تاریخ انتشار
جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۷۶۲۳۷
کبنا گزارش می‌دهد

در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

۱
در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟
کبنا ؛شهید رئیسی، الگو و حجت برای تمام مسئولان کشور است، سنگ تمام مردم در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش، قدردانی از حضور مردم ولایت مدار و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه گزیده خطبه‌های ائمه جمعه استان بود.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده
با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل‌های ما باید پیوند دهنده با امام زمان (عج) باشد.
وی گفت: هر کس برای خودش ارزش قائل باشد دنیا نزد او بی‌ارزش می‌شود لذا نباید اسیر خوشی‌های این دنیا باشیم لذا برای رسیدن به کمال باید به مردم و اهالی دین خدمت کرد.
امام جمعه لنده تصریح کرد: اگر کسی توانست‌ایمان محکمی داشته باشد و در کنارش در حیطه توانمندی خود به مردم خدمت کند به کمال و سعادت خواهد رسید.
وی گفت: خدمت به جامعه بالاترین کار‌های است که باعث محبوبت و عزیز شدن در بین مردم می‌شود و حضرت آیت الله رئیسی مصداق بارز این خدمت بود و جانش را برای خدمت از فدا کرد.
امام جمعه لنده گفت: تسلیت تعزیت باید عرض کنیم شهادت جمعی از نیرو‌های جهادی و انقلابی که در مسیر خدمت به شهادت رسیدند از جمله رئیس جمهور، وزیر امورخارجه، امام جمعه تبریز وتیم امنیت وپروازی که داغی سنگین را با رفتنشان بر دل ملت گذاشتند.
وی گفت: مردم ما داغدار مردان بزرگ وبا‌ایمانی هستند که راهبرد و حضور آنان در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی همواره منشأ خدمت بودند.
محمودی اصل تأکید کرد: شهید رئیسی تبلور دوباره ساده زیستی، مردمی بودن، خادم ملت بود که تداعی‌کننده شخصیتی همچون شهیدرجایی بود.
امام جمعه شهرستان لنده گفت: براساس قانون باید انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ٨تیرماه برگزار شود تا کسی که بتواند جایگاه و راه رئیس جمهور شهیدمان را ادامه دهد از سوی مردم انتخاب شود.
وی افزود: از حضور با شکوه مردم در مراسمات ترحیم ریاست جمهور و همراهانشان قدردانی می‌کنیم چرا که ملت ایران قدردان کسانی هستند که خدمت را در معنای واقعی ترسیم کردید.
امام جمعه شهرستان لنده گفت: مسأله برق شهرستان لنده یکی از چالش‌های اساسی است که با گلایه‌مندی به حق مردم مواجه شده است و یقین داریم کوتاهی از ناحیه مسولان شهرستانی نیست لذا باید مدیران استانی تا قبل از شروع فصل گرما هرچه سریعتر آن را برطرف کنند.
حجت السلام افشار امام جمعه‌ی شهر چرام در خطبه‌ی دوم نماز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و همراهان این شهید بزرگوار گفت: اولین چیزی که این شهید عزیز به یاد انسان می‌اورد، جهاد فی سبیل الله است. ‌ایشان مظهر‌ایمان، صادق و عمل صالح است.
امام جمعه‌ی شهر چرام با بیان اینکه شهید جمهور رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی بود، افزود: شهید رئیسی همانند شهید رجائی و شهید بهشتی نحوی دیگر از سیاست ورزی را به ملت ایران و جهانیان نشان داد که این متفاوت بودن را در پیام‌های ارسالی از سوی سران کشور‌های دیگر هم می‌توان دید.
حجت الاسلام افشار با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی عاشق به تمام معنا برای خدمت به مردم بود، گفت:‌ایشان حقیقتاً دوست‌دار مردم بود، سفر‌های استانی، شهرستانی، روستایی و محلی در دیدار‌های عمومی از نقاط نورانی و درخشان کارنامه شهید رئیسی بود، ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه، آمار حیرت‌آوری برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است.
