تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۵۵۸۰۰

ما گلایه‌مندیم؛ جلسات برای به‌به‌گویی هماهنگ شده

۲۰
۰
کبنا ؛در نشست اهالی فرهنگ و هنر با استاندار و معاونین وی در سالن شماره 1 استانداری که امین کمالوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، برخی از هنرمندان انتقادات شدیدی را روانه مدیریت کمالوندی کردند.fridoni

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، علیمراد فریدونی  کارشناسی‌ارشد نقاشی و از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با ارائه متن مکتوبی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عدم تغییر مدیریت فرهنگ و هنر در کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد.

فریدونی نسخه‌ای از متن خود را در اختیار پایگاه اطلاع رسانی کبنا نیوز قرار داد که از منظر شما خوانندگان گرامی می‌گذرد؛

در عصر تمدن چه توحش شده افزون/برچشم کرم سرمه عهد حجرمی

در قید حیات خویش به عینه بدیدم/برگشتن عهد قجری را

چون مرد هنرپیشه به هر دوره ذلیل است/خوش آنکه کند پیشه خود بی هنری را

 جناب آقای دکتر خادمی

مردم در 24 خرداد 1392 به شیخ حسن روحانی و شعار تدبیر و امید ایشان رای دادند به شعاری که او بارها و بارها فرمودند «آقایانی که مملکت را به این روز انداخته اید مردم دیگر شما را نمی خواهند » و ما امروز برای چندمین بار آمده ایم که یادآوری کنیم تغییر چه شد و چرا نسیم تدبیر و امید هنوز به فرهنگ و هنر کهگیلویه وبویراحمد نرسیده است؟

و چطور امکان دارد تغییر مدنظر رئیس جمهور آنهم در حوزه‌ی ظریف و حساس فرهنگ با همان مدیران سابق و دست چین شده ی سید محمد حسینی اتفاق بیفتد؟ آیا می توان در چنین وضعیتی و با ادامه ی همان تفکر سابق از هنرمند انتظار داشت که «امید» تولید نماید؟

آقای دکتر

آیا توجه به رای مردم و شعار حفظ کرامت مردم معنایش این بود که حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون رایزنی و نظرخواهی از هنرمندان و حتی آنگونه که گفته می شود با شخص حضرتعالی تمدید گردد؟ اگر اینگونه است پس سکوت حضرتعالی و معاونت محترم سیاسی و امنیتی تان تا کی باید ادامه داشته باشد؟ خواهشا اگر می دانید این موضوع از دایره اختیارات شما خارج است به ما بگویید تا حداقل دست به دامان خود وزراتخانه و یا نهاد ریاست جمهوری گردیم تا شاید آنجا این گره کور گشوده شود

عرصه فرهنگ و هنر استان مدت هاست تعطیل می باشد و رخوت و رکود بر تارو پود آن حکمفرماست .در این حوزه به جای تولید و حمایت از هنرمندان ما تنها شاهد یارگیری و نوچه پروری و برگزاری مراسمات صوریِ تجلیل از نورچشمی ها و ثناگویان می باشیم .جای بسی تعجب است که در استانی که هیچ تولید و موفقیت هنری در دو سال اخیر دیده نمی شود چگونه این همه مجلس تجلیل و کادو دادن توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردد و نکته تاسف برانگیز حضور مداوم حضرتعالی و معاون سیاسی و امنیتی شما در این جلسات می باشد. بدون آنکه یکبار پیگیر شوید که نتایج این جلسات چه می باشد؟ آیا بهتر نبود هزینه ی جلساتی از این دست خرج حمایت از هنرمندان می شد و با آن شب شعر و یا نمایشگاه عکسی در یکی از شهرستان های استان برگزار می گردید و اینگونه وقت جنابعالی هم خرج گوش دادن به حرف های تکراری ما نمی‌شد؟ و اگر این جلسات جهت هم اندیشی و استفاده از پیشنهادات می باشد آیا صحبتها و پیشنهادات جلسه ی قبلی که با حضور جنابعالی برگزار شد محقق گردیدند؟

