تاریخ انتشار
جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۴۷۰۸۶۸
در جمع خبرنگاران مطرح شد

واکنش یک مسئول به برخی اظهارات در خصوص محور «پاتاوه به دهدشت»؛ نقطه کور آنتن‌دهی و نشست جاده در دشت قاضی

۱
۱
واکنش یک مسئول به برخی اظهارات در خصوص محور «پاتاوه به دهدشت»؛ نقطه کور آنتن‌دهی و نشست جاده در دشت قاضی
کبنا ؛ مدیر حوزه طرح‌های شرکت زیرساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد طی بازدید از محور «پاتاوه به دهدشت» به طول ۱۳۶ کیلومتر در جمع خبرنگاران با ارایه توضیحاتی پیرامون برخی اظهارات و ابهامات مطرح شده در رابطه با این محور پرداخت و آخرین اقدامات انجام شده و وضعیت این جاده ارتباطی را تشریح کرد.
«صمصام آقایی» گفت: سرعت در راه اصلی حداکثر ۸۰ کیلومتر در ساعت است. در بعضی از نقاط جاده پاتاوه - دهدشت سرعت تا ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. رعایت اصول رانندگی و توجه به تابلو‌های راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان الزامی است.
وی با بیان اینکه محور ارتباطی پاتاوه به دهدشت استاندارد و ایمن است، افزود: نواقص و ایرادات مانع بهره‌برداری از این محور ارتباطی نیست و به مرور و با اولویت‌بندی برطرف خواهند شد روشنایی تونل‌های این محور تکمیل می‌شود.
آقایی با بیان اینکه برای رفع نقص‌های این جاده ارتباطی برنامه داریم، اظهار کرد: روشنایی برخی تونل‌ها تکمیل است و برخی در حال اجراست و برخی نیز به‌صورت موقت اجرا شده که در صورت تأمین اعتبار شبکه روشنایی موقت تونل‌های این جاده تا پایان امسال تکمیل خواهد شد اما برای روشنایی دائم نیاز به تأمین اعتبار دارد.
وی عنوان کرد: اقدامات لازم برای روشنایی تونل کوه «پات» در محور پاتاوه - دهدشت به طول ۲۵۴۰ متر انجام شده و طی دو هفته آینده وارد مدار می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیر حوزه طرح‌های شرکت زیرساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی بیشتر نقاط ابتدا و انتهای این محور ارتباطی (تقاطع گندی‌خوری و تقاطع سوق) است که باید نورپردازی، علائم، تابلو‌ها و چراغ‌های چشمک زن نصب شود.
آقایی تصریح کرد: تقاطع «گندی خوری» بخاطر معارضات محلی تاکنون تکمیل نشده بود که با همت و همکاری استانداری، دادستانی و منابع طبیعی این مسائل در حال رفع است، به زودی پیمانکار اجرای تکمیلی تقاطع «گندی‌خوری» مشخص خواهد شد که عملیات اجرایی این تقاطع در آینده نزدیک شروع می‌شود.
وی ادامه داد: تا زمان بهره‌برداری کامل از این تقاطع ایمن‌سازی شامل نصب تابلو علائم چراغ و نیوجرسی با نظر راهداری و پلیس راه انجام شده است.
مدیر حوزه طرح‌های شرکت زیرساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کم عرض بودن این جاده ارتباطی عنوان کرد: عرض جاده پاتاوه به دهدشت بر مبنای ۱۰.۵ متر جاده اصلی است البته‌شانه دارد، بعضی جا‌ها نیز باند سبقت دیده شده است. سر عت در این محور ارتباطی ۸۰ کیلومتر در ساعت است.
آقایی در رابطه با شیب این جاده تأکید کرد: شیب حداکثر طبق ضوابط راه اصلی ۸ درصد است در حالی که همه شیب‌های محور پاتاوه به دهدشت زیر ۸ درصد است.
وی در زمینه کمبود تابلو و علائم در محور ارتباطی پاتاوه به دهدشت اظهار کرد: طبق استاندارد تابلو و علائم در این محور ارتباطی نصب شده‌اند، در صورتی که راهداری و پلیس راه اعلام کند که جایی نیاز به تابلو و علائم بیشتری دارد نصب خواهیم کرد.
