کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه های نمازجمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ چیتاب مطرح شد

امام جمعه کبگیان: درب کتابخانه قفل و بی‌صحاب رها شده است

26 آبان 1402 ساعت 17:11

امام جمعه کبگیان گفت: کتابخانه‌‌ای که در بی توجهی مسئولان علیرغم اهداء زمین ساخت بیش از ۱۱ سالۀ، رها شده و اکنون با رفتن مسئولش درب آن را قفل کردند و بی صاحب مانده نشان از بی اهمیتی مسئولان ذیربط به منطقه کبگیان و چیتاب بوده و این برای مردم این دیار زیبنده نیست. 


امام جمعه کبگیان گفت: کتابخانه‌‌ای که در بی توجهی مسئولان علیرغم اهداء زمین ساخت بیش از ۱۱ سالۀ، رها شده و اکنون با رفتن مسئولش درب آن را قفل کردند و بی صاحب مانده نشان از بی اهمیتی مسئولان ذیربط به منطقه کبگیان و چیتاب بوده و این برای مردم این دیار زیبنده نیست. 
به گزارش کـبنا از چیتاب، حجت الاسلام سید فرج الله پژمان، امام جمعه کبگیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به مراحلِ سخت انسان در قبض روح، یوم الموت ( ازدنیا رفتن)، قبض روح، تراقی( رسیدن جان به دو استخوان زیرگلو)، حُلقُوم ( اِتمامِ کار)، دیدن ملائکه و کارنامهٔ اَعمال خود ( روئیتِ وعدهای الهی درکانونِ حمله آخر شیطان جهتِ به شک انداختن انسان نسبت به خدا، رُسُل وکتب آسمانی)، دیدن عزرائیل و میزان عملکرد دردنیا، و در مرحلهٔ آخر گزاشتن روح در طبق اخلاص ( مُسلمین در وادی السَلام و کفار در برهوت) را از مهمترین لحظات سکرات مَوت انسان برشمرد.
سید فرج الله پژمان در فرازِ دوم از خطبه های این هفته با تَبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: مقام و ارزش پرستار ازجایگاه بسیار والائی در اسلام برخوردار است. 
وی افزود: امیـد است ویژگیهای شاخص آن حضرَت برای همه امت اسلام خاصه خانمها سرمشقی برای زمینه تحول روحی آنان باشد. 
این خطیب جمعه با اذعان به اینکه پرستاران مجاهدانه در راه خدا خط مقدم خدمت به خلق مونس بی کسیهای مریض منظوری که روی تخت نیاز به محبت و حرمت می باشند تصریح کرد: برآوردن نیازهای بیماران توسط پرستاران در نهایت رآفت و عطوفت از وظایف این قشر و تامین نیازهای پرستاران توسط دولت از وظایف دولت نسبت به این قشر می باشد که اگر هر دو محور همزمان فعال باشند موفقیت عدیده ای حاصل خواهد شد. 
امام جمعه چیتاب در ادامه فراز دوم از خطبه های این هفته با تبریک فرارسیدن هفته بسیج خطاب به حاضرین گفت: امروز بیش از هر زمان بسیجیان کم توقع و بی ادعا در کشور با قدرت ایمان، عزم و اراده محکم و خلل ناپذیر، در گسترش اسلام ناب محمدی و تحقق عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با صلابت ایستادگی کرده و الگویی نمونه و بی نظیر در این عصر و نسل برای همه جهانیان هستند. 
وی ادامه داد: وقتی امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) و همه بزرگان نظام، افتخارشان این است که خود یک بسیجی اند ما هم خود مفتخریم و هم به شماها افتخار می کنیم فلذا فرا رسیدن این روزهای میمون را بر تمامی بسیجیان بخش کبگیان، فرماندهان محترم و همه همکاران عزیزشان در ناحیه های مقاومت پایگاههای بسیج تبریک و از خداوند منان موفقیت و پیروزی بزرگواران را در همه عرصه ها خواهان و خواستارم. 
امام جمعه چیتاب در پایان خطبه های این هفته ضمن تشکر از شهردار و شورای شهر چیتاب در آسفالت خیابانها و معابر شهر گفت: جوان انقلابی در قاموسِ شهردار یک شهر نوپا، در نهایت تلاش با دست خالی که ماههای مُعَوِقَه پرداخت حقوق خود و کارکنانش را فدایِ آبادانی منطقه خود می کند لایق تقدیر و تشکر است. 
وی با اذعان به اینکه جدول گزاری زیرسازی و آسفالت تمام خیابان و کوچه های شهر چیتاب مرهون پیگیری شورا و شهردار منطقه در یک بازه زمانی کمبود اعتبار یک موفقیت بسیار خوب در کانون عمران یک نهاد نیمه دولتی است تصریح کرد: مهندس نجاتبخش با تلاش و پیگیری خود با آسفالت بیش از ۹۰ درصدی خیابانها و معابر شهر چیتاب توانسته با احیاء نهضت آسفالت در محدوده استحفاظی خود یک شهردار موفق هم در عمل هم در رضایتمندی مردمی کارنامه درخشانی از خود در تاریخ خدمت جهادی انقلابی ثبت کند. 
وی در پایان با اشاره به راکد ماندن وضعیت ساخت کتابخانه چیتاب خطاب به مدیرکل کتابخانه های استان و مسئولان ذیربط گفت: کتابخانه ای که در بی توجهی مسئولان علیرغم اهداء زمین ساخت بیش از ۱۱ سال رها شده و اکنون با رفتن مسئولش درب آن را قفل کردند و بی صاحب مانده نشان از بی اهمیتی مسئولان ذیربط به منطقه کبگیان و چیتاب بوده و این برای مردم این دیار زیبنده نیست. 
لازم به ذکر است در بین الصلاتین از طرف بخشدار کبگیان از محدثه سامان پور دختر بچه پایهٔ چهارم ابتدائی که در برنامه های فرهنگی، پاسداشت ارزشهای اسلام انقلاب و دفاع مقدس و نمازجمعه بصورت خودجوش دیکلمه و اشعار مربوطه می سراید تجلیل بعمل آمد.

------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام


کد مطلب: 469385

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469385/امام-جمعه-کبگیان-درب-کتابخانه-قفل-بی-صحاب-رها-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1