تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۴۶۹۰۲۹
کبنا گزارش می دهد؛

اگر ساده زیستی خوب است، چرا برای شما خوب نیست آقای مسئول! / آرامگاه میلیاردی منتسب به خانواده یک مسئول پیشین

۱۵
۲
اگر ساده زیستی خوب است، چرا برای شما خوب نیست آقای مسئول! / آرامگاه میلیاردی منتسب به خانواده یک مسئول پیشین
کبنا ؛
تصاویری از یک «بارگاه میلیاردی روی سنگ مزار پدر یکی از مسئولان پیشین استان کهگیلویه و بویراحمد» توسط مردم گرفته شده و مردم نسبت به این اقدامات ابراز گله و ناراحتی داشته اند.
به گزارش کبنا نیوز، مسئولان و روحانیون زیادی هستند که در راه دین و مردم زحمات زیادی می‌کشند، نمونه‌های آن‌ها کم نیستند، خیلی از این افراد بدون هیچ چشم داشتی و فقط برای رضای خداوند فعالیت می‌کنند و از فعالیت‌های خداپسندانه آن‌ها نیز کسی با خبر نمی‌شود، این افراد با خدا معامله کرده‌اند. اما عده قلیلی هم هستند که با اعمال خود مردم را بدبین می‌کنند. این اقشار به روحانیون کم بضاعت یا طلابی که زندگی معمولی و شبیه به بقیه مردم دارند، ظلم می‌کنند.
خیلی از روحانیون در کسوت‌های مختلفی همواره صدای رسای مردم بوده‌اند و ظلم و بی‌عدالتی را فریاد زده‌اند، خیلی از این روحانیون در راستای رسالت دینی خود تلاش‌های زیادی برای مردم کرده‌اند.
اما موضوع اینجا است که عده‌ای الگوی مردم هستند ولی مواردی از آنان دیده می‌شود که این تصور را زیر سؤال می‌برد. هر چند که بزرگان دین ما ساده زیستی را سرلوحه قرار دادند، اما در این دوره و زمانه که دوقطبی اقتصادی در جامعه ایجاد شده، برخی از مسئولان فقط حرف ساده زیستی را می‌زنند و خود ساده زیست نیستند.
رجایی نمونه بارز ساده زیستی
شهید رجایی نمونه بارز ساده زیستی است، رجایی مردمی و ولایتمدار بود و آنچه که او را بین مردم دوست داشتنی و مورد احترام می‌کرد سبک زندگی ساده زیستی او بود. زیرا به زندگی پر زرق و برق دنیا پشت کرد و نشان داد معنی فقر را می‌داند. شهید رجائی در همه حال به خصوص بعد از انقلاب دل پردردی داشت نه برای خود که برای خلق خدا. او از بینوایی روی زرد نبود که غم بینوایان رخش را زرد کرده بود. سیمای ملکوتی ولی رنگ پریده‌اش بندگان ناب بهشتی توصیف شده در قرآن را در ذهن انسان تداعی می‌کرد که به قیامت و حساب و کتاب آن باور قلبی ویژه دارند. و در رخسارشان نشاط و شادمانی بهشتی آشکار است. گفتار و رفتار صادقانه‌اش گفته امام متقین علی (ع ) را جدا عینیت می‌داد که: برای پرهیزکاران بهشت آن چنان است که گویی آن را می‌بینند و خود غرق در نعمت‌های آن هستند و جهنم را آن چنان می‌بینند که گویی خود در عذاب آن گرفتارند.
رجائی هر چند دید و درایت وسیعی در امر بازسازی اقتصاد کشور داشت اما ملاک همه تلاشش بر محور بندگی خدا دور میزد نه چیز دیگر. تلاش اقتصادی برای او هر چند که یک اصل و زمینه ساز توسعه سیاسی و فرهنگی بود اما هدفش آن نبود که آدم‌ها را بنده دنیا کندو از سیر و سلوک حقیقی و درک لذت بندگی خدا باز دارد.
وقتی برای اقامه نماز آماده می‌شد گویی همه نامرادی‌هایش محقق شده و به فیض نهایی دست یافته است. تمرین و ممارست وی در این امر به خود او یک اعتماد و عدالت خاصی بخشیده بودکه به یاران نزدیک می‌گفت: عدالت برای امامت و پیش نمازی در نماز خیلی آسان به دست می‌آید! گاهی که برخی از دوستان در عدالت خود و دیگران تردید داشتند می‌گفت: شرایط آن سهل است. اگر همان را ندارید بروید آن ـ عدالت ـ را پیدا کنید و خود را واجد شرایط نمایید.
