کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

برتری گفتمان دانشگاهی و مردمی خرامین بر هیاهو‌ها

14 آذر 1402 ساعت 13:42

 شیرعلی خرامین، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بویراحمد، دنا و مارگون از ابتدای ورود خود به صحنه انتخابات بر نگاه علمی و دانشگاهی و برنامه محور مبتنی بر خواست و همراهی مردم تأکید داشته است و هر چه به جلو آمدیم در عمل نیز ثابت شد این ادعا‌ها نه شعار بلکه کاملاً واقعی و برآیند نگاه کارشناسانه و بلند مدت بوده‌اند.


 شیرعلی خرامین، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بویراحمد، دنا و مارگون از ابتدای ورود خود به صحنه انتخابات بر نگاه علمی و دانشگاهی و برنامه محور مبتنی بر خواست و همراهی مردم تأکید داشته است و هر چه به جلو آمدیم در عمل نیز ثابت شد این ادعا‌ها نه شعار بلکه کاملاً واقعی و برآیند نگاه کارشناسانه و بلند مدت بوده‌اند.
در روز‌هایی که صدای اعتراض رسانه‌ها و مردم نسبت به برخی رفتار‌ها و هیاهو‌ها بلند شده است و لشکرکشی و نمایش‌های دون‌شان مردم حوزه انتخابیه را به یک میدان نازیبا و دلهره‌آور تبدیل کرده است خرامین با همان آرامش و نگاه ابتدایی خود در حال تبیین شعار‌ها و برنامه‌هایی است که کاملاً متناسب با نیاز جامعه و مورد پذیرش مردم است که در این مورد می‌توان به سخنان و دادخواهی خرامین در جلوی معاون رئیس جمهور در رابطه با سد خرسان و همچنین نامه دادخواهی وی به رئیس جمهور در حمایت از نیرو‌های شایسته استان و جلوگیری از برخورد‌های سلیقه‌ای با این نیرو‌ها در تهران اشاره کرد.
انتخابات و انتخاب نماینده مجلس معبر و فرصتی است برای مردم تا با انتخاب شایسته‌ترین نیرو‌ها به رشد و توسعه استان یاری رسانند اما در عمل انتخابات به محلی برای «کَل کَل کردن» و رقابت برای کم نیاوردن در مقابل همدیگر تبدیل شده است و آنچه در این میدان و کارزار نایاب است طرح، برنامه و دغدغه مردم داشتن است.
با مردم بودن موفقیتی پیشا انتخاباتی است و نتیجه انتخابات هرگز نمی‌تواند از ارزش این کار و رفتار بکاهد، هر چند با مردم بودن ارتباط مستقیمی با نتیجه خواهد داشت و یقیناً مردم ترجیح می‌دهند در نهایت به کسی اعتماد نمایند که از آن‌ها باشد و برای آن‌ها برنامه و طرح داشته باشد. مردم این روز‌ها با رصد و تحلیل عملکرد نامزد‌ها متوجه‌اند که شعار قانون و توسعه دادن راحت است اما باید این شعار‌ها با عمل و رفتار نامزد‌ها نیز منطبق باشد و در این صورت است که صداقت نامزد‌ها برای مردم روشن خواهد شد و متناسب با این صداقت مردم تصمیم خواهند گرفت.
خرامین در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود و همچنین برخی تولیدات محتوایی بر توجه به نخبگان تأکید داشت و گفته بود که برخلاف برخی از نامزد‌ها که به پشتوانه‌های غیر علمی و دانشگاهی روی آورده‌اند کل سرمایه وی در این میدان‌اندیشه و تجربه کاری‌اش می‌باشد و بر روی مردم و نخبگان مردمی حساب ویژه باز کرده است.
سپردن امور به مردم از همان ابتدا شعار اولیه و اصلی انقلاب اسلامی بود که متأسفانه در طول زمان توسط برخی دولت‌ها و صاحبان قدرت به فراموشی سپرده شد و این شعار از مسیر اصلی‌اش منحرف گردید. اینک در میانه دهه چهارم انقلاب اسلامی چهره‌های جدید و انقلابی بر همان گفتمان اصیل انقلاب اسلامی تأکید دارند و در این مسیر خود را فارغ از نتیجه پیروز می‌دانند چرا که هدف اصلی احیاء شعار‌های اصیل انقلاب اسلامی است و یقیناً مطرح شدن این شعار‌ها در سطح جامعه به مطالبه‌گری مردم منجر خواهد شد و بعید است مردم بیش از این اجازه سوءاستفاده از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را در بازی‌ها و سهم خواهی سیاسی و جناحی دهند.
گفتمان علمی، دانشگاهی، مردمی و انقلابی خرامین یک نقطه عطف‌اندیشه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود که از دل این‌اندیشه عمل و کنش آن نیز بیرون خواهد تراوید و مردم در زندگی روزمره و تحولات ملی و بین‌المللی ثمره آن را خواهند دید.


کد مطلب: 470041

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470041/برتری-گفتمان-دانشگاهی-مردمی-خرامین-هیاهو-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1