کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تنور داغ انتخابات در دستان مجازی‌ها / عزت موحد، راه روشن بهرامی / حرف‌های متفاوت منتظریان در باره رسانه‌ها و کلیپ‌های روشنفکر ( + فیلم)

9 آذر 1402 ساعت 23:23

تنور رقابت انتخاباتی در استان کهگیلویه و بویراحمد با نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داغ شده و در این میان فضای مجازی به دلیل سهولت دسترسی و سرعت انتشار انکار نشدنی، علاوه بر پل ارتباطی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و افزایش مشارکت مردمی به عنوان یک ابزار برای تخریب یا تبلیغ کاندیدا‌های این استان یکه‌تازی می‌کند.


تنور رقابت انتخاباتی در استان کهگیلویه و بویراحمد با نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داغ شده و در این میان فضای مجازی به دلیل سهولت دسترسی و سرعت انتشار انکار نشدنی، علاوه بر پل ارتباطی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و افزایش مشارکت مردمی به عنوان یک ابزار برای تخریب یا تبلیغ کاندیدا‌های این استان یکه‌تازی می‌کند.
به گزارش کبنا، این روز‌ها تنور انتخابات داغ شده و افراد مختلفی از اقشار گوناگون با رویکرد‌های سیاسی متفاوت با همدیگر در فضای مجازی به رقابت می‌پردازند. 
انتخابات اسفند ماه امسال، بدون شک یکی از مهم‌ترین اتفاقات سیاسی سال 1402است. رقابت کاندیداها در فضای مجازی برای رسیدن به بهارستان آغاز شده  و حالا بیش از روز‌های گذشته بحث‌های سیاسی خصوصاً موضوعات پیرامون انتخابات داغ شده است. حالا در روزگاری که گردهمایی ممکن نیست، نقش فضای مجازی بیش از پیش پررنگ شده است.
حالا شاهد کلیپ‌هایی هستیم که در پلتفرم‌های آنلاین منتشر می‌شوند یا لایو‌های اینستاگرامی که تلاش می‌کنند به نفع جریانی سیاسی در آتش تنور انتخابات بدمند.
کبنانیوز در ادامه بدون اینکه تصاویر و محتوای فیلم‌‌ها را تائید یا رد کند، فعالیت‌های نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس را صرفاً برای اطلاع عموم منتشر می‌کند و در راستای مشارکت حداکثری و تحقق چهار راهبرد مهم انتخابات (مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت) انجام می‌گیرد.
در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون؛ تیم رسانه‌ای مهدی روشنفکر، نادر منتظریان و محمد بهرامی بیش از سایر کاندیداها فعال هستند. این سه رقیب سرسخت مرتب کلیپ‌های را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. بعضی وقت‌ها هم کلیپ‌های تکراری در پلتفرم‌های آنلاین منتشر می‌شود.
 تیم رسانه‌ای مهدی روشنفکر به نسبت به هفته گذشته فعالیت کمتری به لحاظ پخش تیزر و عکس‌های تبلیغاتی داشت. بعضی از فیلم‌های دوره گذشته (انتخابات 98) را در فضای منتشر کردند. البته روشنفکر در این هفته به تماشای دیدار دو تیم فوتبال اتحاد بویراحمد و کازرون رفت.
    
گروه رسانه‌ای «روشنفکر» علاوه بر تکه‌های از فیلم انتخاباتی «روشنفکر» در سال 98 و فیلم جشن پیروزی او در منطقه تلگاه، فیلمی هم از سفر «مهدی روشنفکر» به همراه استاندار به منطقه «سادات محمودی» منتشر کردند. آنها در این فیلم به دنبال این بودند که نقش «روشنفکر» را گازرسانی به برخی از روستاهای سادات محمودی نشان دهند.
  


  
اما گروه رسانه‌ای نادر منتظریان در پایان هفته در حرکتی جالب فیلم حمایت «منتظریان» از رسانه‌های آزاد و مطالبه‌گر را پخش کردند. پخش صحبت‌های منتظریان به هر نیتی که بود، بازتاب خوبی داشت و چهره جدیدی از او نشان داد. دفاع منتظریان از رسانه تا حد زیادی پاسخی به برخی از حرف‌های منفی بود و او اعتقادش را به دیپلماسی رسانه‌ای بیان کرد.
   
راه روشن فردا، گفتمان «محمد بهرامی» است که در کلیپ‌های او دیده می‌شود. بهرامی در این چند دوره با این شعار فعالیت کرده، دیدن فیلم جوانان حامی بهرامی خالی از لطف نیست. همچنین نشست بهرامی با بخشی از اهالی منطقه بویراحمد سفلی از دیگر فعالیت‌های او در هفته گذشته بود. دیدارهای مردمی بهرامی روز به روز بیشتر می‌شود که در تصاویر زیر بخشی از آنها توسط تیم رسانه‌ای «بهرامی» به اشتراک گذاشته شده است.
   




در حوزه کهگیلویه بزرگ، محمد موحد و علی محمد بزرگواری فعالیت‌های انتخاباتی خود را گرما بخشیدند. اتاق فکر «موحد» هنوز کلمه عزت را کنار اسم «موحد» می‌آورد. با کاروان «عزت» عنوانی است که در تبلیغات‌ انتخاباتی موحد دیده می‌شود. یکی از کاربران فضای مجازی نوشته بود؛ او 24 سال نماینده مجلس بوده و در این 24 سال حتی یک کارخانه بزرگ یا پتروشیمی در این حوزه انتخابیه به ثمر ننشست تا جوانان بیکار کهگیلویه بزرگ در استان‌های دیگر برای کار آواره نباشند.
  


علی محمد بزرگواری بعد از هشت نمایندگی مجلس، خداحاقظی کرد و بعد از دو دوره دوری از این عرصه دو باره برگشت و دلایلی را برای آمدن دوباره‌اش بر شمرد. بزرگواری روز به روز بر فعالیت انتخاباتی خود می‌افزاید. او رقیب سرسختی برای موحد و هاشمی است.
این در حالی است که «سردار عدل هاشمی» فعالیت‌های انتخاباتی خود را تنها از مجاری رسمی دنبال می‌کند.
    
سایر نامزدهای انتخاباتی کهگیلویه دیدارهای مردمی دارند. هواداران سعادتیان، او را سعادت کهگیلویه بزرگ می‌خوانند.


اما در حوزه انتخابیه شهرستان‌های باشت و گچساران چهره‌های جدیدی پا به عرصه انتخابات گذاشتند. محمد باقر شریفی در منطقه حضوری پُررنگ دارد. او وجهه قابل قبول و مسیر روشنی دارد. 
   


کد مطلب: 469869

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469869/تنور-داغ-انتخابات-دستان-مجازی-ها-عزت-موحد-راه-روشن-بهرامی-حرف-های-متفاوت-منتظریان-باره-رسانه-ها-کلیپ-های-روشنفکر-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1