مدیر حوزه طرح‌های شرکت زیرساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو گالری که قبلاً در طرح این جاده نبود اجرا شد و تا توانستیم نقاط حادثه خیز را اصلاح کردیم. نقاطی که کوهستانی است تابلو محدودیت سرعت نصب شد.
آقایی در خصوص نشست جاده در منطقه «دشت قاضی» افزود: نقطه‌ای در این منطقه نشست کرده که به زودی برطرف خواهد شد.
وی در رابطه با حضور و استقرار دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از جمله پلیس راه در این محور ارتباطی اظهار کرد: پلیس راه حدود یک سال است که با استقرار در بخشی از ساختمان قرارگاه در محدوده منطقه «زنگوا» مستقر شده و البته لازم است که حضور پلیس و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی بیشتر شود چراکه در این محور محدودیت سرعت وجود دارد.
مدیر حوزه طرح‌های شرکت زیرساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات محور ارتباطی پاتاوه به دهدشت نقاط کور آنتن دهی تلفن همراه است که به دستگاه‌های متولی و مربوطه اعلام شده است و یکی دیگر حضور و استقرار دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان است.
آقایی ادامه داد: بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای این محور ارتباطی که از سال ۷۳ آغاز شده بود، هزینه شد و تیر ماه امسال با حضور رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
وی اظهار کرد: برای تکمیل روشنایی تونل‌های این محور ارتباطی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیر حوزه طرح‌های شرکت زیرساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهره‌برداری از محور پاتاوه به دهدشت در توسعه منطقه نقش مهمی خواهد داشت که در رونق اقتصاد منطقه و خانواده‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت، بیش از ۴۰۰ روستا از این محور ارتباطی بهره‌مند شدند.
آقایی بیان کرد: با بهره‌برداری و افتتاح محور پاتاوه به دهدشت بالغ بر ۲۰۰کیلومتر فاصله بندر امام تا استان اصفهان و استان‌های مرکزی کشور کوتاه‌تر شده است.
همچنین «امیرحسین ضرغام‌پور»، یکی از مهندسین مشاور برآیند با بیان اینکه من بومی استان کهگیلویه و بویراحمد هستم، اظهار کرد: علاوه بر اینکه بومی منطقه هستم، تعهد مهندسی داریم و دلسوزانه وظایف‌مان را انجام دادیم.
وی افزود: جاده پاتاوه - دهدشت یکی از جاده‌های فرعی بود که هم‌اکنون به یکی از محور‌های اصلی درجه یک تبدیل شده است.
ضرغام‌پور با بیان اینکه حداکثر سرعت در این جاده ۸۰ کیلومتر در ساعت است، اظهارکرد: یک سری اتفاقاتی که در این جاده می‌افتد به رعایت نکردن اصول رانندگی است و در صورتی که قوانین و اصول رانندگی رعایت شود، کمتر شاهد اتفاق تلخ در این جاده خواهیم بود. وقتی با سرعتی بیش از حد مجاز حرکت می‌کنند، قطعاً مشکل به‌وجود می‌آید.
این مهندس مشاور تصریح کرد: تا توانسته‌ایم نقاط حادثه‌خیز این محور را اصلاح کردیم، نقاط حادثه خیز آنچنانی دیگر نداریم، باند سبقت داریم، باند اضافه و عرض اضافه کار کردیم و قوس‌های جاده را اصلاح کردیم.
 ضرغام‌پور با بیان اینکه دولت در این محور پای کار بوده و تلاش کرده است، عنوان کرد: در صورتی که باند دوم این جاده تکمیل شود، قطعاً شرایط جاده «پاتاوه - دهدشت» بهتر می‌شود.
گفتنی است که روز پنجشنبه هفتم دی‌ماه ۱۴۰۲ صمصام آقایی، مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد، به همراهی تعدادی از مشاوران این شرکت و خبرنگاران از جاده پاتاوه - دهدشت بازدید می‌دانی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ی
Iran, Islamic Republic of
آزمایشگاه مکانیک خاک مقصرهست که جاده پل تونل نشست یا ريزش کرده
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
1