تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۴۱۶۵۳۰
بررسی و تحلیل /

سناریوهای جدید انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا

۱۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سناریوهای جدید انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا
کبنا ؛متن ارسالی: در روزهای گذشته گمانه زنی‌های بسیاری قبل از اعلام صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی صورت می‌پذیرفت. حتی نامه‌ی دکتر توکلی نماینده‌ی سابق تهران به آیت الله رئیسی قبل از آنکه شورای نگهبان رسماً اعلام کند بر شدت تصدیق عدم تأیید غلام محمد زارعی نماینده‌ی فعلی افزوده بود اما زارعی بی آنکه کسی تصورش را بکتد به بازی‌ای دست زد که دستکم فعلاً او را در گردونه باقی گذاشته است.
بازی خطرناک زارعی همراهی با انتشار دهندگان آن نامه برای ساعاتی و پس از آن تکذیب تقریباً عادی‌اش و همزمان فشار از کانال علی اکبر ولایتی برای عدم تأیید ایزدپناه و رمضانی آغاز شد.
در این مسیر درست آنگونه که پیش بینی می‌شد گام ساده‌ی اول را محکم برداشت اما بازی درست از زمانی برای زارعی خطرناک شد که هدایت خواه اسبش را برای تهران زین کرد و وکیلی از آمدن ناامید شد.
در واقع باید بگویم بازی خوردن زارعی از همین جا شروع شد ابتدا با کمک او ایزدپناه و رمضانی رد شدند و حالا هم با عنایت به اینکه او در همه‌ی نظرسنجی‌ها و گمانه زنی از کمترین اقبال برای پیروزی برخوردار است در صحنه نگهش داشته‌اند تا راه را بر بهرامی ببندد.
درست همان روزهایی که «هدایت خواه» به تهران کوچ کرد «وکیلی» بعد از ثبت نام خود را به یاسوج رساند تا اوضاع را برانداز کند.
سیاستمدار کارکشته‌ی هم استانی می‌دانست که هدایت خواه هرچند از روی قهر آمده اما او کسی نیست که جریان سیاسی‌اش را فدای خواسته‌های شخصی‌اش بکند پس شصتش خبردار شد که خبرهای مهمی در بویراحمد ودنا در حال اتفاق است.
برآوردهای دکتر وکیلی کمی مأیوس کننده بوده است زیرا که او سفرش را تقریباً نیمه کاره رها کرد.
شاید بتوان گفت خیلی زود دریافت که زارعی بازی خطرناکش را آغاز کرده است.
بازی هموار کردن راه شکست بهرامی بود.
روشن‌تر آنکه زارعی بی آنکه خود بداند در زمین منتظریان و مجمع اصولگرایان بازی می‌کرد و وکیلی این را دریافته بود.
چه اینکه او نه یارای تاختن بر منتظریان را دارد و نه توان دارد به حوزه‌های محکم روشنفکر چنگ بیاندازد پس کمک کرد با حذف کردن ایزدپناه و رمضانی اول خودش را تثبیت کند زیرا کیست که نداند دستکم رمضانی از ایلگاه مازه‌ی خریده آمده بود و اتفاقاً درست زارعی را رقیب خود می‌پنداشت.
ناگفته پیداست در شرایط کنونی زارعی خط شکن منتظریان یا با احتمال ضعیف‌ترش روشنفکر است با این تفاوت که زارعی با اطمینان از ریزش‌های پرشمارش تلاش کرده با سیلی اصلاح طلبی صورتش را سرخ نگه دارد بلکه هم خط بهرامی را بشکند هم به سبدهای منتظریان حمله کند.
روشن است که تعریف صحیحی از زارعی اینگونه است: او با داعیه‌ی اصلاح طلبی درست همانکاری را با اصلاح طلبان کرده که روشنفکر با اصولگرایان کرد.
اصولگرایان که روشنفکر را عملاً طرد کردند و رو به منتظریان آوردند کاری که اصلاح طلبان هم دستکم این دور حتماً با زارعی می‌کنند.
در واقع همه این‌ها که گفته شد هشداری است از سناریوی ممانعت از بهرامی که زارعی به تنهایی در حال پیاده سازی آن است.
اما اینکه آگاهانه این کار را می‌کند یا مشاوره‌های غلط فریفته اندش پیدا نیست.
