تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب : ۴۷۱۴۹۰
سپاه با انتشار اطلاعيه‌اي جزييات انهدام مقر جاسوسي موساد و محل تجمع تروريست‌ها را تشريح كرد:

انتقام دخترک كاپشن صورتي / عراق به حملات موشكي سپاه واكنش تندي نشان داد: به شوراي امنيت شكايت مي‌كنيم

۱
انتقام دخترک كاپشن صورتي
کبنا ؛
با گذشت 24 ساعت پس از حمله موشكي ايران به مقر داعش و موساد در سوريه و عراق، واكنش‌ها به اين اقدام همچنان ادامه دارد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از اعتماد، ابتدا سپاه پاسداران طي اطلاعيه‌هاي پي‌درپي تلاش كرد ابعاد و زواياي گوناگون، همچنين چرايي يك چنين اقدامي را تشريح كند، پس از آن نيز مسوولان عراقي بودند كه از ضرورت احترام طرف‌هاي مختلف به تماميت ارضي اين كشور سخن گفتند. مقامات امريكايي هم ضمن اشاره به حمايت از تماميت ارضي عراق، اعلام كردند هيچ كدام از نيروهاي امريكايي در اثر اين حمله‌ها مصدوم نشده است. موشك‌هاي بالستيك سپاه اما درحالي سه‌شنبه شب به مقر موساد و پايگاه‌هاي تروريستي شليك شد كه روي آنها هشتك «#كاپشن_صورتي» به ياد كودك شهيد شده در حادثه تروريستي كرمان درج شده بود.
براساس اعلام سپاه سه‌شنبه شب 24 موشك از مناطق غربي و جنوبي كشورمان عليه كانون‌هاي جاسوسي و ترور شليك شده است. بر اين اساس ۴ فروند موشك خيبرشكن از خوزستان به مقر گروهك تكفيري داعش در منطقه ادلب سوريه، ۴ فروند موشك از غرب و نيز تعداد ۷ فروند موشك ديگر از شمال غرب كشور به مقر جاسوسي موساد در اقليم كردستان عراق، همچنين ۹ فروند انواع موشك به محل‌هاي استقرار ساير گروهك‌هاي تروريستي در ديگر مناطق سرزمين‌هاي اشغالي سوريه شليك شده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اما در اطلاعيه‌هاي جداگانه از انهدام مقرهاي جاسوسي موساد در اربيل عراق و داعش در سوريه با موشك‌هاي بالستيك خبر داد.
عصر ديروز بود كه سپاه در اطلاعيه شماره ۴ خود جزييات تازه‌اي از عمليات موشكي عليه مقر جاسوسي موساد در اقليم كردستان عراق و محل تجمع تروريست‌ها در مناطقي از سوريه را منتشر كرد. به گزارش روابط عمومي سپاه، در اطلاعيه شماره ۴ از شليك ۲۴ فروند موشك به مقر جاسوسي موساد در اقليم كردستان عراق و محل تجمع تروريست‌ها در مناطقي از سوريه خبر داده شد. متن اطلاعيه به اين شرح است: «بسم‌الله الرحمن الرحيم. ملت شريف و قهرمان ايران اسلامي به فضل الهي و با استمداد از ارواح طيبه شهداي گرانقدر و مظلوم جنايات اخير تروريستي در ميهن اسلامي به ويژه در كرمان ديار كريمان و زادگاه شهيد قدس سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سليماني؛ با اشراف همه‌جانبه اطلاعاتي سازمان اطلاعات سپاه بر مراكز جاسوسي دشمن و تحركات و محل استقرار و اجتماع تروريست‌هاي جنايتكار، فرزندان مومن، انقلابي و غيرتمند ايران عزيز در نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيمه شب گذشته (سه‌شنبه) عمليات موشكي عليه مقر جاسوسي موساد در اقليم كردستان عراق و محل تجمع فرماندهان و عناصر اصلي مرتبط با اقدامات تروريستي در كشور به ويژه گروهك تروريستي داعش را با موفقيت كامل انجام دادند. طي اين عمليات اهداف موردنظر با ۲۴ فروند انواع موشك بالستيك به شرح زير مورد اصابت دقيق و انهدام قرار گرفت:

