamic Republic of
هوای دمه خش بی گو ی دوری بزنم نیخو جدی بگری
حسنی
Iran, Islamic Republic of
من موندم وقتی تاسیس‌ پمپ بنزین تو شهر برای همه ممنوع بوده از کدوم رانت استفاده کردی و پمپ بنزین زدی؟
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته؟
بی نام
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفتند هرچی لر ایگو از داغ دل ایگو
Iran, Islamic Republic of
آقای موسوی امجد ابتدأ باید اطلاعات خود را به روز کنید و در خصوص موضوعی که اعلام نظر و نقد میکنید باید از روی انصاف و دانش و آگاهی باشد ،آنچه از مرقومه شما برداشت میشود غرض ورزی و کینه توزانه سخن رانده شده تا نقد ،ابتدأ که روز عاشورا موحد در یاسوج بود و دومأ : از تاریخ ۹۸/۳/۱ کلیه راههای مواصلاتی بجز راههای اصلی به راهداری سپرده شد و راه و شهر سازی دیگه هیچ دخالتی در انجام اونها نداره و این راه هم راه روستایی درجه ۱ هست ، سومأ :جاده محل عبور متعلق به شرکت گاز هست و بعنوان جاده دسترسی خدمات گازی از سال ۴۲ احداث گردید که از سه راهی دهدشت و تنگ پیرزال و ...جزء همین مسیر هست که باید با هماهنگی و کمک شرکت گاز تعمیر و بهسازی شود ،بهتره اول اطلاعاتتون رو تکمیل کنید و بعد سیاسی و مغرضانه قلم بزنید
Iran, Islamic Republic of
معلومه کی اطلاعاتش به روز نیست و ناآگاهانه حرف می زند.
خنده دار است که ب طور کلی منکر سفر آقای موحد به سادات شده اید.
دوما اگر سرچ کنید و به تاریخ کلنگ زنی جاده دمه توجه کنید در 24 خرداد و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی بوده است پس اگر اول برج 3 به راهداری واگذار شده بودند مدیر کل خبر نداشت و شما داشتید؟
جهت اطلاعتون بله برخی از راههای روستایی به راهداری واگذار شده اند اما این مورد جزئشون نیست.
Iran, Islamic Republic of
اقای با علم و مطلع به امور روز .درخصوص پمپ بنزین چون کاری عام المنفعه هست زیاد شبه برانگیز نیست .حضرتعالی هم کاری اینگونه انجام دهید به شرطی که عده ی کثیری ذینفع ان باشند حتی به قول خودت با رانت. اما تا جایی که ما میدانیم وشنیدیم در گذشته در سفری که وزیر نفت را جناب سناتور در تنگ پیرزال همراهی مینمودند حضرت اقا جاده تنگ پیرزال به سادات را تنها جاده ای مال روی عنوان کردند وهمان دیدگاه باعث گردید که تا مدتها این مسیر در حد همان راه مال روی باقی بماند .تا اینکه بالاخره در زمان نمایندگی سیدی از تبار سا دات امام زاده علی این مرد عمل و تقوا توسعه و پیشرفت این جاده در دستور کار قرار گرفت.وبعد از اتمام دوران طلایی نمایندگی این سد ارزشمند و انقلابی ادامه بهسازی و نوسازی این مسیر پرتردد به دست توانای سردار سازندگی کهگیلویه بزرگ جناب هاشمی پور رقم خورد
کمی بعد
Iran, Islamic Republic of
یادتون زمان بزرگواری جاده ۱۰ کیلومتری سوق .دهدشت جاده خون . در ۸ سال بزرگواری اگر سالی یک کیلومتر پیشرفت داشت تمام می شد.کل هم غم بزرگواری جاده سادات بود..و امامزاده علی ....حالا هم خدا را شکر کنید موحد سری به روستای امامزاده علی زد....
فریبرز
Iran, Islamic Republic of
امامزاده سید محمودو امامزاده علی مگر با هم برادر نیستند.اگر اشتباه نکنم امامزاده علی هم برادر بزرگتر است .خیلی عجیب نیست .کوچکتر به نزد عموی بزرگوار خود رفته .اینها با هم برادرند این ما هستیم که انها را بافته جدا از هم میدانیم .در کل سید سید است هوای همدیگر را بیشتر از ما خلق ها دارند .مثلا در همین انتخابات گذشته بیشتر همین سادات امامزاده علی کسانی که به اصطلاح تند تند اصلاحطلب بودند بیشتر گرایششان بدور از ایده سیاسی به برادر خودشان حاج اقا بود
مهقلی سوق
Iran, Islamic Republic of
بلی
خداوکیل فقط سرهم بندی و نوعی مدیریتی است.
/ جمعبندی نداره و اداره گاز چه زبطی به موضوع داره؟
علی
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر ما که همه نقد نویس شدن
سادات
Iran, Islamic Republic of
این همان جاده مال رو سال های قبل است.
علی
Iran, Islamic Republic of
اخیرا ساخت جاده های روستائی به اداره کل راهداری واگذار شد
Iran, Islamic Republic of
/ اولا بعید است این مطلب ابتر را خودت نوشته باشی.دوما دوره ای که در شورا بودی بدترین دوره ی شورا بود ...این که جاده سادات مل رو بوده وهست وغیر کارشناسی شده چیزی هست که روشن است .از طرفی دلیلی ندارد چون مخالف موحد هستی و در دوره ای که عضو شورا بودی به نان و نوایی رسیدی حالا یکی را اجیر کنی تا برایت مطلب بنویسد.شما از رانندگی در اژانس به اموزش و پرورش امدی و الان بر خلاف تمام مقررات در قلب شهر پمپ بنزین راه انداختی.
از جانب مردم صحبت نکنید لطفا.برو خدا را شکر کن که فعلا قانون به در شورا ورود نکرده.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1