وی اضافه کرد: پاکستان نخستین کشوری بود که در همبستگی با مردم ایران یک روز عزای عمومی اعلام کرد، عراق، هند، ترکیه و کوبا هر کدام یک روز، تاجیکستان ۲ روز و لبنان و سوریه هر کدام، سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
امام جمعه سرفاریاب با بیان سخنی از امام علی (ع) که فرموده است: «تقوا آن است که انسان از هر چیزی که او را به گناه می‌کشاند پرهیز کند. »؛ خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوا و پرهیز از گناه توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در خصوص منشأ و دلایل ایجاد اختلاف در میان اهل خانواده گفت: بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین (ع) در زمان حسابرسی از اعمال، شیطان، ظالمان و مشرکان خود را از همه گناهان که عامل آن بوده‌اند، تبرئه می‌کنند در حالی که ریشه برخی از مشکلات و اختلافات در خانواده‌ها برنامه‌های ضد فرهنگی دشمن و مخالفان است.
وی به سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس با پشتیبانی رأی و نظر مردم باید با کمال قدرت در مقابل برنامه‌های دشمن بایستند و با شناخت و آگاهی درست از نیاز‌های کشور و مردم قوانین مناسب تصویب کرده و برای رفع مشکلات و حمایت از قشر‌های ضعیف جامعه به درستی بر اجرای قانون نظارت کنند.
خطیب جمعه سرفاریاب روز مقاومت و پایداری و روز دزفول را گرامی داشت و با اشاره به اینکه در قرآن از حضرت ابراهیم به عنوان یک امت یاد شده، گفت: گاهی شعاع شخصیت انسان‌ها (در ابعاد مختلف) در حدی افزایش می‌یابد که معادل یک امت می‌شود.
وی در ادامه به سخن امام خمینی (ره) در مورد شهید بهشتی که فرمود «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما»، اشاره کرد و گفت: این جمله تاریخی امام (ره) در اوج مظلومیت آن شهید بزرگوار در آن دوران بیان شد.
خطیب جمعه سرفاریاب با بیان اینکه آیت اللّه سید ابراهیم رئیسی شاگرد خوب مکتب شهید بهشتی بود، شهادت آن خادم صدیق و خستگی ناپذیر و همراهان شهیدش در سانحه سقوط بالگرد را به ملت بزرگ ایران و رهبر عزیز انقلاب تسلیت گفت.
حجت الاسلام زارعی پور شهید آیت اللٌه رئیسی را عصاره‌ای از خصائل و صفات بارز انسانی و‌ایمانی از جمله: اخلاص، مجاهدت، سعه‌ی صدر، اخلاق مداری، ظلم ستیزی، دلسوزی، ساده زیستی، مردم داری و صبوری عنوان کرد و افزود: کسانی که شهید زندگی می‌کنند، شهید از دنیا ‌می‌روند تا ماندگار شوند و ضمن جاودانگی خود، صدقه جاریه‌ای برای مردم و جامعه می‌شوند و برکات آن‌ها پس از مرگ نیز شامل حال مردم می‌شود.
وی همچنین مهارت‌های مدیریتی، خصوصیات انقلابی، نجابت و صداقت، تلاش و‌امید بخشی، خدمت صادقانه و بی‌ریا را از دیگر خصلت‌ها و میراث‌های اخلاقی شهید رئیسی عزیز عنوان کرد و او را لایق لقب خادم الرضا و سید الشهدای خدمت دانست.
مارگون
حجت الااسلام خواجه پور امام جمعه مارگون در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان گفت: حضور میلیونی مردم در تشییع رئیس جمهور و همرهانش نشان از علاقه مردم و محبوبیت‌ایشان بین مردم بود.
وی با اشاره باینکه مسئولان باید برای خدمت‌رسانی به مردم از هیچ تلاشی چشم پوشی نکنند، افزود: هر مسئولی که نمی‌تواند به این مردم قدرشناس و انقلابی خدمت کند باید خود کناره‌گیری کند زیرا مردم مسئولانی چون شهید آیت الله رئیسی را دوست دارند.
همچنین در نماز جمعه این هفته شهرستان مارگون میز خدمت ادارات این شهرستان نیز برگزار شد.
