تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۹
کد مطلب : ۴۰۳۴۶۸
یادداشت |

بحران مدیریتی در آموزش و پرورش «چرام» / از نارضایتی فرهنگیان تا حاشیه‌های اخیر

۹
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
بحران مدیریتی در آموزش و پرورش «چرام» / از نارضایتی فرهنگیان تا حاشیه‌های اخیر
کبنا ؛مهرماه 97 از راه رسید و همزمان با خش خش برگ‌های پاییزی و خزان طبیعت در دیار بلقیس چرام و در هیاهوی شادی بچه‌ها برای بازگشایی مدارس اما آموزش و. پرورش شهرستان چرام و مدیریت آن این روزها یکی از پرحاشیه ترین مهرماه‌های تحصیلی سال‌های اخیر را طی می‌کند.
درست است که رسانه‌ها بیرون از گود نظاره گر برخی اتفاقات و رویدادهای ریز و. درشت درون دستگاه‌های اجرایی هستند اما رسالت خبری حکم می‌کند به هر طریق ممکن وضعیت دستگاه‌ها و. مشکلات آنها را که آیا به صلاح مردم است با خیر، اطلاع رسانی کرده تا اصلاحات در جهت کیفیت امور شکل گیرد.
اینکه دستگاهی مثل آموزش و پرورش شهرستان چرام یا هر دستگاه دیگری خبرها دیر یا زود با فاصله زمانی منتشر و تحلیل می‌شود نباید مدیران بالادست اینگونه تعبیر کنند که همه چیز بر وفق مراد و مدار مصلحت پیش می‌رود و به نوعی همه چی آرومه!
آموزش و پرورش یکی از حساس‌ترین و در عین حال خبرسازترین دستگاه‌های اجرایی است که تغییرات مدیریتی آن و مشکلات ریز و درشت آن به سبب وجود ردپای فرهنگیان در اکثر رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد موجب شده که این حاشیه‌ها به مدد وجود این فرهنگیان و به دلایلی کمتر رسانه‌ای شده و فضا آرام جلوه داده شود.
این روزها آموزش و پرورش شهرستان چرام دچار حواشی متعدد و اعتراضات فرهنگیان به موضوعات گوناگون شدت بیشتری گرفته و شاهد این مدعا اعتراض شدید فرهنگیان در هنگامیه بازگشایی مدارس با حضور یاری معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان در چرام بود که عزیزی و حتی اردشیر یاری فکر نمی‌کردند که اوضاع آموزش وپرورش چرام این چنین نابسامان است.
از آن سو در حالیکه کیفیت آموزش و پرورش در شهرستان چرام روز به روز در حال تنزل است و این را اولیا دانش آموزان کاملاً درک می‌کنند و رواج پدیده زشت قوم گرایی و توصیه‌های پدرخوانده‌های سیاسی به مدیر این اداره موجب شده که شیرازه کار از هم پاشیده شود.
صدرالله عزیزی که بدون یک روز مدیریت در آموزش و پرورش هیچگاه به ذهنش خطور نمی‌کرد که مدیر این مجموعه عظیم شود اما با گرفتن تاییده از علی محمد بزرگواری نماینده وقت مجلس شورای اسلامی در حالیکه سایر گزینه‌ها یا حاضر به نشست با نماینده پایداری مجلس نشدند یا وی آنها را باب میل خود ندانست باعث شد که سکان آموزش و پرورش چرام به دست بی تجربه ترین گزینه ممکن بیفتد هر چند سکان و فرمان آموزش و پرورش دست کسانی بود که فقط به منافع خود در پستوهای سیاسی فکر می‌کردند.
 اما مهر 97 و سال تحصیلی جدید آنچنان بر وفق مراد عزیزی پیش نرفته است و سیستم وارد حاشیه شده و هم اکنون آتش زیر خاکستر است.
براساس شنیده‌ها از منابع موثق در آموزش و پرورش چرام برخی معاونین و کارشناسان این اداره از مدت‌ها قبل و ماه‌های گذشته رایزنی‌های خود را برای به دست گرفتن سکان مدیریت این اداره شروع کرده و این امر موجب شده است که اختلاف و حاشیه و عدم اعتماد درون دستگاهی در آموزش و پرورش چرام به اوج برسد.
این اختلافات و عدم هماهنگی باعث عدم نظارت کافی بر درون دستگاه زیر مجموعه باعث حواشی مهمی شده است.
براساس این گزارش، صدرالله عزیزی که از تحرکات افراد نزدیک به خود در آموزش و پرورش چرام برای جایگزینی وی مطلع و مطمئن شده با این نیروها دچار اختلاف شده به طوری که از 2 ماه گذشته تاکنون که پروژه مهر جدی شده از آن سو پروژه عزل عزیزی هم از داخل اداره و بیرون از آن به سبب ضعف‌های مدیریتی و قوم گرایی و سیاسی کاری‌های این مدیر به صورت جدی شروع شود.
این اختلافات باعث شده که فضای بی اعتمادی درون سیستمی در آموزش و پرورش چرام حاکم شده و به مجموعه فرهنگیان این شهرستان هم سرایت کرده به طوری که در اکثر محافل و مجالس که این فرهنگیان حضور دارند سخن از عزل عزیزی وجود دارد.
حاشیه‌های این روزهای آموزش وپرورش چرام تمامی ندارد و هر روز شاهد نارضایتی از این مجموعه بیشتر شده به طوریکه به سبب اعتراض برخی فرهنگیان مهرماه 97 آموزش و پرورش چرام یکی از سخت‌ترین ماه مهرهای عزیزی در آموزش و پرورش چرام می‌باشد.
از آن سو و طبق شنیده‌ها حامیان سیاسی مدیر فعلی آموزش و پرورش چرام که فرمان این اداره همچنان در دست آنهاست در نظر دارند که اگر پروژه عزل عزیزی اجرا شد یکی از معاونین فعلی همسو با خود را جایگزین وی نمایند تا همچنان روزنه‌های نفوذ را در آموزش و پرورش چرام داشته باشند.
به نظر می‌رسد مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و اردشیر یاری معاون مورد اعتماد وی که خود در چرام شاهد اعتراضات فرهنگیان بوده و همچنین اتفاقات هفته اخیر در آموزش و پرورش چرام ایجاد شده می‌بایست فکری اساسی به حال آموزش و پرورش چرام کنند.
 نارضایتی فرهنگیان و حامیان دولت و مجموعه ستاد روحانی از عملکرد عزیزی و همچنین اولیا دانش آموزان از روند موجود و همچنین نگرانی‌های بعضی مسوولان ارشد چرام از مدیریت فعلی آموزش و پرورش چرام موجب شده است که آهنگ رفتن عزیزی و خداحافظی وی شتاب بیشتری بگیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آموزش
Iran, Islamic Republic of
نارضایتی درکل استان از مدیران مناطق به اوج خود رسیده است .در..مل میکنند واکثر دبیران از مدیریت مدیران مدارس ومعاونت آموزشی اداره ناراحت هستند .تصمیمات دربدنه آموزش وپرورش به اوج خود رسیده .دبران خوب دارند درباشت میسوزند ومدارس خاص دبیران بومی را رها وبه دبیران غیره بومی میدان داده اند .مدیر کل وفرماندار هرچه سریع تر نسبت به تغییر در مدیریت آن اقدام کنند .حتی موافقین همفکر آن ها هم به شدت ناراضی هستند با یک نظرینجی همه چیز مشخص میشود
دبیر دبیرستان های
Romania
. متاسفانه دچار افت شدید آموزشی شده‌بی برنامه گی موج می زند .حتی مدارس هنوز هم برنامه کلاسی ندارند.قوم گرایی بیداد می کند
اصلاح طلب چرامی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرافت نویسنده

