کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوابیه/در دفاع از مدیر سابق بهزیستی استان

23 دی 1393 ساعت 23:47


کارمند بهزیستی*

اشاره؛ صحبت‌های فضل‌اله اتابک مدیرکل سابق بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تودیع خود واکنش‌های زیادی به دنبال داشت، یکی از مخاطبان کبنانیوز که خود را کارمند بهزیستی معرفی کرده است در پاسخ به مقاله علی عباس محدث «یادداشتی بر سخنان مدیرکل سابق بهزیستی در مراسم تودیعش»[کلیک کنید] جوابیه زیر را ارسال نموده که جهت اطلاع خوانندگان گرامی منتشر می‌شود.

از کوزه همان برون تراود که در اوست

بعد از مراسم تودیع مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد(فضل الله اتابک)حرف حدیث های فراوانی در محافل سیاسی شنیده می شود، که مسیر این حرف و حدیث ها، میدان را برای افرادی باز کرده و جرات پخش مطالب کذب و دروغی در رسانه ها و حتی سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد شد. که این امر باعث ناراحتی کارمندها و مددجوهای این سازمان و حتی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شده و با پیگیری قانونی می توان از بروز این اتفاقات زشت سیاسی جلوگیری کرد، حتما باید مراجع قانونی وارد عمل شوند و اجازه تخریب مدیران خوب استان کهگیلویه و بویراحمد توسط افرادی که نه جایگاه منتقد را دارند و نه سابقه ی خوبی در جامعه و محل کار خود !!

اینجانب به عنوان کارمند بهزیستی و تا جایی که مدیرکل اسبق سازمان را می شناسم وظیفه خود دانستم که جواب آقای محدث (...) را بدهم. خدمات اقای اتابک بر هر کسی که با بهزیستی سر و کار دارد پوشیده نیست!

قسمتی از ابهاماتی که برای عموم مردم بعد از مراسم تودیع اقای اتابک به وجود آماده است را رفع می کنم.

چرا اتابک بهزیستی را سیاسی خواند:

اتابک از دخالت سیاسون در سازمان بهزیستی سخن گفته و به تایید سخان آقای اتابک: معاون سازمان بهزیستی کشور در این نشست چندین و چند بار از عدم سیاسی‌کاری در بهزیستی سخن راند و تأکید می‌کرد که مدیران استانی اجازه دخالت را به سیاسیون ندهند، اما در عمل و در همان بیان اسرار رئیس سابق همه پی بردند که بهزیستی هم از سیاسی‌کاری و دخالت سیاسیون مبرا نیست و تصمیمات از جمله تغییر در مدیریت‌ها را به مانند بسیاری از ادارات و دستگاه‌ها سیاسیون می‌گیرند.(خبرگزاری فارس)

بر می گردم به سیاه نامه ی آن .... (علی عباس محدث) در قسمتی از نامه مغرضانه خود نوشته اند چرا این سخنان را اتابک در دوران مسئولیت خود بیان نکرد که بهزیستی سیاسی شده؟ مخاطب های عزیز سخنان اقای اتابک در روز ۱۹ خرداد ۹۳ را با کمی تامل و دقت که در رسانه های استان منتشر شده را مشاهده کنید:

(بهزیستی دیگر میدان تاخت و تاز سیاسیون نیست

وی در رابطه با تأثیرگذاری و دخالت مسائل سیاسی در ارائه خدمات بهزیستی استان ادامه داد: رویکرد ما هم اکنون تعامل با نمایندگان برای رسیدن به اهداف بهزیستی است اما آن‌طور که در گذشته این سازمان در استان میدان تاخت و تاز بود دیگر نیست و وارد مباحث سیاسی و انتخابات نخواهد شد)

پس به این نتیجه می رسیم اتابک در دوران مدیریت خود با زیرکی خاص و اولتیماتوم هوشمندانه در مورد دخالت سیاسیون چه در گذشته و چه در حال تذکر داده و اگر بخواهند دخالت کنند به شدت برخورد خواهد کرد. بعضی از سیاسیون استان اولین گام برای عزل اتابک را سخنان ایشان که بهزیستی را در انتخابات دخالت نمی دهد دانسته، چون در گذشته رای بسیاری زیاد محرومین استان با خدمات بهزیستی به افراد خاص داده می شد و این موضوع برای کارمندهای بهزیستی بسیار مشهود بوده و هست!

