تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۲۳۹۵۳
یادداشت ارسالی:

شورای پنجم؛ مدرن اما پرحادثه

علی سبحان نسب
۵
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
شورای پنجم؛ مدرن اما پرحادثه
کبنا ؛متن ارسالی؛ مدرن اما پرحادثه عصاره‌ی عملکرد شورای پنجم، لااقل در موضوع انتخاب شهردار؛ در حالی رقم خورد که انتخاب صرفاً سیاسی شهرداری دهدشت در گام نخست کارگشا واقع نشد تا چون خاری در چشم برخی فرو و آنجا که برخه به شورا بی‌وفایی می‌کند، خار را به حال خود رها و به آب استان پناه می‌برد.
درواقع مناقشات از نوع انتخاب شهردار در کهگیلویه‌ی پرحادثه محال است رنگ و لعاب سیاسی پیدا نکند؛ انتخاب اول گرچه با حمایت و سفارش سیاسیون برای جذب بودجه برای شهرداری تاکنون بی‌درآمد بود، اما در انتخاب دوم و شب گذشته آنجا که دو نگرش از جریان متفاوت در عمل نوعاً اصولگرایی نقش پررنگی در چانه‌زنی برای تعیین شهردار به عهده داشتند، چنان‌که کار و عرصه بر شورای پنجم که تا پیش‌ازاین گویا انتخاب مشخصی از پیش برای برون‌رفت خود و شهرداری از وضعیت سراسیمگی نداشت، سخت‌تر هم شد.
یک روز بعد حمله به شورا و شهردار منتخب نقش بویراحمد و ثلاث به خود می‌گیرد و دلیل انتخاب شهردار را در مابه‌التفاوت یک رأی بیشتر به دکتر داورپناه در مقابل دکتر کاظمی جو می‌نگرند. اصولاً در فضای سیاسی گفتمان جایگاه بسیط‌تری دارد اما با ورود جبهه قوم‌گرایی توسط همانانکه سال‌هاست نام و نانشان را از این ورطه درو کرده‌اند شکل گرفت و از هر سوراخ باریکه‌ای اهانت‌ها به شورا و شهردار منتخب روا کردند.
دراین‌بین هیچ‌کس به قانون احراز تصدی سمت شهرداری نگاهی نینداخت، چراکه اصولاً دکتر کاظمی جو علاوه بر اینکه رأی اکثریت برای تصدی مذکور را نداشت، رشته تحصیلی ایشان نیز مطابقتی با سمت شهرداری نیز نبود. تاکنون نقش شورا همچون داور فوتبالی تداعی می‌شود که با هجوم بی‌مهابا و بی‌سابقه برای یک تصمیم صحیح و بی غل و غش را به نظاره نشسته است؛ اما کماکان سوت در دست و کارت‌های رنگین را به‌جای فرار از مسئولیت در دست و قاطعانه گرفته است.
شهردار منتخب از برگ‌های مثبت عملکرد شورای پنجم در حالی به شمار می‌رود که اولین شهرداری است که نه بر اساس تعصبات قومی چراکه خسرو دیدار از اعضای شورای پنجم اولین رأی موافقت خود به دکتر کاظمی جو را به سبد ایشان می‌اندازد، و نه از نوع نگرش سیاسی بلکه در اقدامی نوین و بر اساس تعهد و تجارب گذشته، فردی با تخصص دکترای عمران، دارا بودن برنامه مدون و سند چشم‌انداز توسعه در امور شهرداری و مقبولیت عمومی در جامعه، شورای پنجم قریب به اکثر با نگاه اصلاح‌طلبی را مجبور به انتخاب جوانی صاحب تفکر جریان گام دوم انقلاب و فعال اقتصادی بر رأس مدیریت شهری وامی‌دارد که تمامی مؤلفه‌های عرفی، قانونی و حرفه‌ای را در کارنامه خود جای‌داده است.
--------------------------------------
علی سبحان نسب
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

بابک
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی ایشون راشناختی که این متن رانوشتی،متاسفم
Iran, Islamic Republic of
خوب میبرید و میدوزید....اون سفره ی انتخاباتی که ایشون کشیدند در راستای گام دوم انقلاب بود؟؟؟!!لطفا همه ی ارزشها را برای افرادی که هیچ نسبتی با این مفاهیم ندارند مصادره نکنید....شورای مدرن یعنی چه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مطلب بسیار سخیف و بی ارزشی بود!!!!!!!!!
لابد شما مفهوم مدرن را درک نکرده اید!!!!!!!!!!!
منطقیان
Iran, Islamic Republic of
کاملا قوم گرایی بوده
ضعیف ترین شورا که تاکنون انتخاب شده جالب اینجای از لحاظ مدرک تحصیلی بالاترین مدارک در طول این چند دوره این شورا داشتن اما از لحاظ قدرت تصمیم گیری ضعیف ترین شورا هم این دوره بود.چون ارباب آقا بالا سر داشتن
عملکرد دکتر تخشا که خیلی مورد هجوم و انتقاد بعضیا بود خیللللی بهتر از برخه بود با تقدیر و تشکر رفتن
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این یادداشت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1