تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۱۱۰۱۶۵

بشقابی سمی؛ در پشت‌بام کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

۹
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سجاد بادام فیروز*
 
از دیرباز تا کنون رسانه‌های جمعی به خصوص شبکه‌های ماهواره‌ای موفق شده‌اند با رخنه در افکار بشر، عقاید و فرهنگ پذیرفته شده و حاکم در ملل‌ها را دستخوش تغییر یا تزلزل قرار دهند، ما در عصری زندگی می‌کنیم که متولیان فرهنگ ناقص و از درون نابود شده غرب چشم طمع به افکار و باور های دینی مسلمانان جهان پیدا کردند، اگر منصفانه و به دور از تعصبات درصدد قضاوت درباره‌ی میزان تاثیرات ماهواره بر عقاید و افکار مسلمانان به خصوص جامعه ایرانی برآییم باید بپذیریم که تا حدود زیادی غربی‌ها در انتقال فرهنگ منحط و ترویج آن در جوامع مسلمان و به خصوص جامعه ایرانی موفق عمل کردند، این مساله نشان می‌دهد که غربی‌ها چقدر به ارزش‌ها ‌و عقاید خودشان (سوای حق یا ناحق بودنش) اهمیت می‌دهند و در ترویج افکار خودشان اهتمام می‌ورزند، ولی در مقابل متآسفانه بعضاً مسلمانان با غفلت و عدم آگاهی لازم و کافی نه تنها معارف اسلامی و دینی را نشر نمی‌دهند که خودشان از فرهنگ منحط غربی تاثیر می‌پذیرند.
به دیده انصاف باید قبول کنیم که امپراطوری رسانه‌های غربی با محوریت تبلیغ اندیشه‌های ضد دینی خود در این راستا بسیار موفق عمل کردند و در مواردی هم نتایج مطلوب خود را دریافت کردن، شبکه‌های ماهواره‌ای که خود غربی‌ها باید برنامه‌های آن را با پول دریافت کنند ولی نمی‌دانم، چرا برای خانواده‌های سرزمین من مجانی و رایگان است. آیا این کار به خاطر علاقه‌ی غربی‌ها به مردم ایران است یا اینکه دنبال اهداف شوم و پلیدی هستند و ما غافلیم؟!
یکی از اهداف اصلی و اساسی شبکه‌های دجال‌گونه ماهواره‌ای، سست و تخریب کردن بنیان خانواده‌هاست، به طوری که طبق اطلاعات میدانی هر چی ماهواره‌ها در یک منطقه زیادتر شده بالتبع آمارهای طلاق و اختلافات خانوادگی هم بیشتر شده و هویت خانواده به عنوان بنیان و ستون‌های جامعه دست‌خوش تغییر و تزلزل قرار گرفته است.
و اینک اما یکی از جوامع تاثیرپذیر و بعضاً تقلیدگرا در میان جوامع، جامعه ایرانی است، که با شروع حملات فرهنگی دشمن غربی تا حدودی متحمل شکست‌های سنگینی شده است.
متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد هم از این هجمه‌های مخرب فرهنگی در امان نبوده و دشمن با نفوذ در پشت بام خانه‌ها،  افکار و اندیشه‌های خودش را به مردم استان کهگیلویه و بویر احمد تحمیل کرده، به طوری که با اندک تأمل و بازدید از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توان این تاثیرپذیری را به خوبی احساس کرد.
تاثیراتی از جمله رشدفزاینده طلاق، تغییر مدل‌های لباس پوشیدن، گسترش اختلافات خانوادگی، سست کردن عقاید دینی، تخریب عقیدتی جوانان، دو و چند قطبی کردن جامعه و...
در این جا از خانواده‌های شهیدپرور و با غیرت استان کهگیلویه و بویراحمد خاضعانه تقاضامندم که فرزندان خود را از این دسیسه‌ها محفوظ بدارن و از گسترش بیش از پیش این ماهواره‌ها در شهرهای استان جلوگیری کنند.
 

* کارشناس فرهنگی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیمان از گچساران
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا دوران تفکر درون گرایی دیگه گذشته..الان علم و ارتباطات جهانی شده و شما ماهواره رو جنبه منفی شو در نظر میگیرید ولی خیلی از مردم سطح شعور و فهمشان از ماهواره برنامه های مثبت ماهواره است.
آنتی اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
انگار حلقه یاران اسماعیل زارعی داره بیشتر و بیشتر میشه خدا به فریاد این شهر و استان برسه با ظهور این از خدا بی خبرا
اصلاح طلب پیرو خط امام
Iran, Islamic Republic of
سلام حاج آقا بادام فیروز

من اساسا با این حرف جناب عالی و خیلی از روحانیون که میگویند ماهواره بد است و چنان است و سبب طلاق و بی بندباری میشود مخالفم.
واقعا جناب عالی و خیلی از علما چرا وسیله بودن اصل ماهواره را درک نمیکنید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

چاقو هم وسیله است/اسلحه هم وسیله است/هواپیما هم وسیله است/سم هم وسیله است/طناب هم وسیله است/آتش وسیله است/و ...............................................................................