جناب آقای استاندار

حضرتعالی در جلسه ی قبل فرمودید هنرمندان باید خود بخواهند و خود پیگیر مطالباتشان باشند. اما کو؟؟ ما باید با چه زبانی خواسته هایمان را بگوییم تا شاید فرجی اتفاق بیفتد؟ آیا همان «نه» بزرگ به شعارها و برنامه های فرهنگی مدیران قبلی در 24 خرداد برای قانع کردن حضرتعالی کافی نیست؟ آیا مراجعه مداوم هنرمندان به دفتر استاندار و بیان اعتراضات و حتی ارسال پیامک‌های اعتراضی به گوشی همراه شما و نوشتن مقالات متعدد انتقادی در رسانه‌های استان پیگیری خواسته های هنرمندان نمی باشد؟

اما متاسفانه علی رغم این همه پیگری ما تاکنون جز یاس و ناامیدی چیزی ندیده ایم و معاون محترم سیاسی و امنیتی در جواب اینهمه مطالبه می فرمایند (هر کسی یک گزینه ای دارد و گزینه ها خانوادگی شده اند و تغییر سخت است) آقای دکتر این جواب ما هنرمندان نیست.

آیا نباید حضرتعالی و معاون محترم سیاسی و امنیتی‌تان به جای حضورهایی از این دست و تایید و تمجید مدیران فرهنگی از آنان گزارش کار بخواهید، از آنان تولید بخواهید و البته دمی هم بدور از تشریفات اداری و بدون حضور مدیران و فارغ از در گوشی با شما سخن گفتن و توجیه آوردن به میان هنرمندان بروید و درد دل آنان را بشنوید ؟ چه شد وعده حضرتعالی مبنی بر استفاده از مشاوران هنری و فرهنگی؟

جناب آقای دکتر خادمی

ما با کسی مشکل شخصی نداریم بلکه ما به روش های مدیریتی در نهادهای فرهنگی و تفکر حاکم بر این دستگاه ها معترض هستیم. ما به نحوه گزینش مدیران شهرستانی اعتراض داریم ما به چگونگی انتصاب مسئولان انجمن های هنری نقد داریم ما هنرمندان به نورچشمی پروری در فرهنگ و ارشاد اسلامی ایراد داریم. ما به تعطیلی فرهنگ و هنر در شهرستانها و بی توجهی به جوانان مستعد شهرستان ها معترض هستیم. ما نسبت به استخدام افراد غیر بومی آنهم بدون رعایت ضوابط در فرهنگ و ارشاد اسلامی شاکی هستیم . در حالی که جوانان این استان با مدارک عالی هنری در پستوی خانه ها از درد بیکاری و فقر دست از هنر و خلاقیت کشیده اند .ما به جلسات بی نتیجه اتاق فکر و هم اندیشی که ظاهرا در استان مد شده اند گلایه مندیم. ما گلایه مندیم که مدام جلسات هم اندیشی صرفا با دعوت کسانی برگزار می شوند که برای به به گویی هماهنگ شده اند و منتقدین و معترضین جایی در این جلسات ندارند مانند همین جلسه که ارشاد هیچ دعوتی از ما نداشتند و ما مهمان ناخوانده‌ایم.

آقای استاندار عزیز

ما تغییر می خواهیم و همان تغییری که شخص رئیس جمهور وعده اش را دادند و فر مودند « آقایانی که مملکت را به این روز انداخته اید مردم دیگر شما را نمی خواهند» ما مدیر فرهنگی با رزومه فرهنگی و هنری می خواهیم نه مدیری که نتیجه محفل های گروهی و دوستی آقایان بالا باشد. ما دستگاه فرهنگی بنری نمی خواهیم .ما مدیری می خواهیم که اهل کار و فرهنگ با مدیریت جهادی باشد نه مدیری که در چهارماه گذشته تنها برای ماندن چند صباحی بیشتر بر صندلی ریاست تلاش کند. ما هنرمندان می خواهیم که خود برای هنر و فرهنگ استان تصمیم بگیریم نه آنکه آقای احمدی مدیرکل امور مجلس و استان ها برای ما تعیین تکلیف نماید. ما از حضرتعالی می خواهیم که از نظرات هنرمندان استفاده گردد و همه بدانیم که هنرمندان تنها چند نفر دست چین شده ای نیستند که طومارهای جعلی در جیب در سوئیت های خصوصی با هماهنگی دوستان برای آقای مدیر رایزنی می نمایند. ما تغییر می خواهیم، تغییر.

