تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۴۱۵۸۹۵
یادداشت سیاسی/

تحلیلی بر انتخابات بویراحمد و دنا؛ از اصلاح طلبان تا اصولگرایان

۸۱
۵
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تحلیلی بر انتخابات بویراحمد و دنا؛ از اصلاح طلبان تا اصولگرایان
کبنا ؛انتخابات باری دیگر؛ براساس اصل همه ساله گفتمانی فراگیر شد و اکنون معیار سنجش افراد انتخاب آنان است.
این انتخابات در حوزه بویراحمد و دنا همانند ادوار گذشته حساس و اما غیر قابل پیش بینی می‌باشد چرا که بازیگران اصلی انتخابات، آمال خودشان را در آسمان آلوده تهران ببینند.
بر اساس اصل دوگانگی‌ها، هر قشلاقی یک یلاقی دارد اگر تهران روزی محل پرتاب فرزندان اصلاح طلب بویراحمد بزرگ بوده اکنون قرار است وکیلی را در تهران به ستار مشهور پایداری‌ها بدهد اما با هزار اما و اگرهایی مانند قالیبافی و مصباحی!!! البته جریانات اصولگرا همیشه اصولشان را براساس تکلیف تغییر می‌دهند و 
 اگر روزی ستار را بعداز چهارسال دوباره در مراسمات فاتحه خوانی‌های بویراحمد و دنا ببینند؛ دیگر کسی تعجب نمی‌کند چرا که در گذشته‌ای نچندان دور استخاره هم نتوانست جلوی آمدنش را بگیرد حال چه برسد به چند بیانیه!!!!!
و باید دید که این چهره کاریزمای اصولگرایان با کلاه معروفش در تهران به ادای تکلیف خویش می‌پردازد و یا بدون کلاه به سبک جام‌جهانی به فاتحه خواهی های زادگاهش می‌رود! اما به جرات می‌توان گفت که این ستاره پایدار؛ دیگر در آسمان بویراحمد و دنا تکرار نخواهد شد و او در میان اصولگرایان برای همیشه  یک اسطوره خواهد ماند حال چه آی با کلاه باشد و چه آی بی کلاه!!!!
در آسمان پاک بویراحمد و دنا، جریانات دیگری وجود دارد. مهم‌ترین جریان پیشروی اصولگرایان؛ جریان اصلاحات است.
در اردوگاه اصلاحات طیف‌های مختلفی وجود دارد که براساس اصل بودن یا نبودن؛ باید تا احراز صلاحیت آنها صبرکرد.
هر چه تاکتیک‌های اصول گریان پیچیدگی خاصی دارد، بازی اصلاحاتی‌ها قبل از آنکه به تاکتیک برسد باید بتواند از درب خروجی شورای نگهبان بیرون برود و همین اصل باعث می‌شود که تصمیمات اصلاحات کمی به تأخیر بیفتد.
اما این روزها گویا اصلاحات قرار است از خیابان باقرخان که فاصله کمی با خیابان ستارخان دارد و در دور گذشته، ستاد اعتدالیون در همین خیابان برپا بوده است بگذرد!!! 
با ترکیب کنونی می‌توان به جرات گفت که امسال نه ستارخان حریف ساکنان ساختمان بیست و چهار است و نه باقر خان یار و مدد آنها! 
اما اصلاحات چند کاندیدای مختلف با سن مختلف، پوشش مختلف, یاران مختلف و هزاران اختلاف دیگر دارند که تنها در اصلاحطلبی و دغدغه تأیید صلاحیت با یکدیگر شباهت دارند! اما در میان این سه تفنگدار اصلاحات، تنها شاپور رمضانی و ایزدپناه هستند که مورد حمایت عمده اصلاحاتی‌ها علل خصوص سید باقر و خداداد غریب پور قرار دارند.
 با توجه به ریاست دکتر شاپور رمضانی در دانشگاه یاسوج به جرات می‌توان گفت که او سرشناس‌ترین کاندیدای جریان اصلاحات است که در دوران ریاستش در دانشگاه یاسوج، مدام مورد آماج حملات سنگین اصولگرایان می‌بود، زیرا این جوان نترس، مقابله بورسیه‌های غیر مجاز سابق (مجاز شده فعلی) ایستاد و در دوران خدمتش بدنبال حذف آن فضای کثیف سیاست زده مانده از قبل بود تا با گشودن پنجره‌های دانشگاه، اندیشه هوایی بخورد.