به خدا. درعمرش فکر نمی کرد.گمنام ترین شخص بود.حتی ازنظراجتماعی
وارتباط با مردم صفر.حاج زارع پورالان متوجه شد
عزیری را که اصلا نمی شناخت.فقط چون. دوست نداشت نیروی اصلاح طلب قوی
درراس باشدمی خواست ازضعیفی دراخنیار
خودش استقاده کند. بایدخدارا شکرکند
چون هیچ .نداشت.
مگه قراره بمونه.این که روشنه حتما این روزا
میره
عدالت
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اداره آموزش و پر?نظام مقدس اسلامی
چرام
Iran, Islamic Republic of
سلام وعرض خسته نباشید اصلا اینطورنیست اداره آموزش وپرورش باصلابت درحال انجام وظایف خود است وجناب عزیزی باکسب تجربه چندساله وشناخت بیشترازنیروهای توانمندوعلاقمندبه کاربه خوبی درحال اجرایی کردن اهداف عالیه آموزش وپرورش است/
چرام
Iran, Islamic Republic of
با سلام بهترین گزینه مدیر آموزش وپرورش چرام آقای رحیم بازی بود با ید .ن نمی رفت والان تا دیر نشده این ضعف را جبران کند واز وجود آقای بازی استفاده کند.
Iran, Islamic Republic of
جاهای دیگر هم حال و روزی بهتر از چرام ندارند ولی رسانه ای نشده اند
فرهنگی-چرام
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام وادب خدمت همه خدمتگزاران صدیق به مردم خداوندبزرگ راشاهدمی گیرم اصلا اینطورنیست جای بسی تامل داردکه اینطورخبرزده می شود خوب است ماهرجالازم باشدبه هرمدیری نظرات اصلاحی خودراارايه بدهیم یامنصفانه نقد کنیم باورکنید آموزش ئپرورش چرام یکی ازدوران های طلایی خودراسپری می کندکه ازعوامل آن اول لطف خداوبعدصداقت .تحرک.تعامل.مدیریت جناب عزیزی است که امسال الحمدالله باتجربه بیشتروباشناسایی نیروهای کارآمدوعلاقمندبه کارگام های بلندی درجهت رشدوموفقیت دانش آموزان برداشته شده است وشکرخداشروع خوبی درسال تحصیلی جدیدراشاهدبودیم خداوندبه ماتوفیق دهدتاقلم هاوقدم هایمان درجهت رضایت خداوبندگان آن برداشته شود/ انشاالله
یک فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
انصافا نزدیک دو هفته از سال تحصیلی گذشته اما مدارس برنامه هفتگی دقیقی ندارند همه سر در گم اند بعضی همکاران در کلاس درس حاضر نمی شوند از طرف اداره به مدارس سرکشی نمی شود دانش آموزان باوجود پرداخت پول لباس فرم هنوز لباس دریافت نکرده اند از دانش آموزان به انحا مختلف پو ل می گیرند ابلاغهای صوری زیادی برای دوستان واقوام خود زده اندهمینطور تقدیر نامه وووووووو
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1