کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جشن روز پرستار در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج مطرح شد

شهامت، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: یا اختیار تام معاونت درمان را به من بدهید، یا نمی‌مانم / قرار نیست، رئیس بیمارستان را کس دیگری انتخاب کند و اگر خرابی بود من پاسخ بدهم /باید فرایند‌ها اصلاح شود/ کسانی الفبای «سلامت» را نمی‌دانند، اما درباره تخصصی‌ترین موضوع سلامت اظهار نظر می‌کنند! / استان کهگیلویه و بویراحمد، استان نخواهد شد، مگر اینکه اهل قلم توانا شوند

1 آذر 1402 ساعت 14:17

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختیارات معاونت درمان را به من بدهند، قوی‌تر از گذشته می‌مانم. دلیل ندارد که رئیس بیمارستان را من انتخاب نکنم و آن موقع انتظار دارند که پاسخ اشکالات و خرابی‌ها را من بدهم. 


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختیارات معاونت درمان را به من بدهند، قوی‌تر از گذشته می‌مانم. دلیل ندارد که رئیس بیمارستان را من انتخاب نکنم و آن موقع انتظار دارند که پاسخ اشکالات و خرابی‌ها را من بدهم. 
به گزارش کبنا، محمود شهامت قبل از ظهر امروز در جشن روز پرستار که در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار داشت: یک سال و ۸ ماه است که متولی درمان در استان هستم و با وجود تمام تلاش‌ها و زحماتی که انجام شد ولی تغییراتی دیده نشد.
معاون درمان علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با گام‌های محکم و نفس‌های استوار و دل‌های‌ امیدوار برای بهبود و شرایط بهتر وضعیت سلامت استان تلاش کردیم.
وی افزود: در کدام اداره این استان و کشور حقوق و حق‌الزحمه ۱۴ ماهه پرداخت نمی‌شود. اما کارکنان و کادر آن شبانه‌روز زحمت بکشند. کسانی که بیشتر از توانشان تلاش می‌کنند و بیشتر از روز‌ها و شب‌های گذشته بیدار می‌مانند و با دست‌های خالی «اَمن یجیب‌»های زینب‌گونه می‌خواند، توهین می‌شنوند و امنیتش به خطر می‌افتد و کسی نمی‌فهمد‌. اینها درد‌ها و چالش‌های حوزه درمان و سلامت این استان است.
شهامت در ادامه زبان گلایه و انتقاد گشود و به نقد افرادی پرداخت که به مسائل جزءی دامن می‌زنند و گفت: آخرین دستاوردهای که در این دولت وارد این استان شد، آنژوگرافی به ارزش 430 میلیارد ریال بود که با بودجه یک سال خیلی از ادارات استان کهگیلویه و بویریراحمد برابری می‌کند، و اکنون در بیمارستان امام سجاد(ع) مستقر شده است.
وی اضافه کرد: ۶ ماه در وزارتخانه حضور پیدا کردم و تیم درمان کمک کرد تا آنژوگرافی وارد استان شد، چرا این‌ها را نمی‌بینید؟ کافی است در سطل زباله بیمارستانی خونی پیدا شود تا همه به آن بپردازند و تمام زحمات کادر خدوم درمان و سلامت استان زیر سؤال برود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسانی الفبای «سلامت» را نمی‌دانند، اما درباره تخصصی‌ترین موضوع حوزه سلامت اظهار نظر می‌کنند! کسانی که بدون  داشتن رشته مرتبط و بدون تخصص به حوزه سلامت استان حمله‌ور می‌شوند! یقیناً اهداف و منافع دیگری را دنبال می‌کنند و هدف از این تخریب‌ها، تخریب «شهامت» و فلان مسئول نیست تخریب حوزه «سلامت» استان است.
