تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۷۳۵۸۳
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

امام جمعه یاسوج: نماینده مجلس نباید برای یک نفر کار کند و به‌کارهای جزئی وارد نشود و نظارت کند

۰
امام جمعه یاسوج: نماینده مجلس نباید برای یک نفر کار کند و به‌کارهای جزئی وارد نشود و نظارت کند
کبنا ؛امام جمعه یاسوج گفت: نماینده مجلس نباید برای یک نفر کار کند. بلکه باید برای همه مردم کار کند به کار‌های جزئی وارد نشود و نظارت کنند، نگویند فلان اداره و فلان مدیرکل سهم فلان نماینده است، متأسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد گرفتار این موضوعات است.
به گزارش کبنا، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روزه یکی از پایه‌های اسلام است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) می‌فرماید «ای مردم، این ماه پرخیر، رحمت و برکت به استقبال شما می‌آید که مملو از رحمت و برکت و ماهی که برترین ماه‌ها است».
وی با اشاره به اینکه برخی از ماه‌ها دارای فضیلت خاصی و روز‌های آن نیز پر فضیلت هستند، افزود: شب‌های ماه رمضان بهترین شب‌ها و لحظه به لحظه این ماه بهترین لحظات زمانی نظام آفرینش هستند.
آیت الله حسینی با بیان اینکه همه ما ساعت‌ها و لحظات ماه رمضان می‌همان خداوند هستیم، ادامه داد: رمضان ماه می‌همانی ویژه بوده و خداوند عنایت و توجه ویژه‌ای در این ماه به بندگان خاص خود دارد.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر اینکه انسان روزه‌دار مطیع امر پروردگار و نفس کشیدن او ذکر خداوند است، بیان کرد: ما باید در ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن را در دستور کار داشته باشیم که در روح، نفس و جان انسان تأثیرگذار است.
وی کسی را که به بهانه‌های مختلف خود را از روزه‌داری محروم می‌کند بدبخت دانست و یادآور شد: نباید اهل غیبت و تهمت باشیم، ضمن اینکه همه اعضا و جوارح ما باید روزه باشد.
آیت الله حسینی ضمن تأکید بر اینکه توجه به ایتام و افطاری دادن دارای ثواب عظیمی است، خاطرنشان کرد: احترام به بزرگان و کودکان نیز یک ضرورت بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
خطیب نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه روزه داری آثار و برکات دنیوی و اخروی دارد، گفت: جسم و روح انسان در سایه روزه‌داری در سلامت خواهد بود.
وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، افزود: انسان در سایه تقوا به آرامش دنیا و آخرت می‌رسد.
آیت الله حسینی به مناسبت‌های هفته، روز شهید و سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و ادامه داد: امام علی (ع) در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید «از فضیلت مجاهدین و جنگجویان سؤال کردند که فرمود این‌ها وقتی تصمیم به جنگ و جهاد می‌گیرند، خداوند آتش جهنم را از آن‌ها برمی‌دارد و در برابر هر روز، پاداش هزار عابد برای آن‌ها نوشته می‌شود و هنگامی که قدم به میدان نبرد می‌گذارند، فرشتگان اطراف آن‌ها را می‌گیرند و از خداوند می‌خواهند که آن‌ها در میدان ثابت قدم بمانند».
امام جمعه شهر یاسوج یادآور شد: خداوند متعال می‌فرماید «من سرپرست خانواده شهید هستم و هرکس آن‌ها را خوشنود کند، مرا خوشنود کرده و هرکس آن‌ها را خشمگین کند، من را خشمگین کرده است».
وی یادآور شد: شهدای ما در هشت سال دوران دفاع مقدس به فرمان حضرت امام (ره) در مقابل دنیای استعمار و استکبار جنگیدند و از ناموس، عزت و شرف این کشور دفاع کردند.
آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه‌ها به مسأله انتخابات اشاره کرد و ضمن تقدیر و تشکر از عموم مردم و نامزد‌ها که این افتخار را آفریدند، گفت: حضور ۶۴ درصدی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات افتخاری برای کشور است.
خطیب نماز جمعه شهر یاسوج ضمن تقدیر و تشکر از همه مردم، نامزد‌های انتخاباتی و عوامل اجرایی انتخابات، اظهار کرد: همه امروز برنده انتخابات بوده و در خلق این حماسه سهیم و دخیل هستند.
وی انتخابات را یک مسأله شرعی دانست که انجام گرفت و تأکید کرد: این انتخابات برای مجد، عظمت و شکوه انقلاب در برابر دسیسه‌های دشمنان انجام گرفت.
آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه انتخابات مسأله بزرگی بود که در استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد و همه در این زمینه مأجور هستند، ادامه داد: کسی که حائز اکثریت آرا شده، نماینده همه مردم است و باید منافع ملت، کشور، اسلام و مسلمین را در نظر بگیرد.
امام جمعه یاسوج ورود به مسائل جزئی، عزل و نصب‌ها را خطری برای نماینده مجلس دانست و تأکید کرد: این کار باعث می‌شود که توجه به مسائل زیرساختی، قانون‌گذاری و ریل‌گذاری قانون به فراموشی سپرده شود.
وی ضمن تأکید بر اینکه کار نماینده مجلس نظارت بر دستگاه‌ها، حسن اجرا، قانون‌گذاری و رفع گره‌های قانونی است، اظهار کرد: وقت نماینده مجلس ارزشمند بوده و نباید وارد کار‌های جزئی شود.
وی ادامه داد: اکنون نماینده انتخاب شده نماینده تمام اقشار است و باید منافع کشور را مد نظر قرار دهند نماینده‌ها تکلیف سنگین و مسولیت سنگین دارند.
امام‌جمعه یاسوج تاکید کرد: کار نماینده مجلس نظارت بر دستگاه‌ها، ریل‌گذاری و رفع گره‌های مختلف است؛ بنابراین نمایندگان نباید به مسائل کوچک ورود کنند، متأسفانه بعضی وقت‌ها نماینده حتی آبدارچی فلان اداره را انتخاب می‌کند این خیلی خسارت به جامعه و بد است. نماینده مجلس نباید برای یک نفر کار کند. بلکه باید برای همه مردم کار کند به کار‌های جزئی وارد نشود و نظارت کنند، نگویند فلان اداره و فلان مدیرکل سهم فلان نماینده است استان کهگیلویه و بویراحمد گرفتار این موضوعات است.
آیت الله حسینی ضمن تأکید بر اینکه مدیران کل باید درست عمل کنند، خاطرنشان کرد: دولت را نباید در زمینه کار‌های عمرانی و اجرایی شرطی کنیم که این کاری خطرناک است. کلیت نظارت را داشته باشید و مطالبه‌گری داشته باشند تا بتوانیم از این شرایط خارج شویم.
امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه مردم نیز باید مطالبه کلی داشته باشند، گفت: با توجه به رتبه نخست مشارکت مردم استان در انتخابات، انتظار می‌رود مسئولان توجه ویژه‌ای به استان داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
صف‌کشی پسا انتخاباتي

صف‌کشی پسا انتخاباتي

انتخابات اسفند 1402 چه تغيير و تحولاتي را در بطن عرصه سياسي كشور ايجاد كرده است؟ تبعات ...
1