کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

مدیران انقلابی و رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد؛ خالی از عمل، انقلابی در شعار و حمله و‌ اتهام به رسانه‌ها / واژه‌های انقلاب، جهادی و... قداست دارند آن‌ها را به تباهی نکشانید! / معیار انقلابی بودن خدمت به خلق خدا و شایسته سالاریست نه‌فامیل گرایی، رفیق بازی و... / بفرمایید تا پایان مدیریت‌تان رسانه‌ها را تعطیل کنید!

29 آبان 1402 ساعت 18:50

دولت سیزدهم با شعار مدیریت انقلابی، جهادی، پای کار و.. در استان کهگیلویه و بویراحمد حلول کرد و در راستا و همسو با این دولت، مدیرانی (به شیوه‌های گوناگون) منصوب شدند که به جرأت می‌توان گفت برخی از این مدیران عملاً با این شعار‌ها و مفاهیم بیگانه  هستند و با رویکرد انقلاب که خدمت به مردم بوده و می‌باشد، فاصله بسیار دارند و این شعار‌ها را سپری برای پنهان شدن قرار داده تا ضعف‌های خود را مخفی کنند و با توسل به این شعار‌ها خود را شایسته مدیریت بر جامعه بنمایانند!


دولت سیزدهم با شعار مدیریت انقلابی، جهادی، پای کار و.. در استان کهگیلویه و بویراحمد حلول کرد و در راستا و همسو با این دولت، مدیرانی (به شیوه‌های گوناگون) منصوب شدند که به جرأت می‌توان گفت برخی از این مدیران عملاً با این شعار‌ها و مفاهیم بیگانه  هستند و با رویکرد انقلاب که خدمت به مردم بوده و می‌باشد، فاصله بسیار دارند و این شعار‌ها را سپری برای پنهان شدن قرار داده تا ضعف‌های خود را مخفی کنند و با توسل به این شعار‌ها خود را شایسته مدیریت بر جامعه بنمایانند!
به باور غالب مردم و انعکاس آنچه در جامعه دیده می‌شود، روش و سیره برخی دستگاه‌های اداری کما فی سابق بر مدار رابطه و‌ فامیل بازی و طایفه‍‌‌گرایی و منطقه‌گرایی در قاطبه مسائل از رتق و فتق امور تا استخدام‌های غیرقانونی و... است و مردم تغییری در امور ندیده و به بارو آن‌ها انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته است؛ یعنی انگار نه دولتی رفته و نه دولتی جدید جایگزین شده است! البته برخی از مدیران نیز هستند که اهل عمل انقلابی و جهادی نیز هستند و شایسته تقدیر می‌باشند.
با توجه به این اوضاع و احوال دستگاه‌های اداری و آموزشی و دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد، رسانه‌ها همچون سابق از این دولت، که به نقد عملکرد‌ها و کم‌کاری و سهل‌انگاری و غیرقانونی‌های این دستگاه‌های می‌پرداختند، مدیران شعاری این دولت را که داعیه انقلابی‌گری آن‌ها گوش فلک را پر کرده را به نقد می‌کشند و مطالبات مردم که ولی نعمت انقلاب می‌باشند را گوشزد می‌کنند و متذکر می‌شوند که صندلی‌های ریاست متعلق به توده‌های محروم و بی‌پناه هستند که برای خدمت به آن‌ها در اختیار این مدیران قرار گرفته‌اند. اما این مدیران با سنگر گرفتن در پشت مفاهیم انقلابی، جهادی و... خود را مبرای از عیب و ایراد معرفی می‌کنند و با رویکرد تهاجمی با شکایت از رسانه‌ها سعی در خاموش کردن صدا‌های انتقاد و انعکاس صدای مردم شوند!
نمی شود خود را انقلابی و رهروی رجائی‌ها نامید و دستگاه‌های اداری را محلی برای استخدام و ارتقاء و انتصاب‌فامیل و بستگان و طایفه خود قرار داده و به صندلی و منافع آن چسپید و خدمت به مردم را پشت گوش انداخت. کرسی‌های مدیریتی محل خدمت به مردم و انقلاب است، نه جایی برای معامله و رفع و رجوع امور و مسائل‌فامیل، رفقا و طایفه است. حرمت این واژه‌ها باید حفظ شود و قداست آن‌ها شکسته نشود و مدیران اجازه ندارند مردم را از انقلاب و خدمات صادقانه آن مایوس کنند.
