تعداد نظر۱۱
جالب است ۰
بر اساس آنچه در رسانه‌ها آمده و تصاویری که رسانه کبنا نیوز نیز منتشر کرده است، اخیراً در راستای یک پروژه عادی راه روستایی، انفجاری معمول و مرسوم انجام می‌شود. مسئولین استانی البته بر اساس یک منطق نظارتی و امیدآفرینی در هنگام اجرای پروژه حضور پیدا می‌کنند که شامل استاندار، فرماندار، مدیرکل و معاون عمرانی کاملاً عادی و مرتبط.
انفجاری با طعم تلخ سیاست و بدون توجیه اقتصادی؟
بر اساس آنچه در رسانه‌ها آمده و تصاویری که رسانه کبنا نیوز نیز منتشر کرده است، اخیراً در راستای یک پروژه عادی راه روستایی، انفجاری معمول و مرسوم انجام می‌شود. مسئولین استانی البته بر اساس یک منطق نظارتی و امیدآفرینی در هنگام اجرای پروژه حضور پیدا می‌کنند که شامل استاندار، فرماندار، مدیرکل و معاون عمرانی کاملاً عادی و مرتبط.
اما نکته جالب این هست که اعضای دفتر نماینده محترم مردم بویراحمد از قبل در صحنه انفجار حاضر می‌شوند و کاملاً احساسی و آماتور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که بگویند این انفجار به دستور نماینده بوده و علی‌الظاهر یک تبلیغات محلی هم در این راستا، راه می‌اندازند، کاری که برای اولین‌بار دیده و شنیده می‌شود.
اولاً مدیرکل راهداری توضیح دهد که توجیه اقتصادی و منطقی ۵۰ میلیارد تومان برای احداث ابتدایی این جاده روستایی دقیقاً چیست و اگر توجیه اقتصادی دارد، جاده قبلی این روستا که الان فعال هست با کدام منطق احداث شده است بالاخره یا آن اشتباه بوده است یا این؟
آیا با کم‌تر ۲۰ میلیارد تومان نمی‌شد همان جاده فعلی روستا از محور گلال را تعریض و آسفالت نمود که قطعاً می‌شد.
جاده جدید که دقیقاً نه جاده که یک قتلگاه ساخته خواهد شد، بعداً برای ایمنی آن فکری شده است، شما دقیقاً در وسط یک پرتگاه با انفجار دارید جاده باریکی احداث می‌نمایید و هنوز از ایمن‌سازی جاده کمربندی یاسوج کنار دستتان سال‌ها عاجز مانده‌اید؟ چگونه می‌خواهید در ارتفاع ۵ کیلومتری مستقیم در شیب بالای ۶۰ در جاده آبمورد به کمک و مورنا ایمن‌سازی نمایید؟
ثانیاً حجم تخریب زمین‌های کشاورزی پایین‌دست جاده و روستای پایین جاده مورنا چگونه می‌خواهد جبران شود، آیا از نجابت مردم سوءاستفاده می‌شود؟
دوم، مسئولین محترم دفتر نماینده به‌غیراز یک نفر که اهل مورنا هست و تمام ذهن و ذکر نماینده را متوجه جاده فاقد توجیه اقتصادی کرده است، بقیه برای اولین‌بار امام زاده‌ای به نام ولی حسین علیه‌السلام و روستایی به نام مورنا به گوششان رسیده است و خود نماینده محترم اساساً نه شناختی از منطقه مورنا داشت جزء همان سفر و نه در جریان به جریان افتادن این جاده بوده، چگونه یکباره ۱۵ میلیارد تومان به این جاده اختصاص داده درحالی‌که هفته‌ای حداقل ۴ نفر در کمربندی یاسوج پرپر می‌شوند و معطل کم‌تر از ده میلیارد هستند یا چگونه تونل‌های لوداب ماهی ۳ کشته را دارند و معطل اعتبار هستند و یا زیرگذر روگذر لوداب چندین سال هست معطل ۱۰ میلیارد اعتبار هست، آیا اعتبارات باید فدای سیاست‌بازی نماینده شوند؟ آیا دولت در استان حتی خودش نمی‌داند اولویت‌هایش کجا هست تا اعضای دفتر نماینده برایش مشخص کنند؟
اصلاً راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد به افکار عمومی توضیح دهد ۱۵ میلیارد را آقای نماینده برای انفجار مورنا گذاشته یا خود راهداری و بعد انتظار هست دستگاه‌های مربوطه و نظارتی ورود کند که هرکدام که این کار را انجام داده آیا اولاً صلاحیت داشته و ثانیاً با کدام اولویت‌بندی و توجیه اقتصادی؟ 
اما انفجاری که در آن دود سیاست به هوا رفت، دفترودستک نماینده محترم توضیح دهند، آیا اولین‌بار در زمان سید باقر موسوی نبود که این جاده را وارد جدول راه‌های استان شد، آیا اولین دکتر هدایت خواه نبود که در مجلس از محرومیت مورنا صحبت کرد؟
آیا جناب زارعی نبود که در خصوص این جاده بارها تأکید داشت و آیا در زمان دکتر روشنفکر این جاده کلنگ‌زنی نشد و از جاده آبمورد تا کمک در همین دوره اخیر آسفالت نشده؟ چگونه این‌چنین از یک پروژه عادی و غبار یک انفجار معمول و مرسوم در راهداری می‌خواهید ماهی سیاسی صید نمایید آیا علاوه بر دخالت مستقیم در عزل و نصب‌ها که این روزها عیان هست، دخالت مستقیم در پروژه‌ها و جابه‌جایی اعتبارات هم قرار است در این دوره اضافه بشود؟
مخلص کلام اینکه ممکن هست دستگاه‌های دولتی چه قبلی‌ها و چه فعلی‌ها در راستای منافع سیاسی و منطقه‌ای ساکت باشند، اما توقع هست دستگاه‌های ناظر نسبت به چنین اتفاقاتی بی‌تفاوت نباشند

