تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۴۶۷۶۲۰
پرسش کبنانیوز و پاسخ مدیران کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مدیریت استان؛

شایان نادری: نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در تهران، خوزستان و فارس موفق‌اند در استان خودمان نه / انحصار سیاسی هم چاشنی این معضل شده است / نباید بگذاریم نخبه‌ها فراری داده شوند / رضایی: انتصابات قومی و قبیله‌ای مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد را سخت کرده‌است / صالحی‌نیا: چنانچه معنای اصطلاح «کُر خوب» تغییر کند بسیاری از مشکلات کهگیلویه و بویراحمد رفع می‌شود

۱۷
۱
شایان نادری: نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در تهران، خوزستان و فارس موفق‌اند در استان خودمان نه / انحصار سیاسی هم چاشنی این معضل شده است / نباید بگذاریم نخبه‌ها فراری داده شوند / رضایی: انتصابات قومی و قبیله‌ای مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد را سخت کرده‌است / صالحی‌نیا: چنانچه معنای اصطلاح «کُر خوب» تغییر کند بسیاری از مشکلات کهگیلویه و بویراحمد رفع می‌شود
کبنا ؛
مدیریت در استان کهگیلویه و بویراحمد با مسائل سیاسی و قومی و قبیله‌ای ممزوج شده است، از چند مدیر استانی در خصوص تفاوت مدیریت در این استان و استانی  مثل اصفهان سؤال شده، نکته جالب توجهی که از پاسخ مدیران برداشت می‌شود «ضعف سیستم مدیریتی» است، اینکه نیرو‌های انسانی و نخبگان این استان در مناطق و شهر‌های دیگر موفق عمل می‌کنند ولی در استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌توانند آنچنان که باید و شاید موفق باشند، که این به معنای ضعف سیستم است. موضوع دیگری که به آن اشاره می‌شود شیوه انتخاب و انتصاب است که از شایسته سالاری فاصله و رنگ قومی و قبیله‌ای گرفته است.
             