در جای دیگر از سخنان مغرضانه آقای محدث و دو پهلو صحبت کردن های این آقا هم کارمندان، مددجوها، و جناب اتابک را متهم به دادن و گرفتن رشوه کرده است! ما در استانی زندگی می کنیم که شرایطی کاری کارمندان استان مطلوب نیست و حقوق این کارمندان بسیار پایین بوده، اما کارمندای سازمان بهزیستی با این شرایط از جان خود مایه می گذارند و به مددجوهای بهزیستی خدمت می کنند، آقای اتابک هم برای جبران این خدمات با گرفتن تسهیلات و رفاهی از (بهزیستی کشور) و گرفتن هدیه کارت از مرکز و دادن این هدیه کارت به کارمندان نمونه و پرتلاش برای بهتر خدمت کردن و جبران گوشه ای از تلاش کارمندان، تبعیض که نمی باشد بلکه امیدی را به کارمندهای سخت کوش داد... و یک جریان رقابتی بهتر خدمت کردن را در سازمان به وجود اورده این همان تدبیر است که در میان مسئولین گم شده.. عدالت اتابک مدیرکل سابق بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بر هیچ فردی پوشیده نیست.

در استان ما بخاطر سنتی بودن مردم وقتی فردی مدیر می شود برای او هدیه‌های می‌آورند عده ای بدون چشم داشت و فقط برای نشان دادن رضایت از این انتصاب و بعضی از این افراد هم توقعاتی دارند، به جرات می تونم بیان کنم که اتابک یکبار زیر بار توقعات با گردو و عسل و خیلی چیزای دیگر نرفت این نکته جالب را هم بیان کنم بعضی مواقع از طرف آقای اتابک در سازمان صبحانه های پخش می شد که همان گردو و عسل های بود که اقایان برای اتابک می بردند و ایشان حتی لب به این هدیه ها نمی زد که نمک گیر شود، بعضا هدایای پشت درب خانه اتابک می‌گذاشتن و با اسمی می رفتن که نشان می داد اقای اتابک هدیه قبول نمی کرد و اگر هم چیزی بود پشت درب خانه اش می‌گذاشتن و بعدا همین هدیه ها در مراکز خصوصی (توانبخشی) بویراحمد پخش می شد.

در قسمتی از سیاه نامه آقای محدث به پست‌های کلیدی اقای اتابک اشاره کرده و گفته شده اگر مشکلی بوده از طرف خود اقای اتابک بوده! لازم می دونم ذکر کنم من به خاطر سابقه کاری طولانی در بهزیستی اتابک را بیشتر از خیلی از دوستان می شناسم، مشکل سیاسیون و بعضی مدیران صداقت اتابک بوده و صحبت های صریح ایشان به مذاقشان خوش نیامده ،اتابک در تمام دوران مدیریتش اگر ظلمی به مددجوها میشد به شدت برخورد می کرد و خط قرمز اتابک مددجوها بوده اجازه نمی داد کسی به این قشر اسیب پذیر اسیبی بزند.

البته لازم به ذکر این مطلب هست هرچقدر قشر اسیب پذیر زیاد شوند سایسیون بهتر می توانند از این محرومین امتیاز بگیرند که این خود سیاست سیاه است، اتابک در پی بهتر کردن زندگی و معاش مددجو ها بود و خود کفا کردن این قشر بوده اما همین امر زنگ خطری برای افرادی می باشند که می خواهند رای مردم را با ارد و گندم بخرند!

جناب فضل الله اتابک نه اصلاح طلب می باشد و نه اصول گرا ایشان یک مدیر توانمند هستند و پیرو خط مقام معظم رهبری و رهنمود های رهبر خود را مسیر زندگی اش قرار داده! رضایت مددجوهای بهزیستی  رضایت کارمندان بهزیستی، رضایت ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه از اتابک را می توان به فرا جناحی بودن ایشان اشاره کرد. رضایت نهاد های مردمی از اتابک نشان از توانمندی این مدیر می باشد! که به قسمتی از صحبت های فرزاد حیدری معاون توسعه مدیریت سازمان بهزیستی کشور در مراسم تودیع آقای اتابک اشاره کرد:

فرزاد حیدری معاون توسعه مدیریت سازمان بهزیستی کشور در بخش پایانی سخنان خود در خصوص عملکرد مدیریت سابق بهزیستی این استان تعریف و تمجید را به حدی رساند که اتابک را جزء پنج مدیر برتر بهزیستی کشور معرفی کرد.