۱- تعداد ۴ فروند موشك خيبرشكن از خوزستان به مقر گروهك تكفيري داعش در منطقه ادلب سوريه
۲- تعداد ۴ فروند موشك از غرب و نيز تعداد ۷ فروند موشك ديگر از شمال غرب كشور به مقر جاسوسي موساد در اقليم كردستان عراق
۳- تعداد ۹ فروند انواع موشك به محل‌هاي استقرار ساير گروهك‌هاي تروريستي در ديگر مناطق سرزمين‌هاي اشغالي سوريه. به ملت مقتدر و سربلند ايران اسلامي بار ديگر اطمينان مي‌دهيم عمليات‌هاي تهاجمي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تا انتقام آخرين قطره‌هاي خون شهيدان ميهن عزيزمان ادامه خواهد داشت. «و ماالنصر الا من عندالله العزيز الحكيم»
حمله به مقر جاسوس اسراييلي
خبرگزاري رسمي دولت ساعاتي پس از انتشار خبر حمله موشكي ايران به مقر نيروهاي داعش و موساد در سوريه و عراق با انتشار گزارشي از نقش پيشرو ديزايي در طراحي حملات تروريستي عليه ايران پرده‌برداري كرد و نوشت: «منابع خبري اطلاعاتي درمورد «پيشرو ديزايي» كه در حملات نيمه شب سپاه اسلامي ايران به مقر سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي موسوم به «موساد» در شمال عراق كشته شد، منتشر كردند. به گزارش خبرگزاري المطلع عراق نوشته است: برخي رسانه‌هاي كردي اعلام كردند كه پيشرو ديزايي، تاجر بزرگ كرد در حملات موشكي ديروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كشته شده و پسرش نيز زخمي شده است.» در اين گزارش آمده است كه ديزايي، رييس شركت حفاظت و امنيت «فالكون» بوده و او در واقع پوشش موساد و مسوول محافظت از (عناصر) آنها در اربيل و همچنين مسوول حمايت‌هاي لجستيكي از آنها نيز بوده است. به نوشته المطلع، منابع خبري اعلام كردند كه مقر رسمي شركت فالكون در مصر است و اين شركت، شريك شركت‌هاي ديگر براي مشخص كردن اهداف و محل‌ها از طريق شماره‌هاي خودرو و فناوري‌هاي ديگر است. بر پايه اين گزارش، يكي ديگر از مهم‌ترين اين شركت‌ها، شركت «EIA» است كه يك آژانس اصلي وابسته به سيستم آمار فدرال امريكا به شمار مي‌رود و مسوول جمع‌آوري، تحليل و نشر اطلاعات است. اين شركت، شريك اساسي شركت فالكون است كه رييس آن در حمله موشكي به مقر موساد در اربيل كشته شد. پيش از اين سپاه از انهدام مقرهاي جاسوسي و تجمع گروهك‌هاي تروريستي ضد ايراني در منطقه با موشك‌هاي بالستيك در نيمه شب گذشته خبر داد. سپاه پاسداران در اطلاعيه شماره ۳ خود اعلام كرد كه مقر جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) در اقليم كردستان عراق را با موشك‌هاي بالستيك هدف قرار داده و منهدم كرده است.
سفير عراق در تهران به بغداد فراخوانده شد
همزمان با آغاز حملات موشكي، وزارت خارجه عراق حملات موشكي سپاه پاسداران به اربيل و شمال اين كشور را به‌ شدت محكوم كرد. به نقل از وب‌گاه الجزيره، وزارت خارجه عراق در واكنش به عمليات بامداد روز «سه‌شنبه، ۲۶ دي ماه ۱۴۰۲» سپاه پاسداران در شهر اربيل، بيانيه‌اي صادر كرد. وزارت امور خارجه عراق در بيانيه‌اي كه در وب‌سايت خود منتشر كرده است، گفته است كه دولت عراق در پاسخ به حملات ايران، «همه گام‌هاي قانوني از جمله شكايت به شوراي امنيت سازمان ملل را انجام خواهد داد.» دولت عراق، حمله موشكي ايران به اربيل در شمال عراق را محكوم كرد و آن را اقدامي «تجاوزكارانه و نقض حاكميت آن» خواند. وزارت خارجه عراق، اين عمليات موشكي را محكوم كرده و از انجام تدابير قانوني عليه آن خبر داده است. عراق افزود كه اين حمله «تجاوز به حاكميت عراق و امنيت مردم عراق و سوءاستفاده از حسن همجواري و امنيت منطقه» بود. اين بيانيه افزوده است كه شوراي وزيران كميته‌اي به رياست مشاور امنيت ملي عراق براي بررسي اين حادثه و جمع‌آوري اطلاعات مربوطه براي حمايت از موضع دولت در سطح بين‌المللي تشكيل داده است. براساس بيانيه وزارت خارجه عراق، اين وزارتخانه، نصير عبدالمحسن، سفير عراق در تهران را براي رايزني و در پي حملات اخير ايران به اربيل كه منجر به شهادت و مجروح شدن شماري شد، فراخواند. وزارت خارجه عراق پيش از اين نيز اعلام كرد كه ابوالفضل عزيزي، كاردار ايران در بغداد را احضار و يادداشت اعتراضي را به وي تسليم كرده است. وزارت خارجه عراق در پي حمله موشكي ايران به اربيل و اقليم كردستان، كاردار سفارت ايران در بغداد را احضار كرد. در پي حمله موشكي ايران به اقليم كردستان، وزارت خارجه عراق، كاردار سفارت جمهوري اسلامي ايران در اين كشور را احضار و يادداشت اعتراضي به او داد.