آخرش پرده‌ها فرو می‌افتد.
صبور باشید.
پایان.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسن بر این تحلیل
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید که اشتباه دور قبل را نخواهیم و زارعی را انتخاب نخواهیم کرد اگه بهرامی نرفت بذارید روشنفکر بره
Iran, Islamic Republic of
په خبر نداری بهرام پارسایی و علی مطهری کی رد صلاحیت کرده... والا ای طوری که تو ایگی زارعی عضو شورایه نگهبانه
خلف اباد
Iran, Islamic Republic of
چه ميگي برادر ،بهرامي راي نخواهد أورد ور قبل هم ايل كاملا همراه شون بود ورأيي كاملا قومي داشت واينبار حتي اين شرايط را نداره وقطعا راي بين نامزد اصولگرايان شاخه پايداري ومهدي روشنفكر خواهد بود وشرايط ميداني وسياسي استان هم زير پوستي هم اشكارا گوياي اين موضوع هستند
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
جناب سید باقر موسوی آقایان وکیلی و غریب پور و پناه و .... دیگه بسه به خدا قسم من ۱۲ سال با آقای زارعی رای دادم اما خداوکیلی بسه ایشون ضعیفه یکلام نکنید نسازیت بذارید برسه اصلاحات رو بیش از این تحقیر نکنید
....
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا کجا زندگی میکنه با این تحلیل
Iran, Islamic Republic of
پايداري ها از روشنفكر رد شدند چون مجمع اجازه ظهور وبروز نيروي انقلابي ومردمداري از جنس خانواده معظم شهدا مثل روشنفكر را برنميتابد چون از ان مجمع خواص هيچكدومشىون سوابق...ندارند
Iran, Islamic Republic of
تحلیل آبکی
اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید ما به زارعی رای میدیم. این تحلیل به درد خودتون میخوره. ببینید در واقعیت چ چیزی هست
میلاد
Iran, Islamic Republic of
جنگ رسانه ای روشنفکر حالا به ارسال مقالات بی پایه و ارسال آن به سایت ها شروع شده خدایی فکر کردین یا این مقاله بدون اسم و شناسنامه میتونین روشنفکر رو ببرین مجلس .مطمئن باشید آرا زارع اتفاقا بسیار زیادتر از قبل شده حالا ببینید
.
Iran, Islamic Republic of
خودت دانی چه نوشتی
بویراحمدعزتمند
Iran, Islamic Republic of
هموچوویسا همی الان باای تحلیلل ایتری ازسناتوری زارعی جلوگیری کنی هه هه هه با یازهرا میریم برای هتریک
بهروز
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر امروز در افکار عمومی یک فرد یا نامزد مجلس نیست،روشنفکرشاه بیت آرزوهاست،یعنی رویای دیرین و وصال امروز است، روشنفکر فقط تصویری فیزیکی از یک داوطلب نیست بلکه محور افکار و اندیشه های انسان های فرهیخته و وارسته است، روشنفکر پیر نیست بلکه جوانی است از جنس جوانان فهیم و ارزشمند بویراحمد و دنا،روشنفکر طایفه نیست بلکه در قلب جامعه و همه طوایف است، روشنفکرهمراه دارد ولی همراهش کت و شلوار نیست بلکه برنامه های آینده ساز است، روشنفکر ویلانشین نیست بلکه روستا نشین است، روشنفکر فرد یا گروهی خاص نیست بلکه جریانی نوظهور در جامعه امروز است که منادی راه روشن فرداست و این جریان همانند نسیمی نشاط آور در سراسر استان است و به شدت در حال وزیدن است که قلبها و افکار همه مردم را نوازش می‌کند، روشنفکر فرصت سوز نیست بلکه نعمتی بزرگ است جهت ساختن فرصت‌های بزرگ، روشنفکر نماینده نیست بلکه قهرمانی حماسه ساز است پس حماسه سازان،ازادگان، ورزشکاران،فرهنگیان، فرهیختگان،دانشجویان، جوانان و.... حماسه ساز را همراهی کنید تا شاهد پیکارهای حماسی دکتر روشنفکر در عرصه های مختلف در کشور باشیم.من الله التوفیق...
Iran, Islamic Republic of
والا. من که متوجه نشدم چی نوشته. شفاف تر. بنویس برادر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1