پاتاوه
امام جمعه پاتاوه درخطبه سیاسی بخش پاتاوه ضمن شهید جمهور بهترین الگو برای مسئولان در جهت خدمت‌رسانی به مردم و انقلاب است، گفت: خداوند می‌فرمایند: انسان‌های متقی عاقبت بخیر می‌شوند.
حجت الاسلام سیادت به تشریح سه ویژگی مهم شهید جمهور، که باعث عاقبت بخیری او شد اشاره کرد و افزود: تقوای همه جانبه، ولایتمداری و خدمت صادقانه از بارزترین ویژگی‌های آن بزرگوار بود.
سیادت به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر عراق و اسماعیل هنیه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که ماشخصیت برجسته‌ای راازدست دادیم، آقای رئیس جمهور، برادر بسیارخوب و مسئولی کارآمد، با کفایت بود.
وی به مناسبت، روزجهانی بدون دخانیات اشاره کرد گفت: از نظر اسلام ناب و حضرات معصومین علیهم السلام و فتوا‌های مراجع تقلیدمعظم، هر چیزی که برای جسم، روح و جامعه ضرر دارد حرام است.
خطیب جمعه شهر یاسوج گفت: شهیدِ جمهور، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود.
آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی شهر یاسوج با اشاره به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه، ترک محرمات و انجام واجبات الهی افزود: خداوند همه بندگان خود را توصیه کردند به یاد‌آوری روز قیامت و روزی که همه باید در ان روز حساب پس دهند.
امام جمعه مرکز استان با تأکید بر اینکه کسانی که در دنیا ستم کردند در روز آخرت شرایط سخت و دردناکی را تحمل می‌کنند، گفت: خداوند می‌فرمایند کسانی که به آخرت اعتقاد ندارند و در این دنیا کار‌های ناشایست و نادرست انجام دهند در روز آخرت دیگر پشیمانی آن‌ها سودی ندارد.
وی افزود: انسانی‌های که در آخرت گرفتار شده‌اند از خداوند تقاضا می‌کنند که ما را به دنیا برگردان، اما اگر آن‌ها به دنیا باز گردانده شوند باز همه همان اعمال زشت گذشته را انجام می‌دهند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: انسانی‌های نیکوکار و انسان‌هایی که به قیامت اعتقاد دارند وقتی می‌میرند شاد هستند، اما انسان‌های بدکار با مرگ تازه آغاز بدبختی‌ها و غدابشان شروع می‌شود.
آیت الله حسینی بل بیان اینکه حکومت پهلوی هر روز با دین ضدیت می‌کرد و همین هم باعث سقوطش شد، عنوان کرد: طاغوت در نقطه مقابل به جمهوری اسلامی بود و امروز نیز برخی‌ها در تلاش هستند تا غیرت و اصالت و ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب را از جوانان بگیرند.
وی گفت: بازاری که در مقابل اسلام و قرآن قرار دارد آن بازاری است که آمریکا و دولت‌های غربی به دنبال آن هستند.
آیت الله حسینی با اشاره به حادثه غمبار شهادت ریاست جمهور آیت الله رئیسی و همراهانش عنوان کرد: همه کشور‌های آزادی خواه و طرفدار عدالت این مصیبت را به جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.
امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه مردم ایران اسلامی مراسمی به یادماندنی برای تشییع رئیس جمهور و همراهانش برگزار کردند، خاطر نشان کرد: خوش به حال شما‌های که برای این بزرگواران اشک ریختید و بد به حال آن‌های که، چون رژیم صهیونیستی برای شهادت این عزیزان خوشحالی کردند.
وی با اشاره به شخصیت خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی در خدمت‌رسانی به مردم گفت: حضرت آیت الله رئیسی به خوبی در همه مسئولیت‌هایی که به‌ایشان سپرده شد، آن را با کیفیت مطلوب به سرانجام رساند و این نشانه شخصیت بزرگ آن مرحوم بود.