وی گفت: در سال‌های گذشته چنان مدیریت خوبی در بهزیستی استان حاکم بوده که رده بهزیستی استان شما به رتبه‌های تک رقمی و شاید در حدود عدد پنجم در کشور رسیده است!

این دلیل بر توانمند بودن یک مدیر نیست؟ این دلیل بر عزل سیاسی این مدیر نمی باشد؟

در قسمت دیگری از مقاله جناب آقای علی عباس محدث آماده است که چرا این انتصاب را قوم گرایه می دانید: بنده نمی‌خواهم قضاوت کنم فقط قسمت از مدیران از طایفه‌ای خاص را برایتان می نویسم البته دلیل بر این نمی باشد توانمند نیستند:

مدیران کل و مسئولین شهرستانی طایفه (.. ) ۱-مدیرکل ..۲-..۳-....۴-...۵-...۶-...۷-....... قضاوت با مردم ؟!!!

{در جایی دیگر از مقاله اقای محدث آماده است دقیقا در این مطلب می آورم: مدیرانی که مجموعه هایی از کارشناسان خبره، با دانش تخصصی، وزن علمی (حداقل در مجموعه خود) بسیار بالا و مؤثر و تأثیرگذار در ارائه خدمت به جامعه هدف را گرد آورده و در روزهای پایانی عملکردشان در حوزه های تخصصی سازمان سرآمد بودند، در فهم شما ویرانه کردند، ولی دوست من، ویرانه ای که الان سرمایه اش را به ثمن بخس جا نهاده‌ای، خفاش هم در آن نمی خوابد}!

حال باید موشکافه دید این نخبه های بهزیستی و وزنه های علمی که این آقا دم از آنها می زند چه کسانی هستند: من به این موضوع اعتقاد دارم که وزنه های علمی در بهزیستی استان کم نیست و واقعا بهزیستی استان کارشناسان خبره ای دارد که اتابک از تمام انها استفاده کرده است. اما با کمی تامل بر سخنان نویسنده متوجه می شوید منظور از کارشناسان خبره خود نویسنده مطلب هست و دوستان نزدیکش! بنده حق می دهم که جناب اتابک از شما در مدیریت ها استفاده نکرده دلیل اول آقای اتابک این بوده که شما سابقه کاری خوبی ندارید هم شما و هم دوستان شما من نمی خواهم از ادبیات خودتان استفاده کنم و شروع به تخریب کنم اما همین بس است که همه شخصیت شما را می شناسند و .. لقب گرفته ای!

اتابک به چند گروه از کارشناسان بهزیستی پست نداده (۱: افرادی که سابقه فساد اخلاقی داشتن و مستندات آن افراد در اختیار مراجع قانونی می باشد ۲: افرادی که فساد مالی داشتن که شناخته شده بودن ۳: عده ای هم بودن که لیاقت پست گرفتن را داشتن اما سیاسیون در استان تایید صلاحیتشون نمی کردن و از عهده ی اتابک خارج بود و حتی هنوزم ناراحت هستن که چرا اجازه نمی‌دادن این افراد خبره و متدین پست داشته باشند.)

بارها آقای اتابک درگیر این موضوع بوده و سیاسیون با فشارهایشان می خواستند اتابک را خسته کنند اما ایشان هدفشان خدمت بوده و به این هدف و مقام هم رسیده اند و محبوب مردم شده اند.

امام صادق(ع) مى‏‌فرماید: هرگاه مؤمن به برادر مؤمنش تهمت بزند، ایمان در دل او ذوب مى‏شود، همان گونه که نمک در آب ذوب مى‏گردد.


*بخشی از مقاله ویرایش شده مخاطبان گرامی که تمایل به داشتن اصل مقاله هستند، ایمیل خود را برای ما ارسال کنند.

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


کد مطلب: 83542

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/83542/جوابیه-دفاع-مدیر-سابق-بهزیستی-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1