آنوقت حاج آقا آیا میشود گفت چون چاقو دست را میبرد چاقو را بندازید دور؟؟؟!!!آیا میدانید با چاقو میشود خیلی از کارهای درون خانه و بیرون خانه را انجام داد که نیاز هر شخص و خانواده ای است. حاج آقا آیا میشود گفت چون اسلحه آدم میکشد اسلحه را بندازید دور!!!!
آیا میدانید که با اسلحه میشود در جامعه در مقابل قاچاقچیان یا متجاوزین به کشور دفاع کرد.
حاج آقا خلاصه میگویم در مورد سم و آتش هم همانقدر که خطرناک و مضر هستند همان اندازه برای جامعه مفید هستند.
هواپیما میشود باهاش بمب سر مردم ریخت و هم مردم را جابجا کرد.طناب هم میشود باهاش کسی را دار زد و هم به عنوان وسیله کمکی ازش استفاده کرد.

مثلا خوب است شما در حوزه فقه و اصول خوانده اید از شما روحانیون و علمای شیعه علی(ع) بعید است!!!!!!!

ماهواره هم هم مفید است و هم مضر!!!بستگی به کاربرد آن دارد.بسیاری از موسسات تحقیقاتی کشور شرکتها بانکها صدا و سیما شبانه روز کارشان با ماهواره سر و کار دارد.پس اصل ماهواره و دیش آن اشکالی ندارد حاج آقا.

چون اگه اعتراض به دیش بود باید اول به بانکها اعتراض میکردید که دیشهاشون از پشت بام بانکها مشخص است.پس دیش یک وسیله کاربردی است. پس مشکل برنامه های ماهواره است!!

سوال:چرا ماموران نیروی انتظامی به درب منازل مراجعه میکنند دیش را میبرن؟؟؟؟؟
پاسخ:آنها حق ندارن دیش را ضبط کنند بلکه باید برنامه تلویزیونی پخش شده که خلاف شرع است را ضبط کنند.چون زورشون به برنامه های پخش شده نمیرسد دیش که هیچ گناهی ندارد را ضبط میکنند که به نظر من این خلاف شرع و غصب اموال مردم میشود.دیش چه گناهی دارد.(اینا را حاج آقا شما در فقه و اصول خوانده اید)

سوال:چرا حکومت به جای اینکه روی برنامه های سکس و غیر اخلاقی پارازیت بندازد همش روی بی بی سی فارسی و صدای آمریکا و یورو نیوز و من و تو پارازیت می اندازد؟؟؟؟؟؟؟

اینو اگه میشه حاج آقا و دیگر روحانیون و مخالفین ماهواره پاسخ بدهند ممنون میشوم!!!!!!!!!

چون دقیقن این ۴ شبکه سیاسی اجتماعی هستند اما ۸۰ کانال غیر اخلاقی دیگه است که حکومت روی آنها پارازیت نمی اندازد.این کار حکومت به نظر شما مشکوک نیست!!!!!!!
چون مشکل فرهنگ ربط به شبکه های ماهواره ای فیلم و ترانه و سکس دارد نه شبکه های ماهواره ای سیاسی!!!!!!
هر وقت جار و جنجال ماهواره میشه فقط میرن سراغ ۴ شبکه سیاسی مورد نظر!!!!!

حاج آقا.بیشتر این جنجالهای ماهواره نه از سر دلسوزی برای اخلاق جامعه است بلکه حضرات صدا و سیما چون میبنند موقع انتخابات همه از بی بی سی فارسی اخبار را میگیرن بدجوری عصبانی میشوند.
انگار دوست دارن مردم مثل گوسفند هر چی اخبار دروغ است را از صدا و سیما خودمان بشنوند.

در حالی که دیگه دوره سانسور گذشته.

حاج آقا من با نظر شما مبنی بر اینکه طلاق علتش ماهواره است مخالفم.طلاق علتش چیزای دیگه است.
خیلی ها در خانه ماهواره دارند اخلاق خانوادگی شون خوبه.دین و مذهبشون جای خودش است.
معمولا کسانی از ماهواره ضربه میخورند که ذاتا در خانواده بی بنیان و بی بوته ای بزرگ شدن و زمینه انحرافات اخلاقی را دارند.اگه ماهواره انحراف گرا است چرا در سراسر دنیا مردم ماهواره دارند و دین و مذهب هم دارند.
پس بیخودی ذهن مردم را دنبال نخود سیاه نفرستیم.