شاپور جوان در میان دانشجویان؛ اعضای هیئت علمی، کارکنان دانشگاه و در یک کلام جامعه علمی از محبوبیت بالایی برخوردار است و حضور ایشان در این کارزار انتخاباتی چند رکورد را جابجا کرد. این دکتر اصطلاح طلب در وحله اول جوان‌ترین کاندیدای حوزه بویراحمد و دنا هست. در وحله دوم ایشان دارای پیشینه‌ای سالم از بعد اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و... می‌باشد. در وحله سوم ایشان بعنوان یک چهره علمی، در دوران مدیریتش در دانشگاه یاسوج، در حوزه عمران و آبادانی دانشگاه یاسوج دارای سوابقی بسیار درخشان است و می‌تواند بعنوان یک چهره کاریزما بعنوان سید باقر دیگری رخ بنماید.
جالب است که وقتی دکتر رمضانی بجای دکتر ارژنگ به مسند ریاست دانشگاه تکیه زد، رسانه‌های بسیاری نوشتند که دانشگاه یاسوج را خدا آزاد کرد...
شاپور رمضانی اگرچه بعنوان قویترین کاندیدای جریان اصلاحات مطرح است و برای کاندیدای هر حزبی و یا دسته‌ای، دردسر ساز است، اما نسبت به ایزدپناه راه بسیار دشوارتری برای عبور از پل صراطی با نام  شورای نگهبان دارد،  اما اگر از این گذر عبور کند می‌تواند بعنوان خروجی اصلاحات، از دانشگاه به بهارستان برود.
اردوان ایزدپناه چهره دوست داشتنی و دیگر خروجی جریان اصلاحات است که قرار است علم اصلاحات را برپا کند، اردوان همچون شاپور از حمایت سید باقر برخوردار است. او که چهره‌ای بسیار خوش اخلاق دارد و در جریان اصلاحات کمترین حاشیه را داشته است. اما در میان اصلاح‌طلبان کمتر شناخته‌تر است و این کار سید اصلاحات را سنگین‌تر می‌کند.
اگر بخواهیم بر اساس نام ایرانی این دو چهره اصلاحات به دو هزار سال قبل بازگردیم, خواهیم دید که اردوان از پادشاهان اشکانی بود و شاپور از پادشاهان ساسانی، اما آخرین پادشاه اشکانی با نام اردوان پنجم از ساسانیان  شکست خورد و تاریخ ایران را به گونه‌ای دیگر نوشت.
حال باید دید که آیا سید باقر در دشت روم دست اشکانیان را بالا می‌برد یا ساسانیان را راهی پایتخت ایران زمین می‌نماید. البته باز باید تا احراز صلاحیت‌ها کمی صبر کرد.
مدینه فاضله اصولگرایان 
اگر تکلیف یا درخواست‌های عمومی فرضی و در واقع حذف نام استاد از لیست اصولگرایان تهران، باعث بازگشت استاد به منطقه نشود، بر خلاف ادوار گذشته در این دوره اصولگرایان از برنامه مشخصی برخوردار نیستند. (صدالبته شاید این تحرکات، خود یک تاکتیک انتخاباتی دیگر است). 
برخلاف دور گذشته واژه‌ای با نام حکمیت در انتخاب کاندیدای نهایی اصولگرایان وجود ندارد و با یک بی نظمی خاصی هر کدام از چهره‌ها، دستی را بالا می‌برد و تا یاران بیعتی نمایند اما همانگونه که در گذشته گفته شد این از هم گسیختگی ممکن است تاکتیک جدید اصولگرایان باشد.
بر اساس شنیده‌ها برخی از چهره‌های اصول گرایان درخشنده را بعنوان کاندیدای خروجی معرفی کرده‌اند،  از سوی دیگر دکتر روشنفکر اصولگرا نیز در صحنه حضور دارد و قاعدتاً با توجه به پشتوانه آرایی که دارد تنها در یک صورت حاضر است در کنار اصولگرایان بماند و آنهم معرفی مهدی روشنفکر بعنوان خروجی اصولگرایان، درغیر این صورت تا آخر در میدان جنگ حضور دارد.
برخلاف تصور عموم روشنفکر در این دور رقابت سخت‌تری در پیش دارد چرا که حضور موحد در عرصه انتخابات، چه در کهگیلویه بزرگ و چه در اطراف، باعث کاهش آرا دکتر روشنفکر در بویراحمد و دنا خواهد شد همانگونه که در دور قبل مهدی  باعث شکست سید محمد کهگیلویه‌ای گردید.