از باکری‌های انقلابی که شب‌ها بیدار بودند و در حالیکه مردم در خواب بوده، آن‌ها به امور شهر و جامعه می‌پرداختند و خود در مقام مدیر، حتی جدول خیابان را پاک می‌کردند تا برخی از مدیران امروزی که خود را انقلابی و جهادی مینامند و هیچ دغدغه‌ای از آن‌ها برای امور جامعه نمی‌بینیم، فاصله بسیار است. متأسفانه درباره برخی از مدیران اخبار و گزارش‌هایی حتی مبنی بر عدم توجه به نماز (بماند که چه چیز‌هایی نقل شده است) هم شنیده می‌شود و اما در تریبون و جلسات چنان داد انقلابی و جهادی سر می‌دهند و پشت این تعابیر مقدس خود را مخفی می‌کنند!
در هیچ دوره و در هیچ دولتی این حجم از شکایت رسانه‌ای دیده نشده است؛ کارنامه دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد حمله و‌ اتهام و هجوم به رسانه‌ها و شکایت از آنهاست که تصویری ضدرسانه و ضد گردش شفاف اطلاعات از آن‌ها در حافظه تاریخی مردم و اهل فرهنگ و رسانه به جای خواهد گذاشت تا فرداروزی در مناظرات سیاسی و انتخاباتی در رسانه‌ها و تریبون‌ها به آن توجه شود و نمره‌های منفی این تفکر مدیریتی حاکم بر قوه مجریه را برای آن‌ها ثبت کند!
به عنوان مثال رسانه‌ها از دستگاه‌های مسئول در باب ساخت مسکن ملی انتقاد می‌کنند و کارنامه خالی آن‌ها را در مقایسه با سایر استان‌ها برملا می‌کنند. قابل ذکر است که دولت در حال سپری کردن سال سوم است و در استان ما هنوز آن تعداد واحدی از مسکن ملی که وعده داده بود، برای مردم ساخته و تحویل نشده است! از دستگاه‌های آموزشی و دانشگاهی و ضعف و کم کاری‌ها و رابطه بازی‌ها و استخدام‌های آن‌ها می‌نویسند که با خیل فشار و شکایت از این رسانه‌ها مواجه می‌شوند و این مدیران، رسانه‌ها را متهم به ضدیت با اتقلاب و نیرو‌های انقلابی و.... می‌کنند! از مدیرانی دیگر نوشته می‌شود که پروازی هستند و بخشی از وقت خود را در استان نیستند و خانواده‌هایشان در تهران مستقر هستند و در مقابل دیده می‌شود که این دستگاه‌ها از رسانه‌ها شکایت می‌کنند تا مانع گردش شفاف اطلاعات شوند! با این توصیف بفرمائید رسانه‌ها دیگر از هیچ ضعف و کاستی و کاهلی و سوءاستفاده ننویسند تا ببینیم فرجام چه شود، اما لازم  است مردم بدانند بر رسانه‌ها در استان چه می‌گذرد!
رویه رسانه‌ها در همه دوره‌ها، نقد و بررسی عملکرد کلیه مدیران و دستگاه‌ها در کلیه دولت‌ها بوده است که این روند نقادی در دولت قبل در استان کهگیلویه و بویراحمد با شدت و حدت بیشتری صورت می‌گرفت، اما مدیران دولت گذشته در استان با این رویکرد و وظیفه مسئولیت و پاسخگویی خود به مردم و رسانه‌ها آشنا بودند و میدانستند که لازمه مدیریت در نظام اسلامی پاسخگویی است و با توسل به برخی از امور و بهانه‌ها همچون انقلابی و جهادی و.... خود را مصون و معصوم قلمداد نمی‌کردند و رسانه‌ها را متهم به سیاه نمایی نمی‌کردند! (حتماً آرشیو رسانه‌ها در انتقاد از کلیه دستگاه‌ها و مقامات و نمایندگان دیده شود)
با همه این توصیفات، رسانه‌ها در کنار و همراه مردم و همگام با افقهای دوردست انقلاب تا فتح قله‌های بلند (به تعبیر رهبر معظم انقلاب)، به رسالت و وظیفه خویش عمل خواهند کرد و در سوت‌زنی که همواره مورد تأکید رؤسای قوه قضاییه بوده، پیشگام خواهند بود تا بتوانند بر تقویت رویکردهای خوب در این دستگاه‌ها برای خدمت به انقلاب و مردم مثمر ثمر باشند. ‌امیدواریم کما فی سابق، دستگاه‌های مربوطه همراه و همگام با مردم و مطالبات رسانه‌ای آن‌ها باشند و اجازه ندهند نقد‌های مدیریت و سیاسی به مقوله‌های قضایی مبدل شوند و رسانه‌ها حتی اجازه پیدا نکنند که از مسائل مدیریتی همچون چرایی پروازی بودن مدیران، استخدام‌های فله‌ای، ‌فامیل بازی‌ها، طایفه گرایی و.... ننویسند!!!


کد مطلب: 469511

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469511/مدیران-انقلابی-رسانه-ها-کهگیلویه-بویراحمد-خالی-عمل-شعار-حمله-و-اتهام-واژه-های-انقلاب-جهادی-قداست-آن-ها-تباهی-نکشانید-معیار-بودن-خدمت-خلق-خدا-شایسته-سالاریست-نه-فامیل-گرایی-رفیق-بازی-بفرمایید-پایان-مدیریت-تان-تعطیل-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1