تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۶۹۸۵۲
مدیرکل گمرک استان اعلام کرد؛

افزایش ۳۴۶ درصدی صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد

۰
افزایش ۳۴۶ درصدی صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش ۳۴۶ درصدی درآمد صادرات غیر نفتی این استان اظهار کرد: درآمد گمرکی کهگیلویه و بویر احمد در سال جاری به ۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون دلار رسید.
به گزارش کبنا نیوز، عبدالکریم بیاتی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به افزایش درآمد صادرات غیرنفتی استان در سال 1402، تأکید کرد: درآمد صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه وبویراحمد امسال نسبت به هشت ماهه سال ۱۴۰۱، افزایش ۳۴۶ درصدی داشته و از نظر وزنی نیز شاهد افزایش ۲۰۲ برابری بوده ایم.
وی تاکید کرد: درآمد گمرکی استان به ۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون دلار در این هشت ماه رسیده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به چهار میلیارد دلار هم برسد.
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: همچنین امسال ۱۷۲ هزار و ۴۸۸ تن کالا صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۲۰۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.
بیاتی ادامه داد: کلینکر، آرایشی بهداشتی، عصاره و پودر شیرین بیان، موکت، عصاره های گیاهان دارویی از مهمترین اقلام صادراتی استان به کشورهای عراق، آفریقای جنوبی، کویت، افغانستان، جمهوری آذربایجان، امارات و آلمان بوده است.
از ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱ پس از چهار سال انتظار صادرات سیمان مارگون این استان از گمرک منطقه آغاز شد در حالی که پیشتر از گمرک بوشهر انجام می‌شد.
سال گذشته ۸۶ هزار و ۵۸۵ تن انواع کالا از استان صادر شد که ارزش این مقدار کالا ،سه میلیون و ۹۹۳ هزار و ۷۶۹ دلار بوده است.
مجوز واردات محصولات از طریق گمرک استان پس از ۱۷ سال انتظار صادر شده است.گمرک کهگیلویه و بویراحمد برای انجام تشریفات صادرات کالاهای شرکت های تولیدی استان آمادگی شبانه روزی دارد.
با وجود تحریم های بی رحمانه آمریکا، شیب نمودار صادرات در کهگیلویه و بویراحمد به سمت افزایش است و این مهم نوید بخش اشتغال زایی، کاهش تورم و رشد تولید خواهد بود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1