البته من مخالف تاثیرات فرهنگی ماهواره نیستم.اما مشکلات جوانان امروز و جامعه امروز ما بر اثر موارد زیر است:

من میگم مشکل از تربیت ضعیف خانواده هاست.انگار تربیت بچه شده فقط خوردن و خوابیدن و تفریح!!
مشکل از سیستم آموزشی عقب افتاده آموزش و پرورش و دانشگاهای ما است که ۵۰ سال از دنیا عقب تر است.
مشکل از اقتصاد و فقر و بیکاری در جامعه است که مردم را بیچاره کرده و فرهنگ را در جامعه به فراموشی و خواب زمستانی برده.
کسانی که درد اقتصادی و فقر و بیکاری دارند دین و ایمان از آن خانواده پر میکشد.

مشکل از برخی روحانیون است که از واقعیات جامعه فاصله گرفتید و بیشتر وقت خودتون را به کارهای تبلیغی سطحی و تکراری طبق روال ۴۰ سال پیش در جامعه متحول شده امروز می پردازید.

مشکل از برخی از حاکمان است که ریا کاری و دروغ گفتن و تجمل گرایی را در بین مردم گسترش دادن و اکثر روحانیون در این مورد سکوت کردن.

مشکل از صدا و سیمای ماست که شبانه روز به بنگاه تبلیغاتی کالاهای تجاری تبدیل شده و بجای تبلیغ فرهنگ و هنر و تربیت خانواده و جوانان همچون یک دانشگاه سمعی بصری به تجاری سازی بیشتر برنامه های خود پرداخته شده و حتی برنامه های کودک و نوجوان محدود به ترانه خانی و رقص موزون و تبلیغ کالاهای شرکتهای مختلف شده شده است.

حاج آقا در مورد ماهواره بجای اینگه همش ایراد بگیرید اگر تا الان ۵ کانال ماهواره ای شما روحانیون راه انداخته بودید بهتر بود.

وهابی های متحجر در حال گسترش شبکه های ماهواره ای خودشون هستند و سراسر جهان اسلام و آمریکا و اروپا و حتی ایران را تصرف فرهنگی کردند.

آنوقت کار شما روحانیون شیعه فقط شده ایراد گرفتن از ماهواره ها و نیروی انتظامی و دادگستری هم در حال جمع آوری دیش های ماهواره از پشت و بام خانه های مردم هستند.

واقعا باید به حال شیعه علی(ع) که ادعای منطق و حقانیت دارد گریست و بحال شما روحانیون و حکومتگران خودمان تاسف خورد با این فکرهای سطحی که دارند.

موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
والا به خدا بالآی ٨٠-٩٠درصد مردم ما فرهنگ استفاده از ماهواره ندارند آقای محترم که کامنت به این زیادی گذاشتی این بنده خدا رأست میگه ماهواره بده بدون شک کاملا غیرفرهنگیه برا بچه های ما وجدان ما که اگاه لجباز هم نیست بد دیگه اکثر اونایی استفاده میکنند خودشون معترفند پس حاشیه نرید لطفا
بهلول
Iran, Islamic Republic of
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری

حاجی جان آنچه باعث رونق بی بندی باری ، طلاق، فساد و فحشا شده ماهواره نیست . شکم های خالی ، فقر ، بیکاری ، بدهکاری ، سردرگمی ، ناامیدی است نه این بشقاب های توخالی . جوری صحبت می فرمایید که انگار این مردم کهگیلویه و بویراحمد بودند که بشاق ماهواره را اختراع کرده اند و تنها مردمی هم هستند که از ان استفاده می کنند . بابا جان ما هنوز صد سال از این فن آوری عقبیم .
اریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
از دلایلی که باعث استفاده از ماهواره میشه هم مطلب بنویس ،درضمن استفاده مفیداز ماهواره هیچ اشکالی نداره درقرن اتم زندگی میکنیم نمیتوان افکار مردم را زندانی کرد.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه حکومتی ها از روشنگری هراس دارند . فلذا با ماهواره مقابله میکنند . اینان از اگاهی مردم هراس دارند .
اصلاح طلب پیرو خط امام
Iran, Islamic Republic of
من با نظرات شما مخالفم

اما میدانم نیت شما خیر است اما راهش حذف ماهواره نیست همانظور که قبلا هم از اول انقلاب تا الان حذف سینما/موسیقی/ویدیو/ سی دی/ ماهواره/شبکه های مجازی/واتس آپ/وایبر/و ............................................................ نه جواب داده و نه فایده ای داشته.

دنبال یک راه حل جدید باش حاج آقا

نکته:چند وقتی است برخی طلبه های جوان دست به قلم شدن در سایتهای استان.مثل آقای زارعی و جنابعالی و دیگران.کار خیلی خوبی میکنید.این کار باعث رشد فکری جامعه و هم طلبه های جوان میشود تا با دیالوگ و گفتگو با مردم و گرفتن نظرات جوانان ارتباط خوبی در آینده با نیازهای نسل جوان داشته باشند.

این قلم زدن ها را ادامه بدهید خیلی خوب است.

حاج آقا انشاالله موفق باشید.
علی
Iran, Islamic Republic of
وای بحال مردم ما .دنیا کجاست وماکجاییم
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1