اما دکتر روشنفکر یک حریف قدر برای حریفانش خواهد بود. 
در جبهه اصولگرایان شطرنج، گونه‌ای دیگر آغاز می‌شود و قواعد آن نه بر اساس قاعده بازی بلکه براساس تحرکات سردمداران جریان اصولگرایی مشخص می‌شود.
اکنون در جبهه اصولگرایان افرادی مانند منتظری، روشنفکر، درخشنده و دهرابپور وارد عرصه انتخابات شده‌اند تا با امتحان شانس خود بتوانند شکست‌های پی در پی ستار هدایت خواه را اینبار به پیروزی مبدل نمایند.
در میان این افراد، دکتر روشنفکر با آنکه از اصولگرایان است اما خود صاحب دستگاهی جداگانه است و راهش را از جریان اصولگرایی جدا کرده است پس در این تحلیل، دیگر ایشان را در جنگ ابرقدرت‌های اصولگرا بررسی نخواهیم کرد.
دکتر کیان دهرابپور، از مهمترین کاندیدای جریان اصولگرایست، او هم جوان است و هم پشتش به بزرگترین حاجی اصولگرایان گرم است. 
دکتر کیان مانند هدایت خواه مرید و پا منبری ندارد اما در مقابل، سالهاست که در روستاها حاضر می‌شود و در طبابت، خودش را وقف مردمان روستایی می‌کند او در طی این سالها برای رفتن به روستاهای بویراحمد و دنا نه کارناوال بدنبال خویش راه انداخت و نه دوربین‌ها را با خود به روستاهای منطقه برد.
اگر این کیان بصورت گروهی به روستایی می‌رفت گروهش شامل پزشکان بسیجی می‌بود، اما کیان می‌خواهد تاج کیانی اصولگرایان در مجلس شود.
دکتر کیان دهرابپور در مناطق محروم در میان مردم شناخته شده است و این اصل می‌تواند کفه ترازو را بنفع وی سنگین نماید.
اما پزشک بودن کیان تنها شاخص ایشان نیست و ایشان از حمایت حاجی اصولگرایان برخوردار است.
 برای معرفی حاجی اصولگرایان کافیست فقط نامش را ببریم زیرا همه مردمان او را در جریان مبارزات انقلابی می‌شناسند، شاخصه‌ای که هیچ کدام از سردمداران امروزی اصولگرایان، از آن برخوردار نیستند.
حاج محمد رحیم دهرابپور بعنوان معلم  انقلابی‌ترین انقلابی‌ها،  همان حاجی بزرگ اصولگرایان است، اگرچه حاج محمد رحیم هیچگاه در بهارستان نبوده اما نصف نمایندگان بویراحمد بزرگ را به بهارستان فرستاده است.
اگرچه استفاده از واژه پدر اصولگرایان باعث تنگ شدن خلق بسیاری می‌شود اما براستی این واژه برازنده اوست چراکه آنگاه که حزب جمهوری اسلامی می‌بود و خبری از اصلاحات و اصولگرایی نبود ایشان در تربیت معلم به تربیت معلم انقلابی می‌پرداخت و اکنون هرکدام از ان معلمان حکم یک ستاد برای استاد اخلاق انسانیت در مناطق محروم را داراست و همین امر باعث گردیده که جریانات نوپای اصولگرایی هیچگاه نتوانند حاج محمد رحیم را حذف بنمایند. البته تاریخ انقلابی این مختار زمانه از قبل از انقلاب در کردستان شکل گرفت پس این ریشه، با هیچ تبر و تیشه، به عاقبت شیشه، دچار نخواهد شد.
پس کیان می‌تواند با حمایت مختار اصولگرایان، ردای وکالت مردم را بر تن نماید و به تاج کیانی اصولگرایان پس از دو شکست بزرگ تبدیل شود.
البته حتی اگر دکتر کیان با دارا بودن چهره‌ای مردم وار، نتواند به مجلس برود این شکست برای او یک پیروزی محسوب خواهد شد و با قاطعیت می‌توان گفت که او وارد یک بازی برد-برد شده است.
باید دید که دیگر اصولگرایان، کدام طناب را برای عاقبت خویش انتخاب خواهند کرد! آیا با طناب دار برخی از نواصول گرایان به پایین می‌روند و یا با اعتماد به جوانان با طناب مختار اصولگرایان بالا می‌آیند.