به گزارش کبنا نیوز، این پرسش را از چند مدیر پرسیدیم که «مدیریت استان اصفهان سخت‌تر است یا استان کهگیلویه و بویراحمد؟ چرا با وجود اینکه این استان کوچکتر و جمعیت کمتری دارد هنوز درخصوص مسائل مدیریتی در رنج است؟»
نباید بگذاریم نخبه‌ها فراری داده شوند
شایان نادری_ مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد _
  در این باره، گفت: مدیریت در استانی همچون فارس و یزد که از کهگیلویه وبویراحمد بزرگ‌تر هستند سخت‌تر است. در این استان با توجه به این حجم محرومیت و جغرافیا و محدویت‌هایی که وجود دارد مدیریت درستی صورت نمی‌گیرد. این موضوع هم مربوط به یکی و دو سال اخیر نیست و دلایل مختلفی دارد.
نادری افزود: یکی از دلایل آن را می‌توان عدم شایسته سالاری عنوان کرد، نخبگان این استان در فارس، تهران و خوزستان موفق‌اند. در گلوگاه‌های مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره در استان‌های دیگر می‌درخشند ولی در استان خودمان موفق نیستیم و فرار نخبگان را شاهدیم. به نظر من انحصار سیاسی هم چاشنی این معضل شده است. بخاطر همین است که مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد که فقط ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و به اندازه یک شهر حاشیه نشین تهران است اینقدر سخت شده است.
نادری اظهار کرد: در آمار‌ها عنوان می‌کنیم که استان ۱۳ درصد آب‌های روان را دارد، دومین بام نفتی ایران است، معادن و کریدور‌های اساسی دارد اما علاج این استان پتروشیمی و احداث کارخانه نیست و تنها راه علاج، گرفتن حقابه از مارون است تا کلاچو و حومه غربی و چرام زیر کشت محصول بروند. باید اتفاق اینچنینی بیفتد تا کهگیلویه تغییر کند. نباید بگذاریم که نخبه‌ها فراری داده شوند چون سرمایه ما هستند، بویراحمد و گچساران جنس خود را دارند. پتروشیمی گچساران ۱۵۰۰ نفر غیر بومی دارد. اگر بومی‌ها مشغول به کار شوند بهتر است. اکنون در حق جوانان استان اجحاف شده است و ظرفیت‌های بالقوه بالفعل نشده‌اند.
انتخاب‌های قومی و قبیله‌ای و‌فامیل گرایی
سرهنگ حسن رضایی_ فرمانده سپاه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد_
در این خصوص گفت: یکی از عامل‌های اصلی سوء مدیریت در استان و سخت شدن مدیریت استان انتخاب‌های قومی و قبیله‌ای و‌فامیل گرایی و عدم شایسته سالاری است. هر کدام از فرزندان استان که خارج از کهگیلویه وبویراحمد مشغول به کار شدند نشان دادند که انسان‌های توانمندی هستند ولی در استان خودمان بهره‌برداری نمی‌شود.
یکی از مشکلات اساسی استان ضعف فرهنگ اجتماعی، سیاسی است و متأسفانه غیرت و تعصب‌های قومی و قبیله‌ای اجازه نمی‌دهند مسئولان کار بکنند و افراد رشد کنند و عامل اصلی آن عدم شایسته سالاری و انتصابات قومی و قبیله‌ای است.
چنانچه معنای اصطلاح «کُر خوب» تغییر کند بسیاری از مشکلات استان رفع می‌شود
سعادت صالحی‌نیا_ رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد_
نیز گفت: به نظر بنده یکی از عوامل آن سیاست زدگی است که در استان شاهد آن هستیم. دخالت‌های نابه جای سیاسیون، به جای انجام وظیفه یکی از معضلات است. برخی انتظارات نابه جا از مسئولان دارند و برخی ادعا می‌کنند «کُر خوب» است که ارتباطات را جایگزین قوانین کند و همه منابع را به سمت جایی که قوم و خویش خودش هست بیاورد. چنانچه معنای این اصطلاح کر خوب تغییر کند بسیاری از مشکلات استان رفع می‌شود.
وی گفت: سومین مشکل هم مسأله فرهنگی و اجتماعی است. فرهنگی که از قدیم داشته‌ایم، باید به همان فرهنگ برگردیم و تنها راه علاج هم آموزش و پرورش است زیرا همین دانش‌آموزان مدیران آینده‌اند. استان کهگیلویه وبویراحمد منابع زیادی دارد، رتبه دوم مردم در تحصیلات و حتی تعداد کارمندان را داراست. نوع نگاه به دانش‌آموزان کارآفرین و کارمند بشوند هم یکی از دلایلی است که مدیریت در استان را مشکل می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ارباب رجوع
Iran, Islamic Republic of
در منابع طبیعی چنان نابسامانی و ضعف هست که اکثر نیروهای توانمند یا از این اداره به سایر استانها رفته اند و یا اینکه خیلی ها متقاضی رفتن به جاهای دیگه یا سازمان های دیگر هستند واقعا فاجعه هست هیچ کس تمایل به ماندن در این اداره را ندارد
Iran, Islamic Republic of
از جمله منابعد طبیعی که نیروهای متخصص را به استان های دیگه فراری داده اند
Iran, Islamic Republic of
سازمانی که هیچ بهایی به افراد توانمند و کاربلد نمی ده منابع طبیعی کهگیلویه و بویراخمد هست چون همیشه افراد ناتوان و ضعیف در راس این مجموعه بوده اند به خصوص در حال حاضر
Iran, Islamic Republic of
اولا: ای کاش هرکسی فقط در تخصص خودش حرف می زد واظهار نظر می نمود
دوما:رفیق بازی از قوم گرایی بدتر است
وهمه چیز را رفیق بازی گرفته است
Iran, Islamic Republic of
شایان نادری توضیح دهد که در ستاد اجرایی چه کارهایی می کند؟