آیت الله حسینی عنوان کردذ: شهید ابراهیم رئیسی، یک انسان خستگی ناپذیر بود از این انسان‌ها بسیار کم پیدا می‌شود که زندگی خود را فدای خلق الله و اسلام کند. در طول این مدتی که رئیس جمهور کشور ما بودند اقدامات این شهید برای همگان قابل رؤیت و لمس بود. ‌ایشان حامی ایران اسلامی و حامی مستضعفان بودند و در این مسیر شب و روز نمی‌شناختند.
وی افرود: طبق قانون اساسی نیز بعد از ۵۰ روز باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، ریاست جمهور ایران باید در تراز جهانی باشد.
امام جمعه شهر یاسوج بیان داشت: ‌امیدواریم رئیس جمهوری در‌شان این مردم وفادار و انقلابی انتخاب شود.
امام جمعه بهمئی گفت: باید در انتخاب‌هایمان از این به بعد یک ملاکی را اضافه کنیم این ملاک محور انتخاب‌های ما باشد و آن این است که باید افرادی با سبک و شیوه و بینش و منش و الگوی شهید رئیسی را انتخاب کنیم.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: روزهای بسیار سختی برای امت ایران اسلامی است انشاالله خدای سبحان جبران کند هشتمین رئیس جمهور مملکت امام هشتم ۳ سال پیش در روز ولادت امام هشتم خدمت مقدس خود را شروع کرد و در روز ولادت امام هشتم آسمانی شد شهید رئیسی دارای عیارهای مدیریت انقلابی بود او شاخص‌ها و ویژگی‌های یک مدیر در فرهنگ قرآن و عترت را داشت.وی گفت: در بعد معنوی و اخلاقی ایمان و اخلاص و توکل و خودسازی و زهد و اخلاق و عفت و امانت و فداکاری و دوری از غرور و امید و شجاعت صفات او هستند که حقاً شهید رئیسی آراسته به این صفات بود بعد دوم مدیریت تراز انقلابی مهارت‌های مدیریتی است از جمله سخت کوشی تدبیر عقلانیت منطق ابتکار اعتماد به نفس کارآمدی احساس مسئولیت و دلسوزی و شایسته سالاری و سعه صدر و انتقاد پذیری از ویژگی‌های شهید رئیسی بود که یکی از مطالبات رهبر حکیم انقلاب این است که صداقت و مسئولیت پذیری در همه مدیران باید وجود داشته باشد.صلواتی بیان کرد: در بعد سوم مدیریت تراز انقلابی که خصوصیات انقلابی است حقاً شهید رئیسی در این بعد هم در اوج بود و خصوصیات انقلابی یک مدیر شامل‌ پای بندی به ارزش‌ها و شعارهای انقلاب و بصیرت و پیروی از خط امام و رهبری و حفظ منافع و مصالح نظام و استقلال و خودباوری ملی و صبر و استقامت و توجه به کار فرهنگی و فساد ستیزی و ساده زیستی و مردمی بودن و دارای وزانت سیاسی و وجهه اجتماعی و کفایت و صلاحیت او این صفات را دارا بود.
وی گفت: رهبر حکیم انقلاب در دهه ۹۰ خیلی دغدغه‌مند و نگران اداره و مدیریت کشور بودند و در سخنرانی نوروزی سال ۹۶ مدیریت انقلابی و جهادی را مطالبه نمودند و فرمودند ما هر جا یک مدیریت انقلابی فعال پرتحرک داشتیم کار پیش رفت و اگر مدیریت در بخش‌های مختلف کشور متدین باشد انقلابی باشد و کارآمد باشد همه مشکلات کشور حل خواهد شد این مطالبات رهبری معظم را شهید رئیسی به منصه ظهور گذاشت.صلواتی تصریح کرد: شهید رئیسی کسی بود که نگذاشت گفتمان و مطالبات رهبر حکیم انقلاب شهید شود هم در آستان قدس مسیر اداری آستان قدس را به صراط مستقیم قداست بازگرداند هم در دستگاه قضایی حرمت عدالت را به دستگاه قضا بازگرداند و سال‌ها بود بالاترین مقام اجرایی خدمت در کشور که فلسفه آن نوکری برای دین و مردم متدین بود از عرش قداستی به فرش دوری از خدمت خالصانه و دوری از مردم افتاده بود کارها و کارنامه‌ها و برخی رویه‌های نادرست به دور از شأن نظام اسلامی مردم ما را آزار می‌داد ‌دلها را به درد می‌آورد.وی گفت: حقیقتاً بعضی از مدیریت‌های دهه ۶۰ شصتی را پیر و نابود کرده است حتی امید به بازگشت امثال رجایی را کم کرده بودند و حقیقتاً بعضی از خنده‌های بچگانه‌ای که از روسای قبل در خاطره‌ها ماند تلخ‌ترین لحظات و آدم احساس حقارت می‌کرد و خدا می‌داند اجتهادهای نابجا و معاویه صفتی در برابر ولایت خون به دل امت کرد و ملت از خدمت‌های با منت و تضعیف ولایت خون به دل شد بازگرداندن قداست به این جایگاه ریاست آسان نبود اما شهید رئیسی همه این تلخی‌ها را از بین برد او در همه جایگاه‌ها عهدش با امام و امت بود در این راه شب و روز نشناخت طعنه‌ها را به جان خرید تا قطار خدمت را به ریلش برگرداند اما این بار این ماموریت بسیار دشوار بود.