البته در منطقه بویراحمد و دنا، احزاب تعیین کننده سرنوشت آرا مردمان منطقه نخواهد بود و مردمی بودن تعیین کننده پیروز انتخابات خواهد بود. 
اما دکتر کیان دهرابپور در جریان اصولگرایی رقیبان دیگری هم دارد که نمی‌توان هیچ کدام از آنها را دست کم گرفت، جدی‌ترین رقیب دهرابپور در جریان اصولگرایی مدیر سابقی ماننده نستوه درخشنده است.
نستوه نام یکی از پسران گودرز، پادشاه اشکانیست و همچنین نام یکی از سرداران خسرو پرویز ساسانی می‌بوده،  نستوه به معنای خستگی‌ناپذیر و مبارز است و حضور این نام در کنار نامهایی مانند اردوان، شاپور و کیان، جالب و قابل تأمل است.
 چند روزی از معرفی این مدیر کارکشته بعنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان نگذشته است اما معرفی درخشنده نشان از جنگ قدرت اصولگرایان است و ثابت می‌کند که چند دستگی در میان اصولگرایان بسیار مشهود می‌باشد.
سابقه مدیریت نستوه درخشنده به دوران سیدباقر باز می‌گردد، و او امروز مورد حمایت بخشی از اصولگرایان است.
یکی دیگر از مشخصه‌های با ارزش درخشنده، دارا بودن آرائی از جنس قومی است و همین اصل باعث حمایت بخشی از اصولگرایان است. با درخشنده، اصولگرایان می‌توانند امیدوار به حضور تا دقیقه نود باشند و اگر اتفاقات نانوشته‌ای از قبیل آمدن چندباره هدایتخواه پیش نیاید درخشنده می‌تواند امیدوارانه‌تر به آینده نگاه بکند.
البته جریان اصولگرایی همیشه در تغییر قواعد بازی و عوض کردن اصولید طولانی دارند و به همین خاطر هیچگاه قابل پیشبینی نخواهند بود پس باید دید حضور درخشنده یک تاکتیک است و یا به واقعیت مبدل خواهد شد.

-----------------------------------
محمد ایزدی 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن
Iran, Islamic Republic of
شاپور رمضانی همونیه که تو دوره اش اتوبوسی از طایفع وارد دانشگاه شدن!!!

شاپور هم ککی زارع
Iran, Islamic Republic of
كرو خت اذيت نكن روشنفكر قبول انتخابات ....كمي بياين بيرون وشرايط زمين بسنجه
امید
Iran, Islamic Republic of
واقعا متن سبکی رو نوشتی حیف ادم بیاد وقتشو بزاره و اینجور متنا رو بخونه.سایت کبنا نباید هر متنی رو انتشار بده
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر دهراب پور پاک دست
راضی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دهراب پور
Romania
درود بر سردار ندای وحدت دکتر روشنفکر
ظفر
Iran, Islamic Republic of
دهراب ‌پور ن تنها اصولگرایی بلکه طایفه ی قدرتمند تیرتاجی رو خم داره
مطمئن باشید ب‌وقتش کل تیرتاجی حمایتش خواهند کرد
خان گودرزی
Iran, Islamic Republic of
رای ما فقط فقط دکتر دهراب پور
Romania
همه ی ما اگاه و بینا هستیم که روشنفکر پیروز انتخاباته
یاسر
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید دهراب پور میدان دار خواهد شد
و ادوار بعد مثل روشنفکر یکی از غول های بویراحمد خواهد بود
دنا
Iran, Islamic Republic of
گپ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چنان تاختید که یادتان رفت قطب انتخابات بدون چون و چرا حاج مهدی است بقیه دارند برای دوره های بعد تمرین می کنند و به نظر میاد نپرداختن زیاد به دکتر و اتفاقا دست گذاشتن روی مثلا ضعف ها خواستید به نوعی ایشان را به حاشیه برانید ولی نخواهند رفت چون به اندازه همه کاندیدا رای دارند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر دهراب پور بهترین گزینه برای اصولگرایان بود و قطعا با ائتلاف بر روی ایشان یک پای قضیه بود
اما افسوس که کینه ها و حسادتها نه ازطرف اصولگرایان بلکه از طرف جمعیتی حدودا 10نفر که شاخصه ی آنها خلقی پور ، شیخ شجاعی ، شبخ پناهی ، پیشوا ، داماد پیشوا و جدیدا حاج آقایی بنام غفاری ، دانشی و در رأس آنها مسعود حسینی باعث شده که مثل همیشه پیروزی که بواش یواش داشت لمس میشد رو دچار انشقاق و سر در گمی کنند
همونایی که حتی به هدایت خواه رحم نکردن و اما هدایت خواه چه دیر به ماهیت آنها پی برد
متاسفانه آقای هدابت خواه در سال 84ظلم بزرگی به خود ،مجموعه اصولگرایی و شخص حاج دهراب پور کردن که هیچ وقت جبران نخواهد شد
مسعود حسینی بعد از شکست تاریخی از جناب آقای دهراب پور در سال 74 کلا یک مرده سیاسی و اجتماعی بود که متأسفانه با حضور هدایت خواه در مجلس هفتم و مصادف شدن با پیروزی احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب مسعود حسینی به عنوان استاندار دوباره احیا و حتی معاون وزیری میشود که هیچ سنخیتی با آن سازمان نداشت.