شهامت در ادامه گفت: در نشست با خبرنگاران ۱۸ چالش اساسی را مطرح کردم و هیچ‌کس قلم نزد. در روز پرستار هیچ‌ کسی در مورد مشکلات پرستاران قلم نزد.  چرا تخصصی به مسائل نگاه نمی‌کنیم؟ حواشی را بزرگ و مشکلات را بدتر می‌کنید. اگر رئیس دانشگاه و معاونین و هیئت رئیسه تضاد افکار نداشته باشند، دانشگاه از پویایی می‌افتد. باید دید، چالش‌هایی که ایجاد می‌کنند، با چه نیت و اهدافی است. به نیت اصلاح فرایندهاست یا اینکه از این چالش‌ها حاشیه درست تا منافع خود را دنبال کنند؟
معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خاطرنشان کرد: ناتوان نیستم و از مسئولیت نمی‌ترسم. اگر فرایندها اصلاح شود، ماهیانه حقوق و مزایای کارکنان و کادر حوزه درمان را پرداخت خواهیم کرد. اگر من معاون درمان هستم باید فرایند‌ها اصلاح شود و من نیز با شما در خصوص مشکلاتی که وجود دارد، همدرد هستم.
وی افزود: با دست خالی و زیرساخت‌های نداشته و کمبود‌های فراوان در استان تلاش می‌کنید و قدردان هستیم.
شهامت گفت: اگر نقدی می‌کنید لطفاً‌ ایده هم بدهید، کسی که انتقاد می‌کند و صاحب‌ ایده نیست، نیتی جز تخریب ندارد. مایه تأسف است برای کسی که خود را اهل قلم، فکر و‌ اندیشه می‌داند و به جای اینکه به مشکلات زیرساختی درمان و سلامت بپردازد به فکر این است که کی می‌آید و کی می‌رود؟
وی بیان کرد: طرح این مسائل پیش پاافتاده مایه تأسف است. استان کهگیلویه و بویراحمد، استان نخواهد شد، مگر اینکه اهل قلم به فکر بیفتند و توانا شوند. البته من هم معتقدم که اهل فرهنگ و اهل قلم توانمند داریم. اما بیاییم به حوزه سلامت کمک کنیم. به کسانی که جانشان را در راه خدمت به مردم می‌گذارند. در جلسه‌ای یک بار در جمع خبرنگاران این استان گفتم بشکند قلمی که ننویسد بر اهل درمان این استان چه گذشت؟
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلیه و بویراحمد گفت: کادر درمان نمی‌هراسد و نه ناامید می‌شود. اما شما در پیش خداوند خودتان قضاوت کنید که فردا روزی مورد مؤاخذه قرار خواهید گرفت. عزت داشته باشید. وجدان داشته باشید. انسانیت داشته باشید. با آمدن و رفتن‌ها مشکلات برطرف نخواهد شد.
شهامت در پایان گفت: با تغییر فرایندهاست که مشکل‌ها حل خواهد شد. من تغییر فرایند‌ها را در سرلوحه کار خود قرار دادم و همین الان هم معتقدم که می‌شود برای این استان کاری کرد.
به گزارش کبنا، محمود شهامت استعفای خود را به سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج داده است. شهامت در این باره به کبنانیوز، گفت: نامه‌ای را به سرپرست دانشگاه دادم.
وی تاکید کرد: به والله قسم اگر معاونت درمان استان را کامل به شهامت بدهند، آن را به‌روز خواهم کرد. ادعا ندارم، ایده دارم. 
وی توضیح داد: نامه‌ای به سرپرست دانشگاه نوشتم، یا اختیار تام معاونت درمان را به من بدهید و تمام قد جوابگو هستم یا هم من دیگر معاون نیستم.
شهامت گفت: اختیارات را به من بدهند، قوی‌تر از گذشته می‌مانم. دلیل ندارد که رئیس بیمارستان را من انتخاب نکنم و آن موقع انتظار دارند که پاسخ اشکالات و خرابی‌ها را من بدهم. 


کد مطلب: 469575

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469575/شهامت-معاون-درمان-دانشگاه-علوم-پزشکی-کهگیلویه-بویراحمد-یا-اختیار-تام-معاونت-بدهید-نمی-مانم-قرار-نیست-رئیس-بیمارستان-کس-دیگری-انتخاب-کند-اگر-خرابی-پاسخ-بدهم-باید-فرایند-ها-اصلاح-شود-کسانی-الفبای-سلامت-نمی-دانند-اما-درباره-تخصصی-ترین-موضوع-اظهار-نظر-می-کنند-استان-نخواهد-مگر-اینکه-اهل-قلم-توانا-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1