شهید رجایی چنان که مرد میدان کار و تلاش بود، نیمه شب‌ها، بنده خاضع درگاه خداوند بود و موفقیت خویش را جز از آستان پروردگار کریم نمی‌جست. یکی از یاران او می‌گوید: شهید رجایی اصولاً آدمی شب زنده دار و اهل تهجّد بود و این روحیه شب زنده داری را از دوستان، و حتّی از خانواده‌اش پنهان می‌داشت. به ندرت اتفاق می‌افتاد که کسی از راز شبانه‌اش آگاه شود. تعدادی از ما که ـ در آغاز انقلاب ـ شب‌ها مثل او در نخست وزیری می‌ماندیم، نمی‌دانستیم بیداری در دل شب و نماز شبانه‌اش چگونه انجام می‌شود. او بعد از نماز صبح، هیچگاه از دعا و تلاوت قرآن و تدبّر در آیات وحی غفلت نمی‌کرد.
رجایی معتقد بود تداوم انقلاب اسلامی با کار و تولید بیشتر و با مصرف و هزینه کمتر ممکن می‌­ شود و با صرف شعار و حرف نمی‌­توان کشور را مدیریت کرد. وی بسیار به آموزش نسل جوان و بهره­‌گیری از توانمندی‌ایشان معتقد بود. رجایی در جایی بیان داشت که نسل جوان می‌بایست خود را از آفات زمانه حفظ کرده و ضمن خودسازی، آماده دفاع از محرومین و اداره آینده انقلاب و جامعه گردد.
تصاویر ارسالی از سوی مردم در خصوص مسئولان
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد وقتی می‌توانند به مردم خدمت کنند که به دنبال منافع شخصی نباشند، از بیت المال استفاده شخصی نکنند، وقت دزدی نکنند، تجملاتی نباشند.
متأسفانه عده‌ای از مردم تصاویری از یک منطقه محروم ارسال کرده‌اند که قبلاً جاده مناسب و آبی نداشت، اما حالا به لطف مزار پدر یکی از مسئولان پیشین، این منطقۀ خالی از سکنه صاحب جاده تقریباً خوب شده است. به گفته مردم، مقبره‌ای برای این مزار درست شده که قیمت میلیاردی دارد و جاده مناسب هم که قبلاً نبود، اما بخاطر این قبر جاده کشی شده است، و همینطور یک منبع آب و سرویس بهداشتی نیز در اینجا تعبیه شده است. 
لازم به توضیح است که قبلاً جاده مناسبی این منطقه نداشت، اما الان به واسطه جاده بازگشایی و مناسب‌تر از قبل شده است.
اگر ساده زیستی خوب است، چرا برای شما خوب نیست آقای مسئول!
اگر ساده زیستی خوب است، چرا برای شما خوب نیست آقای مسئول! اگر شما به مردم درس دین می‌دهید چرا دین را خودتان سرلوحه کارتان قرار ندادید؟ اگر می‌توانستید برای جاده کشی چانه بزنید، چرا برای مردم روستایی مردم چک و چانه نزدید؟ تجملاتی بودن یک درد است، استفاده از بیت المال برای مسائل شخصی درد دوم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (رهبر فرزانه انقلاب اسلامی) در بیانات مختلفی روی ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی تأکید کرده‌اند: «اگر بخواهیم نماینده‌ی انقلابی بمانیم... اوّلش ساده‌زیستی است؛ اسیر تجمّلات و اعیان‌منشی و امثال این‌ها نشدن. » ۱۴۰۱/۳/۴ اجتناب از اشرافی‌گری در انقلاب ما وجود داشت؛ این را بتدریج بعضی‌ها سعی کردند کمرنگ کنند. این در مسائل اقتصادی ما اثر دارد، در مسائل روانی ما اثر دارد.
مسؤول نظام جمهوری اسلامی حق ندارد به اعیان و اشراف و پولدار‌ها نگاه کند و زندگی خود را با آن‌ها بسنجد؛ حق ندارد خود را با نظایر و اشباه خود در حکومت‌های طاغوتی بسنجد. (آذر ۱۳۸۰) خیلی فرق است بین آن مسئولی که در دوران کوتاه مسئولیت خود در فکر این است که یک آینده‌ی مالی برای خود تأمین بکند و آن انسانی که در دوران مسئولیت، اصلاً به فکر تنها چیزی که نیست، مسائل شخصی است؛ این‌ها خیلی با هم تفاوت دارند.