Romania
باسلام،تحلیل نویسنده الحق است و معلوم است که شناخت کافی از اوضاع ندارد؛حاج نادر منتظریان علاوه بر پشتوانه ی آرای اصولگرایان به اکثریت قریب به اتفاق طوایف بویراحمد از علیا و سفلی منسوب است؛فقط جهت استحضار مختصری از طوایفی که نسبت سببی یا نسبی با ایشان دارند ذکر می شود تا بهتر روشن شوی:جلیل،بابکان،قایدگیوی،میدجانی،اولی،اولادعلی مومن،گودسرابی،چیتابی و نقاره خانه،تیرتاجی،نوکر،تامرادی،بادلانی،سرکوهکی،سادات (امامزاده علی،شاه قاسم،شاه عسکر،شاه مختار ،سادات امامزاده فرج اله،امامزاده محمود و...)طایفه ی برایی،آقاتل گاهی و... و علاوه بر همه ی اینها تشخص،سواد،تقوی،اخلاص و نگاه فرامنطقه ای و فراقومی همه ی اینها ایشان را به عنوان فردی امین که همه می توانند نسبت به وی از بابت اینکه حق را به حق دار برساند،خیالشان راحت باشد و اسیر هیاهوهای متعصبان عشیره ای نگردد،این یک بلوف نیست،جلوتر که برویم محرز خواهد شد که چه حد مردم از سفلی و علیا به ایشان اقبال نشان خواهند داد و فضا برای معامله گران چه قدر سخت خواهد شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دکتر رمضانی فرداصلاحات میباشد او از حمایت فراونی برخوردار شده با اینکه مدت زیادی نیست که ورود خود را اعلام کرده چون او شخصیت متفاوت از بقیه کاندیدها دارد او هم داری بیان عالی بیانی رسا واز گونه دیگر شخصی نترس ومدبر وتحصیل کرده میباشدوهمین خصوصیاتش اورا از دیگران برتر کرده هست
.
Iran, Islamic Republic of
دکتر شاهپور رمضانی از هر لحاظ برتری خاصی نسبت به بقیه دارد او لایق این دوره از انتخابات می باشد
Romania
ده برآفتاب که پایگاه منتظریان است و گودرزی ها هم به تبع فکر دکتر هدایت خواه به وی رای خواهند داد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
موندم زارع باچه رویی میخواد دباره شرکت کنه خیال میکنه رای میاره مردم دیگه عاقل شدن
Romania
پدیده ی این دوره ی انتخابات بویراحمد و دنا کسی نیست جز حاج منتظریان.
اردوان
Iran, Islamic Republic of
لیاقت این دوره فقط دکتر رمضانی می باشد صدای او همه جا می پیچد
Romania
بخش زیادی از تیرتاجی از حاج نادر منتظریان حمایت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
درود بر کیان و مختار
رضایی
Iran, Islamic Republic of
دکتر رمضانی هم توانمنده هم جوون .هم سابقش درخشانه هم شجاعه.علی الرغم احترامی که برای سایر کاندیدا قائلم ولی من به شخصه ایشون رو توانمندتر از باقی میبینم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از تحلبلتون خوشم اومد چون حقیقتو‌گفتی .
