کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

۷۶ مدرسه عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد وسایل گرمایشی استاندارد

9 بهمن 1402 ساعت 0:43

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲۲۲ مدرسه مدرسه عشایری استان، ۷۶ مدرسه فاقد سیستم گرمایشی استاندارد است.


رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲۲۲ مدرسه مدرسه عشایری استان، ۷۶ مدرسه فاقد سیستم گرمایشی استاندارد است.
به گزارش کبنا، علی رحیمی افزود: بیش از ۱۲ درصد دانش‌آموزان عشایری استان معادل ۴۰۰ نفردر مدارس سیار و نیمه سیار بدون وسایل گرمایشی استاندارد هم اکنون مشغول به علم‌آموزی هستند.
وی اضافه کرد: از ۷۶ مدرسه عشایری استان که فاقد ساختمان هستند، ۴۳ مدرسه در چادر و ۳۳ مدرسه در کانکس دایر شده است.
رحیمی تعداد مدارس چادری مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را ۴۳ مدرسه عنوان کرد و گفت: برای این مدارس که دسترسی به گاز طبیعی ندارند، نفت سفید مورد نیاز تأمین و در مخازن ایمن ذخیره‌سازی شده است.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این راستا به ازای هر یک از مدارس سالانه ۵۰۰ لیتر نفت سفید بر حسب تعداد دانش‌آموزان اختصاص یافته است.
رحیمی عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه تأمین و ذخیره‌سازی سوخت در این استان انجام شده و تا پایان زمستان امسال مدارس عشایری این استان در زمینه تأمین سوخت هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مناطق عشایری استان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مشغول به علم‌آموزی هستند افزود: بیش از ۵۰۰ نیروی آموزشی و اداری، کار آموزش دانش‌آموزان عشایری این استان را برعهده دارند.
رحیمی اضافه کرد: بیشترین چالش آموزش و پرورش عشایر استان در مقوله فضای آموزشی در مناطق زیلایی، تنگ تامرادی و پشتکوه جلیل است.
از جمعیت استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۷۰هزار نفر عشایر هستند.


کد مطلب: 471933

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/471933/۷۶-مدرسه-عشایری-استان-کهگیلویه-بویراحمد-فاقد-وسایل-گرمایشی-استاندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1