تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۱۸۶۲۸
متن ارسالی:

تحول و انقلاب عظیم کاری در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تحول و انقلاب عظیم کاری در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛شرایط اقتصادی و تحریم‌های شدید علیه اقتصاد کشور شرایط سختی را درکشور پدید آورده است و سبب تعطیلی و رکود در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی کشور شده است. این رکود و تعطیلی در کهگیلویه و بویراحمد نیز کاملاً واضح و آشکار است. رونق و فعالیت که سابق بر این در بخش‌های عمرانی و زیرساختی دیده می‌شد به واسطه همین مشکلات عدیده در سال‌های اخیر به حداقل رسیده است. با این وجود و با وجود مشکلات بودجه‌ای و اعتباری که در کشور وجود دارد باز هم برخی پیگیری‌ها و مدیریت‌ها در بعضی حوزه‌ها سبب شده است هنوز اندک فعالیت‌های عمرانی در سطح استان انجام شود.
 شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد از محدود دستگاه‌هایی است که همچنان در انجام کارهای مهم و زیربنایی به جد پیگیر و موفق می‌باشد. این حجم از کار و فعالیت و عدم توقف در آنها هرگز نمی‌تواند اتفاقی و یا یک فعالیت روتین تلقی شود چرا که نگاهی به گذشته‌ی فعالیت‌های این شرکت و هم چنین مدیریت این حجم و گستردگی کار و هدایت اعتبارات در یک مسیر درست و در موعد مقرر به نتیجه رساندن طرح‌ها جز از عده یک مدیریت توانمند و پیگیر ساخته است و با وجود چنین مدیریتی است که امروز شاهد نهضت عظیم گازرسانی به مناطق مختلف استان هستیم. برای نمونه پروژه عظیم گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک یک پروژه بزرگ و کم نظیر بود که با مدیریت صحیح و نظارت اصولی در کوتاهترین زمان و با کیفیت بالا به سرانجام رسید و یک برگ زرین در سابقه خدمات دهی نظام به مردم به ثبت رسید. کلنگ این طرخ اگر چه از گذشته به زمین زده شد و بر انجام آن از سوی مسئولین تاکید می‌گردید ولی بدون شک این حجم عظیم کار در یک بازه زمانی کوتاه و با رعایت استانداردهای تعریف شده نتیجه مدیریت علمی و تخصصی و پیگیرانه مدیرعامل و مجموعه این شرکت می‌باشد.
نیاز به گذشت زمان نیست تا اثرات این نهضت عظیم گازرسانی بر بخش‌های مختلف در استان روشن شود چرا که همین حالا نیز کاملاً تاثیرات گازرسانی بویژه به مناطق محروم و روستایی مشخص شده است. تأثیر اقتصادی بر زندگی خانوارها به همراه تاثیرات آن بر محیط زیست و هم چنین حفظ منابع طبیعی و کاستن از بسیاری از هزینه‌ها از اقل تاثیرات مفید گازرسانی به مناطق مختلف استان است. با وجود این کارهای بزرگ و شایسته که در شرکت گاز استان انجام می‌شود که از بابت آن هیچ منتی بر مردم نیست باز کسانی هستند با نگاه سیاسی و گاهی از سر برخی نگاه‌های جزئی و سوء سعی در نادیده گرفتن این کارها و حتی بد جلوه دادن آن و یا پدید آوردن حاشیه برای شرکت گاز و مدیریت آن دارند و هر چند یکبار به بهانه‌های مختلف قصد دارند این مجموعه و مدیریت آن را وارد حاشیه نمایند. رحمن خادم در طی مدت مدیریت خود به خوبی نشان داده است اهل وارد شدن به این حواشی نیست و راه کار و مدیریت را به خوبی بلد است. نگاهی به اکثر این حواشی آن هم از سوی چند رسانه محدود قطعاً نمی‌تواند خللی در امر خدمات رسانی شرکت گاز استان ایجاد کند. بیش از سه سال است بسیاری از این حواشی و فشارها علیه شرکت گاز مطرح هستند و در طول این مدت بارها دستگاه‌های نظارتی با چشم تیزبین خود بر همه وقایع نظارت دارند بنابراین کوچکترین تخلف و یا انحراف بعید است از چشم این دستگاه‌های نظارتی مغفول بماند و تیترزنی چند رسانه و بیان خواسته‌های شخصی آنها از زبان دیگران نمی‌تواند زحمات بی شائبه شرکت گاز را بی ارزش جلوه دهد.
 شرکت گاز از محدود دستگاه‌هایی است که هنوز فعالانه طرح‌ها و پروژه‌های خود را به پیش می‌برد پس طبیعی است در این مقطع توجهات و توقعات از این شرکت بالا باشد و طیف وسیعی از جوانان جویای کار که از همه جا ناامید شده‌اند نگاهشان به این شرکت باشد و در یک مجموعه بزرگ با این حجم کار و با وجود پیمانکاران زیاد فرصتی برای تعدادی از جوانان این مرز وبوم پدید آید اما قطعاً و با وجود همه فعالیت‌ها باز کارها و پروژه‌های این شرکت جوابگوی این حجم عظیم نیروی متقاضی نیست ضمن آنکه برای بکارگیری نیرو شرکت با محدودیت قانونی مواجه است و نیروهای فعلی هم توسط پیمانکاران و برای کارهای واگذار شده به کار گرفته شده‌اند و این پیمانکاران و صاحبان شرکت‌های پیمانی هستند که تصمیم گیرنده هستند ولی با تاکید مدیریت شرکت گاز نیز بنا بر آن بوده است از نیروهای متخصص و شایسته استفاده شود و همین نگاه هم قطعاً در موفقیت این شرکت و به سرانجام رساندن کارها تأثیر داشته است. بنابراین مطالبه و پیگیری و حتی در صورت مشاهده تخلف اعتراض حق طبیعی مردم و جوانان است اما به نظر می‌رسد در پشت بسیاری از تحرکات رسانه‌ای هنوز درگیری‌های انتخاباتی و بعضی لج بازی‌های گروهی و منطقه‌ای و یا حتی شخصی قرار داشته باشد. شرکت گاز یک دستگاه دولتی است و اینکه برخی‌ها سعی دارند خدمات آن را به پای یک نماینده و یا شخص خاصی بنویسند قطعاً خلاف واقع و نتیجه همان درگیری‌های انتخاباتی در بیرون است. برای تاکید بر موفقیت و عملکرد مثبت شرکت گاز یک مقایسه کوتاه با گذشته و در نظر گرفتن شرایط سخت اقتصادی کشور و استان به خوبی می‌تواند واقعیت را نشان دهد.
شرکت گاز با کارهای بزرگ و به نتیجه رساندن ده‌ها طرح کوچک و عظیم در طول سال و اکثر مناسبت‌های مختلف همچون هفته دولت و یا ایام دهه فجر از محدود دستگاه‌هایی است که در بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف طرحی برای افتتاح و بهره برداری دارد و عمق کارها به گونه است که تمام مسئولین بر این خدمات تاکید دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقاي خادم حوزه قراردادها واقعا پروژه ها را به طيف خاصي دادند وميدهند هرچند بعضي از دوستان مدام به جنابعالي شكايت كردند ولي شما ترتيب اثر نداديد تيم قرارداد بايد عوض بشوند
کارمند
Iran, Islamic Republic of
واقعا همینطوره. شرکت گاز در این چند سال خوش درخشید.دستشون درد نکنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1