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر رمضانی مرد عمل
Iran, Islamic Republic of
بعد اخلاقی خوب اومدی...تو راست میگی
Saeed
Iran, Islamic Republic of
دکتر رمضانی فردی علمی سخنور شجاع و نترس هستن
چیزی که بنده طی این چند سال توی دانشگاه ازشون دیدم
و بر خلاف سایر نماینده ها فقط حرف قلمبه نمیزنن ، واسه رای دادن فقط کافیه گذشته هر کدوم از نماینده هارو چک کنیم می فهمیم که کی واقعا شایسته نماینده بودنه
محرابی
Iran, Islamic Republic of
به امید موفیت دکتر رمضانی و بازگشت عزت به بویراحد و دنا
موسوی
Iran, Islamic Republic of
مثلا چی گفتی
علی
Iran, Islamic Republic of
دکتر شاپور رمضانی دو سال که سرپرست دانشگاه یاسوج بود نشون داد که برای بقا کار نمیکند ...
لیلی جهانبین
Iran, Islamic Republic of
پدیده این دوره انتخابات بدون شک دکتر شاپور رمضانی
حسین زاهری
Iran, Islamic Republic of
70 درصد تیرتاجی ها از دکتر شاپور حمایت کردن.زارعی هم طبق شنیده ها به دلیل ریزش. شدید ارای تا اخر نمیمونه
مهدی روان
Iran, Islamic Republic of
ای ول دکتر شاپور باغیرت
زهرا رسایی
Iran, Islamic Republic of
من از کارمندای دانشگاه خیلی تعریف دکتر شاپور رمضانی رو. شنیدم.میگن هم نترس هم شجاع ..
زهرا رسایی
Iran, Islamic Republic of
من از کارمندای دانشگاه خیلی تعریف دکتر شاپور رمضانی رو. شنیدم.میگن هم نترس هم شجاع ..
سارا حسین زاده
Iran, Islamic Republic of
پدیده این دوره انتخابات بدون شک دکتر شاپور رمضانی.
سارا حسین زاده
Iran, Islamic Republic of
پدیده این دوره انتخابات بدون شک دکتر شاپور رمضانی.
حسین یزدانپناه
Iran, Islamic Republic of
خروجی اصلاحات بدون شک دکتر رمضانی
رستگار
Iran, Islamic Republic of
مطمئن امسال اصلاحات با دکتر شاپور به پیروزی میرسه
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
پدیده این دور انتخابات کسی نیست جز دکتر شاپور رمضانی
روستا
Iran, Islamic Republic of
دکتر رمضانی در دوران ریاست دانشگاه پتانسیل های خود را به خوبی نشان داده امید است با همراهی عموم مردم به ویژه دانشگاهیان عزیز شاهد موفقیت این شخصیت بزرگواری باشیم
امیرزا
Iran, Islamic Republic of
امید است با انتخاب هوشمندانه ی اصلاح طلبان و عموم مردم دکتر رمضانی که مصداق واقعی مدیری توانمند می باشد به کرسی نمایندگی تکیه بزنند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا دوس دارم بفهمم چی گیر نویسنده کبنا میاد که اینقد صریح حمایت از رمضانی میکنه تو جبهه اصلاحات و اسمی از دکتر بهرامی نمیاره
همشهری
Belgium
مگه اقای دکتر بهرامی هم اصلاح طلبه
دکتر مجید نیکزاد
Iran, Islamic Republic of
جامعه ی ما به خصوص استان ک .ب از لحاظ رفاه و معیشتی و اقتصاد جمعی بسیار ضعیف میباشد و البته در کنار بالا بودن رنج بیکاری جوانان هیچ زمینه ای جهت انجام شغل های آزاد نمیاد که علت آن هم به سبب نبود پایه ی عمرانی و کارخانه جات ها هستند ....نفت از استان ما ولی پیشرفت و ترقی از آن شهر های شمالی میشود ...ما نیاز به نماینده ای داریم ،برخواسته از صدای مردم ،یک نماینده ی مردمی که بتواند رنج و ناراحتی مردم را به گوش مسئولین بالا دست برساند و نگذارد که حق ما هم استانی ها پایمال شود ...با شناختی اخیر من از دکتر رمضانی به حق ایشان را به عنوان تنها کاندیدای قوی و شجاع با بیان عالی و البته سواد و شناخت بالا دیده ام ...امیدوارم موفق شوید که مرهمی باشید بر درد محرومان و پیشرفتی در سطح استان .