مطمئن باشد که کارها و استخدام ها و جذب های فامیلی در مجموعه ی ستاد اجرایی از نگاه چشم های تیزبین پنهان نمانده است
Man
Iran, Islamic Republic of
وقتی اعضای جبهه اصولگراو اصلاح طلب استان تحت هیچ شرایطی کسی به جز بویراحمد بالا را نمیتوانند به عنوان گزینه نهایی معرفی نمایند شک نکنید امثال روشنفکر از دهدشت بلند میشه میاد و با حمایت دهدشتیهای مقیم یاسوج به راحتی از سد بویراحمدی ها خواهند گذشت و این شکست دوباره تکرار خواهد شد ، شک نکنید
Iran, Islamic Republic of
مدیریت بی سلیقه در استان بیداد می کند مربوط به دوره ی خاص هم نیست...غیرت عمومی برای کار عمومی هم نیست.در استان ما غیرت فقط در مفهوم سنتی کاربرد دارد.به یزد و اصفهان نگاه کنید.مدیران افکار بزن در رو دارند.یعنی بارشان را ببندند و از استان بروند.
امین
Iran, Islamic Republic of
چرادرانتخاب مدیران دقت نمیشود
چرانظرنمایندگان مجلس ملاک انتخاب مدیران است
چرامدیران قبل ازانتصاب موردامتحان کتبی وعلمی وتجربی وصلاحیتی قرارنمیگیرند
نخبه
Iran, Islamic Republic of
درباره نخبگان باید با نخبه مصاحبه شود
Iran, Islamic Republic of
شماها نخبه اید آیا
شهروند
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر زمانی جناب نادری عدالت خواه بود
گوش فلک را کر کرده بودند
همین که به قدرت رسیدند خود با همین روال همراه شدند
از استخدامی ها
انشاالله مدیریت بالاتر هم در انتظار ایشونه
کر خوب
Iran, Islamic Republic of
بدترین خیانت ها در حق عدالت را مرتکب می شود
گیاهان دارویی
Iran, Islamic Republic of
چرا راجع به اوضاع نابسامان جهاد کشاورزی استان مطلب نمی زنید که تولید دارد سیر قهقرایی خود را طی می کند.
Iran, Islamic Republic of
انسان ها/ به سمت چپ و پایین نگاه میکنند.
Iran, Islamic Republic of
امام فرمودند برای دوام خدمتتان؛مقصدراالهی کنید تامقصد ونیت ودرون الهی نشود همین است مدیران ازنردبان مردم ونظام بالامیروند جهت خدمت به فامیلهای خودشان .درداینجاست .شعاردادن که امروز راننده تاکسیها بهترین شعارها وتحلیلها رادارند ولی عمل متفاوت است
از نخبگان
Iran, Islamic Republic of
باسلام
چند بند در رابطه با مصاحبه شوندگان خبر بالا می‌خواهم بگم، که جای بسی تأمل و تفکر دارد.
یک:
جای بسی تعجب و حیرت می باشد که شما از کسانی درباره نخبگان می پرسید که خود هیچ از نخبه بودند و نخبگی نمی‌دانند.
دوم:
این افراد حرفای قشنگ قشنگ زیاد میزنند!! همه ماها هم می توانیم از اینجور حرفا زیاد بزنیم. ولی در مکتب عمل آیا عمل میکنیم به این حرفا!!!!
سوم:
افراد مصاحبه شوند، خود مسبب نخبه کشی در استان هستند.
چندین نفر نخبه علمی که از نظر تحصیلات در بالاتر سطح، از نظر علمی و دانش در سطح بالا، از نظر کارایی در سطح ممتاز که تحسین همه مدیران ارشد استانی رو دنبال داشته و در رشته های تحصیلی خود از سرآمدان استان و حتی کشور می باشند. این دو نفر طی ۵الی۶ سال اخیر کاری کرده اند که این نخبگان دنبال مهاجرت و خارج شدن از کشور می‌باشند.(شایسته می باشید که این را هم بگم که بجز افراد مذکور کسانی دیگری هم دخیل بودند)
چهارم:
جای بسی تعجب می باشد که در این استان برای انتخاب نخبگان علمی و کاری، برای سپردن مدیریت ها، باید کسانی را برای واگذاری این نوع مدیریت ها به افرادی که خود نخبه هستند و درکی از نخبگی دارند محول کنند،
پنجم:
اگر شایسته سالاری در استان حاکم می بود این سه نفر مصاحبه شونده نهایت کارایی و شغلی آنها بعنوان یک کارمند عادی می‌بود. نه مدیران در سطح کلان منطقه ای یا استانی.
ششم:
یکی از دلایلی اینکه این افراد، نخبه کشی می کنند و میدان نمی دهند به نخبگان!!! ترس از علم، درایت، دانش و کارایی نخبگان دارند، که با ورود نخبگان به عرصه های مدیریتی و شغلی جایگاه خود را متزلزل و سست می بینید. و در نظر آنها هیچ چیز شایسته و بهتر از آن نمی باشد که نخبگان رو از خود و مشاغل دور ببینند تا جایگاه و منزلتی که با روابط و رانت درون سازمانی و حتی سیاسی که بدست آورده اند رو مستحکم تر از قبل کنند. و اسب خود را برای مراتب بالاتر زین کنند.
هفتم:
از مسئول سایت خبری کبنانیوز اول تشکر میکنم که طی مدت مدیدی از حواشی و بی عدالتی هایی که در سطح استان و شهرستان ها، بخصوص بکارگیری و استخدام های بی ضابطه و فله ای رو کار می کنند و باعث آگاهی عموم و بخصوص قشر تحصیل کرده می شوند. خواهشمند هستم تا حصول نتیجه این گونه اخبار رو پیگیری کنند و نتیجه رو به سمع و نظر مردم برسانند.
Iran, Islamic Republic of
تقریبا همبن نهادهای استثنایی وفرا قانونی یکی از مشکلات فرار مغز هاست
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
عشق صندلی یا عشق خدمت

عشق صندلی یا عشق خدمت

مشخص نیست که آیا شائبه حمایت‌های بیرونی از محمدرضا داورزنی این‌قدر اثرگذار است یا اینکه ...
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
فایل های مرتبط
1