بیشتر بخوانید:

فیلم و تصاویر | سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به لوداب / رحمانی: اولویت من توسعه شبکه راه‌ها است
https://kebnanews.ir/vdcjttexvuqeh8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

همشهری
کبنا معلوم هست دنبال چی می گردی حتما منافعت از طریق دفتر نماینده تامین نشده که اینطور در خصوص رفاه مردم بویراحمد اظهار نظر میکنی اگه همین انفجار در باشت و گچساران هم بود اینطور مینوشتی امیدوارم این جسارت و داشته باشی که انتقاد از خودت و هم ثبت کنی
من یک فردی عادی
یک شهروند این استان

حقیقتا روزی که اون خبر خوندم برام سوال بود جریان چیه
اینهمه دبدبه و کبکبه برای یک راه روستایی سوال برانگیزه
ولی سر در نیاوردم
بنده هم اون خبر یادمه برام سوال بود در این بی پولی که داد میزنن
جریان این راه چیه
وقتی روگذر گندی خوری میگن اعتبار نیست
یک راه روستایی که میشه همان راه قبلی ترمیم کرد جریان چیه
مگه روزی چندتا ماشین از این قسمت عبور میکنه
والا ما که سر در نیاریم اما اینهمه مسئول برای یک راه
پاشدن اومدن
راضی نبودیم به زحمت بیفتن یکی هم کافی بود
پیمانکار کیه
در فرانسه یه پل بزرگ ساختن بدون قطع یک درخت
اونوقت ما
یه جاده هست کبنا
جاااااااااده
پول زمین مردم چی
اوحدی
با سلام و احترام خدمت مدیر محترم سایت کبنا نیوز
از زحمات و گزارش روزانه خبری و تحلیل مسائل و رصد لحظه ای اخبار استان از شما و مجموعه تشکر میکنم
چند نکته را لازم دانستم خدمتتون عرض کنم
1-بدون شک روستایی که بارگاه متبرک یکی از امام زادگان همچنین شهید داده و جندین نفر جانباز داره بدون شک نیاز به جاده ای در خور شان مردم این روستا داره
2-در رابطه با توجیه اقتصادی که فرمودین قطعا با توجه به زمین های صاف و هموار و بلا استفاده روستا سیل مهاجرت معکوس شکل میگیره و درختکاری و کشاورزی نوین شکل میگیره که شاید برای نسل های آینده میلیاردها ارزش داشته باشه
3-مسیر توسعه پایدار و رشد اقتصادی هر کشوری بدون توجه به روستاها و مناطق عشایری امکان پذیر نیست
دانای روزگار
بابا این‌قدر دشمنی با بهرامی نکنید!!!
ناسلامتی میلیاردها تومان پول برای منطقه آورده تا عمران و آبادانی بشود
مگر لوداب و مارگون و زیلایی حق رشد و توسعه ندارند ؟؟
چرا صرف مخالفت با بهرامی اینطور منطقه را از پیشرفت محروم میکنید ؟؟!!!!
به خدا سوگند این تفکرات فقط محرومیت و بدبختی به بار می آورد
دست بردارید......
سلام
مدیرکل راهداری بجای این جاده 4کیلومتر جاده تنگ ابشور بخش سپیدار انجام دهد که کل زمستان قطع می باشد و
تازه ها