مریم .عزیز پور
Iran, Islamic Republic of
رمضانی را موافق باشیم یا نباشیم
او را جدی بگیریم یا نه
ولی قطعا او تنها نماینده ی صدای های گم شده ی مردم است .....موفق باشی مرد شجاع و نترس 👏
میر هادی
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که بین کاندیدا ی این دوره انتخابات مستقل بوده و خودشو دور از طایفه و طایفه گرایی معرفی کرد دکتر رمضانی بوده ...چون بر توانمندی خودش تکیه کرده …اصالت در رفتار توست مرد …حمایتت میکنیم
زهرا حدادی
Iran, Islamic Republic of
از لحاظ علمی و عملی و سواد و بیان و توانمندی .دکتر رمضاتی برترین هستند ...امیدوارم موفق بشید دکتر بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
ندیدای اصلح دکتر دهراب پور
مهرشاد بیاتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر کاندیدای توانمند و مردمی و با صداقت ...حال هر کسی باشد
امسال درست انتخاب کنید
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد حقیقی اصلاحات ..دکتر رمضانی
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
به درخشنده‌پور رای میدهیم چون شایسته‌ترین میباشد و عزت از دست رفته بویراحمدو فط درخشنده پور بر میگرداند
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت اصولگرایی....
Iran, Islamic Republic of
کیان دهراب پور
پدیده انتخابات این دوره
تتت
Iran, Islamic Republic of
تنها راه پیروزی انقلابیون متقاعد کردن هدایت خواه جهت برگشته باید فشار بیارن چون در غیر اینصورت با توجه به احتمال پیروزی تاجکردون وموحد بویراحمد عین یک پیراهن ابشو میگیرن ومیندازن روبند شاید عده ای بگن زارع باید گفت تواین چند سال. .روشنفکر هیچ تجربه سیاسی نداره اصلا کسی تو تهران ننی شناسش ادم مجلس نیست .بهرامی با توجه به احتمال چینش مجلس ودولت اینده میشه عدل دهدشت مردم منطقی فکر کنید
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر نویسنده مطلب به جهت عنوان مختار برای حاج محمدرحیم دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
شاپور جوان در میان دانشجویان؛ اعضای هیئت علمی، کارکنان دانشگاه و در یک کلام جامعه علمی از محبوبیت بالایی برخوردار است
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد خانواده دهرابپور
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا که
این چیه مینویسی
بس کن
تیرتاجی
United Arab Emirates
واقعا تحلیل خیلی سبک و بدون مغز و بدور از واقعیت بود
البته اینجا جهت درگیر نمودن جریانات هستش
United States
درود رای ما جناب دکتر رمضانی
محسن
Iran, Islamic Republic of
معلومه یه عقده بزرگ از اقای هدایتخواه بدل داری.اخه یادت رفته قبلا شاگردهمین استاد بودی چون مشکل داشتی
United States
اقای بهرامی و اقای زارع دیگه مقبولیتی بین مردم ندارند باید کنار بکشند
United States
اقای بهرامی و اقای زارع دیگه مقبولیتی بین مردم ندارند باید کنار بکشند
ف ب
Iran, Islamic Republic of
گیرم دهراب پور هم بشه نماینده اصولگراها سر جمع ۱۰ هزار رای تمام شد با اختلاف ۳۰ هزار رای روشنفکر قبوله میخوای بگی تاریخ دان خوبی هستی نه بابا سوادت به درد خودت میخره روز سوم اسفند ببینم روسیاهی برای کی میمونه هر که میرسه یه متنی میزنه و تحلیل میکنه برید دنبال نون باشید که خربزه ابه اگه واقعا دهرابپور کسیو به مجلس میفرستاد خودشو مییفرستاد که ثبت نام کرد رای نیاورد اینها مهره سوخته جریانن که کسی چندین ساله بشون بها نداده و نمیده
سلام
Iran, Islamic Republic of
حاج دهراب پور هم حسینی رافرستادهم هدایت خواه دوبارفرستادوهم زارع........بی انصافی تاکی رنظربگیرید.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
سلام
جریان اصلاح طلب هم در تغییر قواعد اصلاح و تبعیت از قانون همیشه که چه عرض کنم هر لحظه قائل به تغیر است