انتهای پیام/ک
نام شما

آدرس ايميل شما

مینا
Iran, Islamic Republic of
انتقاد حق هر فردی است ولی آقای فریدونی خود که چند سال بر مسند هنرهای تجسمی بودی چه کردی که اینچنین می تازی؟رفیعی چه کرد؟داوری بجز خود چه کسی را دید؟در این جلسه داوری از چشمم افتاد تا حدی ذلیل شده که عقده های انتخاب نشدنش به عنوان اینکه چرا من به عنوان نویسنده کتاب سال انتخاب نشدم را رو می کند.ما همه باید منصف باشیم و نقد را با عقده های شخصی به تخریب تبدیل نکنیم.انشالله خدا همه ما را به راه راست هدایت فرماید.آمین یا رب العالمین.
Iran, Islamic Republic of
براد!ر آقای .. دنبال صندلی خودشه چکار داره چه کسانی به روحانی رای داده باشند یانه؟ هنوز مدیران دولت قبل باشند یانباشند ؟
کتاب
Iran, Islamic Republic of
به به هنرمندان هم سیاسی شده اند!!!!!!!!!!!! این چه هنر وهنرمندی هست که میتوان با100هزارتومتن نظرش را عوض کرد!!!!!!!!!تمام مطالب راکه میخوانی کل خواسته هنرمندان به پول برمیگردد
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
فريدوني دنبال مديرانجمنه -باوركن اي عزيزم نميشه اي عزيزم
ک ت
Iran, Islamic Republic of
افرین بر فریدونی ..و .ان صداقت و راستگویی ....ان به نقل از ..قبلی تا بحال در عمرش حرف راست نزده است
موسوی
Iran, Islamic Republic of
حقا که حرفات و نگرانی هات درست و منطقی است .
کو گوش شنوا ؟
فریدونی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
نظر همه ی عزیزان قابل احترام است
شفاف سازی بالاترین اعتماد است چه بهتر که عزیزان اگر برای گفته های خویش احترامی قائل هستند خود را معرفی می کردند و در جلسات حضور پیدا میکردند
رضا
Europe
قابل توجه هنرمندان استان واقعا باور دارید که عرضه ریاست اداره فرهنگ و هنر استان خود را ندارید وگر نه تا به حال ساکت نمی ماندید مگر در استانتان قحتی هنرمند و افراد هنری می باشد که دیگران خارج از استان در راس امورتان قرار گیرد.
گل های افتاب گردان
Europe
اکثر هنرمندان استان مثل افتاب گردان که نیاز به نور دارند دنبال خورشید سر خود را به هر سو میچرخانند کمال وندی هم خورشید بعضی از هنرمندان استان می باشند انچه ما را میکند روبه مزاج احتیاج است احتیاج است احتیاج اقای فریدونی / داوری / رفیعی / خاک نژاد / عباسی / زور اضافی نزنید سوره ی یاسین در گوش سنگ خواندنست هنرمندی وجود ندارد...
کلاه خود
Iran, Islamic Republic of
گروه های سیاسی و تصمیمگیر به تفرقه بین هنرمندان استان دامن میزنند وهنر و فرهنگ استان را بازیچه منافع سیاسی خیش کرده اند
بز بز قندی
Iran, Islamic Republic of
حسنک کجایی ..................................................
بع بع بع بع بع..............
با هنر
Iran, Islamic Republic of
استاد فقط فریدونی فریدونی فریدونی... خاک نژاد و .... و......و..... واقعا استاد بزرگ فریدونی در مجلس گل گاشت و تمام گلایه هارو گفت که بعضی ها .... خوب دقت کنند
با هنر
Iran, Islamic Republic of
..خاک نژاد
...
Iran, Islamic Republic of
..........
خلاقان
Iran, Islamic Republic of
عشق فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فریدونی
خلاقان
Iran, Islamic Republic of
بابا.خاک تو سر همتون بجز فریدونی
زبانکده
Iran, Islamic Republic of
پسر ف/.. استاد زبانه ولی خودش هیچی از زبان بلد نیست خخخخخخ
دوستانه
Iran, Islamic Republic of
زبان خخخخخخخخ
هواوى
Iran, Islamic Republic of
.
آموزش php
Iran, Islamic Republic of
سایت شما واقعا محشره.من هر روز به سایت سر میزنم و از مطالب جدیدش استفاده میکنم.به خاطر همین لازمه یه تشکر ویژه داشته باشم از این همه زحماتتون.
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1