تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب : ۴۷۴۲۹۴
فرمانده انتظامی لنده خبر داد

پیام هایی در فضای مجازی با درخواست واریز وجه جعلی است/به هیچ وجه لینک باز نشود

۰
پیام هایی در فضای مجازی با درخواست واریز وجه جعلی است/به هیچ وجه لینک باز نشود
کبنا ؛فرمانده انتظامی لنده در گفتگو با کبنا نیوز در خصوص پیام های جعلی در فضا مجازی با درخواست واریز وجه،گفت: قبل از باز کردن پیام‌های دریافتی در فضای مجازی و هرگونه اقدامی حتما از هویت واقعی ارسال کننده پیام اطمینان حاصل کنید.
فرمانده انتظامی شهرستان لنده بیان داشت: یکی از شگردهای مجرمین سایبری به جهت کلاهبرداری، دسترسی غیر مجاز به شبکه های اجتماعی دوستان و نزدیکان شما و سپس ارسال پیام به جهت واریز وجه و یا ارز دیجیتال برای شما و یا پیامک های حاوی لینک های جعلی می باشد.
سرهنگ بهنام زمانی افزود: از شهروندان عزیز درخواست داریم تا چنانچه با اینگونه پیام ها حتی از طرف خانواده خود مواجه گردیدند قبل از واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن را بررسی نمایند چرا که ممکن است شبکه اجتماعی ارسال کننده و یا تلفن ارسال کننده هک شده باشد،چرا که هدف از ارسال این پیام ها قطعا هک گوشی و یا خالی کردن حساب بانکی شما است. 
فرمانده انتظامی لنده عنوان کرد: نهادهای دولتی از طریق شبکه‌های اجتماعی لینک ارسال نمی‌کنند بنابر این مردم مواظب شیادان باشند.
وی بااشاره به شگردهای جدید کلاهبرداران در فضای مجازی، اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد مراجعه قربانیان زیادی با داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا هستیم که مورد هدف مجرمان اینترنتی قرار گرفته‌اند.
سرهنگ زمانی افزود: با توجه به تعطیلات ایام نوروز، شیادان فضای مجازی با شگردهای مختلف از جمله ارسال لینک آلوده به بهانه سهام عدالت، اینترنت رایگان و شکایت ثبت شده علیه آنها در سامانه قوه قضایی، قربانیان خود را پیدا می‌کنند و آنها را به سایت‌های جعلی هدایت و حساب آنها را خالی می‌کنند.
فرمانده انتظامی لنده در پایان گفت: شهروندان در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان پلیس فتا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و موارد کلاهبرداری و مشکوک را با پلیس فتا در میان بگذارید.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1