وی گفت: شبانه روز کار می‌کرد و زحمت می‌کشید کافی نبود دره‌های عمیقی وجود داشت او هر چه بی‌ریا و صادقانه سخن گفت به قدر کافی اثر نمی‌کرد چیزی بیش از این‌ها نیاز بود درخواست عاجزانه و صادقانه شهادت از درگاه خدا به شفاعت امام رضا یک راهکار بود طهارت و شهادت تنها شستشوگر ریاست و یگانه راه بازگرداندن قداست به این مقام بود و رئیسی مرد این کار بود آنقدر خالصانه کوشید و عاجزانه گریست تا حضرت رضا قبولش کرد و در زیباترین روز مدال دائمی خدمت را به سینه ابدیش چسباند حالا دوباره ریاست جمهوری ایران دهه شصتی شد شهید داده و مقدس و برخوردار از یک رجایی واقعی شد.صلواتی گفت: او عاشق تمام عیار مردم بود در سفرهایش محور مردم بودند خدمت به مردم گره گشایی از کار مردم شاد کردن مردم و پیش بردن امور مردم دغدغه شبانه روزی این سید آسمانی بود او حقیقتاً محبوب الملل و محترم الدول بود بیش از ۸ کشور در شهادت او اعلام عزای عمومی نمودند مردم ما در این سال‌ها سه تا آقای رئیسی دیدند یکی آقای رئیسی مناظرات انتخابات ریاست جمهوری شخصیت ایشان نجیب آرام کاظم الغیض و حلیم و هرچه به او طعنه و تهمت زدن عملاً تقوا را رعایت می‌کرد او اطلاعاتش از پرونده افراد از همه بیشتر بود اما دم نزد این صبر او نشانه حریت مروت فتوت و جوانمردی او بود دومین آقای رئیسی که مردم مشاهده کردند آقای رئیسی در کسوت رئیس جمهور بود او خوش ظرفیت بود متواضع و صمیمی‌تر شده بود سرشار از امید و تلاش بود سومین آقای رئیسی که مردم دیدند و خواهند دید شهید رئیسی است نائب امام زمان فرمودند ما یکی از بهترین عناصرمان را در زیر این آسمان از دست دادیم شهید رئیسی به استادش شهید بهشتی اقتدا کرد رئیس جمهوری که شهید جمهور شد.
وی افزود: انشاالله یا مثل او و یا بهتر از او را به ما عطا می‌کند ما باید در انتخاب‌هایمان از این به بعد یک ملاکی را اضافه کنیم این ملاک محور انتخاب‌های ما باشد و آن این است که باید افرادی با سبک و شیوه و بینش و منش و الگوی شهید رئیسی را انتخاب کنیم ولایت مدار بود و نگذاشت حرف ولی بر زمین بماند حرف امروز شهید رئیسی این است که برادران و خواهران رئیسی به خاطر خدا و اهل بیت و قرآن و عترت و امام و شهیدان و ولایت و مردم جسمم را به خاک روحم را به خدا و راهم را به شما مردم سپردم ادامه این راه تبعیت از ولایت و تنظیم مواظب با ولایت است.