برای خودش هر کس که از فیلتر یک نهاد ناظر مهم ( شورای نگهبان ) که فقط مجری قانون است آن هم قانون نوشته از دل و رای افرادی که اکثریتش را همین اصلاحیون تشکیل داده اند و تصویب کرده اند رد شود بهترین است فقط همین و پاسخگویی ابدا
البته اصولگرایی بیشتر قائل به اصول بوده تا به افراد بر عکس جریان مقابل

به نطرم باید اول قواعد کلی بازی را دانست و بعد قلم بزنیم
امروز هم تحلیل عملکرد دولت برامده از دل همین رد صلاحیتی های به قول شما نابه حق و بزرگتان که فرمود (تَکرار می کنیم ) کمک بیشتری به مردم مظلوم و حق پایمل شده ی این دیار است تا تارخ نگاری از اشکانیان و ساسانیان

برای حمایت هم یک کلام کافی است نیازی به تفسیر ویاداوری تاریخ و ....نیست نویسنده محترم

و چه راحت است فرار از پاسخگویی و حرکت با تمام قوا به جلو
متفکر
Iran, Islamic Republic of
نامی از برنده انتخاب نیاوردی حاجی . محمد بهرامی
سوق
Iran, Islamic Republic of
خانواده دهراب پور که شهیدی همچون عین الله دهراب پور رو تحویل جامعه داد ازشون چنین انتظارات مثبتی میرود
آرامش n
Iran, Islamic Republic of
البته دشمنی کبنا با حاج مهدی واضح و برای همه قابل درک هستش .جان خوم و جان خوت پیش حاج مهدی من کیسه وش نیکنن.یا مهدی
بشار
Iran, Islamic Republic of
تحلیل نسبتا جالبیست
تحلیل گر بصورت تلویحی پذیرفته حاج روشنفکر به فینال رسیده .... و دیگران می بایست رقابت کننده تا در فینال رقیبش شوند
اصلاح
Iran, Islamic Republic of
هرتحلیل رامنتشر نکن،این روزها همه تحلیلگرشده اند،جمع کن
Iran, Islamic Republic of
خبرهای خوبی در راه است
زنده باد دکتربهرامی زنده باد مخالف من
آگاه
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب و اصولگرا اصلاٌ معنایی ندارد فقط هرکسی برای مطرح کردن خودش به یک گروه میچسپه وگرنه در ایران حزبی وجود ندارد مثل/ نماینده اصلاح طلبان هست با دیدگاه اصولگرایی واقعا خنده داره
حمید
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکرمردتوانمندمتدین وباصداقت درودبرروشنفکران
مسعود حسینی
Romania
این تحلیل نشان می دهد نگارنده اشراف واقع بینانه ای بر اوضاع سیاسی این خطه دارد و ارزش نیروها را به خوبی بیان کرده
Iran, Islamic Republic of
کبنا واضح برای همه مشخصه طرفدار رمضانی هستی مثل/که مشخصا طرف وکیلی هست...الکی ۴ تا متن هم درباره بقیه کاندیدها میزنید که بگید بیطرف هستید...که بگید رسانه مستقل هستید اما برادر من همتون جیره خوار به کاندید مشخص هستید و سعی دارید ذهن نردم به سمت کاندید خودتون سوق بدید که به نظر من حق الناسه چون نمیزارید خواننده از واقعیات تصمیم بگیره و همینه که کلاه همه پس معرکه هست.رمضانی ۸ سال تبلیغ روحانی کرد انتخابش روحانی بود و الان میبینم زندگی همه رو...
رستار
Iran, Islamic Republic of
دریک کلام سیاستمداران معامله گردیگرکناربکشندوبه بهانه اصول واصلاحات کلاه سرمردم نزارند /رااه راه راستیت مهدی روشنفکرهم انقلابی هم برادر شهیدهمدردبامردم وواقع گرا فکرکتم زمینه پیروزیش فراهم است اصولگران بهتراست تاشکست قطعی به کارنامه شان اضافه نشده حاج مهدی راخروجی جلسه اعلام کنند
رضايي تلزالي
Iran, Islamic Republic of
بنظر من اگر مردم بويراحمد و دنا بخواهند اين دو شهرستان از عقب افتادگي و سياسيت زدگي باند و باند بازي و قوميتي خارج بشه فقط بايد به پديده انتخابات جوان مردمي و بي آلايش آقاي كيان دهرابپور راي بدن تا واقعا تغيير و پيشرفت را احساس كنن
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام رنگ و روشون به نمایندگی نمیخوره
زارعی
Iran, Islamic Republic of
با این تفاسیر حاج زارع نفر سوم انتخابات میشه...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1