واكنش تند «مسرور بارزاني» به حملات موشكي سپاه در اربيل عراق
نخست‌وزير اقليم كردستان عراق با مطرح كردن ادعاهايي به حملات سپاه عليه مقر جاسوسي رژيم صهيونيستي در عراق واكنش نشان داد. خبرگزاري مهر در گزارش به اين موضوع پرداخته و مي‌نويسد: «مسرور بارزاني» نخست‌وزير اقليم كردستان به حملات موشكي سپاه پاسداران ايران در اربيل واكنش نشان داد و از دولت عراق خواست كه قاطعانه عليه حملات سپاه پاسداران ايران، اقدام كند. شبكه روداو با بيان اين مطلب گزارش كرد كه بارزاني اعلام كرد: اين حمله «نقض آشكار استقلال عراق و اقليم كردستان» بود. نخست‌وزير اقليم كردستان در بيانيه‌اي گفت: از دولت فدرال در بغداد مي‌خواهم موضعي اصولي در قبال نقض آشكار استقلال عراق و اقليم كردستان اتخاد كند. بارزاني همچنين گفت: از جامعه جهاني هم مي‌خواهم در مواجهه با اين حملات مكرر عليه مردم اقليم كردستان سكوت نكنند. نخست‌وزير اقليم كردستان تاكيد كرد كه در چند روز آتي، با شركاي‌شان در جامعه بين‌المللي، براي متوقف كردن اين حملات همكاري خواهند كرد. وزارت خارجه عراق اعلام كرد كه محمد شياع السوداني، نخست‌وزير اين كشور تصميم گرفته است كه كميته تحقيقات در مورد حمله ايران تشكيل دهد تا اطلاعاتي در اين خصوص جمع‌آوري كند. وزارت خارجه عراق ضمن محكوم كردن حمله موشكي ايران به اربيل اعلام كرد كه بغداد، كميته تحقيقات در مورد اين حمله تشكيل مي‌دهد. وزارت خارجه عراق در بيانيه‌اي، حملات موشكي ايران به اربيل را محكوم و اعلام كرد كه اين اقدام، تجاوز به حاكميت عراق و امنيت ملت آن، اهانت به حسن همجواري و آسيب به امنيت منطقه است. به نقل از الجزيره، در اين بيانيه آمده است كه تمام اقدامات لازم در مورد حمله موشكي ايران به اربيل از جمله شكايت عليه آن در شوراي امنيت را اتخاذ خواهيم كرد. در اين بيانيه همچنين خبر كشته شدن پيشرو ديزايي، تاجر كرد و زخمي و كشته شدن اعضاي خانواده‌اش نيز تاييد شده است. وزارت خارجه عراق همچنين اعلام كرد كه محمد شياع‌السوداني، نخست‌وزير اين كشور تصميم گرفته است كه كميته تحقيقات در مورد حمله ايران تشكيل دهد تا اطلاعاتي در اين خصوص جمع‌آوري كند. «قاسم الاعرجي» مشاور امنيت ملي عراق روز (سه‌شنبه) براي بررسي و تحقيق در مورد حمله موشكي ايران در راس هياتي امنيتي به اربيل رفت. «عبداللطيف رشيد» رييس‌جمهور عراق نيز در صفحه كاربري خود در شبكه اجتماعي ايكس نوشت كه «حمله به اربيل را محكوم مي‌كنيم و اين اقدام نقض حاكميت عراق است و در كشور بي‌ثباتي و ناامني ايجاد مي‌كند.» او گفت كه مسائل بايد از طريق گفت‌وگوهاي سازنده حل شود نه از طريق حملات نظامي كه امنيت عراق را تهديد مي‌كند.
حمله موشكي سپاه به عراق
پيش از اين، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اطلاعيه‌اي درباره اين حملات اعلام كرد: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پاسخ به شرارت‌هاي اخير اسراييل در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتي بر مقرها و تحركات اين رژيم در منطقه، با شليك موشك‌هاي بالستيك، يكي از مقرهاي اصلي موساد در اقليم كردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم كرد.» «ناصر كنعاني» سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران نيز درخصوص حملات موشكي سپاه پاسداران، اقدام نظامي جمهوري اسلامي ايران در اربيل عراق و ادلب سوريه گفت: «اقدام صورت ‌گرفته، در راستاي دفاع مقتدرانه از حاكميت و امنيت كشور، مقابله با تروريسم و بخشي از مجازات عادلانه جمهوري اسلامي عليه متجاوزان به امنيت كشور بود.»

 
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1