شهید رئیسی اسیر جو زدگی و غرب‌زدگی نشد
امام جمعه کهگیلویه گفت: شهید رئیسی از هیچ ملامت کننده ای نمی هراسید و نگران نبود و پای کار اسلام و ایران بود اسیر جو زدگی ها، غرب زدگی ها، فتنه و فرافکنی ها نشد.
 حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی و تسلیت عروج ملکوتی شهید جمهور و همراهان شهیدشان اظهار کرد: هشتمین رئیس جمهور ما که سه سال پیش در ولادت با سعادت امام رضا علیهم السلام دوران ریاست‌جمهوری خود را آغاز کرد، در روز ولادت حضرتش پایین پای ارباب و مولایش آرام گرفت. وی با بیان اینکه شهید جمهور آیت الله رئیسی تصویر امید بخش در موقف خدمت در جایگاه ریاست‌جمهوری ارائه کرد، گفت: میراث گران بهایی برای تراز مدیریت انقلابی و اسلامی از خود به یادگار گذاشت. وحدانی فر مدیریت در تراز انقلاب اسلامی، معنوی، اخلاقی و سلوک معنوی وی به عنوان دیگر ویژگی های به یادگار گذاشته سید الشهدای خدمت نام برد. وی گف با اشاره به اینکه هر کجا یک مدیریت انقلابی، پر تحرک و فعال داشتیم کار پیش رفت، افزود: در همین انقلاب اسلامی ببینید هر کجا یک مدیر فعال، انقلابی و کاربلد بود کار به خوبی پیش رفت. حجت‌الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه به ایشان گفتند مشکلات غیر قابل حلی در کشور وجود دارد، گفت: امام نیز مشکلات را حل کرد و گفت بن بستی وجود ندارد و راهی نیست که نتوانیم رویم، حرکت کرد و وعده های صادق خود را عملیاتی کرد. وی به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در خصوص شهادت سید الشهدای خدمت و همراهان اشاره کرد و از عالم، مجاهد مردمی، با کفایت، خادم الرضا، شهادت در راه خدمت به مرد، بزرگوار، فداکار، عزیز، پر تلاش، تلاش بی وقفه در خدمت به مردم، خستگی ناپذیر، خدمتگزار، مخلص و باارزش به عنوان برخی از ۲۳ صفاتی که رهبر معظم انقلاب در این پیام آورده بود نام برد.
وحدانی فر خاطرنشان کرد: هر کدام از این صفات برای خودش دارای ابعاد بسیار مهمی است که جای تبیین و تشریح خاص خودش را دارد، شهید رئیسی عزیز اهل محبوبیت خدادادی بود، لذا عزیز ملت و رهبری و خدای رحمان شد.وی هجمه های ناجوانمردانه و از روی بی تقوایی برخی ها علیه شهید جهمور فقید را یادآور شد و گفت: لذا این این شهید بزرگوار ایستاد و ایستادگی کرد و در کمال تواضع و مهربانانه می‌گفت هر چه حضرت آقا فرمود.حجت‌الاسلام وحدانی فر تصریح کرد: شهید جمهور آیت الله رئیسی برای نسلی که بهشتی و رجایی را ندیده بودند تبدیل به یک سمبل و نماد افتخار، استقامت و جهاد همگانه شد. وی افزود: سید الشهدای خدمت برای اسلام عزت آفرید و ایران را از کنج عزلت بیرون آورد و بر قله افتخار دنیا نشاند. حجت‌الاسلام وحدانی فر با اشاره به اینکه ۲۵ درصد جمعیت دنیا برای شهید جمهور آیت الله رئیسی عزای عمومی اعلام کردند، گفت: شهید رئیسی همانی است که از لندن تا پاریس واشنگتن، تا هند، روسیه و کشورهای متعدد برای وی جلسه عزا برگزار کردند. وی با بیان اینکه در انجام فرمان خدا و دفاع از حق از ملامت هیچ ملامت کننده ای نمی هراسید و نگران نبود و پای کار اسلام و ایران بود، گفت: اسیر جو زدگی ها، غرب زدگی ها، فتنه و فرافکنی ها نشد. وحدانی فر به حضور میلیونی مردم در تشییع باشکوه شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: این حضور با شکوه و تاریخی ماحصل اخلاص است زیرا آن چه که برای خدا باشد، خدا برای او افتخار آفرینی می‌کند. وی از شهید امیر عبدالهیان به عنوان انسانی شجاع و دیپلماتی مقدر نام برد و گفت: وزیر شهید امور خارجه در این سه سال پشت میز ننشست و کشور به کشور در حال تلاش بود و سرانجام برای اسلام و رهبر معظم انقلاب آبرو شد.
