تاریخ انتشار
شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : ۴۶۸۶۰۶
در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد

امام جمعه چاروسا: دستگاه‌های نظارتی همانند رادارهای مرزبانان رفتار مسئولان را رصد کنند

۰
امام جمعه چاروسا: دستگاه‌های نظارتی همانند رادارهای مرزبانان رفتار مسئولان را رصد کنند
کبنا ؛امام جمعه چاروسا گفت: منطقه ما و مخصوصاً اراضی کشاورزی و خود شهر نیاز به احداث سیل بند دارند که عدم توجه و آینده نگری در این زمینه خسارات جبران ناپذیری خواهد داشت.
 به گزارش کبنا، حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: امر به معروف یکی از الزامات زندگی اجتماعی بشر است و در فقه اهل بیت علیهم السلام سه مرحله است مرحله قلبی و زبانی و عملی که مرحله قلبی و زبانی برای عموم افراد جامعه است و بر همه مکلفین واجب است. اما مرحله عملی تحت مدیریت و فرمان امام جامعه و حکومت اسلامی است. وقتی نظام اسلامی شد تمامی قوانین تصویب شده نهایی در آن لازم الاجرا می‌شود که به لحاظ قانونی و چه به لحاظ شرعی و به همین خاطر مراجع تقلید و خصوصاً حضرت امام رحمت الله علیه تخلف از قوانین حتی عبور از یک چراغ قرمز را حرام می‌داند.
وی افزود: وقتی رعایت قوانین توسط مردم لازم و واجب شد مواظبت و دفاع از این قوانین بر حکومت هم واجب و لازم است و در جمهوری اسلامی هم دستگاه‌های نظارتی و حراستی به همین جهت تاسیس و در نظر گرفته شده مخصوصاً نظارت اعمال صحیح و اجرای عدالت محور قوانین و این مهم‌ترین بخش از امر به معروف و نهی از منکر عملی است.
امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: اگر کارگزاران و دستگاه‌ها قانون را رعایت و اعمال نکردند و کاریکاتوری عمل کردند. هر جا به نفعشان بود، جز به جز اعمال کردند و هر جا مربوط به خودشان بود تعطیل گذاشتند و دستگاه‌های نظارتی هم خاموش نشستند و برخورد نکردند؛ ملاحظه دولت، مجلس، استاندار و نماینده را کردند، دیگر قوانین که به مثابه یک پازل در کنار هم، یک نظام اجرایی را تشکیل می‌دهند، کارکرد خود را از دست می‌دهد و بحران و خرده بحران‌ها؛ مثل تورم و رکود تولید و افزایش بیکاری و ولنگاری فرهنگی، ضعف آموزش و پژوهش، تربیت و دیگر مسائل و مشکلات ایجاد می‌شود.
وی با انتقاد از اداراتی که در استخدام افراد گزینش سختگیری می‌کنند اما در طول ایام کار افراد دخالتی نمی‌کنند بیان کرد: متاسفانه ما در گزینش‌ها سختگیر و در نظارت‌ها ضعیف هستیم در حالی که باید برعکس باشد، دستگاه نظارتی ما باید همانگونه که رادارهای پاسداران ما و مرزبانان ما دشمن را و حرکات آن را قدم به قدم رصد می‌کند رفتار مسئولان، تصمیم‌ها، مصوبات، ترک فعل‌ها و همه کارها و رفتارهای مسئولان را پوشش دهند و به سرعت اقدام کنند. اگر غیر از این باشد می‌شود عدم شایسته سالاری و سلطان دلار و سلطان ....
حیدرخواه به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: مساله فلسطین همچنان مساله اول و دغدغه مهم همه مسلمانان است. البته برای اینکه در کنار ملت مظلوم امام مقتدر فلسطین باشی نیاز نیست مسلمان باشی نیاز نیست عرب باشی فقط کافی است که بویی از انسانیت برده باشی. امروز هر آزادمردی در دنیا فریاد حمایت از فلسطینش بلند است. هر وطن پرستی برای آنها دلواپس و نگران است. امروز پرده دروغ و غصب کنار رفته و تمام دنیا فهمیده اند که غاصب و ظالم کیست و تروریست کیست. نژاد پرست کیست. و این شمارش معکوس فروپاشی رژیمی است که بر دروغ بنا نهاده شد بر فریب و ظلم و غصب بنا نهاده شد.
وی گفت: امروز جریان حق و حقیقت باید با قدرت بر باطل بتازد که ان الباطل کان زهوقا. مردم غزه امروز مظلوم هستند اما مقتدر و صبور و متوکل علی الله و به فرموده مقام معظم رهبری امریکا شریک جرم قطعی جنایت کاران در غزه است. دست امریکا در این جنایت تا مرفق در خون مظلومان و کودکان و زنان است و بیماران است. مدیریت این جنایات دست امریکاست.
امام جمعه قلعه رئیسی به روز نوجوان و بسیج دانش آموزی اشاره و تصریح کرد: سالروز شهادت بسیجی 13 ساله شهید حسین فهمیده است. یکی از نعمات و عنایات غیبی به این نظام و مردم نفوذ سریع آن در دل‌ها و قلوب همه اقشارجامعه  مخصوصاً نوجوانان و دانش آموزان بود. هر جا که آیات قران عرضه شد کلام اهلبیت علیهم السلام بیان شده دل‌ها زنده شد ان کلامنا یحیی القلوب. حرکت در مسیر حق آغاز شد و قلّه  ایمان و شهادت فتح شد امروز هم نوجوان ما جوان ما دانش اموز ما اگر در معرض عرضه درست و هنرمندانه دین و قرآن و حدیث قرار بگیرد از نسل‌های قبلی پیشی خواهد گرفت همچنان که در عرصه مختلف دیدیم شهید علی لندی ها مدافعین آسمانی حرم مثل حججی‌ها و سید صدرزاده ها شهید آرمان که سالروز شهادت اوست.
امام جمعه قلعه رئیسی ادامه داد: روز پدافند غیر عامل که به معنای مجموعه اقدامات فنی و مدیریتی که باعث کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران‌ها مثل سیل زلزله می‌شود که مخصوصاً از جهت سیل منطقه ما و مخصوصاً اراضی کشاورزی و خود شهر نیاز به احداث سیل بند دارند که عدم توجه و آینده نگری در این زمینه خسارات جبران ناپذیری خواهد داشت.
وی در پایان با تقدیر از اعضای ستاد نماز جمعه و امام جمعه سابق چاروسا گفت: سالروز اقامه نماز جمعه که از مهم‌ترین برکات نظام اسلامی و خون شهیدان عزیز ماست که یازده سال از اقامه آن در بخش می‌گذرد و الحق و الانصاف باعث رشد فرهنگی و اجتماعی و سیاسی منطقه شده در کنار اینکه شاید تنهاترین رسانه مردم است که بی واسطه مشکلات و مسائل مردم را به حاکمیت منتقل می‌کند. لازم می‌دانم به نیابت از همه شما از همه آن‌ها که در این سال‌ها با تحمل سعه صدر و از خود گذشتگی در اقامه این آئین عبادی سیاسی و کوشیدند مخصوصاً از امام جمعه سابق و مجموعه ستاد برگزاری نماز جمعه و مدیریت و اعضا آن تشکر کنم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1