کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه چیتاب مطرح شد

در انتخابات به کسی رأی بدهید که بعداََ حسرت انتخابش را نخورید / کجایند نمایندگانی که برای مردمی که به نان شب‌شان محتاج‌اند داد بزنند و یا مسئولانِ بی‌عرضه را متذکر یا عزل کنند  

1 دی 1402 ساعت 20:53

امام جمعه کبگیان گفت: در انتخابات به کسی رأی بدهید که بعداََ حسرت انتخابش را نخورید.


امام جمعه کبگیان گفت: در انتخابات به کسی رأی بدهید که بعداََ حسرت انتخابش را نخورید.
به گزارش کبنا از چیتاب، حجت الاسلام سیدفرج‌الله پژمان، امام جمعه کبگیان، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۱ دیماه ۱۴۰۲ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه تامبن معیشت و سرپرستی خانواده از طرف مَرد، و حفظ حقوق شوهر و اسرار خانه از طرف زن را از جمله تکالیف واجب الاجراء زوجین جهت داشتن خانواده‌ای سالم و بی‌حاشیه برشمرد و گفت: هرگاه زوجین خط قرمز موارد مذکور را رعایت نکردند، آشفتگی، ناسامانی منجَر به از هم گسستگیِ بنیان خانواده صورت می‌گیرد.  
سید فرج الله پژمان در ادامه خطبه اول رشد آمار نگران کنندهٔ طلاق در منطقه کبگیان را یک مسألهٔ نگران‌کننده برشمرد و گفت: جای بسی تأسف است، منطقه متمدنی که سال‌های سال پیشقدم حل مشکلات دگر طوایف من جمله اختلافات خانوادگی منشعب از زوجین بوده الان بستر طلاق‌های زودرس گردیده است.  
این خطیب جمعه توقعاتِ بیجا، چِشم وُ هَم چِشمی با محوریت تجمل گرائی در سایه فراموشی زندگی بی‌آلایِشِ اسلامی، را از مهمترین عوامل مسأله طلاق در منطقه برشمرد و گفت: واقعاً امروزه ضعف مرد بودن در بعضی خانواده‌ها به وضوح آشکار است، متأسفانه در قدیم زن‌ها قهر می‌کردند، الان می‌بینیم که مرد‌ها از خانه بیرون می‌زنند و این یک ننگ تمام عیار برای کسانی است که ادعای مردی دارند.  
امام جمعه کبگیان در فراز دوم از خطبه‌های این هفته خطاب به مسئولان امر وضعیت بُغرَنجِ معیشت مردم و ضعف در قدرت خرید آنان را مسأله نگران‌کننده برشمرد و افزود: گرانی، عدم نظارت بر بازار که بیداد می‌کند، فلذا مَسئولی که به بهانه جلسه گوشی خود را از دسترس مردم خارج می‌کند، و با فاصله طبقاتی ایجاد شده به خودش اجازه نمی‌دهد میان مردم بیاید و پاسخگو باشد و یا یکبار در بازار خرید کنار مردم خریدی کند به درد مردم نمی‌خورد.  
حجت الاسلام پژمان خاطرنشان کرد: تأثیر‌پذیری ضعف در قدرت خرید مردم ناشی از بازار رهاشده و افسارگسیخته، باعث شده تا خُودِ مردم هم جهت گذراندن امورات ناچیزشان در داد ستد و مبادله کالا به همدیگر هم بدون مراعات حالشان به یکدیگَـر رَحم نَکُنَند.  
این خطیب جمعه خطاب به نمایندگان استان نیز گفت: آقایانی که جهت دریافت رضایت مردم برای دادنِ رأی از پله‌های مردم بالا می‌رفتند الان کجایند برای همین مردمی که در برخی مواقع به نان شبشان محتاجند داد بزنند و برخی مسئولانِ بی‌عرضه و خودشیفته را متذکر یا عزل کنند.  
امام جمعه چیتاب با اذعان به اینکه علیرغم بروز مشکلات و تشدید فشار‌های اقتصادی مردم پایبند به انقلابشان هستند خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم در انتخابات آتی مردم کسی را انتخاب کنند که بعداََ پشیمان نشوند که چرا مثلاً فلانی را انتخاب نکردند و قطعاً انتخاب یک نماینده اصلح، در طراز انقلاب، همراه همیار با مردم، بی‌تعارف در برخورد با مسئولان حداقل مواردی از مشکلات مردم را حل خواهد کرد.  


------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام


کد مطلب: 470655

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470655/انتخابات-کسی-را-ی-بدهید-بعدا-حسرت-انتخابش-نخورید-کجایند-نمایندگانی-مردمی-نان-شب-شان-محتاج-اند-بزنند-یا-مسئولان-بی-عرضه-متذکر-عزل-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1