این روزها را به نام هفته خدمت در تقویم نام گذاری کنیم
امام جمعه سوق گفت: یک پیشنهاد به مسئولان و آن اینکه این هفته را به نام هفته خدمت در تقویم نامگذاری شود.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه سوق گفت: شهادت جانسوز و جانگداز جانگداز سید خدوم و محجوب خادم الرضا رئیس جمهور کشورمان به همراه هیئت وزیران وزیر امور خارجه وزیر انقلابی و شجاع نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز امام جمعه مردمی و خاکی استاندار انقلابی را به محضر ولی عصر و رهبر معظم انقلاب به همه مردم شریف ایران و بازماندگان شما مردم شریف تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.وی گفت: هشتمین رئیس‌جمهور مملکت امام هشتم، که سه سال پیش در روز ولادت امام هشتم خدمت مقدس خود را شروع کرده بود، در روز ولادت امام هشتم، آسمانی شد توصیفات درخشانی رهبر معظم انقلاب چه در پیام تسلیت و چه در دیدار با مسئولان کشورهای مختلف و چه در دیدار با خانواده شهید رئیسی مطرح کردند۱) عالم، ۲) مجاهد، ۳) مردمی، ۴) با کفایت، ۵) خادم‌الرضا علیه السلام، ۶) شهادت "در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی" ۷) بزرگوار، ۸) فداکار، ۹) عزیز، ۱۰) پرتلاش، ۱۱) تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام، ۱۲) تلاش شبانه‌روزی برای پیشرفت و اصلاح امور، ۱۳) خستگی‌ناپذیر (رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت)، ۱۴) خدمتگزار، ۱۵) صمیمی، ۱۶) مخلص، ۱۷) با ارزش،۱۸شخصیت برجسته.۱۹ رئیس جمهور جامع الاطراف.۲۰برادری بسیار خوب،۲۱مسئولی کار آمد با کفایت و صمیمی و جدی.و شاید یکی از تعابیر زیبا فرمودند که یکی از بهترین عناصر زیر این آسمان را از دست دادیم
وی گفت: استجماع این خصال نیک، رمز و راز محبوبیت و ماندگاری شهید رئیسی عزیز در قلوب مردم است و خواهد بود. ساعات اولیه حادثه که مردم در اقصی نقاط کشور راز و نیاز و دعا برای سلامتی ایشان و چه بعد از اعلام خبر شهادت تشییع باشکوهی در تبریز قم تهران بیرجند مشهد و همچنین در جای جای کشور پهناور ما مراسم باشکوهی برای شهید جمهور و خادم الرضا انجام دادند.کیانی گفت: شهید رئیسی، فقط محبوب ملت ایران نبود، او محبوب الملل و محترَم الدُوَل بود. با خبر شهادت آیت‌الله رئیسی و سایر شهدای خدمت، هفت کشور ترکیه، هند، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و کوبا در کشورهای خود عزای عمومی اعلام کردند و پرچم کشورشان را به حالت نیمه افراشته درآوردند. بیش از ۶۰ کشور جهان رای تشییع جنازه آمده‌اند رهبران برخی از کشورها برای اولین بار به ایران آمدند سیاست خارجی هوشمندانه دولت رئیسی باعث شد بسیاری از مقامات برای بزرگداشت ایشان به ایران سفر کنند منتخب ملت ایران را خدا هم انتخاب کرد.وی بیان کرد: سفرهای استانی، شهرستانی و حتی روستایی و محلی، و در دیدارهای عمومی، از نقاط نورانی و درخشان کارنامه شهید رئیسی بود، ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه، آمار حیرت‌آوری برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است.کیانی گفت: خدمت به مردم، گره‌گشایی از کار مردم، شاد کردن دل مردم و پیش بردن امور مردم، واقعا دغدغه شبانه روز این سید آسمانی بود.بعد از امید، تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیری شهید رئیسی بسیار برجسته بود.هیچ خستگی را نمی‌پذیرفت و نمی‌شناخت. خستگی‌ناپذیر بود، روحیه جهادی، بی‌قرار خدمت و در پیگیری امور کشور جدی بودند. به سیستان و بلوچستان رفت و خاکی شد و خوزستان رفت و گلی شد به مازندران رفت و بارانی شد و در آخر در نقطه صفر مرزی آسمانی شد.