این گزارش بدین منظور تهیه شده که رسانه در قبال کل جامعه (مردم و مسوولان) مسئولیت و رسالت هایی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تمام رقابت های منفی در استان ما کار مسئولینه
علتش هم ماندن در توهمات بدوی قدیمی است
طرف هنوز تو مناسبات قبیله ای گیر کرده میذارنش مدیر
کبنا هم همین ادمهای سطحی را برجسته میکنه...
Iran, Islamic Republic of
بله متاسفانه در تریبون وعظ مردم نشسته اند و حرف شان فرمانبردار دارد
عبدالهی
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنم دیگه از حریم خودت داری فراتر میری کبنا.
اینکه قبر متوفای دیگران چه شکلیه به شما ربطی نداره همچنانکه مدیر مسئول شما به کسی مربوط نیست. بهتره حرمت خودتون نگه بدارین و زیاد در امورات خصوصی مردم سرک نکشید که عاقبت خوبی براتون نداره
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
نام مسئول را اعلام کنید. بدون معرفی ایشان، این کار شما نوعی تشویش اذهان است.
...
United States
کسی میدونه آرامگاه کیه؟ کجاست؟
22
Iran, Islamic Republic of
خودت چی
مطلع
Iran, Islamic Republic of
حقیقتا رسالت خبرنگاری و امین جامعه بودن را رها کرده اید تز این همه توهین و افترا و حرف بدون سند و دلیل،
جهت تنویر فکر و قلم مشوش و مغشوشتان به عنوان یک مطلع عرض می کنم،
اولاً: اگر نمی دانی بدان و فسئلو اهل الذکر ، این مزار متعلق عالِم عامِلی است بخشی زیادی از قاطبه مردم دین و ایمان خود را مدیون وجود ایشان است.
ثانیاً: صفر تا صد هزینه های این بنا از هزینه شخصی چند خانواده هزینه شده است، ذره ای از اعتبارات و امکانات دولتی در آن نیست.
ثالثا: اگر نمی دانی بدان، وقتی که شما و امثال شمایی در عالم وجود نبودید این منطقه جاده و آب آشامیدنی داشته و مشهور به نام چهارراه است و جاده و آب آشامیدنی آن مربوط به این موضوع نبوده و نیست،
رابعاً: علما و روحانیون برکات و خدمات آنها هم در دوران حیات و در دوران ممات آنان ساری و جاری است پ به برکت وجود این مزار و پیگیری های مربوط جاده و راههای چندین روستا آسفالت، زیرسازی و بازگشایی شد.
خامساً: با هزینه های شخصی فضاهایی از جمله ( آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، محل اسکان و استراحت) به صورت رایگان و آزاد جهت استفاده مسافرین و گردشگران قرار داده شد.
سادساً: منظور شما از مردم چه کسانی هستند اگر منظورتان یک فرد مغرض و بدون علم و اطلاع است، این نکته را بدان مردم همجوار این مزار از بدو شروع و استارت کار، تکمیل و تجهیز با عشق و ارادت و هزینه شخصی به قصد تبرک و ارادت انجام وظیفه نمودند.
امید در راستای رسالتی که دارید این متن را مخابره فرمایید.
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
وقتی قبر////ایقد زرق و برق داره دیگه مردم هم تشویق میشن که بارگاهی بزنن
فاطمه
France
زرق و برق؟ شما کجای این قبر زرق و برق میبینید؟ یجوری میگید انگار حرم امام رضا رو دیدین!!!! بابا سقف و ۴ تا دونه عمود سیمانی این حرف ها رو نداره لطفا چشم هاتون رو بشورید شاید یکم فقط یکم بفهمید زرق و برق چه شکلیه!!
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
اصلا این چه ربطی به شما دارد؟؟اصلا تو چکاره ای
Iran, Islamic Republic of
این کجاش میلیاردیه.
تازه از هزینه شخصی ساخته شده و ایشون عالم بزرگی بوده اند
United States
مدیر سایت نظریه ها چرا باز نمیشه
دهدشتی
France
واقعا متاسفم برای شما که چنین عکسهایی میذارید...فک نکنم به کسی ربطی داشته باشه قبرش چطوریه...خانواده این مرحوم قبرس درست کردن حالا یکیش شده مسئول چون مسئول شده باید این اراجیف و توهینات الکی براش بنویسید و همه بدونن این قبر مال یک عالم ربانی بود که تمام مردم اون منطقه اعتقاد قلبی ازش دارن برای شفا...
خبر
Iran, Islamic Republic of
کمایی فقط خبر رو میزنه ،دیگه نظرات رو نمیخونه،هر خبری بهش میدن میزنه،چیزی از خودش نیست،یه ۱۰تومانی میگره و پخش میکنه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خدایی خودت رو مسخره کردی کبنا
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1