کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

امام جمعه دهدشت خطاب به مدیرکل تعزیزات: حد و مرزی برای جریمه این آدم‌ها در نظر نگیرید

9 آبان 1402 ساعت 17:46

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه در جامعه مسئولیت بازدارندگی وجود داشته باشد جامعه آرامش بیشتری پیدا خواهد کرد‌، گفت: قوه ی بازدارندگی در اختیار شما است، آن را تقویت کنید.


امام جمعه دهدشت با بیان اینکه در جامعه مسئولیت بازدارندگی وجود داشته باشد جامعه آرامش بیشتری پیدا خواهد کرد‌، گفت: قوه ی بازدارندگی در اختیار شما است، آن را تقویت کنید.
حجت‌الاسلام علی وحدانی فر_ در دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد_ و پرنسل این اداره به وضعیت بازار در زمان حکومت امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان شخصاً برای کنترل بازار وارد عمل می‌شد و قیمت های روز را رصد می‌کرد و اگر کاسبی گران فروش بود همانجا جریمه می‌کرد.

وحدانی فر با بیان اینکه وقتی در جامعه مسئولیت بازدارندگی وجود داشته باشد جامعه آرامش بیشتری پیدا خواهد کرد‌، گفت: قوه‌ی بازدارندگی در اختیار شما است، آن را تقویت کنید.
وی با اشاره به التهابات بازار که به هر دلیلی اتفاق می افتد، گفت: دولت تلاش های خوبی انجام داده از جمله تثبیت نرخ ارز و وضعیت پشتوانه های ارزی که بخصوص در حوزه بانک مرکزی قوی عمل کرده و مقداری آرامش نسبی به جامعه حاکم کرد.
وحدانی فر با بیان اینکه امروز باید مردم به عنوان صاحب اصل این کشور یاد بگیرند امر به معروف کنند، افزود: باید فرهنگ ایثار، گذشت و قناعت در جامعه حاکم شود. 
وی یکی از آفات اصلی و خطرناک جامعه را مصرف گرایی عنوان کرد و گفت: توجه نداشتن نسبت به این مسئله حتی از جنگ هم خطرناک تر است.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه آموزش انصاف در کشور جدی گرفته نمی شود، گفت: بازاری و کاسب ما قانع نیست و قیمت های جریمه در برخی موارد بازدارنده نیست.
وحدانی فر تصریح کرد: جایی که بازدارندگی وجود نداشته باشد باید از قوه قهریه استفاده کرد و جریمه به سمت سویی برود که بازاری جرأت تخلف نداشته باشد.
وی در ادامه بیان کرد: نسبت به کسانی که به ارزش های اقتصادی جامعه و فقرا هیچ اعتنایی ندارند در برخورد با آن‌ها اشد مجازات را در نظر بگیرید.
وحدانی فر با بیان اینکه مسئولان حق سفارش برای انسان متخلف را ندارند، افزود: در رابطه با آدمایی که هیچ حد و مرزی برای جامعه ندارند شما هم حد و مرزی برای جریمه آنها در نظر نگیرید.
وی یکی از مشکلات استان را تعداد بازرسی کم خواند و افزود: دلیل آن کمبود نیرو است.


 
سید حمزه لقمانی _ مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد_ در دیدار با امام جمعه دهدشت با بیان این‌که برخی کالاهای اساسی را نظم دادیم گفت: نرخ دستوری اعلام شده درست نیست چرا که خیلی از کالاها خدماتی هستند و نه تولیدی، اگر ورود نکنیم و نرخ مشخص نکنیم نابرابری ایجاد می‌شود.
لقمانی سازمان تعزیرات حکومتی را یک سازمان خوشنام گمنام که به صورت شبانه‌روزی پای کار است، عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶ هزار پرونده در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و بهداشت تشکیل شد و محکومیت این پرونده‌ها یک هزار میلیارد تومان است.
لقمانی بیان کرد: یک امتیازی که به سازمان تعزیرات حکومتی داده شد که با دانه‌ درشت‌های متخلف برخورد کردیم و کسب و کار آن‌ها پلمب شد و این پلمب‌ها ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: بدون هیچ‌گونه اغماضی مجازات‌های متخلفان ادامه دارد.


کد مطلب: 468728

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/468728/امام-جمعه-دهدشت-خطاب-مدیرکل-تعزیزات-حد-مرزی-جریمه-این-آدم-ها-نظر-نگیرید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1