کیانی افزود: شهید رئیسی موفق شد تصویری بسیار امیدبخش در موقف خدمت، در جایگاه ریاست‌جمهوری ارائه کند؛ و میراثی گران‌بهاء برای تراز مدیریت انقلابی از خود به یادگار گذاشت مدیریت در تراز انقلاب، علاوه بر دو عیار (ویژگی‌های معنوی اخلاقی و مهارت‌های مدیریتی) باید در بُعد سومی هم موفق باشد. این عیار سوم عبارت است از خصوصیات انقلابی یک مدیر است. نظیر: پایبندی به ارزش‌ها و شعارهای انقلاب، بصیرت، پیروی از خط امام و رهبری، حفظ منافع و مصالح نظام، استقلال و خودباوری ملی و... است.که همه اینها را رئیس جمهور جامع الاطراف ما داشتند.وی گفت: خدمات این سید عزیز و محبوب و شهید جمهور و خادم الرضا در اذهان ملت ما ماندگار خواهد شد کنترل کرونا پله صفر رساندن مرگ و میر، تبه‌بندی معلمان که بعد از حدود ۴۰ سال انجام شد، احیای ۷ هزار کارخانه که دیدیم کارگران شرکت هپکو بعد از اینکه تعطیل شده بودند رئیس جمهور آنها را احیا کرد در مراسم شهادت رئیس جمهور شرکت کردند و با بنر نوشتند مرسی رئیسی.احیا کارخانه قند یاسوج. اصلاح و بازسازی زیرساخت‌ها، حمایت از جوانی جمعیت در قالب‌های مختلف، عضویت کامل در سازمان شانگهای، عضویت در بریکس، ادغام با اوراسیا، احیای رابطه دیپلماتیک با برخی از کشورهای همسایه و کشورهای آفریقا، روش نفت به حداکثر علی رغم همه تحریم‌ها، عملیات گسترده علیه اسرائیل از خاک ایران، دریافت بدهی قدیمی از انگلیس، ۹ برابر شدن یارانه‌ها، نهضت ملی مسکن ،کاهش نقدینگی ،کاهش بیکاری و خودکفایی در گندم پرتاب ماهواره از رکود به رکورد از خدمات ماندگار شهید جمهور بودند
امام جمعه سوق گفت: ولی علی رغم اینکه شخصیت بزرگ و جام الاطراف را از دست دادیم اما فرموده رهبر معظم انقلاب خللی در خدمت‌رسانی به مردم موجود نمی‌آید و در دیدار با مسئولان کشورهای خارجی فرمودند اگرچه شخصیت بزرگی را از دست دادیم ولی ما امید و اتکا به خداوند تبارک و تعالی داریم ما هم بعد از امید به خدا به اتکا به خدا تکیه بر رهبر گرانقدر و گران سنگی داریم که کشتیبان این انقلاب و ناخدای این انقلاب است یک پیشنهاد به مسئولان و آن اینکه این هفته را به نام هفته خدمت در تقویم نامگذاری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران در دو راهی

ایران در دو راهی

با وجودیکه بخش اعظم اصولگرایان در دوره ریاست جمهوری روحانی مخالف برجام بودند، رئیسی اصولگرا ...
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
1