تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۴۷۵۵۸۴
بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی؛

کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم تحقق شاخص جوجه‌ریزی کشور را کسب کرد

۰
کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم تحقق شاخص جوجه‌ریزی کشور را کسب کرد
کبنا ؛در شورای معاونین وزارت جهاد کشاورزی، عملکرد استان‌ها در شاخص جوجه‌ریزی و تحقق میزان تعهدات استانی اعلام شد که بر این اساس استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از استان تهران، رتبه دوم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، رضا بهنام‌پور امروز در جریان بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت اظهار کرد: در شورای معاونین وزارت جهاد کشاورزی که به ریاست دکتر نیکبخت، وزیر جهاد برگزار شد، عملکرد استان‌ها در شاخص مهم جوجه‌ریزی به صورت رسمی اعلام شد که استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این رتبه‌بندی که از سوی مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد و در حضور وزیر اعلام شد، استان ما بعد از استان تهران، رتبه دوم را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد.
وی گفت: از مردادماه سال قبل تاکنون وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و از این حیث رتبه دوم کشور را کسب کرد.
بهنام‌پور، شاخص جوجه‌ریزی را یکی از مهمترین شاخص‌های مورد تأکید وزارت جهاد کشاورزی به دلیل نقش آن در امنیت غذایی و یکی از مهمترین شاخص‌ها در ارزیابی عملکرد مدیریتی استان‌ها دانست و ادامه داد: افتخار دیگری که در این حوزه کسب شد این بوده که استان کهگیلویه و بویراحمد در این ارزیابی که از سوی وزارت جهاد به صورت رسمی اعلام شد، هیچ‌گاه در محدوده قرمز قرار نگرفت و جوجه‌ریزی در این استان همواره طبق برنامه بوده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش، تصریح کرد: این موفقیت‌ها چشمگیر هستند اما برخی نمی‌خواهند آن‌ها را ببینند و به هر بهانه‌ای تخریب می‌کنند و حتی این موفقیت‌ها را آمارسازی می‌خوانند در حالی که بسیاری از این موفقیت‌ها و رتبه‌ها از سوی وزارت جهاد و در رقابت تنگاتنگ با سایر استان‌ها ارزیابی و اعلام می‌شوند و قطعاً هیچ استانی اجازه تضییع حق خود را نمی‌دهد.
بهنام‌پور گفت: کسب رتبه دوم استان در شاخص جوجه‌ریزی و عدم ورود به محدوده قرمز عملکردی در شورای معاونین وزارت به صورت رسمی اعلام شد و استان در این ارزیابی نقشی نداشته است.
کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم تحقق شاخص جوجه‌ریزی کشور را کسب کرد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود ۹ ماه از اجرای این سیاست مدیریتی برای تعیین تعهد استان‌ها در شاخص جوجه‌ریزی می‌گذرد، توضیح داد: ثبات بازار مرغ و فراوانی این کالای پرمصرف در بازار، نتیجه اجرای دقیق سیاست‌های کلان بخش کشاورزی و راهبرد‌های مدیریتی، رئیس سازمان و همچنین همکاری و تلاش تولیدکنندگان بخش طیور در خط مقدم تولید در این استان است.
وی افزود: در سال‌های قبل، کمبود و حتی نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود اما در این دولت با احیای واحد‌های راکد، احداث چندین واحد تولیدی جدید و اجرای دقیق سیاست‌های جوجه‌ریزی و همچنین مجاهدت کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده به طوری که در یکسال اخیر به ویژه در ۶ ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار شده است.
وی در بخش دیگری ازصحبت‌هایش گفت: نباید از نقش اساسی مدیریت کلان بخش کشاورزی استان در سیاست‌گذاری‌ها و هدایت و حمایت از اجرای برنامه‌های صنعت مرغ و تحقق این موفقیت‌ها غافل شویم.
بهنام پور با قدردانی از همه تولیدکنندگان و فعالان صنعت مرغ تأکید کرد: همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1